Toon posts:

geen netwerkverbinding tussen xp pro en win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een win2000 systeem als fileserver en wil overschakelen op een nieuw systeem met win xp professional.

Nieuwe systeem geinstalleerd, alle updates etc etc.

Nieuwe systeem heeft twee netwerkkaarten; een genaamd ''extern'' aangesloten op router/firewall en modem (ADSL) en een genaamd ''intern'' en aangesloten op switch

Internet functioneert prima via de netwerkaart "extern" deze krijgt automatisch ip-adres van de router

interne netwerk krijg ik niet aan de praat, de netwerkkaart "intern" heeft een vast ip-adres (192.168.100.150)

pingen met andere machine lukt wel en via explorer rechstreeks naar bijvoorbeeld 192.168.100.115 gaan lukt ook, ik zie dan alle mappen en kan over en weer kopieren (wat ik dus wil), maar via netwerkinstellingen een map aanmaken (\\server\eigen) lukt weer niet

gast staat aan
werkgroep heeft dezelfde naam
nieuwe server heet serverxp en is bij oude server als gebruiker aangemaakt

Wie helpt me dit raadsel op te lossen

Groeten

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
oh ja,

bestands en printers staan gedeeld

Verwijderd

Ik volg je niet helemaal. Waarom heb je in godsnaam een pc tussen een router en een switch staan?

Een router verdeeld de internet verbindingen naar de andere pc's en een switch voor een ander netwerk? of is dat hetzelfde netwerk en heb je de switch er tussengehangen omdat de router niet genoeg poorten had?

In het laatste geval moet je gewoon een van de 2 kabels eruit trekken (het liefst de ene naar de switch) en zou het moeten werken.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien dat onderaan in dit topic wat nuttigs staat ;) :P :7 }) Ik kan niet connecten met andere computers in het netwerk.

[ Voor 31% gewijzigd door Ventrigo op 25-10-2005 22:34 ]

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost:

In mijn netwerk gebruik ik vaste IP-adressen, deze stonden op 192.168.100.x (x varieert per compu)
Dit heb ik aangepast op 192.168.0.x

Daarna lukte de verbinding nog niet....

via dos-box en ipconfig /all zag ik ineens dat het knooppunttype op Peer-Peer stond...
dit gewijzigd in Hybride via regedit:

regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSET/Services/NetBT/Parameters
aldaar dubbelklik op DhcpNodeType en de waarde 2 veranderd in 8

compu opnieuw opstarten
en voila..... :P ik zie mijn hele netwerk

Allemaal bedankt en succes _/-\o_

Jeroen