AMD 3400+ traag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoi iedereen,

Ik heb een vraag over mijn cpu. Ik heb sinds vorige week een nieuwe video-kaart, namelijk een x800Pro. Ik ben hiermee gaan benchmarken en bij Aquamark3 en 3dmark05 komt mijn cpu benchmark er heel erg laag uit. Door de lage cpu score gaat de totaalscore ook omlaag, maar wat is er mis met mijn cpu? Andere mensen met een 3400+ hebben veel hogere scores.

Hier een plaatje van Cpu-z:
http://img201.imageshack.us/my.php?image=cpuz2gy.jpg

Mijn systeem:
AMD 3400+
Asus k8n-e deluxe
Club3d x800Pro
2x256 mb ram
10k 36 gig raptor schijf

Zoals je aan cpu-z kunt zien is mijn cpu iets over geclocked.
Verder is mijn cpu water gekoeld en word ongeveer 30Graden Idle en 39 Graden stressed
Ik snap er niets van, bij sisoftsandra heb ik alleen pentium als vergelijking en weet dus niet of de score nou goed of slecht is. Hopelijk heeft iemand suggesties of ideen wat het kan zijn.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
als je zo'n systeem hebt is 512 ram wel héél weinig...

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:23
Wat voor scores haal je dan?
Bovendien kan slecht geheugen (en al helemaal bij een overclock) je prestaties aardig verzieken.
Ook kan een overclock op zich al zorgen voor iets tragere prestaties (alhoewel je nu geen memory dividers e.d. hebt denkk)

Probeer het eens op stock snelheden en laat ff je punten zien.

Verwijderd

Als je de score's nu ook eens even post...

Verwijderd

het zou wel leuk zijn als je ook getallen gaf, normaal moet je processor score in aquamark iig boven de 9000 zijn (dat haal ik met een pentium4 3ghz). Moederbord-drivers geinstalleerd?

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik ga die score's zo even posten. Het geheugen is van corsair, en heeft vroeger al heel wat hoge overclock's doorstaan. Ik heb ook op stock snelheden gebenchmarkt, maar dan waren de score's dus nog lager.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zoals nu meermaals gezegd zou het handig zijn als je even laat weten hoevéél je dan scoorde in zowel Aquamark 3 als 3DMark05.

Draait je geheugen wel 1:1 met je HT (dus ook op 210 MHz)? En met welke timings?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• -SimJoc-
  • Niet online
3dmark:
3DMark Score 4108 3DMarks
CPU Score 1043 CPUMarks

bij elke vergelijking zit ik aanzienlijk lager bij de cpu score, grafisch valt het wel mee

[ Voor 44% gewijzigd door -SimJoc- op 08-08-2005 17:39 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

En je cpu@socket754 dus ook geen Dualchannel, scheelt ook in prestatie. Maar post ff wat meer info, dus bijv. je scores, welke ati-drivers je hebt gebruikt, type voeding etc. etc.

edit: lol ik neem aan dat dit de scores zijn bij 3dmark2005, is wel zo handig omdat ff te vermelden

[ Voor 24% gewijzigd door Xadeon op 08-08-2005 17:42 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• -SimJoc-
  • Niet online
3DMark05 Revision 2 Build 0
Driver Version 6.14.10.6553

Voeding is Coolermaster RealPower 550W

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:23
Heb je wel een schone windows installatie na het vervangen van je systeem, en videokaart?
Alles ook spyware vrij?
Virusscanner uit tijdens de tests?

M.a.w: weet je zeker dat het een hardwarematig probleem is?

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 18:28
Check in je bios of fast writes uit staan. Zorg dat dat aan staat.

• -SimJoc-
  • Niet online
Systeem is 4 weken geleden geinstalleerd, er is dus alleen een video kaart bij gekomen. Drivers ed heb ik toen netjes verwijderd. Virusscan stond uit, geen spyware na adaware en spybot scan.

Fast writes ga ik nu controleren

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Hmm voeding lijkt me wel goed, maar zoals de personen hierboven al aangeven, controleer ook ff op spyware, virussen.

edit: dl ff hitman pro 2 dan ben je meer zeker van een spyware en ad-aware vrij systeem. lol fastwrites moet juist op ''disabled''

[ Voor 39% gewijzigd door Xadeon op 08-08-2005 17:48 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• -SimJoc-
  • Niet online
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. FW voor mijn cpu kon ik niet vinden, alleen voor mijn video-kaart. Heb nu hitman pro 2 gedownload en ga dat even proberen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Die score is heel erg laag. Mijn 939 3500+ loopt op 2460Mhz en heeft een score van 5008 (3Dmark05 score)! Grote kans dat het toch een tekort aan RAM is, maar check ook even of al je CD/DVD/HDD drives wel op DMA-mode draaien (Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> IDE-controllers -> Allemaal rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Geavanceerd en kijken of het op DMA staat en niet op PIO (vooral je HDD)

• -SimJoc-
  • Niet online
Alles draait op dma mode en benchmarks hdd, cd zijn goed. Net hitman pro 2 gedraaid, 50 dingen gevonden mijn benchmark's zijn iets hoger maar scheelt bijna niets. Zou dit allemaal aan mijn ram geheugen liggen?

• -SimJoc-
  • Niet online
Bij sisoftsandra2005 heb ik betere benchmarks als een pentium 3.4 Ghz dat is opzich dus wel goed. Alleen met de gamebenchmarks is mijn cpu dus nogal laag.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

512MB is genoeg voor Aquamark 3. Als je met Aquamark3 dus óók lage scores haalt ligt het naar mijn mening niet aan de hoeveelheid intern geheugen.
Overigens is 512MB wel weinig, maar niet te weinig voor een 'simpele' Aquamark 3 benchmark.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 18:28
-SimJoc- schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:55:FW voor mijn cpu kon ik niet vinden, alleen voor mijn video-kaart.
Fast writes is fast writes. Staat dat aan of uit? Zorg dat het aan staat.

• -SimJoc-
  • Niet online
Benotti schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

staat aan

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik draai exact dezelfde cpu snelheid als jij simjoc en ik haal zo'n 4700 punten voor m'n cpu score in 3dmark05 incl update. Je gewone 3dmark score is ook te laag trouwens.

Probeer even met Prime95 te kijken of je cpu geen foutjes maakt. Kleine foutjes zorgen ervoor dat berekeningen overnieuw moeten -> kost performance. Dan heb je dus iets teveel overklokt.

Zet ook even cool 'n quiet uit. Misschien zit ie stiekem omlaag te throttlelen als jij je cpu hard nodig hebt :P.

Post ook eens wat screenshots van het eerste (cpu) en vierde tablad (geheugen) van CPU-z als je wil. Dan hebben we meteen veel info over je systeem :).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 08-08-2005 21:52 ]

Verwijderd

mensen ik heb precies het zelfde probleem met een amd 3400+(2,4) in game benchmarks.

hier volgen de scores:

3dmark 2005 5000 punten en me cpu score is 3470

aquamark3 58,474 punten en gfx 9,099 en cpu 8,181

comanche4 64,42fps op 1280x1024 4xAA 8xAF en de sound uitgezet in de benchmark.(met opzet die oude game comanche4 getest aangezien hij heel erg cpu afhankelijk is)

ook games zijn traag, BF2 is trager dan bij andere mensen met een soort gelijk systeem en de game fear is zelfs onspeelbaar met drops naar 12 fps in actie scenes op 1024x768 high/maxium en geen AA en AF.

zoals jullie kunnen zien heb ik ook hele lage cpu scores en das natuurlijk niet de bedoeling met een amd 3400+ waar je veel meer van verwacht,en ik zit al een tijdje op GOT over dit probleem te vertellen maar tot op heden nog niks gevonden wat het probleem heeft verholpen.

hier even een paar screens van sisoftsandra en van cpu-z:

Afbeeldingslocatie: http://img202.echo.cx/img202/7331/45es.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img202.echo.cx/img202/2084/52zf.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img190.echo.cx/img190/4315/70ga.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/6955/cpuz4dj.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/1035/cpuz24pz.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/9492/cpuz30ow.th.jpg

ik had laatst al een topic geopent over mijn ram dat maar op 333 mhz loopt, omdat ik dacht dat daar misschien de oorzaak aan zou liggen van mijn lage cpu scores.
maar ook al en paar dagen niet meer antwoord terug gehad pc 3200 op 333mhz

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik het zelfde probleem heb als simjoc(meteen 2 vliegen in een klap)

hier volgen nog mijn verdere pc specs:

een AMD athlon64 3400+ (2,4ghz) 2xGeheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos, MSI K8M400 DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA, WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache,XFX GeForce 6800GT 256mb,

edit:

ik heb niks overklockt aan mijn systeem en ik gebruik geen cool 'n quiet.
en ik heb nog prime95 gedurende 1 uur aan gehad en die ondekt geen fouten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 23:48 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je nou is gewoon je pc gebruikt met 1x 512 MB. Vervolgens doe je de benchmarks opnieuw Benchmarks gebruiken volgens mij nooit meer als 512MB ram.

Zoals ik in je topic ook heb gezegd: Ik wou geen 2x 512MB op 333mhz hebben aangezien je je cpu dan gewoon afremt. De athlon 64 is niet bandbreedte hongerig, maar afknijpen door het geheugen langzamer te laten draaien zal die ook niet fijn vinden. :P

Ik denk namelijk dat het wel degelijk aan je lage ramspeed ligt. Je kunt het simpel testen door maar 1 latje te gebruiken. Indien het dus aan je langzame geheugen ligt > of 1 latje van 1GB en probeer je oude te verkopen of een nieuw mobo. :)

Edit ik heb ongeveer 2900MB per seconde lees en schrijven met mijn ram geheugen. Dan zit jij er toch al zo'n 700MB onder. En op de 2900 vind ik dat behoorlijk veel :P Bijna 25% namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Satch op 08-08-2005 23:22 ]

Verwijderd

Metal schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:19:
Als je nou is gewoon je pc gebruikt met 1x 512 MB. Vervolgens doe je de benchmarks opnieuw Benchmarks gebruiken volgens mij nooit meer als 512MB ram.

Zoals ik in je topic ook heb gezegd: Ik wou geen 2x 512MB op 333mhz hebben aangezien je je cpu dan gewoon afremt. De athlon 64 is niet bandbreedte hongerig, maar afknijpen door het geheugen langzamer te laten draaien zal die ook niet fijn vinden. :P

Ik denk namelijk dat het wel degelijk aan je lage ramspeed ligt. Je kunt het simpel testen door maar 1 latje te gebruiken. Indien het dus aan je langzame geheugen ligt > of 1 latje van 1GB en probeer je oude te verkopen of een nieuw mobo. :)

Edit ik heb ongeveer 2900MB per seconde lees en schrijven met mijn ram geheugen. Dan zit jij er toch al zo'n 700MB onder. En op de 2900 vind ik dat behoorlijk veel :P Bijna 25% namelijk.
oke, dan zal ik dat eens proberen om alleen met een blokje van 512mb de benchmarks te testen.

mijn cl loopt op 2,5-3-3-7 is dat wel goed? kan ik jammer genoeg niet veranderen in de bios, terwijl het wel zou moeten kunnen heb ik gezien (op een pic) in de handleiding, en dat was nog wel de zelfde bios versie :?

en denk je dat mijn games ook traag zijn door het ramgeheugen die op 333mhz loopt?aangezien ik niet BF2 en FEAR kan testen met 512 ram.

heb nog een vraagje, ik zou graag mijn ram willen testen maar ik heb geen floppy diskete hoe moet dat dan?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 00:08 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:52:
[...]
oke, dan zal ik dat eens proberen om alleen met een blokje van 512mb de benchmarks te testen.

mijn cl loopt op 2,5-3-3-7 is dat wel goed? kan ik jammer genoeg niet veranderen in de bios, terwijl het wel zou moeten kunnen heb ik gezien (op een pic) in de handleiding, en dat was nog wel de zelfde bios versie :?

en denk je dat mijn games ook traag zijn door het ramgeheugen die op 333mhz loopt?aangezien ik niet BF2 en FEAR kan testen met 512 ram.

heb nog een vraagje, ik zou graag mijn ram willen testen maar ik heb geen floppy diskete hoe moet dat dan?
Van timings weet ik geen bal af. Als dat standaard is voor je reepje geheugen zou ik het zo laten. :)
Waarom kan je BF2 en FEAR niet testen met 512MB ram? Ik heb BF2 ook een tijd met 512 gespeeld. High instellingen kan je dan helaas wel vergeten inderdaad.
Als je echter in benchmarks een duidelijk verschil ziet doordat je van 333mhz naar 400mhz gaat denk ik dat het voor games ook wel zal helpen. Gewoon veel testen en je bevindingen posten.
Ram testen kan je doen met Memtest86. Dit kan je branden op een cd zodat hij bootable is. (snap alleen niet waarom je dit zou willen doen? :? )

• The__Virus
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:08:
mensen ik heb precies het zelfde probleem met een amd 3400+(2,4) in game benchmarks.

hier volgen de scores:

comanche4 64,42fps op 1280x1024 4xAA 8xAF en de sound uitgezet in de benchmark.(met opzet die oude game comanche4 getest aangezien hij heel erg cpu afhankelijk is)

ook games zijn traag, BF2 is trager dan bij andere mensen met een soort gelijk systeem en de game fear is zelfs onspeelbaar met drops naar 12 fps in actie scenes op 1024x768 high/maxium en geen AA en AF.

zoals jullie kunnen zien heb ik ook hele lage cpu scores en das natuurlijk niet de bedoeling met een amd 3400+ waar je veel meer van verwacht,en ik zit al een tijdje op GOT over dit probleem te vertellen maar tot op heden nog niks gevonden wat het probleem heeft verholpen.

hier even een paar screens van sisoftsandra en van cpu-z:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

ik had laatst al een topic geopent over mijn ram dat maar op 333 mhz loopt, omdat ik dacht dat daar misschien de oorzaak aan zou liggen van mijn lage cpu scores.
maar ook al en paar dagen niet meer antwoord terug gehad pc 3200 op 333mhz

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik het zelfde probleem heb als simjoc(meteen 2 vliegen in een klap)

hier volgen nog mijn verdere pc specs:

een AMD athlon64 3400+ (2,4ghz) 2xGeheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos, MSI K8M400 DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA, WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache,XFX GeForce 6800GT 256mb,

edit:

ik heb niks overklockt aan mijn systeem en ik gebruik geen cool 'n quiet.
en ik heb nog prime95 gedurende 1 uur aan gehad en die ondekt geen fouten.
Uuuhm als ik zo die score zie van je CPU, dan is de helemaal niet verkeerd (die van SiSoft Sandra) Hij is zelfs net een tikkie sneller dan een Opteron op dezelfde snelheid, dus begrijp niet waar je dan over zeurt. Verder moet je je geheugen gewoon op 200Mhz laten draaien (das 400Mhz effectief), want denk dat jouw probleem daar ligt. Maar jij zou een eigen topic moeten maken, want jij hebt volgens mij een totaal ander probleem.

• -SimJoc-
  • Niet online
volgens mij lijken deze problemen juist veel op elkaar.
Verder zijn er nog een paar dingen die ik mij afvroeg:
-Heeft de nieuwste versie van cool&quiet zin
- Heeft de nieuwste sm-bus driver veel zin
- En heeft de nieuwste bios versie veel zin, aangezien alle verbeteringen niet echt van toepassing zijn.

en als het goed draait dan is het meestal niet nodig om het te vervangen.

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik ga zo toch maar even een schone install proberen, hopenlijk lost dat wat op

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft de nieuwste versie van cool&quiet zin

Deze uitzetten in de bios dit programma zorgt voor minder energie verbruik dmv je mhz naar beneden te schroeven.

• The__Virus
aanzetten in de BIOS bedoel je. Maar je kan hem beter uit laten staan, geeft niets dan problemen heb ik gehoord (zelf niet eens aan begonnen, aangezien ik overklok en het dan helemaal een ramp wordt). C'n'Q kan ook blijven 'hangen' als het ware, dat je je CPU zwaar belast, maar toch op een lage snelheid blijft draaien. Is dat niet bij jou het geval?

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:08:

Games zijn traag, BF2 is trager dan bij andere mensen met een soort gelijk systeem, hier even een paar screens van sisoftsandra en van cpu-z. {KNIP} Ik had laatst al een topic geopent over mijn ram dat maar op 333 mhz loopt, omdat ik dacht dat daar misschien de oorzaak aan zou liggen van mijn lage cpu scores.

.
Ten eerste: Zowel je 3dmark score als je cpu score is niet slecht. Als je een klein beetje moeite had gedaan, dan was je hier al achter gekomen. Bovendien zit er in 3dmark zelfs een online vergelijkingsmechanisme ingebouwd.

Ten tweede: De verlaging van je geheugen snelheid maakt weinig uit voor een AMD, zoek hier maar wat reviews over op. Liever dual channel (dubbele bandbreedte) dan 1 reepje geheugen op ddr400 snelheid, maar op socket 754 heb je alleen maar single channel. Eigenlijk is heel het geheugen verhaal niet interessant voor een amd64. Meer info kun je hier vinden en natuurlijk via Google :).

Derde puntje: Dat BF2 traag loopt, kan bijvoorbeeld komen omdat je op te hoge instellingen speelt. Ik speel met een athlon64 3000+ en een 6600GT vloeiend op een resolutie van 1184x864 onder windows XP x64.
-SimJoc- schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:18:
volgens mij lijken deze problemen juist veel op elkaar.
Verder zijn er nog een paar dingen die ik mij afvroeg:
-Heeft de nieuwste versie van cool&quiet zin
- Heeft de nieuwste sm-bus driver veel zin
- En heeft de nieuwste bios versie veel zin, aangezien alle verbeteringen niet echt van toepassing zijn.

en als het goed draait dan is het meestal niet nodig om het te vervangen.
-Als je overklokt moet je cool 'n quiet uitzetten. Dit kan er idd voor zorgen dat je cpu gaat hangen zoals The Virus omschrijft.

-Nieuwste sm-bus drivers hebben een minimaal beetje zin. Bij jou is er iets grondigs mis met je cpu score in 3dmark. Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat er ook echt iets mis is. Probeer ook eens SuperPi op de instelling [1M], zodat 1 miljoen cijfers achter de komma van het getal pi worden berekend. Dit zou ongeveer 37 seconden moeten duren.

-Nieuwste bios ondersteunt nieuwe sm-bus drivers. Gebruik je een nieuwe bios maar geen nieuwe drivers, dan krijg je hele gave blauwe schermen (ja ervaring ;) ).

-Loop je stabiel in prime95 :?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Je geheugen moet synchroon lopen met je fsb, anders krijg je extra latency ter hoogte van de memorycontroller.

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik heb die superPI gedraaid en duurt 41seconden.

En dat prime95 snap ik niet helemaal, het staat in mijn tray en als ik iets van een test wil doen gebeurd er niets

[ Voor 56% gewijzigd door -SimJoc- op 09-08-2005 15:58 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

The__Virus schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:13:
Die score is heel erg laag. Mijn 939 3500+ loopt op 2460Mhz en heeft een score van 5008 (3Dmark05 score)! Grote kans dat het toch een tekort aan RAM is, maar check ook even of al je CD/DVD/HDD drives wel op DMA-mode draaien (Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> IDE-controllers -> Allemaal rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Geavanceerd en kijken of het op DMA staat en niet op PIO (vooral je HDD)
uhm dat is wel allemaal leuk en aardig, maar de TS heeft een amd3400+@socket754.
Benotti schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

Lol nogmaals Fastwrites moet juist uit, dat kan behoorlijk in prestatie verschillen.

• dr snuggles
  • Niet online
-SimJoc- schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:54:
Ik heb die superPI gedraaid en duurt 41seconden.

En dat prime95 snap ik niet helemaal, het staat in mijn tray en als ik iets van een test wil doen gebeurd er niets
Prime -> options -> torture test -> small FFT's. Dit een tijdje laten runnen zolang er geen fouten worden vermeldt.

41 seconden voor superpi 1M kan best goed zijn. Jij hebt natuurlijk geen dual channel geheugen en superpi is oa afhankelijk van je geheugen snelheid & bandbreedte. Het is wel zo dat wanneer je fouten ziet in prime95, je een hogere score in superpi kan halen door minder te overklokken.
corpseflayer schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:49:
Je geheugen moet synchroon lopen met je fsb, anders krijg je extra latency ter hoogte van de memorycontroller.
Van wie moet dat? Je bedoelt dat het optimaal is voor de prestaties van je systeem. Maar voor een amd64 maakt het vrij weinig meer uit of je nu wel of niet synchroom loopt.

[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 09-08-2005 16:09 ]

• -SimJoc-
  • Niet online
Met Prime95 na 20 minuten 0 warnings

Verwijderd

Metal schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:59:
[...]

Van timings weet ik geen bal af. Als dat standaard is voor je reepje geheugen zou ik het zo laten. :)
Waarom kan je BF2 en FEAR niet testen met 512MB ram? Ik heb BF2 ook een tijd met 512 gespeeld. High instellingen kan je dan helaas wel vergeten inderdaad.
Als je echter in benchmarks een duidelijk verschil ziet doordat je van 333mhz naar 400mhz gaat denk ik dat het voor games ook wel zal helpen. Gewoon veel testen en je bevindingen posten.
Ram testen kan je doen met Memtest86. Dit kan je branden op een cd zodat hij bootable is. (snap alleen niet waarom je dit zou willen doen? :? )
ik heb het imiddels getest,maar op een andere manier dan hoe jij het zei,ik heb mijn ram speed op 200 mhz gezet en toen getest(hoefde ik niet in mij in pc te zijn:)en de resultaten waaren bedroevend laag, 3d mark05 4900 punten ipv 5000 en de cpu score was 2500 ipv 3400, 3d mark 03 cpu score 550 ipv 735, aquamark3 50fps ipv 58fps,de cpu score was d8 ik 61 nogwat ipv 81 nog wat,en call of dutty timedemo 1 105 fps ipv 127 fps.

alleen in games zonder benchmark was het iets anders.
zoals BF2, daar had ik veel minder frame drops op 333mhz dan 200mhz (scheeld 10 fps in drops)
maar voor de rest geen verschil, het zit het hem dus alleen in de drops die veel minder zijn.
wat mij erg opviel was dat hij op 200mhz helemaal niet zwapte maar op 333mhz juist heel erg zwapte :? hoe is dat nou mogelijk?

en als laatste getest heb ik FEAR en dat is een heel raar verhaal.
op 200 mhz heb ik 3 fps meer dan op 333mhz :? en in FEAR zijn de framedrops het zelfde op 200 mhz en 333mhz.
hoe is dit nou mogelijk?

dus dat mijn systeem een lage pc score heeft ligt dus aan mijn ram dat op 333mhz loopt.
maar games worden er niet zozeer sneller van alleen minder framedrops, (behalve FEAR waar ik op 200mhz meer fps haal en het zelfde aantal framedrops als op 333mhz)dus het lijkt mij dat mijn cpu benchmark probleem is opgelost aangezien ik 3400 punten in 3d mark05 heb op 333 mhz, en ik hoor 4500 punten ongeveer te hebben, en dat zal wel lukken op 400 mhz neem ik aan.
alleen de games zullen dus niet meer fps hebben alleen minder framedrops en das opzich echt jammer aangezien ik echt te weinig fps heb in games,en dan vooral in FEAR waar ik echt te weinig fps krijg, gemiddeld 18 fps op 1024x768 alles max en 4xAA en 8xAF met in het donkere gangetje(van dat meisje)12fps als de lichten aan zijn,ik zij eerst gemiddeld 25 fps maar heb nu benchmark laten draaien door fraps, gedurende 4 min.
waar andere toch aanzienlijk meer fps halen in deze game haal ik echt een zeer laag gemiddelde (ook als ik alles lager zet)dus wat dat nou is met die game weet ik ook niet? wat ik ook vaag is dat als ik softshadows uit zet ik maar een winst van 4fps heb, terwijl andere mensen praten over ongeveer 15 fps verschil.

maar 1 ding is hiermee opgelost en dat is de cpu score benchmark.
nu nog de games die veel meer fps moeten halen(en dus niet alleen minder framedrops)

wel jammer dat ik mijn ram zou moeten verkopen en een nieuw blokje van 1024 er in moet doen, of een ander moederbord, aangezien een bios update niet zal helpen ;(

ik heb dit moederbord genomen omdat ze alleen deze hadden, die je bij deze pc kon samen stellen.

dus wat ik nog wil weten van jullie hoe het kan dat mijn games zo traag zijn, en dan in het bijzonder FEAR wat ik opzich een pracht game vind.

er zijn trouwens een paar games die wel goed draaien bij mij, en dat zijn doom 3 met in de timedemo 50 fps op 1280x1024 4xAA 8xAF en halflife 2 stress test 1280 x1024 4xAA 8xAF 78 fps.

bij voorbaad dank.

oja nog even @ wwillem: mijn totaal score van 3d mark 05 is goed (ik heb ook nooit gezecht dat dat slecht is)maar mijn cpu score is wel degelijk laag, want andere mensen met een 2400 mhz(of zelfs lager) halen veel meer punten dan mij.(en ik had wel die online result browser gebruikt btw)
ik zit op dit moment ongeveer aan een amd xp overklock naar 2400 mhz kwa punten en das dus niet best voor een amd 64.

maar gelukig is dit op gelost als ik een blokje van 1024 erin zet of als ik ik een nieuw moederbord erin zet,en dus mijn ram draaid op 400 mhz.

jij schreef nog het volgende in een topic: (Geheugen snelheden boven de 200MHz zijn zoiezo niet interessant voor de AMD64 omdat het geen winst oplevert)
bij mij levert het wel winst op (op FEAR na)hoe verklaar je dat dan?
jij gaf ook nog in dat topic een link van toms hardware maar daar is geen game aan te pas gekomen in de benchmarks,dus zou het kunnen dat het wel in games en in games benchmarks wel uit maakt? omdat ik dat heb, of is dat gewoon vreemd wat ik heb?

en als laatste zei je dat ik BF2 met te hoge instelingen speel
dat valt wel mee ik speel gewoon op 1024x768 alles high 4xAA 8xAF, en dan zit ik gemiddeld op 40 fps met drops naar wel 20 fps(alleen op het water 70 fps),en ook al zet ik die AA en AF uit dan haal ik nog veels te weinig fps(namelijk 47 fps) en dat is niet fijn.
heb hier ook ff een site waar je ook kan zien dat ik te weinig fps heb in BF2:http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=145&page=1
zoals je kunt zien is hun procsesor een amd 3800+ maar dat mag niet zoveel in fps uitmaken.
ook op forums waar mensen hun fps uitwisselen met elkaar, zijn de fps veel hoger bij hun op een soort gelijk systeem als bij mij.

zo dat is een lange brief geworden, een hele mond vol :7

• -SimJoc-
  • Niet online
Leuk om te lezen, ik had deze problemen dus ook. Vooral met de cpu benchmarks was de score wel laag. Helaas heb ik niet met al die games getest.

Ik heb inmiddels een bios update gedaan, en ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd. Hierna heb ik van internet de nieuwe driver voor mijn nforce3 mobo gedownload en de drivers voor mijn audio kaart. Inmiddels heb ik mijn pc weer helemaal goed draaiende en ik heb net aquamark en 3dmark gedraaid.

Tot mijn verbazing waren mijn scores aanzienlijk hoger! Bij aquamark viel het meteen op want het vloog allemaal voorbij.

3DMark Score
(3DMarks) 5565
(CPUMarks) 4226

AquaMark Score: 69325
AquaMark CPU Score: 9966
AquaMark GFX Score: 10629
Average FramesPS: 69.326
Average TrianglesPS: 20869 K
Average PixelPS: n/a

Alle problemen zijn dus nu verdwenen. Ik heb nu alleen geen idee waar het aan lag. Het was echt iets met mijn cpu, want alles gaat nu zo veel sneller. Ook de programma's in windows en het opstarten van mijn computer gaat veel sneller.

De kans is groot dat het aan de bios versie lag.

Verwijderd

-SimJoc- schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:30:
Leuk om te lezen, ik had deze problemen dus ook. Vooral met de cpu benchmarks was de score wel laag. Helaas heb ik niet met al die games getest.

Ik heb inmiddels een bios update gedaan, en ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd. Hierna heb ik van internet de nieuwe driver voor mijn nforce3 mobo gedownload en de drivers voor mijn audio kaart. Inmiddels heb ik mijn pc weer helemaal goed draaiende en ik heb net aquamark en 3dmark gedraaid.

Tot mijn verbazing waren mijn scores aanzienlijk hoger! Bij aquamark viel het meteen op want het vloog allemaal voorbij.

3DMark Score
(3DMarks) 5565
(CPUMarks) 4226

AquaMark Score: 69325
AquaMark CPU Score: 9966
AquaMark GFX Score: 10629
Average FramesPS: 69.326
Average TrianglesPS: 20869 K
Average PixelPS: n/a

Alle problemen zijn dus nu verdwenen. Ik heb nu alleen geen idee waar het aan lag. Het was echt iets met mijn cpu, want alles gaat nu zo veel sneller. Ook de programma's in windows en het opstarten van mijn computer gaat veel sneller.

De kans is groot dat het aan de bios versie lag.
mooi man dat het opgelost is :) nu ik nog.
ik heb al alles gedaan, opnieuw windows geinstaleerd, andere drivers maar het blijft laag bij mij.

maar zoals ik gister ook schreef zal het wel door mijn ram komen die op 333mhz loopt ipv op 400mhz,aagezien mijn cpu score omlaag gaat als ik hem op 200 mhz zet, dus zal hij omhoog gaan als ik hem op 400 mhz zet.

het vreemde vind ik alleen dat FEAR minder fps heeft op 333mhz dan op 200mhz :?
dus wat het er nou bij mij aan de hand is weet ik niet.

alleen mijn cpu score is echt opgelost als ik op 400 mhz draai.

ik heb nog geen nieuwe bios, is dat aan te raden denk je?
ben ik voorzichtig mee omdat ik dan mijn garantie kan verliezen als het mis gaat,is mij door paradigit(pc winkel) verteld.

iemand enig idee hoe het komt dat mijn games niet vooruit gaan in fps (alleen minder in frame drops)? zie ook mijn vorig bericht.

edit: op hoevel mhz loopt jou geheugen simjoc?

• -SimJoc-
  • Niet online
Mijn geheugen draait op 400Mhz.
Ik weet niet of je een asus mobo hebt, maar dan kun je heel erg makkelijk met een tool je bios updaten. Je garantie zul je niet zomaar kwijt zijn en met die on line bios updater gaat het niet zo vaak meer mis.
Let op! neem niet de 1010 BETA bios, hier zijn nog heel veel problemen mee.

Verwijderd

-SimJoc- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:00:
Mijn geheugen draait op 400Mhz.
Ik weet niet of je een asus mobo hebt, maar dan kun je heel erg makkelijk met een tool je bios updaten. Je garantie zul je niet zomaar kwijt zijn en met die on line bios updater gaat het niet zo vaak meer mis.
Let op! neem niet de 1010 BETA bios, hier zijn nog heel veel problemen mee.
ah oke dus je raad wel een bios update aan?
ik heb een MSI 8km800 of een 8km400.
ik heb hem gekocht als een 8km800 maar in veel progjes zie ik staan 8km400(behalfe in everest)
Pagina: 1