[17" TFT] De ultieme TFT - deel 3(2)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnout2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
De Xerox XA7-172i

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.co.uk/mlf/produkt/bilder/cds/I348218.jpg
de specs

Lijkt me een erg mooi scherm, vooral omdat er een glasplaat over zit. Het design vind ik super, en het glas zal voor diepe kleuren moeten zorgen. Heeft iemand ervaring met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:06

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zat te denken aan de 730BF , maar aangezien deze zo te lezen last van backlightleackage hebben, zoek ik een vergeloijkbaar alternattief allround monitor. Iemand een tip cq goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
arnout2 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:56:
De Xerox XA7-172i

[afbeelding]
de specs

Lijkt me een erg mooi scherm, vooral omdat er een glasplaat over zit. Het design vind ik super, en het glas zal voor diepe kleuren moeten zorgen. Heeft iemand ervaring met dit scherm?
dit is idd ook een heel mooi scherm.. zou ook graag wel willen weten als er mensen zijn die dit scherm hebben en of het een goed scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
arnout2 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:56:
De Xerox XA7-172i

[afbeelding]
de specs

De inkijkhoek is nou niet echt om over naar huis te schrijven...
VIEW ANGLE: HORIZONTAL: 75/75
VIEW ANGLE: VERTICAL: 70/60
Voor de rest volgens mij standaard specs van een 8ms TN-paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan een 17 inch tft te gaan kopen nu vondt ik dit een hele mooie en goede tft voor de prijs

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/i.php?type=i&file=1134576610.jpg

Kleur Zilver/Zwart
Type TFT
Diagonaal 17 inch
Dotpitch .264 mm
Aantal kleuren 16.2 miljoen
Kijkhoek (horizontaal) 140 °
Kijkhoek (verticaal) 130 °
Contrast ratio 500 : 1
Helderheid 300 cd / m2
Responstijd 12 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024
SXGA
Horizontale frequentie 31 - 83 KHz
Verticale frequentie 56 - 76 Hz
Input connector 15 pin D-Sub
DVI
Afmetingen 37.5 x 38.6 x 20.1 cm
Plug & Play -
Geluid met 2x 1Watt luidsprekers
Opmerking VESA: 100 x 100 mm,
Kensington Slot

voor € 234,90

zijn er tweakers die zn scherm hebben ?

is benq een beetje goed ?

hoe zit het met Dode Pixels & benq

of hebben jullie nog een andere aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik fiets het topic nu ook even door, heb namelijk nu nog een 15 inch lite-on, en wil graag een 17 of 19 inch, maar ik lees over de 19 inch alleen maar dat de resolutie toch niet hoger kan als een 17 inch..

Op mijn werk zit ik nu al 2 maand achter een 17 inch HP 1740, erg mooie dingen.. Wat is een aan te raden tft? Voor veel fotowerk, webdesign en games/movies...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:36:
Wat is een aan te raden tft? Voor veel fotowerk, webdesign en games/movies...?
Eigenlijk komt het er dus op neer dat je een LCD monitor wilt die overal goed in is, een All-round monitor.
In de startpost staan een aantal monitoren ingedeeld op gebruiksdoel.
Er staan 3 Allround monitoren in:
De 770P(snelste van de drie, heeft ook tegelijk het hoogste contrast van de drie)
De P17-2(iets langzamer en goedkoper dan de 770P, ook wat lager contrast)
De L578(beste kkleurweergave van de drie, ook meteen de duurste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21
Alhier dan een schamele poging de backlight van de samsung syncmaster 730BF weer te geven. Ik kan met deze camera de sluitertijd niet instellen dus ik heb ff een tijd zitten prutsen :Z :

Afbeeldingslocatie: http://www.avdberg.demon.nl/DSCN0996.jpg

Een film kijken ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.avdberg.demon.nl/DSCN0988.jpg

Met name de rand aan de bovenzijde valt me onplezierig in het oog. Aan de onderzijde is het ook wel iets aanwezig, maar dat is wel acceptabel.

Overigens kan ik de mensen die er geen probleem mee hebben goed begrijpen, want als je op het scherm niet zoveel zwart hebt, en dan komt verreweg het meeste voor, lijkt de lekkage verdwenen te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door DJTimo op 04-01-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Backlight leakage is inderdaad het beste zichtbaar bij een zwart scherm. Zelf vind ik het zoals ik al eerder aangaf erg irritant maar er zijn behoorlijk wat mensen die het niets kan schelen. Je lijkt trouwens ook oneffenheden te hebben in de backlight. Links en rechts van het midden lijken 2 vlekken te zitten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Inderdaad, ik had ze nog niet eerder gezien dan vanavond. Ik krijg ze overigens niet weg met het OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Als het inderdaad oneffenheden in de backlight zijn kun je ze helaas niet weghalen. Als het je niet stoort is het geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Nee, die storen me verder ook eigenlijk niet. Het is enkel die rand aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatique heeft nu een leuke aanbieding.. valt deze ook onder allround..? Hoeveel ms is genoeg voor af en toe eens een game?

Philips 170S6FS 17" TFT monitor voor 259,- Euro
Formaat 17 inch

Effectieve beelddiagonaal bxh 338x270 mm

Inkijkhoek Hor./Vert. 160/140 graden

Reactietijd 12 msec
Type TFT TN
Dotpitch 0.26 mm
Helderheid 250 cd/m2
Contrastverhouding 500:1
Aantal kleuren 16.2 miljoen
Horizontale Synchronisatie 30-83 kHz
Vert. Synchronisatie 56-76 Hz
Max. Resolutie 1280x1024
Signaalingang Analoog D-sub
Vesa Type 100
Stroomverbruik 30 W
Gewicht 3.9 Kg
Afmetingen bxhxd 375x290x200 mm
Vesa Ja

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ DjTimo: Ahaa Final Destination 2, leuke film >:)

Maar die Backlight leakage is idd niet echt bepaald nice! Als ik jouw was zou ik toch teruggaan

@ Oosthoek: Gaan voor de Ilyama, echt werkelijk 'n prachtig schermpje!
Die Samsung 730BF is uiteraard ook 'n goede, maar wordt wat mij betreft wel TEveel opgehyped!

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 05-01-2006 09:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die benq die ik posten was dat ook nog wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

CLB schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:53:

@ Oosthoek: Gaan voor de Ilyama, echt werkelijk 'n prachtig schermpje!
Die Samsung 730BF is uiteraard ook 'n goede, maar wordt wat mij betreft wel TEveel opgehyped!
Hou daarbij wel rekening met de erg slechte support van Iiyama op dit moment, check de topics hierover op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lager de MS hoe beter voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:13:
Informatique heeft nu een leuke aanbieding.. valt deze ook onder allround..? Hoeveel ms is genoeg voor af en toe eens een game?

Philips 170S6FS 17" TFT monitor voor 259,- Euro

[...]
Die valt onder de Game-monitoren.
Hij is niet echt de snelste, maar de meesten zullen er prima op kunnen gamen.
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:01:
Hoe lager de MS hoe beter voor games?
In theorie wel, maar in de praktijk zegt het aantal ms niet zo heel erg veel meer.
Over het algemeen geld dat een goede overdrive *VA even snel is als een normale TN, en een overdrive TN is nog net iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, dank je voor de info..

Moeilijk om dan meteen een keus te maken die wil ik :) Budget ligt rond de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:30:
Aha, dank je voor de info..

Moeilijk om dan meteen een keus te maken die wil ik :) Budget ligt rond de 300 euro.
Met dat budget vallen in ieder geval de allroundschermen uit de startpost al af. Blijven de vele "game" schermen dus nog over en dat maakt de keus niet echt gemakkelijk. Waar je nog naar kunt kijken is of je een scherm wilt wat in hoogte verstelbaar en kantelbaar is of dat je misschien een pixel perfect scherm wilt zoals de Philips.

Weet iemand trouwens hoe het zit met backlight leakage van de 760 BF?

Als niemand anders trouwens een leuk(er) logo kan/wil maken voor de volgende SP, zet ik wel weer wat in elkaar dit weekend.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan welk budget moet ik denken dan als ik een allround scherm wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:00:
Aan welk budget moet ik denken dan als ik een allround scherm wil?
Zie de startpost :).

P17-2: € 367
770P: € 381
L578: € 494

Dit zijn de laagste prijzen, exclusief extra pixelgarantie en eventueel los aan te schaffen dvi kabel wanneer deze niet meegeleverd wordt.

edit: Ik zie nu trouwens dat je wat prijs betreft dan nog beter voor de 19" Belinea 101920 (€ 371) ipv bovenstaande monitoren.

@hieronder: Op de kleur na vind ik 'm mooi genoeg. XiN moet maar bepalen of ie 'm wil gebruiken, ervanuitgaande dat hij het volgende topic ook weer gaat doen.

[ Voor 48% gewijzigd door PromoX op 05-01-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
PromoX schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:52:
[...]
Als niemand anders trouwens een leuk(er) logo kan/wil maken voor de volgende SP, zet ik wel weer wat in elkaar dit weekend.
Kijk maar of je het wat vind: http://img381.imageshack.us/img381/9920/17tftheader0fy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@ hierboven: ik vindt em wel mooi genoeg, maar is het mischien een idee om er ook plaatjes van andere monitoren in te zetten(1 plaatje van de 770P, en nog 1 of 2 van andere monitoren)?
Anders lijkt het een klein beetje alsof het 'grote 770P topic' is...
Je zou bijvoorbeeld 3 plaatjes kunnen doen: 770P(beste allrounder op het moment), de 730BF(snelste monitor), en Eizo L568 ofzo(beste kleurweergave).

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 05-01-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
XiN schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:12:
@ hierboven: ik vindt em wel mooi genoeg, maar is het mischien een idee om er ook plaatjes van andere monitoren in te zetten(1 plaatje van de 770P, en nog 1 of 2 van andere monitoren)?
Anders lijkt het een klein beetje alsof het 'grote 770P topic' is...
Je zou bijvoorbeeld 3 plaatjes kunnen doen: 770P(beste allrounder op het moment), de 730BF(snelste monitor), en Eizo L568 ofzo(beste kleurweergave).
http://img369.imageshack.us/img369/9290/17tftheader9qq.jpg zoiets?
Of meer zoiets: http://img481.imageshack....93/17tftheadergrey7sk.jpg?
ik vind het ook best als iemand anders iets maakt hoor :P

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzle op 05-01-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ziet er wel goed uit.
Als ik het niet vergeet dan gebruik ik een van die twee in de volgende startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnout2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:31:
die benq die ik posten was dat ook nog wat ?
Ik heb hem bij mediamarkt zien staan, en het viel me op dat het scherm erg diepe kleuren heeft. Komt ook omdat er zo'n soort coating over het scherm zit. Je zou zelf dus even kunnen kijken bij een lokale mediamarkt. Misschien dat ik em zelf ook nog wel koop. Alleen erg jammer dat er boxjes onder zitten. :|

EDIT:
Die ik heb gezien is de FP71V+. Dus kans is groot dat die jij bedoelt (FP71E) niet die coating heeft. Sorry.

[ Voor 12% gewijzigd door arnout2 op 05-01-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bor de Wollef schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:33:
[...]

Hou daarbij wel rekening met de erg slechte support van Iiyama op dit moment, check de topics hierover op GoT.
Uhm ja dat hoor ik nu overal opduiken! Maar als m'n scherm kapot is, zorg ik er heus
wel voor dat ik 'n nieuwe krijg in 'n bepaalde tijd. Anders regelt die winkel ofzo maar 'n nieuwe.

Als het 'n mooi product is en die support is slecht, zou ik 't product nog steeds kopen!

Maar ik ga offtopic dus come on...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Laatst online: 23-09-2024
User Revieuw Samsung SyncMaster770p

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorige scherm was een oude Toshiba 17' CRT. Deze heb ik gisteren eindelijk mogen vervangen voor een samsung 770p.

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)

Ik heb dit scherm uiteindelijk bij Alternate gekocht. Eerst bij 4lauch geprobeerd maar die wildengeen pixel garantie meer geven. Dus toen maar even verder gezocht. En een tijdje terug zei -Tarantula- dat je bij Alternate een 1jaar pixel pixel garantie kon afsluiten. Moet wel zeggen dat hij daar wel wat duurder was dan de goed koopste in de pricewatch lijst maar dan heb je ook wel 1jaar pixel garantie op je scherm.

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)

t.o.v mijn oude CRT is dit scherm het 8e wereld wonder (maar dat kan ook zijn omdat mn crt heel erg aan vervanging toe was :P)

Ook even een paar High Definition Trailers gekeken op apple.com En dat ziet er erg netjes uit

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Gisteren ook even CoD2 gespeel. En ik moet zeggen, gaat prima. Misschien iets ghosting, maar kon niet helemaal vast leggen of dat nou door het scherm kwam of door de verbinding of door mn VGA kaart. Maar het geen wat aan er was is helemaal niet hinderlijk.

5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)

Ook hier ben ik erg te spreken over. Ik heb naast mn pc ook een laptop (voor school) waar je heel duidelijk het verschil kunt zien tussen een TN en een MVA. vooral als je in Photoshop een verloop maakt van bv wit naar licht grijs kun je op het TN paneel goed zien dat hij de tussen kleuren niet goed kan weer geven. Maar mn 770p heeft daar totaal geen probleem mee

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

Nope Helemaal geen last van backlight leakeage. bij een zwart scherm is alles zwart en heb ik geen last van witten vlekken aan de randen.

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

t.o.v mn laptop scherm erg goed te noemen beter dan ik verwacht had

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )

De voet is zwaar genoeg om te blijven staan als je het beeldscherm in een ander houding zet

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Foto's zijn er al genoeg van dit scherm. En het blauwe ledje in de voet van het scherm is voor mij niet te fel.

10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
  • [b]voordelen:[/b]
  • heel goed verstelbaar
  • hoog contrast
  • Het Design mooi en clean
  • [b]nadelen[/b]
  • Tja, eigenlijk nog niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 20:27

Zym0tiC

^_^

Van de week een samsung 730BF gekocht, bij de mediamarkt was dit. Mooi design strak beeld.... totdat ik in een keer boven in beeld backlight leak zie. En niet zo'n beetje ook. Ongeveer 1-1,5 cm in het midden. Bij de randen was het wat minder.
Eenmaal dit gezien bleef ik erna staren en begon het dus erg hinderlijk uit te zien. Vandaag dus ook maar dit scherm terug gebracht en ik was van plan om een iiyama 431S te kopen. Alleen hadden ze deze helaas niet op voorraad.

Nu heb ik dit topic en de vorige delen ook doorgelezen op zoek naar info over backlight leakage bij dit model en hier en daar vond ik wel wat maar niet zo veel als over de 730BF. Is dit scherm gewoon minder verkocht of is het daadwerkelijk ook zo dat deze hier (bijna) geen last van hebben.
Ik heb namelijk weinig zin om iedere keer 3 uur te reizen om zo'n scherm in huis te halen.

Misschien dat ik de iiyama beter bij de vobis kan bestellen. Grote kans dat ik hem dan van te voren kan bekijken op eventuele backlight leaks of dode pixels. Alleen daar is ie dan wel weer 20 euro duurder.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even wachten op de 740BF van Samsung. Die kwam ik net tegen op hun site. Deze is nog iets sneller ook, 2ms, niet dat je het verschil zult merken denk ik :)

Edit: de link http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/740bf.asp

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

CLB schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:11:
[...]

Uhm ja dat hoor ik nu overal opduiken! Maar als m'n scherm kapot is, zorg ik er heus
wel voor dat ik 'n nieuwe krijg in 'n bepaalde tijd. Anders regelt die winkel ofzo maar 'n nieuwe.

Als het 'n mooi product is en die support is slecht, zou ik 't product nog steeds kopen!

Maar ik ga offtopic dus come on...
Interessant maar dan vraag ik mij echt af waar jij je op wilt beroepen. Slechte service is voor mij absoluut een reden om iets niet te kopen. Ik wil een dergelijk bedrijf helemaal niet steunen met een aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:34:
Misschien even wachten op de 740BF van Samsung. Die kwam ik net tegen op hun site. Deze is nog iets sneller ook, 2ms, niet dat je het verschil zult merken denk ik :)

Edit: de link http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/740bf.asp
mja lijkt me dat deze niet helemaal overeenkomt met de prijs van de 730BF en de 431S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:24:
Nu heb ik dit topic en de vorige delen ook doorgelezen op zoek naar info over backlight leakage bij dit model en hier en daar vond ik wel wat maar niet zo veel als over de 730BF. Is dit scherm gewoon minder verkocht of is het daadwerkelijk ook zo dat deze hier (bijna) geen last van hebben.
Ik heb namelijk weinig zin om iedere keer 3 uur te reizen om zo'n scherm in huis te halen.
Ook de Iiyama 43S1 heeft last van backlight leakage. Weliswaar iets minder dan de 730BF, maar voor mij was het wederom een reden om hem terug te brengen.
Volgens mij is er toch wel een vrij sterke relatie tussen de mate van backlight leakage en de dikte van de rand van het scherm. Beide schermen, zowel de Samsung als de Iiyama zijn mooie design schermen, hebben allebei een nogal dunne rand (mooi qua design) maar daardoor vermoedelijk ook meer backlight leakage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:41:
Volgens mij is er toch wel een vrij sterke relatie tussen de mate van backlight leakage en de dikte van de rand van het scherm. Beide schermen, zowel de Samsung als de Iiyama zijn mooie design schermen, hebben allebei een nogal dunne rand (mooi qua design) maar daardoor vermoedelijk ook meer backlight leakage.
Dat klinkt vrij begrijpelijk.
Ik heb begrepen dat backlight bleeding veroorzaakt wordt doordat de rand te sterk tegen het paneel aandrukt, en bij een kleinere rand kan ik me voorstellen dat dat makkelijker gebeurd.
Dit zou ook meteen aangeven waarom Samsung's goedkope monitoren een dunne rand hebben, terwijl de duurdere monitoren een rand van zo'n 2cm hebben...

Ik vermoed trouwens ook dat er een relatie is tussen de uniformiteit(hoe egaal wit is) en de dikte van de rand.
Veel LCD's geven aan de randen iets donkerder beeld, en als je nou die donkerdere randen eraf denkt dan is het beeld vrij uniform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Huh de 740BF ligt al een hele tijd bij de mycom hoor,

Waarom ik over deze zit te twijfelen t.o.v. 730 is de pivotfunctie, en de hoogte verstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
Zym0tiC schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:24:
Van de week een samsung 730BF gekocht, bij de mediamarkt was dit. Mooi design strak beeld.... totdat ik in een keer boven in beeld backlight leak zie. En niet zo'n beetje ook. Ongeveer 1-1,5 cm in het midden. Bij de randen was het wat minder.
Eenmaal dit gezien bleef ik erna staren en begon het dus erg hinderlijk uit te zien. Vandaag dus ook maar dit scherm terug gebracht en ik was van plan om een iiyama 431S te kopen. Alleen hadden ze deze helaas niet op voorraad.

Misschien dat ik de iiyama beter bij de vobis kan bestellen. Grote kans dat ik hem dan van te voren kan bekijken op eventuele backlight leaks of dode pixels. Alleen daar is ie dan wel weer 20 euro duurder.
Hmm.. ik heb dit scherm ook, anderhalve maand oud. Maar 0,0 backlight leakage hoor.. Ik zie in ieder geval NIKS. Klopt.. in meerdere reviews en gebruikerservaringen wordt het gezegd dat het aanwezig is op dit paneel. Maar ik zie er weinig van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrutjes schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 09:52:
Huh de 740BF ligt al een hele tijd bij de mycom hoor,
...
Die bij mycom is overigens de Samsung 740B en niet de BF aan de specificaties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Mmmz je hebt helemaal gelijk, ik heb vandaag de 740B gehaald, dit omdat ik toch niet zoveel ga. De backlight leakage is aan wezig maar niet heel erg en naast mijn CRT'tje is het een heel bevredigende monitor.
Ik heb deze gekozen en niet de 730B omdat deze in hoogte verstelbaar is en omdat ik pivot functie wilde en daar heb ik tot nu toe geen spijt van.
Zeker omdat dit forum veel lekkerder leest in gedraaide vorm.

Ik zal kijken of ik er nog aan toe kom om een review te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 00:41:
[...]

Ook de Iiyama 43S1 heeft last van backlight leakage. Weliswaar iets minder dan de 730BF, maar voor mij was het wederom een reden om hem terug te brengen.
Ik neem aan dat je nu dus voor een andere bent gegaan, zonder backlight leakage. Welke is dat geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Vandaag ff een Acer AL1751 gehaald, waarom dit schermpje?
Ik gebruik oa een Apple cinema tft maar sinds ik een notebook heb met color shine/crystal brite display ben ik fan van dit type schermen.
Het blijft persoonlijk, de een vindt het niks en de ander is er dol op, ik val in de laatste categorie ;)

Schermpje ziet er leuk uit, past goed bij het bakje waar die aan hangt via dvi met die zilveren en zwarte accenten.

Wat opvalt: de helderheid en de kleuren, dat was ik al wat gewend op het laptop scherm, maar de Acer is formidabel, zelfs mijn cinema display (1jaar oud) komt niet in de buurt.
De kleuren spatten ervan af.

Bleeding is nog niet opgevallen, scherm wordt niet gebruikt voor games of films, volgens de specs is het 8ms, dus gamen moet mogelijk zijn, de onboard speakertjes klinken wat beter dan een laptop.
Garantie is 3jaar onsite, geen dode pixels te bekennen en er zit 8 dagen omruil garantie op dus mocht er een pixel probleem ofzo zijn kun je hem omruilen.

Ik raad iedereen aan om eens te gaan kijken naar dit type scherm voordat je overgaat tot aanschaf van een tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp iets niet uit de startpost: bij tabel type panels staat:

TN panel
reactietijd laag
die hard gamer

TN panel overdrive
reactietijd Zeer laag, mbv overdrive
gamer

Waarom zijn gewone TN panels meer geschikt voor die hard gamers dan overdrive panels? :?
Die hebben toch betere responstijden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:55:
Vandaag ff een Acer AL1751 gehaald, ...
Kan je misschien wat foto's posten van het scherm? Ik heb nog maar weinig foto's van dat scherm gezien in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:42:
Ik begrijp iets niet uit de startpost: bij tabel type panels staat:

TN panel
reactietijd laag
die hard gamer

TN panel overdrive
reactietijd Zeer laag, mbv overdrive
gamer

Waarom zijn gewone TN panels meer geschikt voor die hard gamers dan overdrive panels? :?
Die hebben toch betere responstijden?!
Dat snap ik zelf eigenlijk ook niet, dus ik ga dat tabelletje aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:27:
[...]
Ik neem aan dat je nu dus voor een andere bent gegaan, zonder backlight leakage. Welke is dat geworden?
Eizo L578 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eizo L578 _/-\o_
Nou die heeft in ieder geval een brede rand ;)

Het schijnt een heel mooi scherm te zijn met zijn 12 ms Overdrive PVA (!) paneel.
Heb je last van ghosting bij dit scherm?
De boxjes zijn 2 watt dacht ik, maar op de site van Eizo doen ze alsof het hele goede zijn. Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb even bij 4Launch geïnformeerd naar de status van de pixelgarantie op de Samsung 770P en de leverbaarheid van de zwarte versie en dit is het, teleurstellende, antwoord:
Helaas nog niet. Max 1 dode subpixel. Zwarte versie komt waarschijnlijk
helemaal niet meer beschikbaar in europa.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

CyberSnooP schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:38:
Ik heb even bij 4Launch geïnformeerd naar de status van de pixelgarantie op de Samsung 770P en de leverbaarheid van de zwarte versie en dit is het, teleurstellende, antwoord:

[...]
:'( :'( :'(

Hier ben ik echt niet blij mee. Ik wachte nog op de zwarte versie, maar nu kan ik wel inpakken...

/me spk2go gaat naar een witte kijken, met tegenzin.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:27:
[...]
Het schijnt een heel mooi scherm te zijn met zijn 12 ms Overdrive PVA (!) paneel.
Heb je last van ghosting bij dit scherm?
Nee, niet merkbaar voor mij in ieder geval.
De boxjes zijn 2 watt dacht ik, maar op de site van Eizo doen ze alsof het hele goede zijn. Is het wat?
Ze gaan anders hard genoeg voor 2 watt ;)
En het geluid wat er uit komt vind ik ook zeker niet slecht. Heel goed is natuurlijk weer wat anders: voor een geweldig geluid kun je beter een losse 5 speaker set met subwoofer aanschaffen. Heb ik overigens niet gedaan, geluid is wel noodzakelijk maar mijn bureau staat al vol genoeg zonder extra speakers en voor mij is het prima zo. Het SRS-Wow surround effect is best aardig, maar ik heb het eigenlijk altijd uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Hallo ik ben van plan om het scherm Samsung SyncMaster 730BF tekopen maar heeft iemand ervaring met de 740B(F).

En of de backlight leakage minder is ??
En merk je het contrast verschil tussen de 2 samsungs erg ??
En is de 740 beter dan de 730 ondanks de iets tragere reactietijd

Ik heb zelf gezocht maar kan weinig vinden over de 740B(F)

Alvast bedankt..

[ Voor 23% gewijzigd door Remco Tr op 12-01-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Euh, ik heb de 740B gekocht om de volgenden reden:
Pivotfunctie en in hoogte verstelbaarm er is ook backlight leakage maar ik heb er geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Remco Tr schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:59:
Hallo ik ben van plan om het scherm Samsung SyncMaster 730BF tekopen maar heeft iemand ervaring met de 740B(F).

En of de backlight leakage minder is ??
En merk je het contrast verschil tussen de 2 samsungs erg ??
En is de 740 beter dan de 730 ondanks de iets tragere reactietijd

Ik heb zelf gezocht maar kan weinig vinden over de 740B(F)

Alvast bedankt..
Ik heb dit topic ook goed doorgelezen en toch besloten om de Samsung 730BF te halen. Als eerste zit je natuurlijk meteen naar boven en naar onder te kijken bij elk mogelijk scherm wat je voor je krijgt. Er is inderdaad leakage aanwezig. Ik heb het scherm 2 weken en het stoort me totaal niet meer. Het scherm is zo lekker helder en snel. GEEN dode pixels en GEEN ghosting en het strakke design is toch wel heel fijn :) Dus al met al ben ik tevreden

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
CyberSnooP schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:38:

[...]
Hmmm als ik enkele Nederlandse shops afga, kom ik er toch een aantal tegen die de zwarte versie blijkbaar wel kunnen leveren. Deze bijvoorbeeld.

Edit: ik heb vandaag om 10:44 een mail verstuurd naar cool-prices.nl met de vraag of het verhaal van 4Launch klopt. Om 10:47 had ik al een reply _/-\o_ .

Goedemorgen Jochen,

Dat klopt, we hebben het tftscherm ook meteen verwijderd, mocht het in de toekomst wel leverbaar worden zullen wij het scherm weer aan gaan bieden op onze website.

Cool-Prices

Afdeling info

[ Voor 28% gewijzigd door CobraX op 13-01-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het zwarte x70P verhaal lijkt eigenlijk wel een grote marketingstunt van Samsung... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Laatst online: 23-09-2024
XiN schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:17:
Het zwarte x70P verhaal lijkt eigenlijk wel een grote marketingstunt van Samsung... :(
Dan gaan ze wel erg ver daarin, want het staat namelijk wel als optie op de doos van mijn witte 770p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een goed id om je d'r bij neer te leggen.

Koop ff een mooi wit/metallic keyboard/muis bij de wit-zilveren 770/970P en
je zult misschien prettig verrast staan dat het een mooie combi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:09:
Misschien een goed id om je d'r bij neer te leggen.

Koop ff een mooi wit/metallic keyboard/muis bij de wit-zilveren 770/970P en
je zult misschien prettig verrast staan dat het een mooie combi is.
Ik heb een zwarte/zilveren Logitech MX300 muis, een zwart/zilveren Logitech UltraX keyboard en nog eens een zwarte/zilveren Coolermaster Stacker case. Geen denken aan dat ik die dingen ga vervangen aangezien ze er prachtig uitzien. Nuja als het niet anders kan komt daar maar een wit/zilveren TFT scherm bij (770P) :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besloten na het lezen van enige topics om maar een Samsung Syncmaster 730BF te kopen. Aangesloten, en werken als een trein, toen gechecked op dode pixels...dat was even minder. Een dode pixel in de linker boven hoek.
Omdat ik ook veel over backlight leakage had gelezen wou ik wel eens met eigen ogen zien hoe dat eruit zag (ikku heb nog nooit een TFT gehad ;) ). Alleen bij een zwart scherm viel het me een beetje op, en dan moest ik nog goed kijken ook.
Nu de positieve dingen:
Echt een geweldig scherm, mooi design. Past precies bij mu kast, boxen, muis (G5 :9~ ) en ga zo maar door. Mooie zwarte rand en mooie zilver/grijze zijkant.
De snelheid van dit scherm is ook geweldig. Ik heb echt wel eens gezien dat de snelheid van een TFT scherm parte speelde in een spel. Maar dit scherm is echt geweldig goed in het spelen van spellen en het kijken van filmen (behalve als je je dus heel snel ergert aan backlight leakage).
Mooi prijsje, en een goeie service, snel in huis, ik kan zo nog wel even doorgaan, respect voor dit scherm _/-\o_ . Ik raad hem iedereen aan.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:48:
Besloten na het lezen van enige topics om maar een Samsung Syncmaster 730BF te kopen. Aangesloten, en werken als een trein, toen gechecked op dode pixels...dat was even minder. Een dode pixel in de linker boven hoek.
Omdat ik ook veel over backlight leakage had gelezen wou ik wel eens met eigen ogen zien hoe dat eruit zag (ikku heb nog nooit een TFT gehad ;) ). Alleen bij een zwart scherm viel het me een beetje op, en dan moest ik nog goed kijken ook.
Nu de positieve dingen:
Echt een geweldig scherm, mooi design. Past precies bij mu kast, boxen, muis (G5 :9~ ) en ga zo maar door. Mooie zwarte rand en mooie zilver/grijze zijkant.
De snelheid van dit scherm is ook geweldig. Ik heb echt wel eens gezien dat de snelheid van een TFT scherm parte speelde in een spel. Maar dit scherm is echt geweldig goed in het spelen van spellen en het kijken van filmen (behalve als je je dus heel snel ergert aan backlight leakage).
Mooi prijsje, en een goeie service, snel in huis, ik kan zo nog wel even doorgaan, respect voor dit scherm _/-\o_ . Ik raad hem iedereen aan.

Mvg
Toevallig ik heb hem ook gehaald vandaag met hulp van tweakers natuurlijk en echt top scherm geen dodepixels en backlight leakage valt ook wel mee.

ben helemaal tevreden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Hoe zit het nou met die cd/m² ? (de helderheid volgens mij?).

Hoe hoger het getal, hoe beter? Want ik zie bij dure TFT schermen vaak het cd/m²-getal vrij laag uitvallen; dus vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
de lichtopbrengst wordt uitgedrukt in cd/m^2(of nits, maar dat is eigenlijk hetzelfde).
De lichtopbrengst moet natuurlijk niet te laag liggen, maar hij moet ook niet te hoog liggen omdat je dan last krijgt van je ogen.
Even ter vergelijking: CRT's zitten vaak rond de 100 nits, en LCD's van onder de 250 nits bestaan niet.
Je hoeft je er dus nooit zorgen om te maken dat de lichtopbrengst te laag is, eerder mischien dat ie te hoog is.
Maar gelukkig kunnen zo'n 99,9% van alle LCD's monitoren de backlights op een lagere stand zetten waardoor de lichtopbrengst teruggebracht wordt zonder dat het contrast omlaaggaat.

Een vuistregel: Als je een monitor zoekt voor gewoon huis-tuin-en keukengebruik dan hoef je niet op de lichtopbrengst te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
XiN schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:50:
Een vuistregel: Als je een monitor zoekt voor gewoon huis-tuin-en keukengebruik dan hoef je niet op de lichtopbrengst te letten.
Ik zoek een TFT die goed is met foto's weergeven. Ik doe dus ook veel photoshop; en games maakt mij niet zoveel uit hoe die daar presteert.

Dus waar moet ik dan op letten? Op de contrast-waarde?

[ Voor 44% gewijzigd door Silent Thunder op 15-01-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Silent Thunder schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:59:
[...]

Ik zoek een TFT die goed is met foto's weergeven. Ik doe dus ook veel photoshop; en games maakt mij niet zoveel uit hoe die daar presteert.

Dus waar moet ik dan op letten? Op de contrast-waarde?
Nee, hoeveel kleuren het scherm kan weergeven, jij zoekt een *VA scherm. Bijvoorbeeld de 770P met een S-PVA paneel.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
THW Arie schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:54:
[...]

Nee, hoeveel kleuren het scherm kan weergeven, jij zoekt een *VA scherm. Bijvoorbeeld de 770P met een S-PVA paneel.
En wat zijn de kenmerken van een scherm die veel kleuren goed kan weergeven? Word dat uitgedrukt in bepaalde waardes; of hoe herken ik dat?

En nogmaals, de ''core-business'' is 2D-werk, fotobewerking enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 15-01-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk je veel met gradients in photoshop ?

Ook de 770/970P ontkomen niet aan een klein beetje banding hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Niet altijd even veel, maar het moet natuurlijk wel overall goed functioneren; of in ieder geval... wat het beste in de buurt komt.

Hmmm, als ik in de BestBuy guide kijk (sectie workstation) staat er een Dell Ultrasharp.

[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 15-01-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Silent Thunder schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:20:
[...]

En wat zijn de kenmerken van een scherm die veel kleuren goed kan weergeven? Word dat uitgedrukt in bepaalde waardes; of hoe herken ik dat?

En nogmaals, de ''core-business'' is 2D-werk, fotobewerking enzo.
TFT panelen met bijv. een TN paneel (Samsung 730BF bijv.) kunnen niet 16.7 miljoen kleuren laten zien en hebben een beperkte kijkhoek.
*VA panelen (en als ik me niet vergis ook IPS panelen) kunnen dit wel en hebben vaak een grotere kijkhoek.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
oke, das duidelijk :)

zijn er nog meer dingen waar je op moet letten?

[ Voor 55% gewijzigd door Silent Thunder op 15-01-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Silent Thunder schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:43:
Niet altijd even veel, maar het moet natuurlijk wel overall goed functioneren; of in ieder geval... wat het beste in de buurt komt.

Hmmm, als ik in de BestBuy guide kijk (sectie workstation) staat er een Dell Ultrasharp.
De Eizo L568?
Redelijk betaalbaar, goede kijkhoek(PVA), hoog contrast(1000:1), goede kleurweergave(altijd bij Eizo's), en 14 bits kleuren waardoor banding verleden tijd zou moeten zijn...
Als je een 17" zoekt is dat de beste keuze voor jou denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 15-01-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
jup, misschien wel ja

es kijken of ik wat potentiele schermen in een winkel kan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Zijn er hier mensen die bijv. een Philips 170B6CS/00 als "allround" scherm gebruiken? Ik moet nu "snel" de keuze maken voor die schermen als vervanger voor een (niet pixel perfecte) samsung 770P, kan wel wat stuivers besparen voor me, echter vind ik het allang goed als die philips beter is als een "standaard" laptop scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:25
Kan iemand voor mij opmeten hoe hoog de Samsung 730BF is. Van onderkant voet tot helemaal boven aan het scherm.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Debtor schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:56:
Kan iemand voor mij opmeten hoe hoog de Samsung 730BF is. Van onderkant voet tot helemaal boven aan het scherm.
Volgens Samsung is ie 38,6 cm hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 20-01-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
En volgens mijn rolmaat is ie 39,5 cm hoog ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
B-Buster schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:01:
En volgens mijn rolmaat is ie 39,5 cm hoog ;)
kijk die maat had ik nodig dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
M@rijn schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:00:
Zijn er hier mensen die bijv. een Philips 170B6CS/00 als "allround" scherm gebruiken? Ik moet nu "snel" de keuze maken voor die schermen als vervanger voor een (niet pixel perfecte) samsung 770P, kan wel wat stuivers besparen voor me, echter vind ik het allang goed als die philips beter is als een "standaard" laptop scherm.
Beter dan een standaard laptop scherm zal niet zo'n heel groot probleem zijn.
Over het algemeen hebben desktop schermen iets grotere kijkhoeken dan laptop schemren(ook als ze allebei TN zijn), en met de snelheid en het contrast van die philips zit het best wel goed.
Je hebt waarschijnlijk wel nog steeds dat het beeld donker/zwart wordt van onderen, maar je kan met je laptop-scherm al een beetje uitzoeken of je je eraan stoort.

[ Voor 34% gewijzigd door n-i-x op 21-01-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Ik leef er al een tijdje mee, en je raakt er aan gewend, op de 170B5 die we op onze stage hebben merk je het niet zo, dat type heb ik een beetje als ref. gebruikt voor mijn besluit.

[ Voor 1% gewijzigd door M@rijn op 21-01-2006 23:01 . Reden: en ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Aangezien het paneel van de 170B6 eigenlijk alleen maar een vernieuwde versie is van het paneel in de 170B5 denk ik niet dat je achteruit zal gaan, en ik denk ook niet dat je heel erg veel vooruit zal gaan.
Als je het beeld van de 170B5 prima vindt dan kan je dus zonder zorgen een 170B6 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 17:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Iemand al ervaringen met de Samsung Syncmaster 740BF 2ms contrast: 700:1
het is de opvolger van de 730BF 4ms..
merk je dat verschil? is het de extra prijs waard?

[ Voor 21% gewijzigd door BiG-GuY op 26-01-2006 23:33 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Uit reviews blijkt dat je het verschil tussen 4ms monitoren en 2ms monitoren met AUO paneel niet merkt...
Over Samsung panelen kan ik nog niets met zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk is het een onmerkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

de contrastwaarde is ook 700:1 bij de 740BF, en hij kost maar 10tje meer... bij de 730BF is dat 600:1...
merk je dat wel? want ik vind het zwart van de 730BF niet echt mooi, ofja niet echt zwart, we hebben er eentje thuis staan...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Lama, ik heb de 730BF al gehaald :), best chill schermpje, maar is het normaal dat er backlight leakage is? is dat iets wat met garantie te verhelpen valt? of zal je het altijd hebben met dit soort type paneel?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is allemaal normaal
denk ook niet dat je beter kunt vinden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
BiG-GuY schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:45:
Lama, ik heb de 730BF al gehaald :), best chill schermpje, maar is het normaal dat er backlight leakage is? is dat iets wat met garantie te verhelpen valt? of zal je het altijd hebben met dit soort type paneel?
TN panelen lijken inderdaad zowat altijd wel een beetje bleeding te hebben, dus zolang het echt een beetje is en je er geen las van hebt dan hoe je je er niet druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik ben er flink tevreden mee, lekkere kleuren, geen ghosting, lekker scherp, niet slechte upscaling in games :), zo zien oude games er nog redelijk uit... en vooral zeeën van ruimte, vergeleken met mn Compaq P1220 (22" CRT)...
alleen bleeding bovenin en onderin beeld, maar alleen te merken met volledig zwart beeld... dus niet zo erg... de 740BF komt binnekort bij de Mycom, is net uit volges mij..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Hoe zit het nou precies met dode pixels enzo omdat je bij de eene winkel een pixel garantie van een jaar kan kopen (alterate) en bij de andere winkel een pixelgarantie van 8 dagen (cool-prices). En dat voor het zelfde product 730BF.
Ik vraag me dus af of het vaak voorkomt dat je na een paar weken maanden opeens een dooie pixel hebt, of is het meestal een productie fout?

Ik zit namelijk te twijfele wat ik moet doen.
bij alternate de 730BF halen voor 309 + 1 jaar pixelgarantie van 35 euro of
bij Cool bestellen voor 277 dacht ik + 8 dagen pixelgarantie van 25 euro of geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb hem bij Mycom gehaald voor €309, en die man zei tegen mij, binnen 8 dagen, niet goed: ruilen of geld terug.
en na die 8 dagen, gewoon 3 jaar garantie.
zodra er een pixel kapot is, wordt die kosteloos vervangen aan je deur, door Samsung :)..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die 3 jaar garantie die gaat(waarschijnlijk) niet in bij één pixel...
Eigenlijk zou het wel zo moeten gaan, maar aangezien de monitorfabrikanten besloten hebben dat ze fouten mogen maken doen ze niks aan één dode pixel.

[ Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 28-01-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Iiltama X436-S besteld.
Ik doe afstand van mijn vertrouwde goed werkende Philips 107B omdat TFT's beter voor je ogern zouden zijn. Daarom heb ik ook voor de x436 gekozen en niet voor de samsung 930, want de x436 zou nog beter voor mijn ogen zijn dankzij de lichtcencor.

Zodra ie binnen is zal ik mijn ervaring posten, nog nooit echt met een TFT gewerkt behalve laptopschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik heb de samsung 730bf besteld, uber schermpje echter ik vraag me af, is het mogelijk om spellen in een resolutie van 1024*768 te spelen en dat dan te centreren in het midden van het scherm zodat je aan de zijkanten een aantal zwarte balken overhoudt? Dat vind ik namelijk fijner dat extrapoleren waardoor het beeld wazig wordt.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Kijk eens wat rond in de instellingen van je videokaartdrivers...
Als je je monitor via DVI aangesloten hebt dan kan je daar waarschijnlijk wel instellen dat ie altijd 1:1 moet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik ben op zoek naar een degelijke 17" TN (6-bit) TFT, met een redelijke responstijd (8/12ms), DVI, een zwarte kleur en een prijs rond de €250. Wat zou dan een wijze keuze zijn? Ik lees over deze redelijk goedkope schermen problemen met de helderheid, dat deze meestal veel te vel is, waardoor het een beetje arelaxed is. Mijn oog viel tot nu toe op de Iiyama E438S-B, de enige die aan alle eisen in die prijsklasse lijkt te voldoen aan alle eisen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De Neovo F417 R12 is ook lekker goedkoop, maar hoe ie presteert zou ik niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:57:
De Neovo F417 R12 is ook lekker goedkoop, maar hoe ie presteert zou ik niet weten...
Ja maar die heeft geen DVI. Dus dat is beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Wie helpt mij mijn ultieme scherm te vinden?

Ik doe een grafische opleiding en ben dus veel bezig met photoshop, illustrator, fireworks etc.

Ik speel vrijwel geen games

Wensen/eisen:
  • DVI
  • Géén luidsprekers geintegreerd
  • Het liefst zwart
  • Géén breedbeeld
  • Maximaal 380 Euro
Ik heb de HP L 1755 (link) gevonden. Deze kost ongeveer 350 Euro. Is dit iets voor mij? Zijn er vergelijkbare of betere schermen voor mij in deze prijsklasse?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb de Samsang 740B mijn virendin doet de kunstacademie (Photosoep, Premiere illustrator en Flash) ze is zeer te spreken over dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
501 502 posts, dan is het toch tijd voor een nieuw deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
jrutjes schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 07:30:
Ik heb de Samsang 740B mijn virendin doet de kunstacademie (Photosoep, Premiere illustrator en Flash) ze is zeer te spreken over dit scherm.
Weet ze dat ze nu niet met echte kleuren werkt? het is namelijk een TN scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[rml][ 17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml]
Ik weet trouwens dat dat nog het oude plaatje is, maar ik moet die nieuwe nog even opzoeken...

[ Voor 48% gewijzigd door n-i-x op 31-01-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
^^ :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.