Hallo,
Ik heb thuis twee PC's. Één nieuwe(1) en één oude(2). Nou was ik een keer aan het dom surfen (jaartje geleden ofzo) en had ik een flash progje gedownload en vaag gebruikt op mijn oude pc. De pc start nu niet meer op en geeft vage piepjes(3). Blijkbaar heb ik iets kapot gemaakt in de bios(4).
Ik heb natuurlijk eerst rond gekeken op the forums. En vond dit.
IK heb het geprobeerd maar hij doet niks. Er was, als ik me goed herriner, een tijd dat de pc ook echt de floppys las. Nu lijkt het namelijk alsof hij niks doet. Er is nog een klein probleem, de website waar ik de bios bestanden weg heb gehaald (hier) heeft DRIE verschillende. Ik heb ze allemaal geprobeerd. Op de diskette had ik de flashprog van de j-mark website gezet en één van de bios bestanden plus een tekstbestand met die regel (AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP) en dan met total commander er een .bat van gemaakt.
Kan iemand mij helpen zodat ik deze oude pc weer aan de praat krijg.
bvd,
Lars Gaastra
lars.gaastra@gmail.com
1)
Medion
P4 2,6 Ghz
diskette station en cd/dvd brander
(de rest doet er niet toe)
2)
NSC Computer
P2 333Mhz
AOpen CD speler
Diskette station
5,1 GB hardeschijf
1 reepje PC133 werkgeheugen (kan grote niet vinden)
250 Watt voeding (erin gegooid van andere PC)
Asus GeForce 2 MX 400 of 200 (weet niet meer welke. handleiding staan 2 op) (niet orginele kaart werkt wel)
awardbios
J-7BXAS moederboord (staat zo op users's manual, anders weet ik het niet) ik heb geen L versie >>plaatje hier<<. website (denk ik): http://www.j-mark.com/
3) een filmpje van het opstarten met geluid
4) een plaatje van de bios
Ik heb thuis twee PC's. Één nieuwe(1) en één oude(2). Nou was ik een keer aan het dom surfen (jaartje geleden ofzo) en had ik een flash progje gedownload en vaag gebruikt op mijn oude pc. De pc start nu niet meer op en geeft vage piepjes(3). Blijkbaar heb ik iets kapot gemaakt in de bios(4).
Ik heb natuurlijk eerst rond gekeken op the forums. En vond dit.
IK heb het geprobeerd maar hij doet niks. Er was, als ik me goed herriner, een tijd dat de pc ook echt de floppys las. Nu lijkt het namelijk alsof hij niks doet. Er is nog een klein probleem, de website waar ik de bios bestanden weg heb gehaald (hier) heeft DRIE verschillende. Ik heb ze allemaal geprobeerd. Op de diskette had ik de flashprog van de j-mark website gezet en één van de bios bestanden plus een tekstbestand met die regel (AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP) en dan met total commander er een .bat van gemaakt.
Kan iemand mij helpen zodat ik deze oude pc weer aan de praat krijg.
bvd,
Lars Gaastra
lars.gaastra@gmail.com
1)
Medion
P4 2,6 Ghz
diskette station en cd/dvd brander
(de rest doet er niet toe)
2)
NSC Computer
P2 333Mhz
AOpen CD speler
Diskette station
5,1 GB hardeschijf
1 reepje PC133 werkgeheugen (kan grote niet vinden)
250 Watt voeding (erin gegooid van andere PC)
Asus GeForce 2 MX 400 of 200 (weet niet meer welke. handleiding staan 2 op) (niet orginele kaart werkt wel)
awardbios
J-7BXAS moederboord (staat zo op users's manual, anders weet ik het niet) ik heb geen L versie >>plaatje hier<<. website (denk ik): http://www.j-mark.com/
3) een filmpje van het opstarten met geluid
4) een plaatje van de bios
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 11:08 . Reden: iets duidelijker ]