Toon posts:

Ik kan niet connecten met andere computers in het netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik heb thuis een probleem met mijn netwerk. Ik heb drie computers via de LAN gekoppeld aan mijn router. Mijn router is een SMC 7908 VoWBRB. Ik heb met alle computers verbinding met het internet. Ik kan ook met de drie computers naar elkaar pingen, en naar de router. Het enige wat gek is, is dat ik niet met elkaar kan connecten. Als ik bij mijn netwerklocaties de optie zoeken naar computers in werkgroepen aanklikt worden er op alledrie de computers geen computers gevonden, maar wel alle pc's zijn lid van dezelfde werkgroep.

De drie computers hebben de volgende besturingssystemen: Windows XP Home, Windows XP Prof en een Windows XP Media Center Edition. Ik heb de firewall van alledrie uitgezet.

Wat kan het zijn? Waarom zie ik de andere computers niet in mijn werkgroep. Ze zijn allemaal lid van dezelfde werkgroep! Ik wil graag documenten delen op het netwerk en printers delen, maar dat kan dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:13 ]

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb je al mappen gedeeld op 1 van de PC's? Anders zie je elkaar inderdaad niet in het netwerk...

Heb je toevallig geen firewall aanstaan die de netbios poorten blokkeert?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mappen gedeeld op 1 pc ja. Ik zie ze bij de netwerklocaties ook staan. Maar als ik er op klik krijg ik de melding... Kan het netwerkpad niet vinden.

Hoe kan ik de firewall controleren die de netBios poorten blokkeert?

Bedankt voor je snelle reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 09:03 ]

• adoy

adoy

Welke firewall gebruik je? De firewall van Windows XP, moet als het goed is de benodigde poorten openzetten, zodra je mappen deelt..

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik normaal gesproken de Firewall van Panda Platinum 2005. Die van Windows staat uit. Maar als ik de firewall van panda uitzet blijft de pc de melding geven dat het netwerkpad niet gevonden wordt.
:?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 09:04 ]

• adoy

adoy

Nog even voor de check, staat de firewall op de andere PC nu ook uit?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die staat ook uit. Op alle pc's heb ik de firewalls uitgezet, om even te testen of het netwerk het goed deed. Maar ik kan dus niet connecten, en wel pingen naar elkaar. 8)7

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 19:14
En als je nu eens in de adresbalk intypt:

\\<<pc naam>\<Naam van de gedeelde map>

bijvoorbeeld:

\\pietje\gedeeldemap

Kom je er dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je link. Ik heb even globaal gekeken naar de site.
:*)
Ik heb er alleen nu geen tijd voor omdat ik bezig ben met een project. Als ik meer tijd heb zal ik het aandachtig doorlezen.

Bedankt voor je moeite.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het lukt ook niet

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit lukt ook niet jammer genoeg
Erikjebaldie schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:07:
En als je nu eens in de adresbalk intypt:

\\<<pc naam>\<Naam van de gedeelde map>

bijvoorbeeld:

\\pietje\gedeeldemap

Kom je er dan wel?

• Luke83
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 19:24

Luke83

Sleep is for the weak

en je kan wel onderling de cliënts pingen ?

probeer is uit te voeren : \\ip_pc\ ----> dus : \\192.168.2.105\

TCP/IP instellingen komen overeen ? zitten ze in de dezelfde range ? Staat "speed\duplex" bij elke NIC gelijk ?

Er bestaan genoeg gekken op deze wereld :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
arendvandijk zou je als je zelf de laatste poster bent in een topic je bericht met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechtsbovenaan je bericht het laatste bericht willen aanpassen? Dit voorkomt dat je topic onnodig omhoog gehaald wordt in de lijst, en ook houdt het de boel wat overzichtelijker :)

Doe eens in start > run > cmd > net use * \\ip\share

Het helpt ook erg als je even de exacte foutmeldingen hier aangeeft die je krijgt bij deze operaties. Daar is vaak veel info uit te halen. Kan je bijvoorbeeld de host pingen, telnetten op poort 445 en such?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al geprobeerd. De computers zitten in dezelfde range. De speed\duplex van de NIC is op elke computer 100MB.

Arend
Luke83 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:45:
en je kan wel onderling de cliënts pingen ?

probeer is uit te voeren : \\ip_pc\ ----> dus : \\192.168.2.105\

TCP/IP instellingen komen overeen ? zitten ze in de dezelfde range ? Staat "speed\duplex" bij elke NIC gelijk ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:07:
arendvandijk zou je als je zelf de laatste poster bent in een topic je bericht met de [afbeelding] rechtsbovenaan je bericht het laatste bericht willen aanpassen? Dit voorkomt dat je topic onnodig omhoog gehaald wordt in de lijst, en ook houdt het de boel wat overzichtelijker :)
Oké >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:12 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je je naam van de computer en de werkgroep/domein appart benoemd en daarna opnieuw opgestart? Klinkt misschien raar maar dat is ook wat heel veel mensen niet weten ;-)

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
NightWalker2005 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:47:
Heb je je naam van de computer en de werkgroep/domein appart benoemd en daarna opnieuw opgestart? Klinkt misschien raar maar dat is ook wat heel veel mensen niet weten ;-)
Wat bedoel je hier precies mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 09:09 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als je je computernaam of je werkgroep/domein wil verandern dan moet je dat appart doen en niet allebij tegelijk. Dus als je de naam van je computer veranderd daarna eerst opstarten en nadat je opnieuw bent opgestart dan pas je werkgroep/domein veranderen.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
NightWalker2005 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:16:
Als je je computernaam of je werkgroep/domein wil verandern dan moet je dat appart doen en niet allebij tegelijk. Dus als je de naam van je computer veranderd daarna eerst opstarten en nadat je opnieuw bent opgestart dan pas je werkgroep/domein veranderen.
Oh zo bedoel je. Ik heb dit gedaan en het probleem was voor heel even opgelost. Inmiddels werkt het weer niet. Ik snap dr niks meer van... Alles staat goed ingesteld. :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 09:10 ]

Pagina: 1