Toon posts:

Primary Harddisk Fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gezocht maar kon geen oplossing ervoor bedenken.
ik heb een oude celeron 700mhz staan. ik heb de harddisk vervangen.
maar ik krijg elke x Primary Harddisk Fail melding. De kabels zijn okay, jumpers gecheckt,
het betreft een Maxtor van 15gb. De pc herkent de harddisk wel.
wat kan ik doen?

dank

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29
wanneer krijg je die error en waar wordt de HD wel herkent?

Meer info dus graag.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Om zeker te weten of de HD misschien niet rot is kun je 'm in een andere PC proberen, of bijvoorbeeld op het secundaire IDE kanaal van je celeron. :)
Hoe weet je dat de kabel goed is overigens?

Saved by the buoyancy of citrus

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
In de FAQ staat misschien wel wat info die je kan helpen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dat kan verschillende oorzaken hebben..

Heb je nog andere devices aan je primaire controller hangen? als er een extra device aan hangt die defect is, kan ie roet in het eten gooien..

Begin zo kaal mogelijk.
Hang je harddisk als enige device aan je primaire harddisk controler. Jumper 'm als master, en controleer of de flatcable er goed in zit (rode draad richting voeding van je harddisk).(zal wel niet verkeerd zitten; maar toch ter info)
Zet je bios op autodetect, of laat hem opnieuw scannen naar je harddisk.

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 25-10-2005 15:24 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ok nu is ie geloof ik dood, als ik m aanzet geeft de pc 4 piepjes, en rode lichtjes.
van de 2hdd's die ik heb geprobeerd gaft de ene ( een maxtor 40gb) ) een tik, en probeerde te draaien, maar hield gauw weer op. de andere werd bij het opstarten herkend maar tijdens het installeren van windows xp pro konden er geen harderschijven gevonden worden. Het kan zijn dat de harderschijven kaduuk zijn, maar is de videokaart (nvidia tnt2) nu ook kaduuk? hij geeft namelijk geen beeld meer.
Pagina: 1