pc --> dvd recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15
Het moet mogenlijk zijn om van me pc een dvd recorder te maken, mijn vraag wat heb ik hier voor nodig.

- tv kaart met tv in.. mijn vraag wat is nu een beetje een goede kaart die goed mee kan.

video kaart? mijn computer heeft nu een 64mb video kaar onboard dit is niet bijsterd goed maar de kwaliteit van een dvd is er goed op te kijken.
dus dat kan wel ..

het mooiste is als ik een goede TV/video kaart in een vind,

en dan de juiste software om mee op te nemen, is daar advies voor ?

de rest van me pc is:

Asrock K7s41-GX moederbord
64mb onboard shared
amd sempron 2600+
512 mb pc 2700 (dit wordt wel uitgebreid naar 1024 indien nodig)
maxtor diamond 10 200gb 7200rpm 8mb harde schijf
nec 3520 16x dvd brander.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 23:07

Nik

Pak een Hauppage PVR 150 ofzo, best goedkoop en toch goed :) Je ziet ze veel in MCE bakken.

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 23-10-2005 16:16 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het slimste is om een tv kaart met hardware mpeg encoder te nemen. Dan kom je al snel uit bij de Hauppauge PVR series. Dit zijn ook de meest ondersteunde kaarten. Ik gebruik hem zelf ook als digitale video recorder. Gewoon een PVR 150 erin zetten, MCE of anders de Hauppauge software installeren en opnemen maar. Afspelen via je PC of via een Hauppauge MVP die je aan je TV kan hangen. Je gewone videokaart is niet echt van belang, aangezien de TV kaart al het rekenwerk doet.

Hier zijn trouwens al zat topics over, die je zelf makkelijk had kunnen vinden ;)

Wat voor kaart is aan te raden voor zowel tv als opnemen?
TV kaart kopen, maar welke?
Video capture card of tv kaart?
Opnemen met een TV-kaart: Goedkope oplossing?
Hulp nodig bij keuze tv/capture kaart
tv kaart + opnemen in goede qualiteit

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 23-10-2005 16:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik heb een pinnacle pro en ben er uiterst tevreden over

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15
ik zit net in de pricewatch de prijzen te kijken en de populairste "Video-editing, MPEG & TV kaarten / Hauppauge WinTV PVR-500MCE" is €112.00

dit valt me reuze mee eerlijke gezegd..

en de korte werking..

kaart in pc --> coax kabel in de kaart en dan moet ik alle zenders van de kabel kunnen ontvangen, net als me tv ?

// edit

gaat topics microkid doorlezen

[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 23-10-2005 16:22 ]

Verwijderd

Met dank aan de voorbeelden van Microkid, zoals je ziet ben je niet de eerste die dit zich afvroeg. Lees je daar wat in, en als je er echt niet uitkomt mag je van mij een topic openen. Maar wel eerst lezen en dan een topic openen. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.