Toon posts:

[XP] Pro blijft hangen na aanmelden*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren!

Sinds enkele uren zit ik met het probleem dat op mijn eigen desktop Windows XP blijft hangen nadat ik me heb aangemeld. Als ik mijn wachtwoord heb ingevoerd laad de pc wel het bureaublad, maar niet de icoontjes in de tray (wel de klok), en reageert ie alleen op ctrl + alt + delete. In het venstertje van taakbeheer kan ik wel alles aan klikken, maar als ik een nieuwe taak wil starten door te bladeren, sluit ie taakbeheer af, en ben ik weer terug bij af. Ik kan wel taken ingeven die de pc moet starten door de opdrachtregel gewoon in te typen. (Misschien dat ik op deze wijze systeemherstel kan starten, maar ik weet de opdrachtregel daar niet voor |:( )

Ik heb mijn computer al meerdere keren op nieuw opgestart, zonder succes. Ook heb ik al in veilige modus met opdrachtprompt geprobeerd te starten, om dan via DOS bij systeemherstel te komen (tip van microsoft.com), maar als ik me dan wil aanmelden en mijn wachtwoord wil invoeren start ie na de eerste toetsaanslag opnieuw op..... :?

Via google en via de search heb ik niets kunnen vinden dat ook maar in enige mate in de buurt van dit probleem komt

Het CPU gebruik staat op 100%, en de processen die draaien staan hier onder, in volgorde van geheugengebruik: (weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar toch)
  • svchost.exe
  • explorer.exe
  • inetinfo.exe
  • spoolsv.exe
  • svchost.exe
  • wmiprvse.exe
  • services.exe
  • svchost.exe
  • taskmgr.exe
  • snmp.exe
  • imapi.exe
  • alg.exe
  • svchost.exe
  • svchost.exe
  • tcpsvcs.exe
  • svchost.exe
  • csrss.exe
  • btwdins.exe
  • svchost.exe
  • nvsvc32.exe
  • svchost.exe
  • MDM.EXE
  • wdfmgr.exe
  • MsPMSPSv.exe
  • lsass.exe
  • winlogon.exe
  • smss.exe
  • System
  • Niet-actieve systeemprocessen
Wat me opvalt is dat er ontzettend veel svchost.exe in voor komt, maar ik weet niet of dit normaal is.......

Verwijderd

blijft de spoolsv.exe service de hele tijd draaien? Anders probeerd je systeem telkens opnieuw printer drivers te installeren en dat lukt dat op de een of andere manier niet.

Je kan ook via je Windows XP cd het herstel starten! dat heet alleen anders (kan ff niet op de naam komen), maar je kan via de cd je windows xp repareren.. Is de moeite waard om te proberen.

Wij hebben op het werk wel eens last gehad van die spoolsv service, maar dat je pc opnieuw gaat opstarten is wel erg vreemd.

Kan je misschien even opgeven welke service zoveel CPU tijd gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, maar ik zie nu dit topic staan. Raar dat de search-functie hem niet vond.....waarschijnlijk verkeerde woorden gebruikt.....maar ik probeer dit even:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1080913

Verwijderd

svchost.exe is een lokale service en moet gewoon draaien, maar neemt deze veel tijd in beslag van je CPU?

Je kan proberen om de services die veel tijd in beslag nemen zoals spoolsv (mocht dat zo zijn) door CTRL + ALT + DEL en dan die taak even te beeindigen.

Verwijderd

Je kan ook proberen om de service iexplore.exe handmatig te starten. Die zorgt er namelijk voor (o.a) dat je desktop geladen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
spoolsv.exe is nu beeindigd, maar er veranderd niets. En als ik een aantal "svchost.exe" uitschakel dan start de pc van zelf op nieuw op, zonder verbetering.

En waar kan ik zien hoeveel CPU-tijd iets in beslag neemt?

Verwijderd

Als je bij de processen kijkt zie je naast je gebruikersnaam een kopje CPU. Daar wordt aangegeven hoeveel procent een bepaalde services gebruikt van je CPU

edit:

Bij taakbeheer (CTRL + ALT + DEL)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
O, okeej. het meeste gebruikt 00, maar explorer.exe gebruikt 98/99 (wisselend) en inetinfo.exe gebruikt af en toe 01

Verwijderd

je systeem loopt dus vast op explorer.exe

je kan proberen via de reparatie functie van je WindowsXP cd om dat gedeelte te repareren.

Succes

edit:

Probeer dit proces eens te beeindigen en daar handmatig toe te voegen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we dat eens proberen. Nog tips hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Verwijderd

gewoon van je WinXP cd booten en dan in plaats van installeren de functie repareren kiezen (of repair in het engels :9~ )

volgens mij probeerd WinXP zelf je windows te repareren. Anders moet je de instructies op je scherm even volgen

Verwijderd

Topicstarter
:*) Dan gaan we eens kijken. Hopen dat MS de beschrijvingen duidelijk heeft gemaakt O-)

Verwijderd

haha laten we het hopen voor je.

Laat maar ff weten of het je gelukt is op die manier.
Om nou gelijk te gaan formatteren is een beetje overdreven :X

Verwijderd

Topicstarter
Hoe delete ik de oude explorer.exe vanaf de C schijf?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:26:
Hoe delete ik de oude explorer.exe vanaf de C schijf?
Dat moet je niet doen..

Wordt dat gezegd door MS? of wil je proberen de taak te beeindigen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de cd erin gedaan, op nieuw opgestart, gestart vanaf CD, vervolgens in het keuzemenu op R gedrukt, en dan verschijn je in een DOS omgeving. Daar heb ik de enige windows gekozen, admin ww ingevoerd, en toen kwam ik niet verder....... 8)7 |:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Safe Mode opstarten en System Restore gebruiken lijkt me ook wel handig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
O, staat dat er niet bij in mijn eerste bericht?? Als ik dat doe, werkt het ook niet.....

Verwijderd

je kan ook in plaats van veilige modus de keuze maken om de laatste juiste windows configuratie te starten. Misschien werkt dat..

Je kan ook even in die repair functie ? invoeren of HELP

Dan krijg je wel uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, uw eerste advies aan het uitproberen.....

help heb ik al regelmatig ingevoerd, maar geeft alleen een lijst met mogelijke commando's......

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm......nu start ie explorer.exe niet meer op bij de processen. Eens proberen die opnieuw te installeren })

Verwijderd

Heb je die verwijderd dan??

Verwijderd

Topicstarter
Uhm..........waarschijnlijk........weet het niet, maar ga er nu vanuit van wel |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:39:
Uhm..........waarschijnlijk........weet het niet, maar ga er nu vanuit van wel |:(
handig |:(

Staat vast wel in de map i386 van je WinXP cd.
Gewoon even starten in DOS modus met cd-rom ondersteuning en dan explorer.exe kopieren van je winxp cd naar je i386 map van je c:\windows schijf.

Als dit kan natuurlijk O-)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm..........DOS-modus met CD-rom ondersteuning???? Hoe kom ik daar?? :X

Verwijderd

Dan maak je een Win98 opstart diskette

kan je eventueel downloaden van www.bootdisk.com

edit:

Maak je gebruik van een NTFS bestandsysteem? wanneer dit zo is heeft het geen zin om DOS op te starten, want DOS kan geen NTFS bestandssystemen lezen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de repair-mode vanaf de WinXP cd naar d: ga, en dan het commando copy i386/explorer.exe invoer, krijg ik de melding dat de toegang is geweigerd....

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook een bootable usb-stick maken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:55:
Als ik in de repair-mode vanaf de WinXP cd naar d: ga, en dan het commando copy i386/explorer.exe invoer, krijg ik de melding dat de toegang is geweigerd....
Weet je zeker dat je explorer.exe heb verwijderd? Welke commando heb je gebruikt? of welke handelingen?

Je kan namelijk dit bestand niet verwijderen wanneer jezelf in Windows aan het werk bent.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:01:
Kan ik ook een bootable usb-stick maken?
Ja kan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de repair mode van de WinXP cd "remove explorer.exe" ingetypt. Lijkt me vrij duidelijk. Als ik via taakbeheer explorer.exe wil opstarten krijg ik ook de melding dat het bestand niet bestaat....

Verwijderd

haha dan is het indd weg..

en als je repair explorer.exe invoert via je winxp cd?

Verwijderd

Topicstarter
Je raad het nooit, ik ben weer aan het werk op mijn eigen pc _/-\o_ .........alleen dan zonder bureaublad. :( Waarschijnlijk moet ik dan nog even explorer.exe installeren....iemand een idee waar ik die kan downloaden :?

Verwijderd

staat op je winxp cd in je i386 map denk ik

Verwijderd

Topicstarter
En waar moet ik die dan op C zetten?

Verwijderd

ik neem aan in je i386 map

c:\windows\i386

of in je system32 map

dat weet ik ff niet

Verwijderd

Dit is toch een vaag probleem , heb dit vandaag op 2 computers geconstateerd
Lijkt me toch een virus

Verwijderd

Is het je al gelukt?

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik weet niet of dit wel aan jou ligt, want ik heb dit sinds gisteravond ook... wilde er net toevallig een topic over openen en jouw beschrijving is een exacte kopie van mijn probleem. Ik ben al druk aan het proberen om explorer.exe te replacen ofzo, maar ben bang dat ik het hele systeem opnieuw moet installeren.

Maar als jij hetzelfde probleem hebt, is er dan bij een update niet iets mis gegaan?!?

Ik ga in iedergeval alle tips even nalopen en kijken of ik eruit kom. Het probleem hier is alleen dat ik geen WinXP CD heb hier, want windows zat al op mijn laptop geinstalleerd toen ik hem kocht, en er zit wel een CD van Acer bij, maar daar staat geen repair functie op :(

[ Voor 26% gewijzigd door RickyHeijnen op 26-10-2005 15:14 ]

Verwijderd

als er iets bij een update fout is gegaan dan zouden er meer mensen last van moeten hebben en dan zou GOT helemaal vol zitten over dit onderwerp.

Er gaan wel de geruchten dat er een virus is, maar ik denk zelf dat je het kan oplossen zonder je pc opnieuw te installeren.

probeer je explorer.exe te replacen en ff een virusscanner met de laatste updates erover heen te gooien.

Ik weet niet of je in het bezit bent van een symantec corporate edition, want van die cd kan je booten. Dan kan je zonder Windows te starten even kijken of je virussen hebt die dit probleem veroorzaken.

Verwijderd

Ik ga in iedergeval alle tips even nalopen en kijken of ik eruit kom. Het probleem hier is alleen dat ik geen WinXP CD heb hier, want windows zat al op mijn laptop geinstalleerd toen ik hem kocht, en er zit wel een CD van Acer bij, maar daar staat geen repair functie op
Lang leve de OEM versies O-)

Ik heb zelf een HP laptop met een OEM Windows XP pro en die heeft gewoon dezelfde functionaliteit als een normale windows cd. Jij bent "denk ik" in het bezit van een image op DVD van je factory install

Verwijderd

Topicstarter
Nou...........sorry dat ik niet heb gereageerd, maar momenteel is ie al mijn bestanden en instellingen aan het overzetten (terug) op mijn PC. Heb windows dus opnieuw geïnstalleerd, wist het anders ook niet meer.

Maar wel vaag dat dat in een keer op meerdere PC's opduikt.....idd virus ofzoiets...

Verwijderd

let op ik heb het probleem opgelost , dit is een trojan Win32.Delf.pa Trojan.Stwoyle
Nesteld zich in c:\windows\st3.dll

hier linkje met remover
http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1800998.htm

Verwijderd

Topicstarter
Damn, net te laat.......

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Mijn dank is groot, alles werkt hier weer naar behoren :D

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:52:
ik neem aan in je i386 map

c:\windows\i386

of in je system32 map

dat weet ik ff niet
Explorer.exe hoort gewoon in je c:\windows\ :)
Pagina: 1