Ik heb sinds ik in februari mijn computer gebouwd heb steeds problemen gehad met raid configuratie's. Steeds verdwenen arrays en fouten op de schijven Nadat bekend werd dat Maxtor problemen had met mijn Asus mobo en ik 3 x de schijven heb omgeruild heb ik mijn computer maar naar de winkel gebracht om hem helemaal na te laten kijken en naar een oplossing te zoeken. Ook zij kwamen met het maxtor probleem als de boosdoener. Op hun aanraden dus andere schijven gekocht van het merk Western Digital. Probleem opgelost zou je denken. Maar helaas weer dezelfde problemen. Sosms bleef bij het opstarten de computer al in de bios hangen. MOederbord is daarna weer vervangen voor een nieuw exemplaar, nog hetzelfde probleem. Nu ben ik gaan zoeken in de stroomvoorziening en wat bleek, de 12 volt lijn was erg laag. In de bios gaf deze een waarde aan van 11,2. Mijn voeding was 360 watt maar met een AMD64 3800, 2 sata schijven en een SLI systeem wat aan de lage kant. Ik heb dus de voeding omgeruild voor een 400 watt maar ook weer de problemen.(12 voltlijn op 11,6) Echter, wanneer ik 1 videokaart eruit haal kwam de 12 voltlijn boven de 11,7 en draaide mijn systeem als een zonnetje. Tweede videokaart erin en weer ellende. Dus, nog een zwaardere voeding. Heb net een ASUS 450 watt voeding gekocht en alles aangesloten, tweede videokaart er weer in.......... 12 volt lijn nog maar 11,5. Ik start mijn computer verder op en gelijk weer een BSOD en vastlopers. Ik weet het nu echt niet meer. Hoe kan dit ???
Hier volgt mijn configuratie:
Asus 450 watt voeding
Mobo: Asus A8N-SLI
Processor: AMD64 3800
2x 512 MB DDR
2x Western Digital 250 GB in Raid0
2x Geforce 6600GT
Terratec EWS MT88 geluidskaart + externe box
Zalman CNPS 7700 processor koeler
1 DVD dual layer brander
2 Systeem koelers
Hier volgt mijn configuratie: