[XP] Taakbalk laadt niet, pc helemaal vast

Pagina: 1
Acties:

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
Goeiedag,

Gisteravond deed ie het nog, nu niet meer.
Ik start m'n pc op, log in, MAAR na een seconden of 5 zou ie dus moeten beginnen met van die icoontjes te laden(links naast de klok in de taakbalk) maar dat doet ie dus niet.
Als ik dan met m'n muis over de taakbalk ga dan krijg ik de hele tijd het zandlopertje.
En dan kan ik alleen nog maar ctrl-alt-del doen, verder niets meer, geen snelkoppeling openen ofzo op m'n bureaublad (die zijn wel allemaal zichtbaar).

Ik gebruik StyleXP, misschien dat het daaraan ligt, heb gister btw ook even zonder virusscanner gedraait..

Maar ik kan dus niets meer.
In veilige modus en dan inloggen als admin werkt ook niet, krijg ik hetzelfde probleem.

Wat kan ik hier nog aan doen? ;(

Verwijderd

Japie Gijs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:58:
Goeiedag,

Gisteravond deed ie het nog, nu niet meer.
Ik start m'n pc op, log in, MAAR na een seconden of 5 zou ie dus moeten beginnen met van die icoontjes te laden(links naast de klok in de taakbalk) maar dat doet ie dus niet.
Als ik dan met m'n muis over de taakbalk ga dan krijg ik de hele tijd het zandlopertje.
En dan kan ik alleen nog maar ctrl-alt-del doen, verder niets meer, geen snelkoppeling openen ofzo op m'n bureaublad (die zijn wel allemaal zichtbaar).

Ik gebruik StyleXP, misschien dat het daaraan ligt, heb gister btw ook even zonder virusscanner gedraait..

Maar ik kan dus niets meer.
In veilige modus en dan inloggen als admin werkt ook niet, krijg ik hetzelfde probleem.

Wat kan ik hier nog aan doen? ;(
ik ben bang dat je moet formateren..

• Japie Gijs
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:59:
[...]

ik ben bang dat je moet formateren..
maar dat betekent dan ook geen backup kunnen maken zeker????
:'(

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou de schijf als slave in een andere pc kunnen hangen, en dan de belangrijke bestanden proberen te redden.

Maar wel toevallig, vanmiddag vertelde iemand me dat hij sinds een paar dagen dezelfde problemen heeft. Misschien een (nieuw) virus? Dan zou je het bovenstaande ook kunnen proberen trouwens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Japie Gijs
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:07:
Je zou de schijf als slave in een andere pc kunnen hangen, en dan de belangrijke bestanden proberen te redden.

Maar wel toevallig, vanmiddag vertelde iemand me dat hij sinds een paar dagen dezelfde problemen heeft. Misschien een (nieuw) virus? Dan zou je het bovenstaande ook kunnen proberen trouwens.
ow god nu wordt het lastig..

kan ik gewoon m'n hd eruit halen en in een andere pc hangen? zou geen problemen moeten geven? (wat bedoel je met slave?)
en als er wel een virus op zit.. zit die dan niet gelijk op die andere pc dan ook?

Verwijderd

Nee, als er een virus op je hdd zit kan hij alleen actief worden op een andere computer als hij geactiveerd wordt oftewel als je een geinfecteerd bestand gebruikt. Het beste is voordat je begint met bestanden te backuppen op een andere computer eerst grondig de hdd door laten zoeken op virussen door een virusscanner.

Slave houd gewoon in dat het een secundaire hdd is (ik geloof nirt echt letterlijk maar zo kan je eht wel uitleggen). Wat je gewoon meot doen is je hdd koppelen aan een andere computer.

Wat je misschien ook kan doen is windows proberen te repareren via de repareer functie die op de windows cd staat.

Edit: Owja sorry vergeten om te melden dat je gewoon je hdd in een andere computer kan stoppen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:25 ]

• Japie Gijs
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:15:
Nee, als er een virus op je hdd zit kan hij alleen actief worden op een andere computer als hij geactiveerd wordt oftewel als je een geinfecteerd bestand gebruikt. Het beste is voordat je begint met bestanden te backuppen op een andere computer eerst grondig de hdd door laten zoeken op virussen door een virusscanner.

Slave houd gewoon in dat het een secundaire hdd is (ik geloof nirt echt letterlijk maar zo kan je eht wel uitleggen). Wat je gewoon meot doen is je hdd koppelen aan een andere computer.

Wat je misschien ook kan doen is windows proberen te repareren via de repareer functie die op de windows cd staat.

Edit: Owja sorry vergeten om te melden dat je gewoon je hdd in een andere computer kan stoppen
En hoe zit het dan met die jumpers enzo?

Verwijderd

voor zover ik weet hoef je niet persée met jumpers te kloten (ik heb tot nu toe nog nooit hoeven kloten met jumpers), maar anders moet je een manuel opzoeken van je hdd en eve kijken welke jumper stand je moet nemen

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:38:
voor zover ik weet hoef je niet persée met jumpers te kloten (ik heb tot nu toe nog nooit hoeven kloten met jumpers), maar anders moet je een manuel opzoeken van je hdd en eve kijken welke jumper stand je moet nemen
Volgens mij ligt dat aan je type schijf. Als het een ATA schijf is dan moet je met jumpers klooien.

Als het een SATA schijf is, dan zijn jumpers overbodig dacht ik. Verbeter mij als ik fout zit. :)

Verwijderd

ik heb zowel niets hoeven veranderen met een ata schijf als emt een sata, maar ik dacht wel dat er jumpers op een ata schijf meoten veranderd worden alleen met mijn ervaringen heb ik er nooit wat van gemerkt

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:17:
ik heb zowel niets hoeven veranderen met een ata schijf als emt een sata, maar ik dacht wel dat er jumpers op een ata schijf meoten veranderd worden alleen met mijn ervaringen heb ik er nooit wat van gemerkt
Misschien staat jouw HD al op slave ofzo. :P

Of het gebeurd automatisch. :)

[ Voor 5% gewijzigd door magnifor op 24-10-2005 20:28 ]

• Japie Gijs
Ik heb Windows opnieuw kunnen installeren, m'n bestanden gebrand op dvd
maar ik had nog maar 1,5gb vrije ruimte, dus ben hem nu maar aan het formateren.

In ieder geval nog bedankt voor jullie hulp :>

*Probleem opgelost*

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:26:
[...]

Misschien staat jouw HD al op slave ofzo. :P

Of het gebeurd automatisch. :)
Zou kunnen, maar ik weet het niet :/ . Hoe dan ook de problemen zijn opgelost.
Pagina: 1