Toon posts:

[XP] Windows start niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel apparte fout bij het opstarten van mijn windows. De bios doorloopt hij wel goed maar op het moment dat hij begint aan het operating system (windows XP) dan laat hij slechts dit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.maslinkmedia.nl/error.jpg

Ik denk dat er iets mis is met de opstart bestanden, maar is er een mogenlijkheid om deze te opnieuw te installeren. Wanneer ik mijn pc opnieuw moet installeren gaat me heel veel tijd kosten :(

Ik heb zelf al overal lopen googlen en hier op het forum lopen zoeken maar kon niet wat vinden een gelijke soort fout.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 11:21 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Je plaatje doet het niet, en erg veel wordt ik ook niet wijzer van je startpost. Wat heb je zelf al geprobeerd? Laatste tijd nieuwe installaties gedaan? Eerder foutmeldingen tegen gekomen? Wat voor pc? Oftewel.. Meer info graag :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je link/plaatje werkt niet, zo kunnen we je dus moeilijk helpen. Een plaatje kan je trouwens weergeven op dit forum met:
code:
1
[img]http://www.maslink.nl/error.png[/img]

edit: je hebt het plaatje aangepast zie ik...

Heb je al geprobeerd om met een windows-xp cdrom op te starten, en dan fixmbr (etc.) uit te voeren. Is veel over op het GoT te vinden. Of is het wel al mogelijk om via F8 in veilige modus op te starten?, of komt hij niet in dat menu?

[ Voor 49% gewijzigd door djexplo op 24-10-2005 11:23 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt al :P

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je had even [XP] voor je topictitel moeten zetten conform de Windows Operating Systems - Policy.
Verder is het Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?-kopje uit de WOS FAQ een goed begin en dan met name het stuk over herstelconsole :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 24-10-2005 11:23 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je booten naar de safe mode? Zo niet: ik zou eerst denken aan een hardwareprobleem.

Videokaart, of evt. moederbord/geheugen. Check dat even.

Misschien helpt inderdaad Windows Operating Systems - FAQ of Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En ik pas de topictitel even aan voor je, 'Windows start niet meer op!' zegt wat weinig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat, verder - ga eens testen met een harddisk dianogistics utility e.d. :)
Pagina: 1