[17" TFT] De ultieme TFT - deel 3(2)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.528 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
das met die interpolatie of hoe heet dat weer, op de site van viewsonic stond soms ook 6+2, das dus ook 8, maar niet echt 8 bits dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter toch nooit iets kopen van packard bell? Of zijn ze beter geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Ik stel mijn vraag ook even hier, aangezien het topic dat ik heb geopent niet erg stormloopt en de meeste experts hier wel komen :)

Ik heb een Samsung 730BF aangeschaft. Prachtig scherm, en leek op het eerste gezicht helemaal perfect. Met een tft-kleuren-test geen foute pixels ontdekt.
Maaarrr... ik heb een bijzonder irritant effectl dansende paarse pixels.
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/springende_pixels_inCS.png

De vage paars/rode vlekken zouden egaal zwart met de achtergrond moeten zijn. Dit probleem doet zich voor bij kleur-verlopen (vooral blij blauw) en bij donkere kleuren (zwarte vlakken en bewegende andere kleuren. Zodra het laadbalkje veranderd in een [Start game] knop verschiet de volledige achtergrond naar zwart/paarsig)
Is dit een productiefout, of is dit een bekend probleem met TN-panelen? Of toch een software/configuratie probleem?

Het scherm is aangesloten via de meegeleverde DVI-kabel op een radeon9600Pro LE. Drivers van de CD zijn geinstalleerd, en het scherm loopt op 1280x1024@70Hz & 32Bits. Op 16bit en/of 60Hz en op lagere reso's doet hetzelfde probleem zich voor.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 29-10-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50
Dus alles om dat lichte blauwige vlakje heen zou zwart moeten zijn?
Dan ziet het er vrij ernstig uit met die vlekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Jup, zou egaal zwart moeten zijn.
Onderin komt voornamelijk doordat de foto is genomen met mn telefoon, dat komt vooral door wat backlight leakage denk ik, en is IRL niet zo erg als op de foto.
Maar die rood/paarsige vlekken links en rechts van het venster staan er letterlijk zo op.

Ik heb wat zitten kutten met Ati Tray Tools, en Adobe Gamme maar als ik het bij het ene scherm weg heb is het weer 2x zo erg met een andere kleurencombi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Weet je zeker dat het geen vetvlekken op het scherm zijn ofzo?
En als je met paint een zwart vlak maak, heb je het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Een zwart vlak in Paint is wel egaal zwart. Voor zover deze monitor zwart als zwart weergeeft (heeft lichtjes een rode tint).

Het lijkt een software probleem te zijn. Heb net de monitor en videokaarts drivers weggeflikkerd. Nu vertoont hij het probleem iets minder, maar wel nog steeds.

Maar je bent het met me eens dat zelfs een TN-paneel dit soort 'fouten' niet hoort te maken? Dan pak ik hem zo in en ga ik terug naar de winkel. Toch blij dat ik hem niet voor een paar tientjes uit een webwinkel heb gehaald, maar bij de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
XiN schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:30:
Philips 170B6C G/S
8ms TN, klasse 1 pixelgarantie, in hoogte verstelbaar.
Prijs: € 300,-
In de TS plaatsen?

Samsung 760BF
Hetzelfde paneel als de 730BF, ander uiterlijk, goede ergonomie, en een handvat.
Voor €335,- tegenover €278,- voor de 730BF.
Is die een plaatsje in de TS waard?
Ik heb geen negatieve reacties gehad, en wel een die het allemaal best vond, dus ik ga ze erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
frickY schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:18:
Een zwart vlak in Paint is wel egaal zwart. Voor zover deze monitor zwart als zwart weergeeft (heeft lichtjes een rode tint).

Het lijkt een software probleem te zijn. Heb net de monitor en videokaarts drivers weggeflikkerd. Nu vertoont hij het probleem iets minder, maar wel nog steeds.

Maar je bent het met me eens dat zelfs een TN-paneel dit soort 'fouten' niet hoort te maken? Dan pak ik hem zo in en ga ik terug naar de winkel. Toch blij dat ik hem niet voor een paar tientjes uit een webwinkel heb gehaald, maar bij de MediaMarkt.
Die lichte rode tint dat kan voorkomen(ik weet niet of dat bij de 730BF normaal is, maar bij sommige monitoren gebeurd dat.)
Die vlekken horen niet voor te komen, maar aangezien een zwart vlak in paint dat niet heeft denk ik eigenlijk dat die vlekken ergens in de pc worden gemaakt en niet door de monitor.
Kan je een screenshot maken van wanneer je die rode vlekken hebt?
als er gewoon rode vlekken in het plaatje zitten dan kan de monitor daar niks aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nee, er zitten zeker weten geen rode vlekken in het beeld zelf. Mijn CRT heeft namelijk nergens last van. Ik denk dat het iets met de maneir van kleuren weergeven te maken heeft, en ook combinaties van kleuren op het scherm.

Maar nu zie ik bijvoorbeeld ook een roze achtergrond voor GoT, ipv een grijze :|
Ter verduidelijking van het probleem nog een in-game foto van Counter Strike;
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/inCS.png

Delen van het wapen worden spontaan roze/paars zodra je een donkere tunnel inloopt. Hetl lijkt dus iets te zijn met donkere kleurtinten. Als ik MagicBright uitzet, of op een andere stand, krijgen andere kleuren dus weer dit paarsige effect. Dus het lijkt me mis te gaan in de aansturing. Maar of dat software matig is of in de monitor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je hebt nog niks verandert aan de kleurcorrecties bij de videokaart?
Je zou eventueel daarmee kunnen spelen om het weg te werken, en anders dan kan je em denk ik het beste omwissellen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik had wat zitten knoeien met rood, groen en blauw niveau ja, ook met gamma correctie en uit eindelijk alle sliders en vinkjes welke ik kon vinden :) Maar geen oplossing gevonden.

Ik heb hem inmiddels omgeruilmd en het probleem is weg!! Lag dus inderdaad aan het scherm. Vreemd dat dit probleem hier niet bekend is, met google kon ik er ook al niets over vinden. Terwijl een 15" schermpje op mn werk hetzelfde vertoont maar dan vele malen erger.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 29-10-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En nu willen we een review :9~

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoezo nu?
We willen toch altijd reviews?
Voor het maken van reviews mag je trouwens in de startpost kijken voor de richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
frickY schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:42:
...Vreemd dat dit probleem hier niet bekend is, met google kon ik er ook al niets over vinden. Terwijl een 15" schermpje op mn werk hetzelfde vertoont maar dan vele malen erger.
Dat betekent dus dat het niet zo vaak voor komt.
Eigenlijk is het wel goed dat het niet vaak voorkomt, want anders komen er vast weer fabrikanten die beweren dat het geen fout is en die er dus geen garantie op geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Was als geintje opgemerkt! Eerst was hij blij m'n z'n nieuwe scherm,
maarja die deed het niet goed, dus dat is natuurlijk erg kl*te.

Nu hij eindelijk 'n mooi scherm heeft kan hij 'm hier reviewen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:40

rik

Zijn hier tweakers met een CrystalBrite scherm? Hoe is de ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik heb ze wel ens in de winkel zien staan...
Wat opvalt is dat de kijkhoek er iets groter door wordt(wat vooral merkbaar is bij TN-schermen), maar het heeft ook een nadeel: weerspiegeling.
De weerspiegeling is ongeveer net zo erg als een CRT(en hangt dus heel erg af van hoe je je monitor neerzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

XiN schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:05:
Ik heb ze wel ens in de winkel zien staan...
Wat opvalt is dat de kijkhoek er iets groter door wordt(wat vooral merkbaar is bij TN-schermen), maar het heeft ook een nadeel: weerspiegeling.
De weerspiegeling is ongeveer net zo erg als een CRT(en hangt dus heel erg af van hoe je je monitor neerzet).
Dat is inderdaad het idee, maar in hoeverre is dit hinderlijk of biedt het voordelen in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je hebt nu waarschijnlijk een CRT-monitor(of anders een TV?), dus hoe erg je de weerspiegeling vindt kan je zelf zien.
Normale TFT's hebbeneigenlijk geen weerspiegeling.

Het voordeel(de grotere kijkhoek) is vrij goed zichtbaar, maar als je een echt grote kijkhoek wilt dan moet je een MVA of PVA monitor nemen.

Of het uiteindelijk voordelig of nadelig is hangt dus af van wat je belangrijker vindt, dus eigenlijk moet je het zelf gewoon een keertje gaan bekijken in de winkel.

[ Voor 31% gewijzigd door n-i-x op 30-10-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik wil hem zeker gaan reviewen. Ik heb hem danzij deze topics, en ben erg tevreden.
Ik was opzoek naar een all-rounder, maar die waren allemaal lelijk :P Deze past perfect bij de rest :) Maar goed, daarover meer in de review. Duurd nog wel een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ben op zoek naar een overdrive MVA/PVA panel (ben nogal veeleisend :D)... maar zijn de Fujitsu-Siemens en de Samsung 770 de enige 17" overdrive MVA's?
Heb me rot zitten zoeken aan de hand van de tweakers-pricewatch, maar kan er zo 123 geen andere tussen vinden, terwijl er bij de 19" toch iets meer keus is wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens mij zijn de P17-2 en de 770P inderdaad de enige twee.
En aangezien het prijsverschil vrij klein is kan je als je veeleisend bent het beste meteen voor de 770P gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren eindelijk de 770P durven bestellen!!!!!!

Zal nog wel een paar weken duren eer hij binnen is, maar ik ga jullie zeker op een uitgebreide review met veel foto's trakteren!

Hopelijk is het ook echt de zwarte versie zoals op de site van Zercom vermeldt stond, want de 970P is ineens van zwart naar wit gegaan op de moment dat hij in stock was.

Tot over een paar weken dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een goede vervanger voor mn verouderde CRT. Ik zit vaak achter mn pc voor school en houd mij vaak bezig met photoshop etc. Maar ook gamen is een grote hobby geworden. Ook heb de 17 en 19 ich toppics al een tijd gevolg, en zoals El Reino al zei ben ook ik er achter gekomen dat er eigenlijk maar twee echt goede 17' TFT zijn die goed zijn voor allround gebruik.

Line Bender: Ben benieuwt naar je Review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de TS staat een Philips 170B6C afgebeeld erboven staat iiyama 170B6C dat laatste is dus fout. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Guardian Angel schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:14:
In de TS staat een Philips 170B6C afgebeeld erboven staat iiyama 170B6C dat laatste is dus fout. :)
:o ik shaam me dood...
Volgende keer dat je kijkt zal het er goed staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

PromoX

Flying solo

offtopic:
In Firefox wordt bij mij de afbeelding van de 760BF niet gecentreerd. Misschien zou je daarvoor een kleinere afbeelding voor kunnen gebruiken?

Bij de P17-2 werkt de link trouwens naar de review van arnaud disberg niet meer...

En bij overige reviews staan een aantal b's en /b's die niet werken.

Mocht dit topic trouwens weer bij de 500 zijn en mocht er nog geen nieuw logo zijn voor in de startpost, zal ik die van mij wel aanpassen of een nieuwe maken...

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
offtopic:
Dat het plaatje van de 760BF niet gecentreerd was en dat er een vreemd randje omheen zat heb ik ook gezien, maar ik kon het even niet goed krijgen...(ik had niet verwacht dat het aan de grootte van het plaatje lag aangezien er meerdere grote plaatjes in de TS zaten die verkleint waren)
Die andere twee probleempjes heb ik ook opgelost, ik denk dat die ontstaan zijn toen ik probeerde de UBB-code iets overzichtelijker te maken(dat is handig als je iets toe wilt voegen op de juiste plaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 17:50

el-jorge

turn around and feel the vibe

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:52:
Ik heb gisteren eindelijk de 770P durven bestellen!!!!!!

Zal nog wel een paar weken duren eer hij binnen is, maar ik ga jullie zeker op een uitgebreide review met veel foto's trakteren!

Hopelijk is het ook echt de zwarte versie zoals op de site van Zercom vermeldt stond, want de 970P is ineens van zwart naar wit gegaan op de moment dat hij in stock was.

Tot over een paar weken dus! :)
edit: laat maar, was te snel met posten

[ Voor 4% gewijzigd door el-jorge op 03-11-2005 09:26 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zojuist m'n pixel-perfecte 770P ontvangen van 4launch.nl

Hier mijn eerste bevindingen (vragen zijn schaamteloos gekopieerd uit het 19 inch topic)

Al jarenlang zijn er TFTs beschikbaar, maar geen enkele wist mij echt te overtuigen. De laatste tijd kwamen er echter steeds betere en snellere TFTs. De 8ms overdrive TN panelen bijvoorbeeld.
Deze hebben echter zo'n waardeloze kijkhoek en beperkte kleuren dat ze voor mij geen optie waren.

De Samsung 770P is een 6ms overdrive S-MVA scherm, niet zo snel als de 730BF welke op 4ms werkt, maar wel betere kleuren en kijkhoek.

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm?)
Een legendarische 17" IIyama Vision Master Pro (411).

Waarom de 770P?
De IIyama is een groot bakbeest welke zo'n 80-100 Watt stroom verstookt. Bovendien had ik in een aanval van poetswoede een stuk coating in de hoek van het scherm weggepoetst.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Op 22 oktober heb ik het scherm besteld bij 4Launch.nl. Bij deze webshop kon je een pixelgarantie afsluiten die tot op de subpixel een perfect scherm garandeerde. De monitor was 390 euro, de pixelgarantie 30 euro.

Er zat netjes 2 kabels bij voor analoge en digitale aansluiting verder word.
Er werd eerder in posts gesuggereerd dat er een usb hubje op aangesloten zat maar dit is niet het geval. Op het bakje zit een aansluiting voor beeld en stroom meer niet.

Weergave (natuurgetrouw?)
Onmiddelijk aangesloten zijn de kleuren al gelijk erg goed. Beter dan ik gewend ben van TFT, maar ik heb dan vooral TN panelen gezien.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld)
Deze 6ms panelen zijn een hele verbetering op de 25ms MVA/PVA panelen van een paar jaar terug. Toch is er nog enigszins ghosting te bemerken, dit is echter op zulk laag niveau dat dit totaal niet storend is.
Dit heb ik gecontroleerd in de volgende veeleisende games.
Doom 3, Battlefield 2, Quake4, Quake3.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Ik dacht dat mijn IIyama perfect zwart beeld weergaf, tot ik de 770P zag. Opeens veranderde het zwart van de IIyama in een soort zeer donkerbruin. De 770P geeft dus overtuigender zwart weer dan mijn CRT.
Dit geld echter alleen wanneer je niet ver van de zijkanten op het scherm kijkt, dan krijgt het zwart een zeer donkerblauwe tint.

Uniformiteit van het scherm (backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Geen backlightleage, totaal niet.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek is geweldig, maar niet zo goed als mijn CRT (al gaat die dan weer wel spiegelen). Kleuren veranderen wel een beetje bij het veranderen van kijkhoek, maar het scherm blijft perfect leesbaar.
Bij het draaien van een dode pixel test viel me wel op dat bij de kleur groen (#00FF00), de uiterste hoeken van het scherm een heel klein beetje donkerder zijn.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking)
De bouwkwaliteit is erg goed. De monitor is zeer soepel te verstellen, maar weer niet zo soepel dat ie vanzelf in elkaar zakt.
Het ontbreken van een OSD vind ik een enorme misser. Even snel het scherm bijstellen zit er nu niet in. Erg jammer.

Vormgeving
De vormgeving van het scherm is erg mooi, op de enorm grote voet na.

Conclusie
Echt een geweldig scherm, behoorlijk duur, maar dan heb je in mijn ogen de ultieme 17" TFT te pakken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe monitor. Belangrijkste voor mij is eigenlijk dat het een all rounder van rond de 300 euro is. Dus niet te hoge responsetijd ivm het spelen van games, maar ook niet te laag omdat ik ook nog normaal films wil kunnen kijken. Daarnaast moet het er gewoon mooi helder uitzien en is een grote inkijkhoek natuurlijk ook prettig.
Mijn oog is gevallen op de 17" BenQ FP71E+ Onder andere omdat deze relatief goedkoop is, er een DVI kabel bij wordt geleverd en hij goede reviews kreeg. Eigenlijk wilde ik de FP71E van 12 ms maar die is nog maar moeilijk verkrijgbaar en verschilt nauwelijks nog in prijs met de + versie.
Ik zie deze monitor alleen slechts zijdelings terugkomen in dit topic en ben dan ook bang dat er toch nog wat haken en ogen aan deze monitor zullen blijken te zitten, die ik mogelijk over het hoofd heb gezien.
Iemand enig idee waarom deze monitor niet als ultieme TFT bestempeld wordt? De specificaties en prijs deden mij namelijk wel denken dat dit een goede keus is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
uhm...
Je hoeft niet speciaal een langzamere monitor te hebben voor films, dus zal de FP17E+ niet minder geschikt zijn voor films dan de FP17E.
De reden dat deze monitor(de FP17E+ dus) niet in de startpost staat is dat er betere(door een hoger contrast) monitoren in de startpost staan die evenveel kosten als de 17FPE+

Zowat alle(alleen de 760BF niet) monitoren in het game-gedeelte zijn onder de €300,- en ze hebben allemaal een response tijd van 8ms of 4ms(waardoor ze allemaal voor gamen wel geschikt zijn)
Als je de grens echt op €300,- legt, dan is de Philips 170B6C mischien wel iets voor jou vanwege de inkijkhoek die iets groter is dan bij de meeste andere TN's en omdat er standaard 100% pixelgarantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Laatst online: 25-07 17:06
weet er iemand waar je dus effectief een zwarte samsung 770P kunt bestellen? want bij sommige zoals zercom denk ik, staat die zwarte aangeduid, maar is die niet op voorraad en ik denk dat die dan, eenmaal op voorraad gewoon wit zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Na het doorspitten van de 19" en 17" topics lijkt de Samsung 770P me een erg fijn beestje om naar te gaan zitten kijken. Er is echter een probleem: het gebrek aan knopjes.
Heeft iemand al ervaring met de bedieningsmogelijkheden van de monitor onder een nonwindows operating systeem (met name Linux)?
Het lijkt me namelijk niet zo fijn om speciaal Windows te moeten booten om even het contrast wat aan te passen ;(

edit:

Volgens mij is alleen de wit/zilveren versie van de 770P nog leverbaar. Bij Zercom is het volgens mij ondertussen ook aangepast, ze bevestigen iig telefonisch dat ze alleen een witte hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Vaudtje op 04-11-2005 13:27 ]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik dreig tot de conclusie te komen dat het dus de samsung 770p zal moeten worden...gezien er op de fujitsu-siemens na geen andere 17'' alrounder is...

maar dan moet ie wel in 't zwart leverbaar zijn....ik ga toch niet meer zo'n bleek-witte monitor aangschaffen....:S....waar o waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
Wellicht kan ik hier iemand mee helpen in z'n keus ;):

Iiyama ProLite X436S-S (17", 8ms, D-sub/DVI-D, Zilver) survey door Yorixz

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk2_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
[/list]
Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds november 2005
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Ik heb deze monitor net een week in gebruik, ik heb em gekocht bij Informatique uit de B-voorraad, met één dode subpixel kan ik prima leven, sommige mensen zullen zich er na verloop van tijd aan gaan ergeren maar ik ben al wel wat gewend van m'n laptop.

De vormgeving; ik vind de ronde hoeken en de appart gevormde voet zeker erg mooi als zal dit ongetwijfeld erg personolijk zijn. Aan de achterkant zitten de connectoren voor DVI, VGA, Audio en USB verstopt onder een kap waar tevens een kabelhoudertje zit, er zit een iets grotere houder achterop de voet waardoor je in feitte alle kabels uit het zicht kan houden. Klein minpuntje; de stekker van de voedingskabel is nét iets groot en je moet de kabel dus bijna 180 graden "knikken" voordat je de kap erop kan krijgen. (dit valt ook ongeveer onder Afwerking/bouwkwaliteit)
Voorderest voelt de monitor goed stevig aan, iets stroef zelfs, waarschijnlijk zal alles later wel soepeler gaan.
De knoppen aan de zijkant om de menu's te gebruiken etc zijn ook erg stroef; ik kon m'n monitor er meer verschuiven, ook dit zal wel veranderen neem ik aan.

Zoals ik al zei heeft de monitor een kleine USB hub, of eigenlijk verlengkabel, hij heeft helaas maar één enkele poort, ook zit er een audio out voor bijv. je koptelefoon, ook hier ontbreekt wat; het is niet mogelijk om je mic aan te sluiten dus niet echt geschikt voor headsets met mic.

De kleurweergave en helderheid van dit scherm vind ik echt fantastisch, ondanks dat ik hem heb aangesloten op de vga-out van m'n laptop wegens gebrek aan DVI kabel zijn de kleuren super, op geen enkele manier te vergelijken met m'n Dell Inspiron LCD.

Ghosting; ik heb nog geen spel gespeeld dus hier kan ik niet echt over oordelen, ik heb wel een aantal DVD's bekeken maar nog niks kunne ontdekken. (Ook hier ben ik m'n laptop gewend en zal me de ghosting minder opvallen dan iemand die altijd voor 'n CRT heeft gezeten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Prijs
Knoppen zijn erg stroef
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Nette kabelhouder
Goede afwerking
Hoog contrast/helderheid
Snelle response tijd
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 23:31
-Tarantula- schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:20:
weet er iemand waar je dus effectief een zwarte samsung 770P kunt bestellen? want bij sommige zoals zercom denk ik, staat die zwarte aangeduid, maar is die niet op voorraad en ik denk dat die dan, eenmaal op voorraad gewoon wit zal zijn.
Ik kreeg vandaag een mailtje van 4launch dat de zwarte versie waarschijnlijk in december leverbaar is! Dus nog even wachten!

[ Voor 60% gewijzigd door Passenger op 04-11-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Reino schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:26:
Ben op zoek naar een overdrive MVA/PVA panel (ben nogal veeleisend :D)... maar zijn de Fujitsu-Siemens en de Samsung 770 de enige 17" overdrive MVA's?
Heb me rot zitten zoeken aan de hand van de tweakers-pricewatch, maar kan er zo 123 geen andere tussen vinden, terwijl er bij de 19" toch iets meer keus is wat dat betreft...
Nee, er is nog een derde: de Eizo L578. Uit diverse testen komt deze als beste uit de test. Hij is alleen nogal prijzig, maar dat mag geen probleem zijn als je veeleisend bent (tenzij je ook nog eens voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten). Zie ook mijn review: http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/1259
Wellicht dat ie in de startpost kan worden meegenomen als (ultiem) alternatief voor de Fujtisu Siemens P17-2 of Samsung 770 (die er al maanden instaat maar nauwelijks in het zwart verkrijgbaar is).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Nu in de OfficeCentre krant: de Acer 1716s voor 199 euro excl. btw! Iemand ervaring met dit 12ms scherm met dunne rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Passenger schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:56:
[...]

Ik kreeg vandaag een mailtje van 4launch dat de zwarte versie waarschijnlijk in december leverbaar is! Dus nog even wachten!
Dat komt mooi overeen met mijn financiële planning dat ik 'm toch niet eerder dan december wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar posts terug heb ik gemeld dat ik de zwarte 770P bij Zercom besteld had, nu ga ik net op de Zercom site kijken om tot de vaststelling te komen dat ie in stock is...DE ZILVEREN VERSIE :(

Ik zij het nog...nou ja de zilveren versie dan maar. Wel spijtig aangezien de rest van m'n hardware zwart is, tot m'n muis en muismat toe.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ikzelf zou dat niet nemen dan! Jij hebt toen aangegeven dat je 'n zwarte wil, de rest van je systeem is zwart en dan ga je opeens met 'n wit / zilveren monitor zitten omdat dat dan maar moet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja weet ik wel maar ik heb geen zin om nog 'n maand te wachten op de zwarte versie. Ik heb nu meer iets van "laat maar komen dan". M'n huidige CRT is ook wit dus echt wennen zal het niet zijn, en nu ik er aan denk zijn m'n speakers ook wit, dus er is toch iets "assorti" aan :)

Toch een beetje balen. Verkopers met hun foute info altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje m'n oog op de TFT's van ASUS. Ik heb sinds ik met computers bezig ben altijd goede ervaringen met ASUS gehad, mobo's, laptops, randapparatuur, etc..

Ik heb nu eindelijk het geld bij elkaar om 2 TFT's naast m'n Iiyama Vision Master Pro 454 neer te zetten.. Dus ik op zoek naar een dealer waar ze nog PM17TS TFT's op voorraad hebben, dat viel me dus zwaar tegen... Nergens meer op voorraad, niet meer te bestellen en de groothandel gaf aan dat de TFT's een End Of Life notering hebben gekregen!!! :'(

Ik dacht dus dat ik compleet de boot gemist had.. ik vind dit namelijk supermooie schermpjes qua design en de specs zijn ook niet mis!

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/521/521_l.jpg

Tot mijn grote blijdschap zag ik net op de ASUS site dat ze een nieuwe serie hebben uitgebracht!!! Het gaat om de PM17TU en de PM17TE, zelfde design, zwart i.p.v. zilver (beetje jammer) maar wel behoorlijk verbeterde specs!

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/773/773_l.jpg

Deze schermpjes zijn nog niet te krijgen in NL, ik ga maandag meteen even contact opnemen met ASUS om te vragen hoe het zit met levertijden e.d.

Wat ik me afvroeg, zijn er people die ervaring hebben met de PM17TS schermpjes? Ik ga ze voornamelijk gebruiken voor grafisch ontwerp, webdesign en video editing.. Kleuren zijn helaas maar 16.2m, maar daarom heb ik m'n Iiyama CRT er natuurlijk nog naast staan, helaas komen TFT's daar nog steeds niet bij in de buurt qua kleuren en helderheid.

Ik verwacht dat de prijs van deze TFT's ook rond de 300 euro schommelt zoals de vorige modellen. Is dit een goede koop of kan iemand me nog een ander setje aanraden dat betere prestaties levert dan deze TFT's en er ook nog een beetje leuk uitziet?

edit:
Hier nog een link naar de TFT categorie van de Asus site: http://www.asus.com/products.aspx?l1=10

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@ silentloop:
Uit de Asus-site kan ik het volgende opmaken:
• Het zijn TN-schermen(16,2 miljoen kleuren en korte response tijd) wat dus betekent dat de inkijkhoek ook vrij klein is.
• Ze zijn enorm helder(500 nits!), je kan natuurlijk de helderheid omlaag gooien, maar er is(vooral met budgetschermen zoals deze) een aardige kans dat je daarmee alleen de helderheid van het wit verlaagt en niet die van zwart, zodat je dus een lager contrast krijgt.
• Bij die twee nieuwe monitoren wordt niks gezegd over het contrast.
• Ze hebben een glaslaagje, waardoor de kleuren er meer uitspringen, maar waardoor je ook weerspiegeling krijgt(ongeveer net zo erg als op een CRT).

Eigenlijk denk ik dat het vooral game-monitoren zijn, voor wat jij er mee wilt doen kan je eigenlijk beter een MVA of PVA monitor kopen.

Voor Zo'n €300,- moet je mischien eens kijken naar de 173P
Die heeft namelijk een prima PVA paneel met grote kijkhoek, hoog contrast, en goede(en 16,7 miljoen) kleuren met ook nog wel een aardig design.
Het nadeel van de 173P is dat ie wat langzaam is(25 ms), maar ik zie in je post niks over gamen staan en voor films en desktop werk is het wel snel genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door n-i-x op 05-11-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een game speel op mij iiyama E431s (revisie1, 16ms) dan heb ik erg veel last van een soort flikkerend beeld. Ik heb al een hoop dingen geprobeert maar het enige dat helpt is Vsync aanzetten.
Met mijn 6800GT was dat nooit echt een probleem maar bij CoD2 en FEAR daalt mijn framerate dan echt te ver.(ik speel altijd op 1280x10124)
Het lijkt erop dat het iets te maken heeft met de vernieuwingsfrequentie van mijn scherm. Ik heb hem al op 60,70 en 75 Hz geprobeert. Maar ik krijg helaas geen zuiver beeld zonder Vsync aan te zetten.

Ik neem aan dat er meerdere mensen zijn die hier problemen mee hebben of hebbben gehad.
Ik zou wel graag een oplossing zien zonder Vsync aan te zetten. Is dat mogelijk met mijn huidige scherm of moet ik dan op zoek naar één met lagere responstijd?
Ik hoop dat iemand me kan uitleggen wat de technische verklaring is voor het verschijnsel dat ik meemaak, dat maakt het oplossen een stuk makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Waarschijnlijk heb je last van tearing(geen tering, maar engels voor scheuren).
Tearing houd in dat een gedeelte van het scherm met frame 1 is opgevult, en de rest met frame 2.
Daardoor lijkt het alsof bewegende voorwerpen in tweeën splijten, en de onderste helft net iets eerder gaat bewegen dan de bovenste helft.

De manier om tearing te voorkomen is inderdaad V-sync aanzetten.
V-sync zorgt dat een beeldje wat naar de monitor toegestuurd wordt maar uit 1 beeldje bestaat.
Het nadeel daarvan is dat als je met een 60Hz monitor net geen 60fps haalt dat er dan wordt teruggeschakelt naar 30fps.
De oplossing is lichtere instellingen gebruiken, of een snellere videokaart kopen, want andere manieren om tearing tegen te gaan zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
@ XiN: Hoe komt 't dat jij zo fucking veel weet van TFT's, responsetijden en andere shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
offtopic:
@ CLB:
Ik heb een tijdje meegelezen in de ultieme TFT topics, heb ook op andere sites aardig wat gelezen, heb zelf veel TFT's gezien vanaf zo'n 2 jaar geleden(bij het kopen van mijn eerste TFT:)) tot nu, en voordat ik iets geloof en aanneem wil ik het het helemaal snappen en alles wat er gebeurt in gedachten doorlopen.
Omdat ik nogal exact ben aangelegd gaat dat laatste vrij makkelijk trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Heb m'n 173P nu dus een tijdje, bevalt me prima enzo; nog niet echt tijd gehad om een review te plaatsen alleen, erg druk. Alleen heb ik dus sinds zonet (nou ja, hij valt me net op) een brightspot :( Ziet er naar uit dat één subpixel continue rood brandt ...
Toch eens even opzoeken hoe dat zat bij Samsung, met die 0-bright-dot-warranty ofzo... Hoewel het lijkt alsof ie tijdens het typen van dit bericht vervaagt... :P

edit:

Had 8 dagen pixelgarantie @ cool-prices en 7 dagen bij Samsung op dit model ... *zucht* :( Heb al wel iest gevonden met Google om het te fixen, maar vind het toch eng. Heb zo'n beetje 350 euro uitgegeven voor het ding, wil het niet slopen...

[ Voor 25% gewijzigd door blizt op 06-11-2005 22:21 ]

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bedoel je dat knipper-filmpje?
Dat kan je gewoon uitproberen, het is zowat onmogelijk dat daarbij iets foutgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Knipper-filmpje? Is dat tegen mij? :P Zo ja, wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

PromoX

Flying solo

blizt schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:37:
Knipper-filmpje? Is dat tegen mij? :P Zo ja, wat bedoel je?
Je vertelde dat je iets gevonden had om kapotte pixels te fixen. Een manier, die XiN bedoelt, is het afspelen van een bepaald filmpje. Maar jij had een andere mogelijke oplossing gevonden?

Zie voor dat filmpje [rml]n00bs in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11"[/rml].

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 07-11-2005 11:01 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Zelf had ik dit gevonden: http://news.com.com/5208-...&messageID=29477&start=-1. Verder kun je nog veel meer vinden als ik zo even mijn googleresults doorkijk. Ik zal eens kijken naar dat filmpje dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
uhm...
Staat daar nou dat je een altijd-aan pixel dan met een stift zwart moet maken zodat het een altijd-uit pixel wordt?
Ik zou als ik jou was eerst andere dingen zoals het knipperfilmpje proberen, en als je al met een stift aan de gang gaat dan zou ik eerst eens op een papiertje uitproberen of je niet een veel te grote vlek maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Heb het nog niet echt goed gelezen, zou natuurlijk niet handig zijn. Filmpje ha dik vanmiddag draaien toen ik naar school was, maar is uit fullscreenmode gekomen (windows media player). Weet natuurlijk niet weer, maar als dat ding niet FS staat heeft ie geen zin aangezien de pixel dan buiten beeld valt (zit behoorlijk rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Poll: Heb jij een dode pixel op je LCD-monitor?
Nee :)
Ja, maar hij is gereanimeerd.
Ja, maar ik kreeg een nieuwe monitor.
Ja :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99470&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Het idee kwam uit het 19" topic, maar aangezien meer stemmen meer betrouwbaarheid betekent plaats ik em hier ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn inmiddels bejaarde Iiyama vmp411 en ben met het doorlezen van dit (en het 19") topic al heel wat wijzer geworden. Denk dat een MVA/PVA met overdrive het meest geschikte is omdat ik soms games speel en ook regelmatig grafisch bezig ben (en bovendien van perfectie houd :P ), maar ik vraag me af of het verschil tussen een MVA/PVA en een TN scherm echt zo groot is qua kleurendiepte. Zijn er mensen met ervaring tussen beide systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je een vergelijking van de samsung 730BF en de 770P: http://www.lesnumeriques....ma2=36&mo2=66&p2=717&ph=1

Hier kan je vergelijkingen zien tussen de 2 schermen en ik moet zeggen dat ik het verschil in kleuren tussen die 2 niet heel erg spectaculair vind.

Edit: Vergelijk ook eens verschillende TN-schermen met elkaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De verschillen tussen de kleuren zijn inderdaad niet zo heel duidelijk, maar de verschillen tussen de inkijkhoeken wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgen de samsung 730bf voor 299 bij alle media markt vestigingen. Misschien niet het goedkoopst, maar wel relax door de 14 dagen "niet-goed-geld-terug" garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen!

Zojuist mijn Samsung 760 BF TFT binnen gekregen. Geweldig mooi scherm wat perfect past bij mijn Apple iBook. Nu heb ik alleen een probleem:

Als ik de helderheid wil instellen gaat dit niet via het beeldscherm zelf omdat hier geen knopjes op zitten. Nu levert Samsung wat programmaatjes mee om o.a. dit in te stellen.
MAAR je raad het al: Alleen windows software...

Heeft er iemand een idee om dit te kunnen instellen? (via de kalibratie stuit ik op hetzelfde probleem!)

Groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 20:01
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:42:
Vanaf morgen de samsung 730bf voor 299 bij alle media markt vestigingen. Misschien niet het goedkoopst, maar wel relax door de 14 dagen "niet-goed-geld-terug" garantie.
Idd :) Heb hem net gehaald.

Edit:
Geen dooie pixels :D

[ Voor 7% gewijzigd door Solosmots op 14-11-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:42:
Mooi!!

Heb hem er krap 2 weken geleden gehaald voor 319.. mooi wat eurootjes terug claimen :P

//Edit
Crap.. tis 2 weken en 2 dagen geleden :(

Maar goed.. die €20 is het scherm dubbel en dwars waard. Snap nog steeds niet waarom het niet al een all-rounderd wordt beschouwd want de kleuren zijn prima.

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 14-11-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net m'n 770P binnengekregen, hier volgt een korte review (met foto's en een klein filmpje!)

1. Het vorige scherm
Een Iiama 1451 19" CRT scherm. Destijds goedkoop gekocht omdat m'n andere 19" kapot was, ik kan met zekerheid zeggen dat de 770P qua kleur en scherpte (tekst vooral) mijlen ver vooruit ligt.

2. Bijzonderheden
Ik heb hem 2 weken geleden bij Zercom besteld met pixelgarantie en mja...2 dode (zwarte) pixels. Effe balen natuurlijk maar ik moet wel heel goed kijken om ze te vinden. Eigenlijk stoort het me niks maar ik voel me toch een beetje afgezet met die pixelgarantie. Ik heb helemaal geen zin om dit scherm terug te sturen en weer 2 weken te wachten op een nieuw scherm.

Ook is er een beetje backlight bleeding in de rechterbovenhoek (duidelijk in de foto's die volgen), maar in de praktijk stoort me dit ook helemaal niet.

Oppassen met Zercom dus.

3. Kleurweergave
Zoals ik al eerder zij stukken beter dan m'n CRT, een beetje te fel wit zoals met alle TFT's maar dat valt goed te tweaken. Voorlopig gebruik ik Adobe Gamma en de instellingen van ATI, van die Magicbrol van Samsung blijf ik voorlopig af, tenzij daar een programma op staat om op magischer wijze je 17" in een 24" widescreen te veranderen of zo (dream on...)

Ook vallen me nu veel meer details op in de 10-tal wallpapers die ik effe getest heb, je ziet nu ook duidelijk jpeg artifacts, iets dat langs de ene kant de goede weergave van dit scherm bewijst, maar langs de andere kant toch ook een beetje stoort. Ideaal voor de graficus dus, als je zeker wil zijn dat je afbeeldingen clean op het web of naar de drukker gaan.

4. Ghosting
Een uurtje Halflife 2 gespeeld, zoals in andere reviews al werd gezegd is dit verwaarloosbaar, ik kom net van een CRT en ik kan op deze TFT weinig tot geen ghosting waarnemen, iets wat geheel niet stoort.

5. Contrast & helderheid
Ook weer zoals ik al gezegd heb nogal fel, maar makkelijk aan te passen. Misschien ook even wennen.

6. uniformiteit van het scherm
Enkel wat backlight leakage in de rechter boven hoek, enkel zichtbaar als m'n kamer volledig donker is en m'n scherm volledig zwart. Ik ben er op aan't letten geweest tijdens m'n Half-Life 2 sessie in een nogal donker level en je moet echt heel goed kijken. Op een van de foto's onderaan dit artikel kan je het zien maar da's ook omdat ik de sluitertijd op nacht modus had staan.

7. Kijkhoek
Dit viel me eigenlijk nogal tegen, als ik m'n hoofd ook maar lichtjes van links naar rechts beweeg zie ik versschillen in de kleur. Hoewel ik ben nu al een uur of 2 met dit scherm bezig en het valt me minder en minder op, je zit ook niet constant met je hoofd te wiebelen als je achter de comp zit :)

En natuurlijk zal dit ook wel te maken hebben met het feit dat dit m'n eerste tft is.

Zie foto nr. 4 voor het scherm in z'n platste stand. Kijkhoek valt toch best mee.

8. Bouwkwaliteit
In een woord subliem! Dit scherm had makkelijk voor een Apple scherm kunnen doorgaan. Het scherm voelt stevig en degelijk gebouwd aan, de pivot kantelen en draaien voelt stevig aan en het scherm blijft stevig in de positie staan waarin je het zet. Dit was ook een van de redenen waarom ik voor dit scherm gekozen heb.

Verder wil ik er nog even bij vermelden dat qua resolutie/grootte de stap van 19" CRT naar 17" TFT miniem klein is, vooral omdat de resolutie dezelfde is. Ik ben blij dat ik geld heb uitgespaard met voor de 17" versie te gaan. Waarschijnlijk koop ik nog een goedkope 17" er bij om wat meer "real estate" te hebben.

9. Vormgeving
Ik stel voor dat jullie even naar de foto's op volgende URL kijken en zelf oordelen. Niet schrikken op het einde van het filmpje, ik kon het weer niet laten om debiel te gaan doen.

FOTO'S EN FILMPJE: http://users.pandora.be/bogaard/770p

Als er nog vragen zijn of requests voor foto's of zo laat maar weten. Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad.

P.S. Filmpjes van games in actie zijn totaal nutteloos vanwege de slechte kwaliteit (ik heb ze met m'n K750 GSM gemaakt).

Line Bender

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
frickY schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:03:
...Maar goed.. die €20 is het scherm dubbel en dwars waard. Snap nog steeds niet waarom het niet al een all-rounderd wordt beschouwd want de kleuren zijn prima.
De kijkhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:24:
He mensen!

Zojuist mijn Samsung 760 BF TFT binnen gekregen. Geweldig mooi scherm wat perfect past bij mijn Apple iBook. Nu heb ik alleen een probleem:

Als ik de helderheid wil instellen gaat dit niet via het beeldscherm zelf omdat hier geen knopjes op zitten. Nu levert Samsung wat programmaatjes mee om o.a. dit in te stellen.
MAAR je raad het al: Alleen windows software...

Heeft er iemand een idee om dit te kunnen instellen? (via de kalibratie stuit ik op hetzelfde probleem!)

Groeten Frank
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik had begrepen dat magictune ook op mac os werkte :?
Als dat niet gaat lukken, dan kan je mischien wat via je videokaartdrivers doen.

Wil je trouwens een userreview van de 760BF maken? er zijn er namelijk nog 0.
Als je wilt weten wat er in een goede userreview moet staan dan mag je in de startpost kijken.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 15-11-2005 16:16 . Reden: Ik vond het al zo gek, een 960BF in het 17" topic... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:52:
[...]

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik had begrepen dat magictune ook op mac os werkte :?
Als dat niet gaat lukken, dan kan je mischien wat via je videokaartdrivers doen.

Wil je trouwens een userreview van de 960BF maken? er zijn er namelijk nog 0.
Als je wilt weten wat er in een goede userreview moet staan dan mag je in de startpost kijken.
Ja wil best een review maken, maar wil eerst mijn monitor goed werkend hebben Heb al een mail naar Samsung gestuurd om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier kan je volgens mij Magictune voor MacOS downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:18:
Hier kan je volgens mij Magictune voor MacOS downloaden...
OWWW Als het werkt ben ik je eeuwig dankbaar! Had net gebeld naar Samsung en die vent beweerde dat er geen software voor de Mac bestond!!! Ik ga het ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net gedownload. Hij werkt alleen niet. Als ik op de knoppen bovenaan wil klikken (picture, color etc.) dan reageert hij niet.... Ik al blij dat ik hem goed kon instellen!

Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Wat kan je dan wel instellen?
Kan je wel de helderheid instellen?

Over een tijdje kan je trouwens ook nog even kijken op die samsung-site of er een nieuwere versie van Magictune voor MacOS is, mischien werkt het dan wel.

ps. Ik wist niet dat de 760BF(en daarmee waarschijnlik ook de 960BF) geen knopjes had, toch maar in de TS erbij zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan inderdaad geen helderheid instellen. Ik kan alleen kiezen uit het linker menuutje. De rest ik niet beschikbaar / klikbaar.

Wat de knopjes betreft, dit is dus enkel een probleem als je dus Mac hebt. Op Windows-bakken draait de software normaal...

Ik geloof dat het te maken heeft met de versie van Magictune. Deze draait nog niet vanaf OSX Tiger (10.4) Hopenlijk komt er snel een nieuwe versie!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Misschien heb je de drivers niet goed geinstalleerd? Nu ben ik geen Mac-kenner, maar het zou me niks verbazen als hij het alleen doet als je de goede drivers hebt geinstalleerd. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat filmpje laat wel heeeel goed zien hoe mooi het scherm is en vooral de standaard ervan :9~ Ik heb een heel flexibel scherm nodig. Er zijn nog geen andere schermen op de markt met dezelfde flexibiliteit als deze 770P of wel? BTW, de kijkhoek vind ik echt goed juist, ik weet niet wat je gewend bent, maar beter zul je niet krijgen denk ik. Jammer van de toch hoge prijs

@ Line Bender. Welke wallpaper heb jij daar op die foto's, vind hem echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:05:
Dat filmpje laat wel heeeel goed zien hoe mooi het scherm is en vooral de standaard ervan :9~ Ik heb een heel flexibel scherm nodig. Er zijn nog geen andere schermen op de markt met dezelfde flexibiliteit als deze 770P of wel? BTW, de kijkhoek vind ik echt goed juist, ik weet niet wat je gewend bent, maar beter zul je niet krijgen denk ik. Jammer van de toch hoge prijs

@ Line Bender. Welke wallpaper heb jij daar op die foto's, vind hem echt :9~
De kijkhoek is goed maar je ziet snel veranderingen van kleur bij de minste beweging, dit is vooral opvallend bij donkere achtergronden. Niet in de mate dat het stoort maar je ziet het toch, op een foto kan je dit niet zien, enkel als je beweegt. In feite is het zo verwaarloosbaar dat ik het eigenlijk alleen vernoemd heb omdat het er toch is, ook al zal waarschijnlijk niemand er last van hebben. De scherpte en de goede kleuren van dit scherm daarentegen maken het allemaal de moeite waard om van CRT naar TFT over te stappen.

p.s. ik heb een goeie site gevonden met ongelooflijk veel info over hoe je je scherm kan calibreren, er staan van die testpatronen op en zo, heel handig. Ik heb dat verblindende effect van het wit kunnen verminderen zonder te veel aan contrast te verliezen, de balkjes van zwart naar wit in 10 stappen kloppen nog altijd.

De site vind je hier: http://www.normankoren.com/makingfineprints1A.html

@ Xentrix: De wallpaper staat hier: http://www.customize.org/details/12280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een 17" of 19" beeldscherm dat ik kan gebruiken op zowel mijn pc als met de Xbox360; ik wil gebruik maken van de 720P high definition setting die de Xbox360 ondersteunt.

De Samsung 770P en 970P lijken mij een goede keus maar ik vraag me dus af hoe het beeld eruit ziet bij een resolutie van 1280*720 (720p). Mijn huidige TFT vindt deze resolutie duidelijk niet zo leuk.

Kan iemand dit voor mij testen (eventueel een game spelen op 1280*720 met 1 van deze 2 monitors)?
En is het mogelijk om de kleuren van het scherm aan te passen doormiddel van een tweede videokabel als ik het scherm gebruik met de Xbox?

Is het een goed plan om deze monitors op een 1280*720 resolutie te draaien of kan ik beter opzoek gaan naar een (veel duurdere) LCD HDTV? Ik wil sowieso HD beeld hebben.

Alvast bedankt,

Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:05:
Dat filmpje laat wel heeeel goed zien hoe mooi het scherm is en vooral de standaard ervan :9~ Ik heb een heel flexibel scherm nodig. Er zijn nog geen andere schermen op de markt met dezelfde flexibiliteit als deze 770P of wel?...
De 970P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 17:50

el-jorge

turn around and feel the vibe

Weet iemand goede duitse webshops of vergelijkingssites?
Ik ben wel geinterreseerd in de 770P, maar ik zag dat deze in het zwart waarschijnlijk niet in NL komt, dus ik dacht laat ik opzoek gaan in Duitsland, vandaar deze vraag.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ui het 19" topic:
DaCoTa schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:40:
In de folder en op de site van misco.nl staat de 770p en 970p in zwart. (resp 421,- en 510,-), naast de zilveren versie. Zal het dan toch zover zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 23:31
Zoals ik al eerder gepost heb; 4launch mailde mij dat in december de zwarte versie van de 770p leverbaar zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag de Samsung Syncmaster 730BF in mijn bezit, alhier mijn bijdrage aan dit topic. :)

Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was een oude 15" 60hz Daewoo CRT-monitor, deze overstap is in mijn geval dus echt een flinke verbetering, eindelijk kan ik teksten moeiteloos lezen zonder last van mijn ogen te krijgen.

Bijzonderheden
Geen bijzonderheden, geen dode (sub)pixel te bekennen (had er pixelgarantie bijgekocht).

Kleurweergave
De kleurweergave is stukken beter dan op m'n oude CRT. Alles is zo heerlijk helder en scherp en mooi, op mijn CRT was alles vrij duf.

Ghosting
Tijdens CS 1.6 totaal geen last van gehad.

Contrast & helderheid
Toen ik het scherm voor het eerst aansloot was hij te fel, maar na een beetje aanpassen is de helderheid prima. Wit is gewoon wit, zwart is niet egaal zwart (mede dankzij backlight leakage).

Uniformiteit van het scherm
wit is overal even wit, zwart is niet overal even zwart.
Aan de boven- en onderkant van het scherm heb ik last van backlight-leakage, waar ik me best aan kan ergeren bij donkere films/games.
Ik zou graag van andere 730BF-bezitters willen horen/zien of zij het erger/minder erg/niet hebben.

Een foto:
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/995/leakage2bu.jpg

Kijkhoek
De kijkhoek is matig, het beeld wordt al snel gelig als ik er niet recht voor zit.

Bouwkwaliteit
Hij ziet er stevig uit en voelt stevig aan. De voet is makkelijk te bevestigen dmv een schroef met "lipje" zodat je hem makkelijk met de hand vast kunt draaien.

Vormgeving
Ikzelf vind het een superstrak design, dit is ook een van de voornaamste redenen waarom ik voor deze gekozen heb.
Het ledje is groen en niet te fel, een blauw ledje was echter stoerder geweest.

Voordelen
- mooi design
- goed scherp beeld
- geen ghosting

Nadelen
- backlight leakage
- matige kijkhoek

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 22:16
jep wel backlight leakage en een matige kijkhoek
maarja verder.....top!
Trouwens meer mensen die met dit scherm vage v-synch achtige problemen hebben bij
BF2???
Vooral bij snel heen en weer kijken bij muren met b.v een muur met pijp/draad erop
die ff niet echt recht te noemen is.
(lijkt zich wel in allemaal delen te splitsen!!)

• n-i-x
Dat 'in delen splitsen' heet dus tearing, en als je V-sync in je videodrivers aan zet dan zou het weg moeten zijn.

Verwijderd

Toch maar besloten het scherm te retourneren, vond de backlight leakage een beetje irritant.
Verder idd een top scherm.

Ik denk dat ik voor de vervanger voor een 19" ga, de vraag is welke (moeilijk moeilijk moeilijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 22-07 20:37
Ik zit te twijfelen tussen de Iiyama E431S B3 en de Samsung 730BF. Ik ben er nog niet uit of die extra resposntijd bij de Samsung nu zijn extra geld waard is. Ook wil ik graag een goede kijkhoek, en ik lees dat dit in bovenstaande review niet helemaal goed bevallen is. En blacklight leakage is ook vervelend, terwijl deze twee nadelen in de reviews van de Iiyama niet genoemd zijn. Maar er zijn wel opvallend veel mensen die hier de 730BF hebben gekocht... Nu is mijn vraag: schilt het responsietijdverschil echt heel veel of valt dit wel mee? En is dus de Samsung het extra geld dus echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Unneoetech schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:06:
Ik zit te twijfelen tussen de Iiyama E431S B3 en de Samsung 730BF. Ik ben er nog niet uit of die extra resposntijd bij de Samsung nu zijn extra geld waard is. Ook wil ik graag een goede kijkhoek, en ik lees dat dit in bovenstaande review niet helemaal goed bevallen is. En blacklight leakage is ook vervelend, terwijl deze twee nadelen in de reviews van de Iiyama niet genoemd zijn....
De inkijkhoek zal bij de E431S B3 echt niet beter zijn, die gebruikt namelijk ook een Samsung TN paneel.

Hier kan je zien hoe groot het verschil tussen overdrive TN en TN zonder overdrive ongeveer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Laatst online: 26-06 00:19
Wat ik me nou afvraag, spelen jullie nu al jullie spellen op de native resolutie? Ik kan daarop namenlijk wel spelen, maar ik verwacht dat het niet al te lang duurt eer ik maximaal 1024 aan kan. En dan zit je schijnbaar met een kutbeeld.
Bovendien vind ik die 1280x1024 reso maar raar, mis je hierdoor niet hardstikke veel breedte in spellen?

Maw, moet ik niet nog gewoon aan de crt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
1280x1`024 verschilt niet zo heel veel van 1280x960 dat je echt iets mist in de breedte hoor...

Verder is het inderdaad het beste om in de native resolutie te spelen.
Als je in lagere resoluties hebt dan hangt het beeld af de gebruikte monitor, maar als je je monitor via DVI aangesloten hebt dan kan je in de drivers instellen of ie 1:1 moet doen(met grote zwarte rand), opschalen met behoud van de beeldverhouding(met boven en onder 32 pixels zwart), of volledig opschalen.
Als je het door de drivers doen krijg je ook wel redelijk beeld(voor als de monitor er niet zo goed in is).

Het opgeschaalde beeld is inderdaad niet zo scherp als een native resolutie beeld op een TFT, maar het is ook niet echt duidelijk onscherper dan op een CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Laatst online: 26-06 00:19
XiN schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:41:
Het opgeschaalde beeld is inderdaad niet zo scherp als een native resolutie beeld op een TFT, maar het is ook niet echt duidelijk onscherper dan op een CRT.
Kijk, dat wilde ik horen ;).
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Mensen, ik heb nu ongeveer een half jaar de E431S-B, en ik heb het idee dat de egaliteit van schem sterk verslechterd is. Een foto hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~crapt001/DSCN0997_klein.jpg

Op de foto wordt het effect wel sterk versterkt weergeven, maar ik twijfel toch wat ik moet doen. Misschien beroepen op m'n garantie, maar ja, het is ook weer niet echt een defect denk ik? Hellepie. Overigens heeft mijn broer er met hetzelfde scherm nagenoeg geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 20:01
lijkt mij niet de bedoeling en zeker niet zo gauw, garantie claimen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
MarcoC schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:57:
Mensen, ik heb nu ongeveer een half jaar de E431S-B, en ik heb het idee dat de egaliteit van schem sterk verslechterd is. Een foto hiervan:

[afbeelding]

Op de foto wordt het effect wel sterk versterkt weergeven, maar ik twijfel toch wat ik moet doen. Misschien beroepen op m'n garantie, maar ja, het is ook weer niet echt een defect denk ik? Hellepie. Overigens heeft mijn broer er met hetzelfde scherm nagenoeg geen last van.
Dat lijkt mij het effect van een kleine inkijkhoek...
neem eens een foto van zo'n 2 meter afstand, daar zie je het waarschijnlijk nauwelijks nog op.

Om te zorgen dat het minder opvalt kan je je monitor zo richten dat je altijd een klein beetje van boven op je scherm kijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 21-11-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
XiN schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:43:
[...]

Dat lijkt mij het effect van een kleine inkijkhoek...
neem eens een foto van zo'n 2 meter afstand, daar zie je het waarschijnlijk nauwelijks nog op.

Om te zorgen dat het minder opvalt kan je je monitor zo richten dat je altijd een klein beetje van boven op je scherm kijkt.
De foto is recht van voren gemaakt. Als je van boven kijkt zie je het ook nog. Ook heb ik nog geen enkele hoek gevonden waarbij de kleuren wel egaal lijken.

En op 2 meter afstand, sja, het maakt mij niet uit of je het dan nauwelijks opmerkt. Ten slotte zet je een monitor niet op 2 meter afstand :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
MarcoC schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:45:
...En op 2 meter afstand, sja, het maakt mij niet uit of je het dan nauwelijks opmerkt. Ten slotte zet je een monitor niet op 2 meter afstand :).
Dat kon ik gelukkig ook nog bedenken, maar als je het op 2 meter afstand niet/veel minder erg ziet dan is dat het bewijs dat het door de inkijkhoek veroorzaakt wordt en dat je vrij weinig kans hebt dat het met een nieuwe monitor verholpen is(of je moet dan al een monitor kopen met een grotere inkijkhoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik was van plan een nieuw scherm te gaan aanschaffen jaja eindelijk een tft
nou zag ik in de folder van de makro deze(link) staan nu is mijn vraag is dat eenbeetje goede tft.
ik speel af en toe een spelletje maar het meeste kijk ik films en luister ik muziek en uiteraard ook internet ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen hierbij. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
XiN schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:16:
[...]

Dat kon ik gelukkig ook nog bedenken, maar als je het op 2 meter afstand niet/veel minder erg ziet dan is dat het bewijs dat het door de inkijkhoek veroorzaakt wordt en dat je vrij weinig kans hebt dat het met een nieuwe monitor verholpen is(of je moet dan al een monitor kopen met een grotere inkijkhoek).
Ik snap wat je bedoelt. Maar toevallig ken ik twee mensen met exact dezelfde monitor (tegelijkertijd gekocht), en die hebben mijn probleem maar héél lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Zou het dan komen doordat er iets mis is gegaan met de film-laag?(bij TN+Film schermen wordt de inkijkhoek een beetje vergroot door een of ander speciaal laagje).

Hoe dan ook, als anderen het met dezelfde monitor veel minder hebben dan mag je inderdaad eens met Iiyama gaan bellen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.