Beste mensen,
Om toch mijn wat verouderde videokaart (9800se All-In-Wonder) te vergelijken met de beeldkanonnen van tegenwoordig draaide ik 3dmark05. Hoewel ik geen foutmeldingen kreeg, en gewoon de volgende scores aan het einde van de test ontvang: 1386 zonder softmoddrivers en 2126 met softgemodde drivers
, ben ik een beetje bezorgd over de zogenoemde "ubergraphics" van futuremark op mijn PC:
Met zowel de softgemodde drivers als de orginele drivers krijg ik in alle beelden (ook die van de CPU usage) heel veel artifacts in mijn scherm. Weg Ubergraphics.
In 3dmark01/3dmark03 had ik na de softmod had ik ook een klein beetje last van artifacts, maar deze waren alleen te zien als je met je neus boven op het scherm zat en waren dus niet storend. Verder heb ik weinig last van artifacs in games met de gesoftmodde drivers.
Mijn specs:
Pentium 4 2,8 HT 800 standaard
(kan ook op 3,4 Ghz draaien met boxed koeler
)
Asus P4P400-E deluxe
2x 512 mb 400 ddr
ATi radeon 9800se All-In-Wonder
Drivers: DirectX9.0c van microsoft windows site
Stuurprogrammaversie: 6.14.10.6374
Mijn vragen zijn:
Hebben meer mensen last van echte artifacs met 3dmark05
? (kleine pixelafwijkingen niet meegerekend)
Is dit gewoon voor een 9800se All-In-Wonder kaart in 3dmark05?
Zijn mijn stuurprogramma's voor het draaien van 3dmark05 verouderd en zo ja, hoe installeer ik de nieuwe drivers zodat ik nog steeds mijn tv-tuner kan blijven gebruiken (dit is namelijk niet meer het geval met de nieuwe catalyst drivers)
?
Graag zou ik ook weten hoe ik,
, een screenshot zou kunnen maken in 3dmark05 om de artifacts grafisch voor jullie duidelijk te laten zien.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
/Edit: Hier ff 2 urls met screenshots van mijn "ubergraphics"/artifacs op 3dmark05 (met dank aan webloem
) :

Ubergraphics? Bagger als je het mij vraagt.
PS: Hopelijk mag deze topic bestaan naast de vele andere topics over 3dmark05.
Om toch mijn wat verouderde videokaart (9800se All-In-Wonder) te vergelijken met de beeldkanonnen van tegenwoordig draaide ik 3dmark05. Hoewel ik geen foutmeldingen kreeg, en gewoon de volgende scores aan het einde van de test ontvang: 1386 zonder softmoddrivers en 2126 met softgemodde drivers
Met zowel de softgemodde drivers als de orginele drivers krijg ik in alle beelden (ook die van de CPU usage) heel veel artifacts in mijn scherm. Weg Ubergraphics.
In 3dmark01/3dmark03 had ik na de softmod had ik ook een klein beetje last van artifacts, maar deze waren alleen te zien als je met je neus boven op het scherm zat en waren dus niet storend. Verder heb ik weinig last van artifacs in games met de gesoftmodde drivers.
Mijn specs:
Pentium 4 2,8 HT 800 standaard
(kan ook op 3,4 Ghz draaien met boxed koeler
Asus P4P400-E deluxe
2x 512 mb 400 ddr
ATi radeon 9800se All-In-Wonder
Drivers: DirectX9.0c van microsoft windows site
Stuurprogrammaversie: 6.14.10.6374
Mijn vragen zijn:
Hebben meer mensen last van echte artifacs met 3dmark05
Is dit gewoon voor een 9800se All-In-Wonder kaart in 3dmark05?
Zijn mijn stuurprogramma's voor het draaien van 3dmark05 verouderd en zo ja, hoe installeer ik de nieuwe drivers zodat ik nog steeds mijn tv-tuner kan blijven gebruiken (dit is namelijk niet meer het geval met de nieuwe catalyst drivers)
Graag zou ik ook weten hoe ik,
Alvast bedankt voor jullie hulp.
/Edit: Hier ff 2 urls met screenshots van mijn "ubergraphics"/artifacs op 3dmark05 (met dank aan webloem

Ubergraphics? Bagger als je het mij vraagt.
PS: Hopelijk mag deze topic bestaan naast de vele andere topics over 3dmark05.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 16:35 ]