☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Signature
Die discussie is ook vaker voorbij gekomen geloof ik, en het eindresultaat daarvan was dat het een optie zou zijn, maar very low prio.pasta schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:02:
Als we skype toevoegen, dan wil ik of gelijk de 2 andere populaire IM-clients (AIM en Y!) of een veld waar je een naam/emailadres/nummer oid kunt invullen + een dropdown voor wat het is.
That is, als ik het me goed herinner.
Ik zou het desalniettemin graag zien.
Vergeet jabber niet, heb je veel meer aan. oa ook google talk maakt gebruik van het jabber protocol.pasta schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:02:
Als we skype toevoegen, dan wil ik of gelijk de 2 andere populaire IM-clients (AIM en Y!) of een veld waar je een naam/emailadres/nummer oid kunt invullen + een dropdown voor wat het is.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Kan je het tevens gebruiken voor dingen als "oude nickname: pietje" of "zakelijke website: URL".
Overigens heb ik zelf weinig behoefte aan die veldjes.
[ Voor 50% gewijzigd door Voutloos op 26-10-2005 23:29 ]
{signature}
Dat IM'en was geloof ik ook het punt-NMe- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:25:
Skype, YIM, AIM, Gadu-Gadu, GTalk/Jabber....je kan wel bezig blijven zo. Als iemand je echt graag op Skype wil spreken, dan mailt/IM't hij je toch gewoon?
Waarom niet gewoon een algemeen veld maken waar je een (aantal) manier(en) kan invullen over hoe je te bereiken bent? Meteen alle "problemen" opgelost, je ondersteund alle soorten IM protocollen etc, je zou zelfs je telefoonnummer voor SMS er in kwijt kunnen
1
| callto: |
Als dat lukt en callto is gekoppeld aan Skype, dan zou ik niet weten waarom dat niet zou moeten kunnen
Als URL's in je sig kunnen, dan moet dit volgens mij ook wel lukken
Edit: Of je maakt natuurlijk ergens een html page op wat webspace met daarin het callto...en dan de url van die html in je sig, net zo makkelijk en schelet onze devvers weer
[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 26-10-2005 23:34 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De url-RML code werkt alleen met http:// en ftp:// AFAIK, en anders wordt er http:// voor gezet. http://callto:skynaam gaat niet lukken.The_Eagle schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:30:
Mja, kun je in een url niet ook gewooncode:zetten
1 callto:
Als dat lukt en callto is gekoppeld aan Skype, dan zou ik niet weten waarom dat niet zou moeten kunnen
Als URL's in je sig kunnen, dan moet dit volgens mij ook wel lukken
Een aantal (1-3?) velden met elk een dropdown met daarin alle grotere IM-protocollen en een text-input lijkt me dan wel weer een leuk idee. Maar ik kan me voorstellen dat iets als dit low prio is, en dat vind ik ook helemaal niet erg, ondanks dat ik ook GTalk en AIM gebruik.
1
2
3
4
| MSN: bla@bla.com IRC: Okje Jabber: IkbenJabber SQL: select * from users where clue > 0 ... zero rows returned. Whuh? |
Is misschien ook wel te doen?
en telefoon dan? vind ik toch iets 'groter' dan de meeste msg protocollen.. toch staat telefoon niet in je profiel... (vast met een reden)-NMe- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:34:
[...]
De url-RML code werkt alleen met http:// en ftp:// AFAIK, en anders wordt er http:// voor gezet. http://callto:skynaam gaat niet lukken.
Een aantal (1-3?) velden met elk een dropdown met daarin alle grotere IM-protocollen en een text-input lijkt me dan wel weer een leuk idee. Maar ik kan me voorstellen dat iets als dit low prio is, en dat vind ik ook helemaal niet erg, ondanks dat ik ook GTalk en AIM gebruik.
maareuh..
ik zou zeggen doe alles of niks.. (en met niks zou ik dan zeggen, schop icq en msn er ook uit)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Nah, ik wil helemaal niet door tweakers gebeld worden.
Bigs schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:14:
Ik wil mijn SIP URI in mijn profiel kunnen zetten
Ik zie het nu ter ook niet zo van in, want ik vind de template met al die icoontjes nu al druk genoeg (en ik weet dat je ze prima uit kan schakelen, maar dat is niet echt praktisch)
Ik ken niet veel mensen die zomaar hun telefoonadres op internet zetten.BasieP schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:12:
en telefoon dan? vind ik toch iets 'groter' dan de meeste msg protocollen.. toch staat telefoon niet in je profiel... (vast met een reden)
Waarom? ICQ en MSN zijn nog steeds veruit de meest gebruikte clients/protocollen in Nederland en België. Daar dek je echt wel 90% van de Nederlandstalige markt mee, en het staat een stuk minder druk dan 20 verschillende icons voor elke mogelijke client/protocol.ik zou zeggen doe alles of niks.. (en met niks zou ik dan zeggen, schop icq en msn er ook uit)
Nu verschuift de discussie van wel of niet meerdere IM-clients in het profiel naar de weergegeven IM-clients mbv een icon.-NMe- schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:13:
Waarom? ICQ en MSN zijn nog steeds veruit de meest gebruikte clients/protocollen in Nederland en België. Daar dek je echt wel 90% van de Nederlandstalige markt mee, en het staat een stuk minder druk dan 20 verschillende icons voor elke mogelijke client/protocol.
Wat mij betreft mogen er best extra invoervelden voor meer IM-clients komen, maar de icons mag je inderdaad achterwege laten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 27-10-2005 12:56 ]
is dat niet al zo?Erkens schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:55:
Waarom niet alleen een icoontje weergeven "als" er een of meerdere IM's zijn toegevoegd aan het profiel? Eventueel een title attribuut met daarin de namen van de IM's die ingevuld zijn.
als ik geen icq nr invul krijgen jullie (en ik) die niet te zien.. of bedoel je iets anders?
het punt is dat als jij 30 im dingen invult, ik er geen 30 wil zien
('t is in ieder geval een mooie tijdelijk oplossing)
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Ik bedoel dus wat andersBasieP schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:25:
[...]
is dat niet al zo?
als ik geen icq nr invul krijgen jullie (en ik) die niet te zien.. of bedoel je iets anders?
het punt is dat als jij 30 im dingen invult, ik er geen 30 wil zien
Haal gewoon die icq/msn icon's totaal weg, echt nuttig zijn ze niet behalve even snel zien of iemand een dergelijke IM heeft.
Plaats vervolgens 1 nieuw icon terug zodra een user 1 of meerdere IM's heeft ingevuld. Welke je brengt naar een pagina met de IM mogelijkheden van die user (wellicht een klein popupje ofzo)
Zo heb je altijd maar max 1 icon extra maar toch alle informatie snel bij de hand
Ja, of gewoon een of ander DIV-je ofzo uitklappen, net als de userinfo die je kan zienals je op het pijltje drukt (posts enzo).Erkens schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:33:
[...]
Ik bedoel dus wat anders
Haal gewoon die icq/msn icon's totaal weg, echt nuttig zijn ze niet behalve even snel zien of iemand een dergelijke IM heeft.
Plaats vervolgens 1 nieuw icon terug zodra een user 1 of meerdere IM's heeft ingevuld. Welke je brengt naar een pagina met de IM mogelijkheden van die user (wellicht een klein popupje ofzo)
Zo heb je altijd maar max 1 icon extra maar toch alle informatie snel bij de hand
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 29-10-2005 22:48 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Klinkt inderdaad goed. Mijn stem heb je.Erkens schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:33:
[...]
Ik bedoel dus wat anders
hoe het verder template technisch geimplementeerd wordt boeit eigenlijk niet, maar you get the ideeAW_Bos schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:47:
[...]
Ja, of gewoon een of ander DIV-je ofzo uitklappen, net als de userinfo die je kan zienals je op het pijltje drukt (posts enzo).
weet alleen niet of iedereen er zo blij mee is. weet niet hoe de db van got eruit ziet, maar je pagina word wel groter, en laadtijd langer..
geloof dat je nu toch al (dmv icq/msn icons enzo) bij de goede table zit, dus wat extra info opvragen zal niet zoveel tijd schelen
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
![]()