Om te beginnen heb ik natuurlijk hier gezocht alleen zijn er zoveel verschillende 3d mark 2003 topics....
Ik had de laatste tijd wat last van "slowdowns" in spellen en ik ben een beetje uit gaan zoeken waar precies het probleem zou kunnen liggen.
Allereerst dacht ik dat het aan mijn AGP instellingen lag, ATI Smartgart geeft namelijk aan dat AGP op OFF staat ipv 4x of 8x. Na veel proberen is het me nog niet gelukt om dit verholpen te krijgen. Ik ben echter met 3dmark2003 gaan kijken of de 3d prestaties wel goed waren. Dit leek allemaal goed te kloppen. Wat me toen echter opviel waren mijn VEEL te lage CPU scores. Deze zijn echt 4x lager dan ze zouden moeten zijn.
Link 3dmark2003: http://service.futuremark.com/compare?2k3=4345850
Systeem:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD 64 Venice 3000+ @ 2160mhz
2x 512 mb Cas2,5 geheugen
Radeon 9700pro
Windows XP SP2
Wat heb ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe AMD 64 drivers voor Windows;
- nForce drivers opnieuw geinstalleerd;
- CPU terug op normale snelheden (scores nog lager);
- Cool n Quiet uitgezet in de BIOS.
Ik heb op dit moment weinig zin om Windows opnieuw te installeren vanwege alle geinstalleerde programma's en werkgerelateerde zaken. Dus ik hoop eigenlijk het probleem op te lossen zonder dit meteen te moeten doen.
Ik had de laatste tijd wat last van "slowdowns" in spellen en ik ben een beetje uit gaan zoeken waar precies het probleem zou kunnen liggen.
Allereerst dacht ik dat het aan mijn AGP instellingen lag, ATI Smartgart geeft namelijk aan dat AGP op OFF staat ipv 4x of 8x. Na veel proberen is het me nog niet gelukt om dit verholpen te krijgen. Ik ben echter met 3dmark2003 gaan kijken of de 3d prestaties wel goed waren. Dit leek allemaal goed te kloppen. Wat me toen echter opviel waren mijn VEEL te lage CPU scores. Deze zijn echt 4x lager dan ze zouden moeten zijn.
Link 3dmark2003: http://service.futuremark.com/compare?2k3=4345850
Systeem:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD 64 Venice 3000+ @ 2160mhz
2x 512 mb Cas2,5 geheugen
Radeon 9700pro
Windows XP SP2
Wat heb ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe AMD 64 drivers voor Windows;
- nForce drivers opnieuw geinstalleerd;
- CPU terug op normale snelheden (scores nog lager);
- Cool n Quiet uitgezet in de BIOS.
Ik heb op dit moment weinig zin om Windows opnieuw te installeren vanwege alle geinstalleerde programma's en werkgerelateerde zaken. Dus ik hoop eigenlijk het probleem op te lossen zonder dit meteen te moeten doen.
[ Voor 4% gewijzigd door hiostu op 23-10-2005 14:25 ]