Metal schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:59:
[...]
Van timings weet ik geen bal af. Als dat standaard is voor je reepje geheugen zou ik het zo laten.
Waarom kan je BF2 en FEAR niet testen met 512MB ram? Ik heb BF2 ook een tijd met 512 gespeeld. High instellingen kan je dan helaas wel vergeten inderdaad.
Als je echter in benchmarks een duidelijk verschil ziet doordat je van 333mhz naar 400mhz gaat denk ik dat het voor games ook wel zal helpen. Gewoon veel testen en je bevindingen posten.
Ram testen kan je doen met Memtest86. Dit kan je branden op een cd zodat hij bootable is. (snap alleen niet waarom je dit zou willen doen?

)
ik heb het imiddels getest,maar op een andere manier dan hoe jij het zei,ik heb mijn ram speed op 200 mhz gezet en toen getest(hoefde ik niet in mij in pc te zijn:)en de resultaten waaren bedroevend laag, 3d mark05 4900 punten ipv 5000 en de cpu score was 2500 ipv 3400, 3d mark 03 cpu score 550 ipv 735, aquamark3 50fps ipv 58fps,de cpu score was d8 ik 61 nogwat ipv 81 nog wat,en call of dutty timedemo 1 105 fps ipv 127 fps.
alleen in games zonder benchmark was het iets anders.
zoals BF2, daar had ik veel minder frame drops op 333mhz dan 200mhz (scheeld 10 fps in drops)
maar voor de rest geen verschil, het zit het hem dus alleen in de drops die veel minder zijn.
wat mij erg opviel was dat hij op 200mhz helemaal niet zwapte maar op 333mhz juist heel erg zwapte

hoe is dat nou mogelijk?
en als laatste getest heb ik FEAR en dat is een heel raar verhaal.
op 200 mhz heb ik 3 fps meer dan op 333mhz

en in FEAR zijn de framedrops het zelfde op 200 mhz en 333mhz.
hoe is dit nou mogelijk?
dus dat mijn systeem een lage pc score heeft ligt dus aan mijn ram dat op 333mhz loopt.
maar games worden er niet zozeer sneller van alleen minder framedrops, (behalve FEAR waar ik op 200mhz meer fps haal en het zelfde aantal framedrops als op 333mhz)dus het lijkt mij dat mijn cpu benchmark probleem is opgelost aangezien ik 3400 punten in 3d mark05 heb op 333 mhz, en ik hoor 4500 punten ongeveer te hebben, en dat zal wel lukken op 400 mhz neem ik aan.
alleen de games zullen dus niet meer fps hebben alleen minder framedrops en das opzich echt jammer aangezien ik echt te weinig fps heb in games,en dan vooral in FEAR waar ik echt te weinig fps krijg, gemiddeld 18 fps op 1024x768 alles max en 4xAA en 8xAF met in het donkere gangetje(van dat meisje)12fps als de lichten aan zijn,ik zij eerst gemiddeld 25 fps maar heb nu benchmark laten draaien door fraps, gedurende 4 min.
waar andere toch aanzienlijk meer fps halen in deze game haal ik echt een zeer laag gemiddelde (ook als ik alles lager zet)dus wat dat nou is met die game weet ik ook niet? wat ik ook vaag is dat als ik softshadows uit zet ik maar een winst van 4fps heb, terwijl andere mensen praten over ongeveer 15 fps verschil.
maar 1 ding is hiermee opgelost en dat is de cpu score benchmark.
nu nog de games die veel meer fps moeten halen(en dus niet alleen minder framedrops)
wel jammer dat ik mijn ram zou moeten verkopen en een nieuw blokje van 1024 er in moet doen, of een ander moederbord, aangezien een bios update niet zal helpen
ik heb dit moederbord genomen omdat ze alleen deze hadden, die je bij deze pc kon samen stellen.
dus wat ik nog wil weten van jullie hoe het kan dat mijn games zo traag zijn, en dan in het bijzonder FEAR wat ik opzich een pracht game vind.
er zijn trouwens een paar games die wel goed draaien bij mij, en dat zijn doom 3 met in de timedemo 50 fps op 1280x1024 4xAA 8xAF en halflife 2 stress test 1280 x1024 4xAA 8xAF 78 fps.
bij voorbaad dank.
oja nog even @ wwillem: mijn totaal score van 3d mark 05 is goed (ik heb ook nooit gezecht dat dat slecht is)maar mijn cpu score is wel degelijk laag, want andere mensen met een 2400 mhz(of zelfs lager) halen veel meer punten dan mij.(en ik had wel die online result browser gebruikt btw)
ik zit op dit moment ongeveer aan een amd xp overklock naar 2400 mhz kwa punten en das dus niet best voor een amd 64.
maar gelukig is dit op gelost als ik een blokje van 1024 erin zet of als ik ik een nieuw moederbord erin zet,en dus mijn ram draaid op 400 mhz.
jij schreef nog het volgende in een topic: (Geheugen snelheden boven de 200MHz zijn zoiezo niet interessant voor de AMD64 omdat het geen winst oplevert)
bij mij levert het wel winst op (op FEAR na)hoe verklaar je dat dan?
jij gaf ook nog in dat topic een link van toms hardware maar daar is geen game aan te pas gekomen in de benchmarks,dus zou het kunnen dat het wel in games en in games benchmarks wel uit maakt? omdat ik dat heb, of is dat gewoon vreemd wat ik heb?
en als laatste zei je dat ik BF2 met te hoge instelingen speel
dat valt wel mee ik speel gewoon op 1024x768 alles high 4xAA 8xAF, en dan zit ik gemiddeld op 40 fps met drops naar wel 20 fps(alleen op het water 70 fps),en ook al zet ik die AA en AF uit dan haal ik nog veels te weinig fps(namelijk 47 fps) en dat is niet fijn.
heb hier ook ff een site waar je ook kan zien dat ik te weinig fps heb in BF2:http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=145&page=1
zoals je kunt zien is hun procsesor een amd 3800+ maar dat mag niet zoveel in fps uitmaken.
ook op forums waar mensen hun fps uitwisselen met elkaar, zijn de fps veel hoger bij hun op een soort gelijk systeem als bij mij.
zo dat is een lange brief geworden, een hele mond vol