Toon posts:

Harde schijf wordt niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers,

Mijn harde schijf heeft een paar dagen bij mijn broer gelegen, maar hij was telkens te lui om hem aan te sluiten. Dat heeft ie gister dus gedaan, en als ik hem mag geloven (want ik was er zelf ni bij) sloeg zn computer vast en om de minuut deed de muziek het weer 2 seconden.
Het betreft trouwes een Maxtor DiamondMax plus 9 120 GB Sata.
Toen ik hem hier thuis aan sloot had ik precies het zelfde :/
Dus ik de pc uit gezet, nog ff goed controleren of alles goed vast en aangesloten zit *yep*
pc aan zetten.. en hij slaat vast bij de detectie van de Sata controller :'(

heeft iemand enig idee wat dit is?
en het belangrijkste! is de data er nog af te halen? want ik heb al mn huiswerk en fotos voor school opstaan... dat zou ik wel graag terug willen 8)7

alvast bedankt :)

p.s.... ik heb gezocht, maar kon nergens een oplossing voor dit probleem vinden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

wordt hij nou wel of niet herkend :?
Volgens mij wel, anders zou hij niet vastslaan.

En als hij bij jou en je broer vastslaat zal het waarschijnlijk aan de harde schijf liggen, en niet aan andere apparatuur. De data eraf halen dat gaat moeilijk worden, als hij niet herkent wordt :) Dan zul je moeten gaan kijken naar bedrijven die dat kunnen gaan doen (kost een berg geld).

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 21-10-2005 11:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ehm, uit je verhaal maak ik op dat jij en je broer hem aangesloten hebben terwijl de computer aanstond?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt dan waarschijnlijk wel herkend maar slaat gelijk vast... zo kun je t ook noemen ja :)
Mad Marty schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:36:
Ehm, uit je verhaal maak ik op dat jij en je broer hem aangesloten hebben terwijl de computer aanstond?
ik zei toch ook dat ik de pc een keer eerst uit heb gezet? :P
maar dan slaat ie vast als ie tijdens de boot de sata harde schijven gaat detecteren...

ik snap dus niet waarom, want hij deed het eerder wel gewoon... en ineens doet ie t niet meer.
hij maakt ook geen raar geluid ofzo :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat hij dood is. Want ik kan ook niet anders concluderen dat jullie de HD eerst hebben aangekoppeld terwijl de computer aan stond. Zo niet, mijn excuus.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
lukt het eventueel om hem werkend te zien als je windows in safe mode opstart? Of met een dos boot flop ofzo?

PS: download powermax (zie maxtor site) en controlleer de schijf op fouten....

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
In de FAQ van dit forum staan misschien nog wat tips. Hoewel ik mijn twijfels heb, valt het te proberen... Je hebt weinig te verliezen... Dus een paar kleine tikjes op geven, een beetje draaien met de schijf, of (de mooiste) in de diepvriezer er mee!

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:50:
lukt het eventueel om hem werkend te zien als je windows in safe mode opstart? Of met een dos boot flop ofzo?

PS: download powermax (zie maxtor site) en controlleer de schijf op fouten....
ik kom niet eens in de buurt van windows :P dus laat staan veilige modus...
kopjethee schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:50:
In de FAQ van dit forum staan misschien nog wat tips. Hoewel ik mijn twijfels heb, valt het te proberen... Je hebt weinig te verliezen... Dus een paar kleine tikjes op geven, een beetje draaien met de schijf, of (de mooiste) in de diepvriezer er mee!
vriezer?? wat gebeurd er dan als je m in de vriezer legt?? :)
Pagina: 1