Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem power probleem

Pagina: 1
Acties:

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ik heb sinds ik in februari mijn computer gebouwd heb steeds problemen gehad met raid configuratie's. Steeds verdwenen arrays en fouten op de schijven Nadat bekend werd dat Maxtor problemen had met mijn Asus mobo en ik 3 x de schijven heb omgeruild heb ik mijn computer maar naar de winkel gebracht om hem helemaal na te laten kijken en naar een oplossing te zoeken. Ook zij kwamen met het maxtor probleem als de boosdoener. Op hun aanraden dus andere schijven gekocht van het merk Western Digital. Probleem opgelost zou je denken. Maar helaas weer dezelfde problemen. Sosms bleef bij het opstarten de computer al in de bios hangen. MOederbord is daarna weer vervangen voor een nieuw exemplaar, nog hetzelfde probleem. Nu ben ik gaan zoeken in de stroomvoorziening en wat bleek, de 12 volt lijn was erg laag. In de bios gaf deze een waarde aan van 11,2. Mijn voeding was 360 watt maar met een AMD64 3800, 2 sata schijven en een SLI systeem wat aan de lage kant. Ik heb dus de voeding omgeruild voor een 400 watt maar ook weer de problemen.(12 voltlijn op 11,6) Echter, wanneer ik 1 videokaart eruit haal kwam de 12 voltlijn boven de 11,7 en draaide mijn systeem als een zonnetje. Tweede videokaart erin en weer ellende. Dus, nog een zwaardere voeding. Heb net een ASUS 450 watt voeding gekocht en alles aangesloten, tweede videokaart er weer in.......... 12 volt lijn nog maar 11,5. Ik start mijn computer verder op en gelijk weer een BSOD en vastlopers. Ik weet het nu echt niet meer. Hoe kan dit ???
Hier volgt mijn configuratie:

Asus 450 watt voeding
Mobo: Asus A8N-SLI
Processor: AMD64 3800
2x 512 MB DDR
2x Western Digital 250 GB in Raid0
2x Geforce 6600GT
Terratec EWS MT88 geluidskaart + externe box
Zalman CNPS 7700 processor koeler
1 DVD dual layer brander
2 Systeem koelers

Verwijderd

Die 450 watt is combined power over alle voltages, maar het zegt natuurlijk niet zoveel over het aantal watts dat je kunt trekken op je 12V lijn. Voor welke voeding je nodig hebt kijk >hier<

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 14:05 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Volgens mij wordt er ook aangeraden om wanneer je SLI gaat draaien min 500w voeding te hebben of eentje die een bepaald aantal amp's heeft op de lijnen...

• Royer
Maar wat ik ook verander in mijn systeem, de 12v lijn veranderd niet en blijft op 11,58 staan. Ik heb al 1 videokaart, 1 geheugenbank, de geluidskaart en alle harde schijven losgekoppeld maar in de bios blijft de 12v lijn op 11,58 staan
Het gaat om deze voeding....
http://www.asus.com/produ...202&model=556&modelmenu=1

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

ik zie dat de 12v lijn maar 14A heeft... :S dat is veeel te weinig... je hebt minstends 30A nodig!!!

Verwijderd

Ik heb ooit eens gezien dat je die 12 volt lijn kunt opvoeren ergens in je bios. (niet gelezen maar op een beeldscherm zien gebeuren) dan kun je dus het aantal volt aanpassen dus iets hoger zetten ofzo
als hij dan bij jou op 11,5 staan ken je hem bijvoorbeeld op 11,9 zetten ofzo.
Zoek hier eens naar

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
Ja maar daar gaat het aantal ampere echt niet van omhoog hoor. Ik denk dat jij je beter eerst eens in kan verdiepen wat nu eigen volt en ampere is voordat je hierover gaat praten.
Want om je 12V lijn op te gaan voeren zoals jij dat zegt klinkt mij erg raar in de oren en ook zeer vreemd.
Ik denk dat je in de war bent met je voltage voor je geheugen e.d. omhoog te schroeven.

Wat Royer zijn probleem verder is kan ik niet over oordelen. Maar ik wou iig het 12V lijntje opvoeren ff uit de wereld helpen :)

They who buy the dip, deserves the rip.

• Royer
Okay bedankt, ga mijn voeding toch nog maar een keer omruilen voor een zwaardere.... _/-\o_
Pagina: 1