Toon posts:

Videokaart te heet geworden?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hoe herken ik dat mijn videokaart overhit is?

Het is namelijk zo dat na het spelen van een 3d-fps het volgende beeld verscheen:

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/5327/teheet6jc.th.jpg

na de computer diverse keren opnieuw opgestart te hebben blijft de videokaart hetzelfde beeld geven, en ook in windows zelf krijg ik rare strepen op de icoontjes, maar voor de rest is alles in windows nog enigszins redelijk leesbaar...

Is mijn videokaart nu oververhit geraakt? en komt dit meer voor met een ati radeon 9800se all-in-wonder met standaard ati-koeler?

en heb ik na 2 jaar nog garantie hebben op deze oude, maar tot nu toe erg trouwe, kaart?

ik heb mijn videokaart verder niet overgeclocked en ik heb geen softmod toegepast...verder helpen driver updates niet...en tot een uurtje geleden werkte mijn videokaart uitmuntend...

weet verder iemand een oplossing voor mijn videokaartprobleem?

alvast bedankt... :)

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Als je denkt dat ie oververhit raakt kan je proberen om ff je kast te openen of een paar extra fans te plaatsen.. Probeer in ieder geval de hitte uit te sluiten.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:04

Outerspace

Admin General Chat
Weet je zeker dat hij te warm is :?
Zo niet, maak je kast open en voel met je hand hoe warm hij is :)

Wauw, een sig!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Heb je dat beeld ook als hij een tijd heeft uitgestaan? zoja dan kun je ervanuit gaan dat hij verrot is..

Systeem Specs

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

ati tool om de core/mem temp. uit te lezen en core/mem aan te passen (niet aan komen, of weet wat je doet)

[ Voor 20% gewijzigd door ThaHandy op 22-10-2005 02:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu de hele nacht uit laten staan en ik krijg nog steeds dit vreemde beeld, dus ik denk dat hij overleden is... :'(

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:27

GVR

Heb je nou de temperatuur al gemeten? Lijkt me het eerste wat je doet als je denkt dat het aan de wamrte ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 02:34:
ati tool om de core/mem temp. uit te lezen en core/mem aan te passen (niet aan komen, of weet wat je doet)
omdat ik dacht dat mijn videokaart toch al gaar was, heb ik dit programma'tje geprobeerd...
Hoewel ik niet weet hoe ik met dit programma'tje de temperatuur uit kan lezen, heb ik we een heeeeeeel klein beetje mijn core frequentie verhoogd....(het kon toch geen kwaad meer....dacht ik)

en wat blijkt?

alles draait weer perfect!!!
zowel mijn grafische chip, als mijn video-capture kaart...thanks ThaHandy!!!! _/-\o_

dit scheelt mij weer 200 euro aan een nieuwe grafische kaart... :D

Nu ben ik aan het nadenken om toch een betere fan dan de standaard van op mijn videokaart te zetten om overhitting te voorkomen, maar weet iemand welke geschikt is voor de 9800se all in wonder?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 10:39 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:30:
Nu ben ik aan het nadenken om toch een betere fan dan de standaard van op mijn videokaart te zetten om overhitting te voorkomen
Waar leidt je uit af dat er iets oververhit is geraakt? Ik zie geen enkele reden om dat aan te nemen. Kan je uitleggen hoe oververhitting tot dit soort mankementen in de output zou kunnen leiden? Voor hetzelfde geld is het element dat de clockcycles genereert gedegradeerd; dat zou eerder verklaren waarom het iets ophogen van de core frequency tot verbetering heeft geleid.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

alles draait weer perfect!!!
zowel mijn grafische chip, als mijn video-capture kaart...thanks ThaHandy!!!! _/-\o_

dit scheelt mij weer 200 euro aan een nieuwe grafische kaart... :D
quote van FP:
De 9800XT is sneller omdat het geheugen en core standaard sneller draait.
Standaard draait de 9800SE op 378/338MHz en de XT op 410/365MHz met 2.8ns geheugen.
Vandaar de prestatie verschil. Voor €230,- is het de beste kaart die je kan kopen van ATI als je beetje risico wil nemen, want 1 op de 4 kaarten zijn moddable. (Er loopt een topic in GoT)
waar draait het nu op en voorheen?

en de temp kan je vinden onder settings-> temerature monitoring-> aan zetten

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 22-10-2005 18:45 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Artifacts in 3dmark05

gaat 't hier om deze kaart ? :)
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:04:

ik heb mijn videokaart verder niet overgeclocked en ik heb geen softmod toegepast...
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:02:

Voordelen van de 9800se AIW: 33% softmodbaar tot een pro en als een van de weinige tv-tuner kaarten een hardwarematige mpeg-2 codering! _/-\o_
weet je zeker dat je geen softmod hebt uitgevoerd ? jaartje geleden dacht je er nog anders over namelijk :X

[ Voor 107% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-10-2005 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Detonator schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:50:
Artifacts in 3dmark05

gaat 't hier om deze kaart ? :)
[...]
[...]

weet je zeker dat je geen softmod hebt uitgevoerd ? jaartje geleden dacht je er nog anders over namelijk :X
Ja, destijds heb ik even de softmod uitgeprobeerd, maar omdat ik de performance niet nodig had en omdat 1 of 2 pipelines destijds toch stuk bleken te zijn, heb ik vanaf die tijd deze grafische kaart op standaard snelheden en drivers gedraaid...zonder softmod...

Maar nadat ik hem nu dus opnieuw opgestart had en alles goed draaide, ging ik met een gerust hart slapen, en een dag later bleek deze kaart dus alsnog stuk te zijn...Hij geeft nu dus nogsteeds het gare beeld aan en ik denk idd dat de kaart te warm geworden is... :'( (metingen gaan niet, want zodra ik mijn drivers installeer heb ik geen beeld meer)

Verder geloof ik echt wel dat hij de geest gegeven heeft, omdat de kaart zelfs in de bios-setup blokkerig beeld geeft :/

Momenteel heb ik een oud pci-vga kaartje erin gestoken om uberhaupt mijn computer te gebruiken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:04:
Beste mensen,
knip
ik heb mijn videokaart verder niet overgeclocked en ik heb geen softmod toegepast...verder helpen driver updates niet...en tot een uurtje geleden werkte mijn videokaart uitmuntend...
Je schrijft in je post dat ie tot een uur geleden nog goed werkte..
en nu in je laatste post dat ie al een jaar dood is? (WTF?)
Pagina: 1