Toon posts:

Games Crashen na 10 mins

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Alle games crashen, na ongeveer 10 minuten spelen.
videokaart tempratuur is stabiel tijdens het gamen, dus ongeveer 52 graden.
Wat kan het probleem zijn? Mobo./ Processor ?
help

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
We kunnen je niet helpen wanneer je je specs niet geeft.
Het kan aan vanalles liggen, je videokaart, je geheugen, je moederbord, je harddisken, je geluidskaart, XP, of aan missende patches van de spellen...

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-07 13:36

Phreak

KTM SuperDuke

Zoals Shellghost hierboven al aangeeft:

Je moet echt wat meer info geven dan alleen je temperatuur van je videokaart.
Krijg je een specifieke foutmelding?
Wat doet je pc? Gaat hij uit, of start hij opnieuw op of geeft hij alleen een foutmelding.
Misschien een brakke driver van je videokaart.

Wat heb je zoal zelf al geprobeert om dit probleem op te lossen?

<<edit>> foutje bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Phreak op 26-10-2005 13:32 ]

Blyatifull

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Welk spel is het? Slaat het systeem vast, of kan je nog andere dingen doen?
Al eens RAM getest?

SvennieG

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Als alleen de games crashen (en dus niet de volledige PC), probeer dan ook eens DirectX opnieuw te installeren.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is ook handig als je zegt welke games het zijn. Omdat Windows niet crasht (tenminste dat zeg je niet), lijkt het me niet de CPU en het RAM te zijn, maar eerder de video-kaart. Temperatuur is stabiel zeg je, dan lijkt het me de videokaart zelf of de drivers. Als je een 6800 LE hebt dan is de kans groot dat je een oude revisie hebt die niet goed werkt. Anders gok ik op drivers.

Dit is echter puur gis-werk en gebaseerd op een most likelly scenario. Het kan ook zijn dat je mobo kapot is en te heet wordt bij 3D spellen en daarom crasht het geheel, of je CPU wordt te heet bij 100% gebruik (zoals bij spellen). Meer info graag :)

Verwijderd

Topicstarter
alvast thzx voor reacties:)
ik zal mijn specs even posten:

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+----->dit staat nog in directx:MMX,3D now(2CPU's)

Moederbord: ASrock 939Dual-SATA2 (Dual Series)
Videokaart: Gainward Nvidia 6800 Ultra
Geheugen: 2000MB
Besturingsysteem: Windows XP SP2
Direct x: 9.0 of hoger
Cooler: Zalman CNPS9500 LED

meer vragen? post maar:)
tnx

Verwijderd

Topicstarter
HEt spel loopt alleen vast, je kan dus wel terug weer in windows.
Hij doet het bij alle games, Quake 4, Serious Sam 2, Counter Strike Source.

Verwijderd

Topicstarter
Driverversie van Nvidia: 81.85
En ik heb ook al met oudere drivers getest, maar er zijn op dit moment maar 2 drivers uitgebracht, die Dual core onderstuenen. En bij beide, is het zelfde probleem

• ShellGhost
Zijn het legale versies?
Heb je de eventueele patches geinstalleerd van de spellen?

Verwijderd

Wat voor voeding heb je? Ik heb dit euvel namelijk ook gehad, en dat lag bij mij aan een brakke Qtec :r voeding die 't gewoon niet trok.

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Staat er misschien ook nog wat in je windows logboek?
Misschien dat die iets aangeeft wat betrekking heeft met drivers van andere apparatuur.
Zo kan b.v. een driver van creative wel eens conflicteren met een driver van nvidia.

Check je geheugen ook eens met memtest86.

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zijn legale versies,
en heb een 550Watt voeding

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-08 09:55
Ik heb hetzelfde mobo en ik het dat ook met een aantal spellen. (battlefield 2 na ongeveer 15min een freeze) Fear Demo aan de andere kant doet het zonder problemen. En laatst deed age of empires 3 ook raar: omdat na ongeveer een uur me pc opnieuw dan opstart...

Verder hoef ik niet echt replys ik probeer het zelf wel uit te volgen en met behulp van de andere topics...

Ik wou alleen dus even zeggen dat het misschien wel het mobo zou kunnen zijn, zeer onwaarschijnlijk maar even iets om in de gaten te houden...

edit\ Ik heb ook een 550Watt (huntkey) voeding...

[ Voor 6% gewijzigd door Banjy op 26-10-2005 13:58 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48

Barrycade

Through the...

Ik verwacht zomaar een Q-tec 550??? Dan weet ik het probleem wel aan te wijzen.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vage problemen duiden vaak op kapot geheugen. Dus even memtest draaien. (zoals al gezegd is)

En tjah, als die voeding inderdaad een goedkope voeding is, dan is de kans groot dat dat het probleem is.

[ Voor 38% gewijzigd door Laurens op 26-10-2005 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is memtest86 ?
en waar kan ik kijken in windows wat voor merk geheugen ik heb? staat er namelijk niet meer op....

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik zien wat voor voeding ik heb
sorry voor me domme vragen :P:$
:D
thx

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Het merk staat op een sticker op de voeding zelf, waarschijnlijk aan de onderzijde. Dus je kast moet dan open.

offtopic:
Sorry even helemaal offtopic maar ik moet de logica even achter deze keuze weten anders kan ik niet slapen vannacht: ruim 600 euro aan Processor en Videokaart uitgeven en dan een moederbordje van pak 'm beet 70 euro ??

Laat me eens weten, waarom waarom Asrock??

Sorry op voorhand voor alle Asrock liefhebbers, maar deze vraag is niet als flame bedoeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Barrycade op 26-10-2005 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft me broertje gekocht:P ik niet
zal t m wel navragen..
maarja :P

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Misschien even in het FAQ kijken.
Daar staat b.v. ook in waar je memtest kan downloaden en wat je eventueel nog kan proberen.
Weet je ook toevallig ook welk merk voeding je hebt.
Zelf heb ik ooit een Q-tec voeding gehad van 550watt.
Ik ben blij dat ik die in de ton heb gegooid.
Je kan beter een merk voeding kopen zoals b.v. een Antec.

Blyatifull

• ShellGhost
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:02:
wat is memtest86 ?
en waar kan ik kijken in windows wat voor merk geheugen ik heb? staat er namelijk niet meer op....
Memtest kan je terug vinden in de meuktracker.
Zoeken op memtest.

• Banjy
littlejoannes schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:07:
Het merk staat op een sticker op de voeding zelf, waarschijnlijk aan de onderzijde. Dus je kast moet dan open.

offtopic:
Sorry even helemaal offtopic maar ik moet de logica even achter deze keuze weten anders kan ik niet slapen vannacht: ruim 600 euro aan Processor en Videokaart uitgeven en dan een moederbordje van pak 'm beet 70 euro ??

Laat me eens weten, waarom waarom Asrock??

Sorry op voorhand voor alle Asrock liefhebbers, maar deze vraag is niet als flame bedoeld.
Sorry dat ik even offtopic reageer: Maar misschien omdat dit zo een beetje het enige mobo is die native AGP en PCI-X ondersteund... Daarbij is hij redelijk overklokbaar en indd lekker goedkoop... :) Oh en hijs eventueel te upgraden naar Socket M2.

Ik ga trouwens dit topic wel even volgen, kijken of er iets uit komt waar ik ook wat aan heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam Samsung M3 68L2923BTN-CB3
Serienummer F1046490h
Fabricagedatum Week 52 / 2005
Modulegrootte 1024 MB (2 ranks, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh

Dit geheugen reepje zit 2x in mijn pc.
Ik ga nu zo die memtest runnen, en post daarna de resultaten :)
greetz

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Littlejoannes bek valt open: PC2700 geheugen 8)7

Maar we zijn er om elkaar te helpen dus we gaan vrolijk verder: heb je trouwens de driver voor je processor gedownload en geïnstalleerd van www.amd.com?

Verwijderd

Topicstarter
wat is er speciaal aan pc2700 gehuegen?

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Het is "langzaam" geheugen. Aangezien je in de basis een snel systeem hebt zou minimaal PC3200 geheugen een logische keus zijn. Nu knijp je je systeem op je geheugen. Maar dit zou niet oorzaak van het probleem moeten zijn.

Heb je ondertussen al een kijkje naar het merk van je voeding gedaan?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Het is traag.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
ik ben gaan kijken op die amd site die je zei, maar
http://www.amd.com/us-en/...sources/0,,30_182,00.html
er zijn nog geen drivers? denkik ?
zowel, help me :P,
en ik heb zojuist nog een probleem ontdekt :|, ik wou dus zo'n floppydisk maken voor memtest 86.. ?*doet met floppydrive het niet ..* zzz
alles gaat ook mis

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Heb je zelf die pc in elkaar gezet of in de winkel gekocht, als het het laatste is terug naar die winkel. Heb je zelf (of je broer) die pc in elkaar gezet even kast open en kijken of de floppy wel aangesloten is.

Driverlink is trouwens http://www.amd.com/us-en/...type/utilities/amdcpu.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er op dit moment niet achterkomen, welk merk voeding ik heb
omdat me broer ze pc kast "op slot ' heeft gedaan, ja er zit echt een slot op lol :P
maar vanavond is hij er weer en dan kan ik posten welke voeding er in zit.
Het is in ieder geval een 550WATT voeding, van een vrijwel onbekend merk d8 ik..
maar ik dacht geen Q-tek zoals werd genoemd. Jullie horen het:)
thnx:)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:19

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb wel vaker mensen gehoord die met PC2700 geheugen allerlei vastlopingen of freezes krijgen.
Probeer eens het geheugen op 200mhz (400mhz effectief) te krijgen ipv 166(333mhz effectief).

Wat is de temperatuur van de processor als je FEAR of battlefield 2 speelt?
Blijf in de game en druk op ALT+TAB, dan kan je even naar windows om temperaturen te bekijken in Everest: www.lavalys.com.

Als je nu eens Prime95 download (1e link in www.google.nl) en die laad stress testen voor 30min, loopt windows of prime95 dan ook vast?

Verwijderd

Topicstarter
ik download nu FEAR MP DEMO, om het zo te testen

Probeer eens het geheugen op 200mhz (400mhz effectief) te krijgen ipv 166(333mhz effectief).
*Hoe doe ik dit?*

En ik heb Everest gedownload, maar hoe kan ik snel kijken wat de tempratuur is van mijn Processor, want ik kan het namelijk niet vinden?
sry:$
Greetz:)

Verwijderd

Topicstarter
okej
ik heb gedaan wat je vroeg alt tabben en dan everest
de tempraturen zijn allemaal perfect..
niets mis mee? ik ga vanavond de memtest runnen:)
thx

• ShellGhost
Banjy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:18:
[...]
Oh en hijs eventueel te upgraden naar Socket M2.
/offtopic
Mag ik vragen wie jou die onzin verkocht heeft?
Aangezien de huidige sockets totaal niet pin compatible zijn met de komende M2 cpu's.

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 15:44
ik heb dit probleem ook wel eens gehad op mijn pc!

al mijn games lieten mijn computer rebooten na 5 tot 10 minuten spelen.

Ik was er van overtuigd dat mijn videokaart kaduuk was, maar de temeraturen waren goed.
Op één of andere manier ben ik gaan spelen en achter elkaar dingen aanzetten tot dat de pc crashte.
Het kwam er op neer dat niet mijn video kaar, maar mijn a97 audio chip het probleem was. Ik had net de driver hiervan geupdate. Dus dit teruggezet en mijn pc deed het weer perfect!

http://stud.cmd.hro.nl/0757199/pictures/specs.jpg

Andromeda is near

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het broertje van de topicstarter en dit is mijn pc waar het over gaat. Ik heb dus gewoon pc3200 cl2.5 geheugen gekocht en dat weet ik zeker, het staat zelfs op het twinmos doosje en op het stickertje op de Dimm. De geheugensnelheid stond in de bios op auto en op een monitor in de bios zag ik dat hij op 333mhz draaide. Ik dacht mooi niet dus ik zette hem op DDR400. Toen ik las dat het wel eens aan het geheugen zou kunnen liggen heb ik meteen het geheugen weer op auto gezet. Nu is mijn pc wel stabiel maar wil dat dus zeggen dat ik het verkeerde geheugen heb gekregen? Everest geeft het ook aan en het mobo klokt het automatisch op pc2700. Is het verstandig om het gehuegen in een andere pc te testen of is het wel duidelijk dat ik het verkeerde geheugen heb gekregen.

Laterz ;)

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Terug op 400 zetten en Prime95 een uurtje laten pruttelen. Als het geheugen daar niet op kan lopen merk je het snel genoeg.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
littlejoannes schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:29:
Littlejoannes bek valt open: PC2700 geheugen 8)7

Maar we zijn er om elkaar te helpen dus we gaan vrolijk verder: heb je trouwens de driver voor je processor gedownload en geïnstalleerd van www.amd.com?
PC2700 moet prima kunnen draaien met een AMD64. CPU-driver is alleen voor C&Q support, meer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik maar ik heb voor pc3200 betaald en niet voor pc3200. Ik zal ff prime draaien.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
ShellGhost schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:42:
[...]

/offtopic
Mag ik vragen wie jou die onzin verkocht heeft?
Aangezien de huidige sockets totaal niet pin compatible zijn met de komende M2 cpu's.
offtopic:
Er komt een soort insteekkaart o.i.d. waar je dan die CPU op kunt prikken.

Ik zou idd de audio drivers eens installeren, dat is heel vaak de oplossing van dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is toch echt het geheugen. Op ddr333 loop alles stabiel en alles geeft aan dat het pc2700 geheugen is. Gewoon een fabrieksfout op de ene of andere manier lijkt me. Ik heb dit geheugen bij cool-prices.nl gekocht maar ik neem hun het niet kwalijk.

• Banjy
WillemJanJansen schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:30:
[...]

offtopic:
Er komt een soort insteekkaart o.i.d. waar je dan die CPU op kunt prikken.

Ik zou idd de audio drivers eens installeren, dat is heel vaak de oplossing van dit probleem.
Indd mbv een insteekkaart, ik zeg niet dat het handig gaat werken maar het kan wel ;)

Audio is trouwens wel een goede... het lijkt er namelijk vaak bij mij op dat er iets ontploft als bf2 vast loopt.niet altijd though, maar het geluid valt me wel op. Zou het ook zin hebben om juist nieuwere drivers te installeren? En waar vind ik die... is dat mobo specifiek? (ik heb integrated audio)

Verwijderd

Topicstarter
www.asrock.com :D kan je alle drivers vinden. Ik had net bij SS2 trouwens wel storend achtergrondmuziek van de game maar volgesmij was dat gewoon ff een bug. Het geluid doet het gewoon wel goed bij mij.

• Banjy
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:15:
www.asrock.com :D kan je alle drivers vinden. Ik had net bij SS2 trouwens wel storend achtergrondmuziek van de game maar volgesmij was dat gewoon ff een bug. Het geluid doet het gewoon wel goed bij mij.
Ja ok dus toch... Maar omdat bijna alles altijd over AC97 gaat dacht ik dat het wellicht niet mobo specifiek is. Nog 1 klein vraagje waar kan ik vinden welke versie ik nu gebruik? Alvast bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- accountsharing is niet toegestaan op GoT (zie voorwaarden), als je broertje wil posten, laat hem zelf een account aanmaken
- binnen 24u schoppen van topics is niet nodig of gewenst. Gebruik de Edit-knop, daar is hij voor :z
- een beetje eigen inzet is ook gewenst. Zoals het opzoeken van de specs van je hardware en BIOS conform die specs instellen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.