Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plaatsen van Skype adres in profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hallo,
is het geen handig idee om ook een Skypenaam te vermelden in je profiel?
De laatste tijden rukt het gebruik van Skype erg op, en bedrijven en freelancers enzo maken er ook veel gebruik van zie ik.
Is een toevoeging van een Skypenaam op GoT in je profiel geen handig idee?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Als we skype toevoegen, dan wil ik of gelijk de 2 andere populaire IM-clients (AIM en Y!) of een veld waar je een naam/emailadres/nummer oid kunt invullen + een dropdown voor wat het is. :)

Signature

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

pasta schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:02:
Als we skype toevoegen, dan wil ik of gelijk de 2 andere populaire IM-clients (AIM en Y!) of een veld waar je een naam/emailadres/nummer oid kunt invullen + een dropdown voor wat het is. :)
Die discussie is ook vaker voorbij gekomen geloof ik, en het eindresultaat daarvan was dat het een optie zou zijn, maar very low prio.
That is, als ik het me goed herinner.

Ik zou het desalniettemin graag zien. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pasta schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:02:
Vergeet jabber niet, heb je veel meer aan. oa ook google talk maakt gebruik van het jabber protocol.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skype, YIM, AIM, Gadu-Gadu, GTalk/Jabber....je kan wel bezig blijven zo. Als iemand je echt graag op Skype wil spreken, dan mailt/IM't hij je toch gewoon? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook een dropdown zou altijd als te beperkend gezien gaan worden. Gewoon 1 of 2 voorwaarde-vrije IM strings erbij zodat men zelf '$improgramma: $identifier" er in kan zetten.

Kan je het tevens gebruiken voor dingen als "oude nickname: pietje" of "zakelijke website: URL".

Overigens heb ik zelf weinig behoefte aan die veldjes. :+

[ Voor 50% gewijzigd door Voutloos op 26-10-2005 23:29 ]

{signature}

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-NMe- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:25:
Skype, YIM, AIM, Gadu-Gadu, GTalk/Jabber....je kan wel bezig blijven zo. Als iemand je echt graag op Skype wil spreken, dan mailt/IM't hij je toch gewoon? :)
Dat IM'en was geloof ik ook het punt :+
Waarom niet gewoon een algemeen veld maken waar je een (aantal) manier(en) kan invullen over hoe je te bereiken bent? Meteen alle "problemen" opgelost, je ondersteund alle soorten IM protocollen etc, je zou zelfs je telefoonnummer voor SMS er in kwijt kunnen 8)7

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, kun je in een url niet ook gewoon
code:
1
callto:
zetten :?
Als dat lukt en callto is gekoppeld aan Skype, dan zou ik niet weten waarom dat niet zou moeten kunnen :)
Als URL's in je sig kunnen, dan moet dit volgens mij ook wel lukken :)

Edit: Of je maakt natuurlijk ergens een html page op wat webspace met daarin het callto...en dan de url van die html in je sig, net zo makkelijk en schelet onze devvers weer :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 26-10-2005 23:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Voutloos
  • Niet online
Bah, dan moet je voortaan kijken of de link onder Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/home.gif wel http is. :X

{signature}

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The_Eagle schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:30:
Mja, kun je in een url niet ook gewoon
code:
1
callto:
zetten :?
Als dat lukt en callto is gekoppeld aan Skype, dan zou ik niet weten waarom dat niet zou moeten kunnen :)
Als URL's in je sig kunnen, dan moet dit volgens mij ook wel lukken :)
De url-RML code werkt alleen met http:// en ftp:// AFAIK, en anders wordt er http:// voor gezet. http://callto:skynaam gaat niet lukken. :P

Een aantal (1-3?) velden met elk een dropdown met daarin alle grotere IM-protocollen en een text-input lijkt me dan wel weer een leuk idee. Maar ik kan me voorstellen dat iets als dit low prio is, en dat vind ik ook helemaal niet erg, ondanks dat ik ook GTalk en AIM gebruik. :P

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:48
Een gewoon text-imput veld met als syntax iets als

code:
1
2
3
4
MSN: bla@bla.com
IRC: Okje
Jabber: IkbenJabber
SQL: select * from users where clue > 0 ... zero rows returned. Whuh?

Is misschien ook wel te doen?

Verbouwing

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
-NMe- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:34:
[...]

De url-RML code werkt alleen met http:// en ftp:// AFAIK, en anders wordt er http:// voor gezet. http://callto:skynaam gaat niet lukken. :P

Een aantal (1-3?) velden met elk een dropdown met daarin alle grotere IM-protocollen en een text-input lijkt me dan wel weer een leuk idee. Maar ik kan me voorstellen dat iets als dit low prio is, en dat vind ik ook helemaal niet erg, ondanks dat ik ook GTalk en AIM gebruik. :P
en telefoon dan? vind ik toch iets 'groter' dan de meeste msg protocollen.. toch staat telefoon niet in je profiel... (vast met een reden)
maareuh..

ik zou zeggen doe alles of niks.. (en met niks zou ik dan zeggen, schop icq en msn er ook uit)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Skype is voor watjes. Ik wil mijn SIP URI in mijn profiel kunnen zetten :)

Nah, ik wil helemaal niet door tweakers gebeld worden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bigs schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:14:
Ik wil mijn SIP URI in mijn profiel kunnen zetten :)
:D

Ik zie het nu ter ook niet zo van in, want ik vind de template met al die icoontjes nu al druk genoeg (en ik weet dat je ze prima uit kan schakelen, maar dat is niet echt praktisch) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BasieP schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:12:
en telefoon dan? vind ik toch iets 'groter' dan de meeste msg protocollen.. toch staat telefoon niet in je profiel... (vast met een reden)
Ik ken niet veel mensen die zomaar hun telefoonadres op internet zetten. :P
ik zou zeggen doe alles of niks.. (en met niks zou ik dan zeggen, schop icq en msn er ook uit)
Waarom? ICQ en MSN zijn nog steeds veruit de meest gebruikte clients/protocollen in Nederland en België. Daar dek je echt wel 90% van de Nederlandstalige markt mee, en het staat een stuk minder druk dan 20 verschillende icons voor elke mogelijke client/protocol. :)

• r0b

r0b

-NMe- schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:13:
Waarom? ICQ en MSN zijn nog steeds veruit de meest gebruikte clients/protocollen in Nederland en België. Daar dek je echt wel 90% van de Nederlandstalige markt mee, en het staat een stuk minder druk dan 20 verschillende icons voor elke mogelijke client/protocol. :)
Nu verschuift de discussie van wel of niet meerdere IM-clients in het profiel naar de weergegeven IM-clients mbv een icon.
Wat mij betreft mogen er best extra invoervelden voor meer IM-clients komen, maar de icons mag je inderdaad achterwege laten. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad nog meer knopjes wordt imho te veel druk (maar goed, ik heb zelf ook de icq en msnmsgr icons uitgeschakeld). Velden in het profiel zouden op zich wel toegevoegde waarde kunnen hebben, maar dan wel vaste waarden voor de opties en niet een vrij veld. Aan de andere kant staat het overdreven als er een waslijst van een dozijn IM-adressen wordt gevraagd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom niet alleen een icoontje weergeven "als" er een of meerdere IM's zijn toegevoegd aan het profiel? Eventueel een title attribuut met daarin de namen van de IM's die ingevuld zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 27-10-2005 12:56 ]

• BasieP
Erkens schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:55:
Waarom niet alleen een icoontje weergeven "als" er een of meerdere IM's zijn toegevoegd aan het profiel? Eventueel een title attribuut met daarin de namen van de IM's die ingevuld zijn.
is dat niet al zo?
als ik geen icq nr invul krijgen jullie (en ik) die niet te zien.. of bedoel je iets anders?

het punt is dat als jij 30 im dingen invult, ik er geen 30 wil zien

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
Je kan natuurlijk die informatie gewoon kwijt in je signature. Dan heeft niemand er last van :)

('t is in ieder geval een mooie tijdelijk oplossing)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BasieP schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:25:
[...]

is dat niet al zo?
als ik geen icq nr invul krijgen jullie (en ik) die niet te zien.. of bedoel je iets anders?

het punt is dat als jij 30 im dingen invult, ik er geen 30 wil zien
Ik bedoel dus wat anders :)
Haal gewoon die icq/msn icon's totaal weg, echt nuttig zijn ze niet behalve even snel zien of iemand een dergelijke IM heeft.
Plaats vervolgens 1 nieuw icon terug zodra een user 1 of meerdere IM's heeft ingevuld. Welke je brengt naar een pagina met de IM mogelijkheden van die user (wellicht een klein popupje ofzo)
Zo heb je altijd maar max 1 icon extra maar toch alle informatie snel bij de hand :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Haal gewoon die icq/msn icon's totaal weg, echt nuttig zijn ze niet behalve even snel zien of iemand een dergelijke IM heeft.
Plaats vervolgens 1 nieuw icon terug zodra een user 1 of meerdere IM's heeft ingevuld. Welke je brengt naar een pagina met de IM mogelijkheden van die user (wellicht een klein popupje ofzo)
Zo heb je altijd maar max 1 icon extra maar toch alle informatie snel bij de hand :)
Ja, of gewoon een of ander DIV-je ofzo uitklappen, net als de userinfo die je kan zienals je op het pijltje drukt (posts enzo).

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 29-10-2005 22:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• r0b

r0b

Erkens schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Klinkt inderdaad goed. Mijn stem heb je. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AW_Bos schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:47:
[...]

Ja, of gewoon een of ander DIV-je ofzo uitklappen, net als de userinfo die je kan zienals je op het pijltje drukt (posts enzo).
hoe het verder template technisch geimplementeerd wordt boeit eigenlijk niet, maar you get the idee :Y)

• BasieP
klinkt idd goed Erkens, you got my vote..

weet alleen niet of iedereen er zo blij mee is. weet niet hoe de db van got eruit ziet, maar je pagina word wel groter, en laadtijd langer..
geloof dat je nu toch al (dmv icq/msn icons enzo) bij de goede table zit, dus wat extra info opvragen zal niet zoveel tijd schelen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

crisp

Devver

Pixelated

Extra velden voor user-info is technisch mogelijk, maar op dit moment zijn er geen plannen om voor allerlei al-dan-niet obscure IM-programma's velden te gaan toevoegen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.