[17" TFT] De ultieme TFT - deel 3

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/spek0588/publiek/album/_w/spoog_jpg.jpg
Navigatie

In dit topic - deel 3 al weer - maak je wijs en word je wijsgemaakt wat de beste 17 inch TFT is. Allereerst raad ik je aan om de startpost goed door te lezen, zo leer je veel over de 17 inch TFT monitor, de voor- en de nadelen ervan. We helpen je met het kiezen van een geschikte monitor die aan je eisen voldoet, en de mogelijkheden heeft die jij nodig hebt. Vervolgens helpen we je ook nog met de keuze van een winkel, en geven we tips om je monitor in topconditie te houden. Het enige wat we daarvoor terugvragen is een review van je monitor, maar dat merk je vanzelf. ;)

Als je nog vragen hebt over een bepaalde monitor, je hebt een nieuwtje, of wilt ons waarschuwen om vooral niet die monitor te kopen, of weer juist wel bij die webshop, vertel het ons! Alle zinvolle info is welkom. Ik wens jullie veel kijk- en leesplezier!
Vorige delen: 1, 2

Voor het maken van TFT schermen heeft de fabrikant de keuze uit verschillende panelen. De panelen kunnen ingedeeld worden naar doelgroep.

Hieronder staan de verschillende panelen, hun eigenschappen en hul doelgroep.

Eigenschap/ Type paneelTNOverdrive TNMVA/PVA Overdrive MVA/PVA
ContrastRelatief laag, <700Relatief laag, <700Hoog, tot 1000:1Zeer hoog, tot 1500:1
HelderheidHoogHoogLaagLaag
Aantal kleuren16,216,216,716,7
ReactietijdLaagZeer laag, mbv overdriveHoogLaag, mbv overdrive
KijkhoekLaag, bij geringe hoek al vervorming van het beeldLaag, bij geringe hoek al vervorming van het beeldGoed, ook bij grotere hoeken weinig tot geen vervormingGoed, ook bij grotere hoeken weinig tot geen vervorming
DoelgroepDie-hard gamer
Gamer
GamerGrafisch ontwerper
Filmfreak
Grafisch ontwerper
Filmfreak
All-rounder

Een korte toelichting:
  • Voor de (die-hard) gamer is een lage reactietijd het belangrijkste.
  • De grafisch ontwerper en de filmfreak hechten daarentegen meer waarde aan goede kleureigenschappen, een lage helderheid en een hoog contrast. Voor het met meerdere mensen kijken van films kan tevens een goede kijkhoek van belang zijn.
  • En de all-rounder? Die wil natuurlijk het liefst het beste van alles.
  • De office/internetuser ontbreekt in het overzicht, aangezien voor deze doelgroep praktisch elk scherm wel geschikt is. Deze doelgroep laten we in dit topic dan verder ook links liggen.
Toelichting bij de in de tabel gebruikte termen:
  • Contrast: Het het verschil tussen het felste wit en het donkerste zwart aan. BIj 700:1 is het wit 700 keer feller dan het zwart (1). Fabrikanten zijn niet altijd even secuur met deze specificatie, maar het blijft een goede indicatie van de diepte van het zwart.
  • Helderheid: Houdt de maximale felheid van het wit in. Dit is aangeduid in nits of candela per vierkante meter (cd/m2). In de praktijk is een helderheid van 160nits al voldoende en dit halen alle TFT's. 'Hoger is beter' gaat hier dus niet op! Aan de helderheid als specificatie hoef je in de regel geen aandacht te besteden.
  • Aantal kleuren: Bij (Overdrive) TN schermen 16,2 miljoen kleuren, (overdrive) MVA/PVA 16,7 miljoen kleuren. De lagere reactietijd gaat dus ten koste van de beeldkwaliteit.
  • Reactietijdtijd: Zou moeten aanduiden van hoeveel ghosting een TFT last heeft. De ervaring leert dat de responsetijd niet bepaald representatief is. Je mag aannemen dat alle game/allround TFT's in dit topic weinig/geen (afhankelijk van je perceptie) ghosting meer vertonen.
  • Kijkhoek: Houdt de hoek in vanaf waar je naar het scherm kunt kijken tot het beeld compleet waardeloos wordt.
  • Overdrive: Deze techniek zorgt voor een (nog) lagere reactietijd.

Wat verder nog van belang kan zijn:
  • DVI aansluiting: Bij een dvi aansluting hoeft het signaal, in tegenstelling tot een analoge vga aansluiting, niet meer omgezet te worden. Het signaal bijft digitaal en dit levert de best mogelijke beeldkwaliteit op. Echter, schermen met enkel een d-sub aansluiting kunnen meestal het analago signaal erg goed omzetten, deze schermen hoeven dus niet persé een veel mindere beeldkwaliteit op te leveren.
    Bij schermen met zowel een vga als een DVI aansluiting, wordt aangeraden om de DVI aansluiting te gebruiken.
  • In hoogte verstelbaarheid
  • Pivot optie: Dit biedt de mogelijkheid het scherm te kantelen, zodat het scherm in portretstand gezet kan worden.
  • Pixelgarantie: Geeft de grantie dat je geen dode (sub)pixels hebt. Vraag wel naar de voorwaarden, die zijn bij elke winkel anders. Hier een topic dat gaat over pixelgarantie.
  • De prijs: Niet onbelangrijk natuurlijk. Onder andere de eerder genoemde punten zorgen voor een hogere prijs. Of deze eigenschappen het geld waard zijn, zul je zelf moeten bepalen.

Dan zijn we nu aangekomen bij het daadwerkelijke kiezen van een scherm. We hebben een selectie gemaakt van interessante monitoren die ten opzichte van andere schermen uitblinken, voornamelijk in specificaties.

De monitoren zijn ingedeeld op de eerder genoemde doelgroepen.

TFT's voor de...
(die-hard) gamergrafisch ontwerper en
filmfreak
grafisch ontwerper,
filmfreak en
all-rounder
Acer AL 1722HS
Hyundai L72D
Iiyama E431S W3/ B3/ S3
• [jump=730bf]Samsung Syncmaster 730BF[/jump]

Overige reviews
• [jump=173p]Samsung Syncmaster 173P[/jump]Fujitsu Siemens P17-2
• [jump=770p]Samsung Syncmaster 770P[/jump]

TFT's voor de (die-hard) gamer

Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 700:1, kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: maakt gebruik van het (nieuwe) TN-panel van Samsung.

Website Acer
PriceWatch
Reviews in Product Survey
Review van CplusE
Review van B.a.r.t.

Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 700:1, kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: Heeft hetzelfde (nieuwe Samsung) TN panel als de Acer AL1722hs.

website van Hyundai
PriceWatch
Reviews in Product Survey
review van Brunos
review van Iolas1977

Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 500:1 (oud) 700:1 (nieuw), kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: Deze monitor vervangt de vorige E341S-serie en de E345S-serie, en heeft een nieuw panel met verbeterde eigenschappen. Het typenummer het een extra 3, dit is echter wel een compleet ander scherm. Voor mensen die vinden dat dit scherm te weinig verstelmogelijkheden heeft, is de H341-W3/B3/S3 een geschikte variant.
LET OP: rond 16 Juni heeft Iiyama op de site dit scherm met het nieuwe panel van Samsung (zelfde als Acer AL1722hs) online gezet. De vernieuwde versie is leverbaar, maar niet elke shop zal dan de vernieuwde versie hebben! Even vragen naar de specificaties zal veel problemen oplossen.

Website Iiyama
PriceWatch (beige versie)
PriceWatch (zilveren versie)
[url= pricewatch: IIyama ProLite E431S-B3 (17", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)]PriceWatch (zwarte versie)

Defecte pixels checken
Dit is het eerste wat de meeste mensen doen als ze hun TFT hebben. De categorie die pixelgarantie heeft genomen doen dit om te weten of ze hun garantie moeten opeisen, (en de 25 euro die ze betaald hebben dat waard was) de categorie die geen pixelgarantie heeft genomen doet dit om daarna te kunnen roepen dat ze 25 euro hebben bespaard (90%) of omdat vervolgens flink kwaad te zijn en om vervolgens zichzelf verwijten te gaan maken dat ze voor slechts 25 euro wel een pixelvrij scherm hadden gehad. (10 %) Deze programmatjes kunnen je daar bij helpen:
tft-test.exe DPB.zip
De meest simpele manier is een achtergrond te nemen in alle basiskleuren (Rood, groen, blauw, zwart, wit) en kijken of daar geen afwijkingen op te zien zijn.

Scherm instellen
Vervolgens is het tijd om je scherm in te stellen. Denk aan een goede resolutie en refreshrate. Ook eventuele software (MagicTune bij Samsung bijv.) kan hier geïnstalleerd worden.
Wil je weten hoe het zit met die refreshrates, kijk dan hier [rml]n00bs in [ 19" TFT] De Ultieme TFT[/rml]

Userreview schrijven
Als je na een week je scherm goed hebt kunnen uittesten, en de waan van de perfectheid van je aankoop is voorbij, dan is het tijd voor het schrijven van een review, eventueel als bedankje voor onze hulp bij het kiezen van jou aankoop. We hebben een puntenlijstje gemaakt zodat je een goede review kan schrijven:
  1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
  2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
  3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
  4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
  5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
  6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
  7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
  8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
  9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
  10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Schoonmaken
Af en toe zul je je TFT scherm ook even schoon moeten maken, er is speciaal schoonmaakmiddel voor TFT schermen. Zorg dat je vriendin/moeder/vrouw dit leest, en niet met spiritus aan de gang gaat, want dat is niet goed voor het schermpje! [rml]Jeroenz18 in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml] vertelt je hoe je dit simpel en effectief aanpakt met SafeClean. De voordelen/kenmerken staan hier op een rijtje.
Afbeeldingslocatie: http://www.qia.nl/Nederland/NLCONSUMENT/NLCleansafe/images/SafeClean.jpg

Verder veel tevredenheid met je aankoop toegewenst!

Voor opmerkingen en toevoegingen aan de startpost: zeg het even in dit topic.

Ik wil Yokozuna bedanken voor het beschikbaar stellen van stukjes van zijn openingspost, en iedereen die daar aan meegewerkt heeft ook bedanken. Daarnaast wil ik PromoX bedanken voor het maken van een groot gedeelte van de startpost.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjowhan op 21-10-2005 12:12 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Vooruit dan maar, ik open deze wel. Feit is dat ik niet wist/weet wat hier de policy was (500 berichten? 1000 berichten?), terwijl in I&T 1000 is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
/edit
Is aangepast.
/edit

[ Voor 83% gewijzigd door ShellGhost op 21-10-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
ShellGhost schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:06:
/offtopic
In de introductie staat nog dat het deel 2 is ipv 3.
En bij Vorige delen moet natuurlijk nog deel 2 bij komen. :)
/offtopic
bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Waarom ontbreekt de Sony SDM-HS serie met Xblack?
In de winkels kan je zien dat die vele betere kleuren heeft dan de rest (of 'rest' betrekking heeft op bovengenoemde schermen in de TS moet je maar even bij de mediamarkt checken).

in het 19 inch topic staat dit:

"Opmerkingen: Hetzelfde geldt hier, kwalitatief een van de beste TFT's. De HS95P" < deze is ook in 17 inch uitvoering.

Of valt deze buiten jullie budget?

[ Voor 32% gewijzigd door Faust op 21-10-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Faust schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:18:
Waarom ontbreekt de Sony SDM-HS serie met Xblack?
In de winkels kan je zien dat die vele betere kleuren heeft dan de rest (of 'rest' betrekking heeft op bovengenoemde schermen in de TS moet je maar even bij de mediamarkt checken).

in het 19 inch topic staat dit:

"Opmerkingen: Hetzelfde geldt hier, kwalitatief een van de beste TFT's. De HS95P" < deze is ook in 17 inch uitvoering.

Of valt deze buiten jullie budget?
Ik heb geen idee, weet wel dat het iig buiten mijn budget valt. Voor 17" ligt de prijs tussen de 244 euro en 443euro (afhankelijk van model). Daarnaast zie ik in Pricewatch dat bijna alle modellen 16ms-schermen zijn, uitgezonderd 2 schermen die 8ms hebben.
Lijkt me dat er al snellere schermen op de markt zijn, wellicht dat het daar ook aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Als het alleen om de snelheid gaat, waarom staan er dan ook niet-gaming schermen in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Faust schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:49:
Als het alleen om de snelheid gaat, waarom staan er dan ook niet-gaming schermen in de TS?
Lees de TS dan maar, er is ook een onderdeel 'grafisch ontwerper en filmfreak' en 'grafisch ontwerper,
filmfreak en all-rounder'. Wellicht dat daar dit scherm wel goed voor is, maar dat weet ik zelf niet (heb louter maar een nieuw topic geopend zodat er verder kon worden gediscussieerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

MIsschien slim om voortaan te vragen of je topicleider mag zijn? Nu was ik van plan om her en der wat over te dragen aan iemand, maar ten eerste heb ik jou niet gehoord, en ten tweede had ik daar inmiddels een geschikter persoon voor gevonden.... :| Als je een SP willen hebben, alles best, maar niet zo! Een mailtje was al veel vriendelijker geweest....

Daar komt bij....PromoX en ik hebben die SP uitgedacht, en die neem jij zomaar over! Alles best, maar je maakt een nieuwe, incusief plaatje... en die komt dus ook niet op mijn webspace te staan.... Ik ga er vanuit dat je dit zo snel mogelijk doet, want feitelijk probeer jij de startpost te kapen. Nu gebeurt dat in de HK wel, maar dus niet hier!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
spk2go schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:59:
MIsschien slim om voortaan te vragen of je topicleider mag zijn? Nu was ik van plan om her en der wat over te dragen aan iemand, maar ten eerste heb ik jou niet gehoord, en ten tweede had ik daar inmiddels een geschikter persoon voor gevonden.... :| Als je een SP willen hebben, alles best, maar niet zo! Een mailtje was al veel vriendelijker geweest....

Daar komt bij....PromoX en ik hebben die SP uitgedacht, en die neem jij zomaar over! Alles best, maar je maakt een nieuwe, incusief plaatje... en die komt dus ook niet op mijn webspace te staan.... Ik ga er vanuit dat je dit zo snel mogelijk doet, want feitelijk probeer jij de startpost te kapen. Nu gebeurt dat in de HK wel, maar dus niet hier!
:/
Ten eerste probeer ik geen TL te zijn, en ten tweede probeer ik ook niet de OP te kapen. Ik wist helemaal niet dat dit zo verdomd streng was hier :|
Van mijn part sluit je deze, en open je zelf deel3. Ik wil geen ruzies, flamebaits oid, wilde alleen helpen om deel3 te openen, helemaal niet in 't achterhoofd gehouden dat er zo op gespuwd zou worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Dimmu schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

:/
Ten eerste probeer ik geen TL te zijn, en ten tweede probeer ik ook niet de OP te kapen. Ik wist helemaal niet dat dit zo verdomd streng was hier :|
Van mijn part sluit je deze, en open je zelf deel3. Ik wil geen ruzies, flamebaits oid, wilde alleen helpen om deel3 te openen, helemaal niet in 't achterhoofd gehouden dat er zo op gespuwd zou worden :X
Hmm ja...Ik heb zelf ook wel 's het idee gehad en het nieuwe deel op me te nemen (een deel van de startpost is ook door mij gemaakt). Hier heb ik ook al 's met spk2go over gesproken. Maar nog liever zou ik iemand als XiN als topicstarter zien. Dit omdat hij naar mijn idee veel kennis over TFT's heeft en ook al een tijd 'meeloopt' in zowel het 17" topic als het 19" topic.

Misschiein kan XiN laten weten of hij het nieuwe deel op zich zou willen nemen?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik vind het een bullshit topic als er niet eens echte fatsoenlijke schermen in staan.

Voeg aub meer goede schermen toe, of sluit het topic voor mij part, maar op deze manier is het natuurlijk driemaal niks!
Modbreak:Doe eens normaal man. Post on-topic en behulpzaam of post niet...

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 22-10-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 03:33
Dimmu schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:05:
Vooruit dan maar, ik open deze wel. Feit is dat ik niet wist/weet wat hier de policy was (500 berichten? 1000 berichten?), terwijl in I&T 1000 is :+
500 berichten is eigenlijk het maximum, zoals ik eigenlijk al 2 keer gepost heb in deel 2...

Faust schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:19:
Ik vind het een bullshit topic als er niet eens echte fatsoenlijke schermen in staan.

Voeg aub meer goede schermen toe, of sluit het topic voor mij part, maar op deze manier is het natuurlijk driemaal niks!
Naar mijn mening staan er prima schermen in.
Als jij vindt dat er iets ontbreekt, zeg dan in ieder geval wat er dan volgens jou ontbreekt en welke monitor volgens jou goed genoeg is voor de startpost, want zo heeft je post weinig nut.

PromoX schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:14:
...Misschiein kan XiN laten weten of hij het nieuwe deel op zich zou willen nemen?
Dat vindt ik op zich prima, maar...
spk2go schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:59:
...en ten tweede had ik daar inmiddels een geschikter persoon voor gevonden.... :|
Ik denk dat we dus eerst maar eens af moeten wachten wat spk2go had bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het ultieme 19 inch tft scherm topic is veel gezelliger.

Ik vraag bij deze een slotje aan voor dit topic :)
Modbreak:Jij zou ondertussen ECHT mogen weten dat om een slotje vragen in-topic NIET gewenst is :X

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 22-10-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

XiN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:05:
Wat spk2go betreft zou je het mogen doen...of hij zou nog weer van gedachten veranderd moeten zijn. Mocht je trouwens nog hulp nodig hebben voor het schrijven bepaalde code ofzo, mag je altijd via msn contact opnemen...

@hieronder:
Hier is in het verleden al 's over gesproken en toen is besloten om 2 verschillende topics aan te houden. Vooral omdat het anders behoorlijk onoverzichtelijk wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door PromoX op 21-10-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
@Elia
Je bedoelt dus dan een merge tussen de 17"- en 19"-schermen? Lijkt me ook een goed voorstel. Een topic over 'goede' TFTschermen, is 't ook niet zo zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

XiN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:05:
[...]

500 berichten is eigenlijk het maximum, zoals ik eigenlijk al 2 keer gepost heb in deel 2...

[...]

Naar mijn mening staan er prima schermen in.
Als jij vindt dat er iets ontbreekt, zeg dan in ieder geval wat er dan volgens jou ontbreekt en welke monitor volgens jou goed genoeg is voor de startpost, want zo heeft je post weinig nut.

[...]

Dat vindt ik op zich prima, maar...

[...]

Ik had PromoX in gedachten, maar PromoX wil graag dat jij het doet. Mijn zegen heb je volkomen, je hebt in ieder geval bewezen de kwaliteiten te bezitten!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Een prima scherm is niet alleen een scherm wat een van jullie toevallig heeft, er moeten nog meer schermen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik heb geen van de schermen uit de starpost, maar toch kan ik voor de schermen in de startpost wel redenen bedenken waarom ze erin staan.
Nogmaals: Als je vindt dat er schermen bij moeten, noem dan eens een voorbeeld van welke monitor je wel goed genoeg lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
spk2go schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:14:
[...]

Ik had PromoX in gedachten, maar PromoX wil graag dat jij het doet. Mijn zegen heb je volkomen, je hebt in ieder geval bewezen de kwaliteiten te bezitten!
Oké.
Vanaf deel 4, of was je van plan dit nog af te breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
XiN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:20:
[...]

Oké.
Vanaf deel 4, of was je van plan dit nog af te breken?
door het gedrag van spk2go heb ik de mods al gemaild of een van hun een slotje op willen zetten, waarschijnlijk zal deeltje 3 gewoon dus opnieuw geopend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Kijk in het 19 inch topic, en zoek of er een 17 inch versie (met gelijke specs) van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ps. Is het heel erg als ik in het begin dan gewoon de startpost kopieer?
Dan kan ik namelijk wat sneller een nieuw topic openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Dimmu schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:22:
[...]

door het gedrag van spk2go heb ik de mods al gemaild of een van hun een slotje op willen zetten, waarschijnlijk zal deeltje 3 gewoon dus opnieuw geopend kunnen worden.
Opnieuw een deel 3 openen is denk ik wel het verstandigste.

Spk2go's reactie was misschien ook niet heel erg vriendelijk, maar het was aan de andere kant mischien ook niet zo handig om meteen een nieuw topic te openen. Misschien had jij het ook wel goed gedaan, maar wat post history en inhoud betreft heb ik zelf het idee dat het topic bij XiN zeker in goede handen is.
XiN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:27:
ps. Is het heel erg als ik in het begin dan gewoon de startpost kopieer?
Dan kan ik namelijk wat sneller een nieuw topic openen...
Is goed, dan kun je 'm later altijd nog wel aanpassen.

Met daarbij toegevoegd natuurlijk een bedankje voor spk2go voor de eerste 2 delen :)

[ Voor 26% gewijzigd door PromoX op 21-10-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Alvast even een kleine opmerking over de huidige OP ;)
Er staat bij de 770P dat het 'n plaatje is van de zwarte 770P... Nu is de kleurechtheid van mijn Samsung SyncMaster 753S misschien niet geweldig, maar ik dacht dat het bij CRT's toch best aardig zat? En anders nog .. dat ie zwart als wit weergeeeft? ;) Lijkt me sterk ...

M.a.w.: verkeerde tekst, of verkeerde plaatje ;)

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Zijn de P17-2 en 770P werkelijke de enigste ultieme 17" Allrounders?
Ik ben van plan een 17" TFT aan te schaffen, maar vind het design van beide niet mooi.

De 730BF vind ik perfect qua design, maar ik hecht meer waarde aan ware kleuren dan snelle games, want ik game nauwelijks. Ook valty de 730BF iets buiten mn budget, van maximaal €300,-
Wat is de beste manier an zoeken naar MVA/PVA overdrive paneeltjes, behalve alle specs van alle schermpjes door te bladeren? Mijn voorkeur gaat wel uit naar Samsing vanwege hun reputatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
blizt schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:43:
Alvast even een kleine opmerking over de huidige OP ;)
Er staat bij de 770P dat het 'n plaatje is van de zwarte 770P... Nu is de kleurechtheid van mijn Samsung SyncMaster 753S misschien niet geweldig, maar ik dacht dat het bij CRT's toch best aardig zat? En anders nog .. dat ie zwart als wit weergeeeft? ;) Lijkt me sterk ...

M.a.w.: verkeerde tekst, of verkeerde plaatje ;)
De kleurweergave van CRT's is vergelijkbaar met die van TFT's:
De betere CRT's hebben net als de betere LCD's als meteen vrij goede kleuren, en de goedkoopste monitoren hebben(net als de goedkoopste LCD's) enorme afwijkingen.

Hoe bedoel je dat ie zwart als wit weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
frickY schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:47:
Zijn de P17-2 en 770P werkelijke de enigste ultieme 17" Allrounders?
Ik ben van plan een 17" TFT aan te schaffen, maar vind het design van beide niet mooi.

De 730BF vind ik perfect qua design, maar ik hecht meer waarde aan ware kleuren dan snelle games, want ik game nauwelijks. Ook valty de 730BF iets buiten mn budget, van maximaal €300,-
Wat is de beste manier an zoeken naar MVA/PVA overdrive paneeltjes, behalve alle specs van alle schermpjes door te bladeren? Mijn voorkeur gaat wel uit naar Samsing vanwege hun reputatie
Binnenkort zou de VP730 ook moeten komen, met een AUO 8ms MVA paneel, en ongeveer dezelfde prijs als de 770P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Ik was al bang dat iemand 'm niet zou snappen, daarom nog die onderste regel (m.a.w. [....]). In de openingspost wordt gezegd dat de zwarte versie van de 770P te zien is op het plaatje, maar ik zie toch écht de witte versie .. All I wanted to say.

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
XiN schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:56:
[...]

Binnenkort zou de VP730 ook moeten komen, met een AUO 8ms MVA paneel, en ongeveer dezelfde prijs als de 770P.
dan is de keuze snel gemaakt denk ik, want het design van de vp730 is van mindere kwaliteit als de samsung 770p, hij heeft ook maar een contrast ratio van 500:1 en een kijkhoek van 160°, dus dat is een tn panel die erin zit.

Als die aan dezelfde prijs wordt verkocht als de 770p weet ik welk model het meeste zal verkopen :p

denk niet dat er al een AUO 8ms MVA 17" panel bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je hebt gelijk...
Ik dacht toch echt dat de VP730 een overdrive MVA was, maar blijkbaar faalt mijn geheugen ook wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek TS dicht.

Overigens is hier ronduit brak gepost - los van hoe netjes het was om de TS over te nemen zijn een paar lui hier flink over de schreef gegaan :X

Zie ook:
Policy mbt replies in 'slechte' topics

Verder:
[rml][ 17" TFT] De ultieme TFT - deel 3(2)[/rml] :)

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 22-10-2005 02:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.