Toon posts:

Donker beeld, geen ware kleuren..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem. Sinds een lange tijd (weet niet hoelang) is het beeld erg donker. Nu weet ik niet of dit aan mijn monitor of aan mijn videokaart ligt. Met donker bedoel ik dat wat donkere foto's vrijwel niet zichtbaar zijn, ook kleuren van websites kloppen niet. Zo krijg ik een mooie donkerblauwe achtergrond op de andere pc. En hier is dei achtergrond zwart. Waar kan dit aan liggen..

Configuratie:

Pentium 3 733MHz
256 Ram
Nvidia Geforce DDR (Nividia driver: 5.6.7.3.)
Monitor Hansol 710A

Iemand een idee hoe ik alles weer normaal krijg?? Als ik bureaublad > eigenschappen > instellingen > geavanceerd en dan ga kijken vind ik geen brightness opties..

Alvast bedankt,

Ruud Stelder

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je een andere monitor aan je pc hangen?
Mocht je het daar ook op krijgen zou het wel een aan je videokaart kunnen liggen..

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05
Ik heb ong. hetzelfde probleem, mijn scherm wisselt nog wel eens van licht naar donker en weer terug. Bij mij zit het iig in het scherm, ik twijfel er niet aan dat het bij jou ook zo is. Draai of druk eens op de knopjes die op je scherm zitten. Heb je een CRT? Neem aan van wel iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik, als ik nu in dat menu na color temp ga kan ik kiezen uit 3 dingen.

- USER
- 6500K
- 9300K

Als ik die op 9300 zet is het nog donker, dus kies ik voor USER, nu kan ik alle RGB waarden instellen geloof ik.

er staat:

RB GB BB RG GG BG
79 Fix Max 85 fix max

Wanner ik dinegn ga instllen zie ik teksten rare kleuren krijgen en dingen vervagen en randen minder scherp worden. Waar staan al deze waarden voor, en hoe moet ik deze instellen...?

Met Vriendelijke Groet,

Ruud Stelder

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien dat je wat aan deze link hebt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/824752

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 14:55

Metro2002

Memento mori

al geprobeerd de driver opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
die link is de hemel :P

Even samenvatten:

- Installeer Powerstrip
- Zet je beeldscherm op 6500K
- Ga in powerstrip naar Color profiles > configure
- Zet je Gamma op 1,80
- Neem nu een website met alle kleuren en een paar ware foto's en ga spelen met brightness en contrast, na even spelen staat alles goed ;)

Ruud

Verwijderd

Zijn alle pinnetjes van je VGA connector recht en aanwezig.
Als dit niet zo is, kan dit mischien je probleem veroorzaken

Verwijderd

ik had eens een keer dat er een blauwe waas over mn scherm kwam.
en toen nog donkerder blauw, toen weer lichter, toen rood.
Na een week was het weg.
Anyway, bij Nvidia zit een tool daarvoor om alles zo optimaal mogelijk in te stellen.
Rechtermuisknop->Nvidia Display->Tools->Display Optimiziation Wizard
en volg dan de aanwijzingen
Pagina: 1