Toon posts:

Hoe toegang tot beveiligde map

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc, met een gecrashed Windows XP, maar kan wel nog bestanden copieren van de hardeschijf *via een andere computer*. Alleen kan ik de mappen in 'Documents and Settings' niet bereiken omdat deze beveiligd waren met een wachtwoord maar daardoor geeft deze nu de melding: "Toegang geweigerd". Er staan erg belangrijken data in bijv Mijn Documenten. Kan ik deze op een andere manier nog *redden* ?

Alvast bedankt ..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je inlogt als Administrator, kan je er dan wel bij :?
En via de safe mode?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja, dat kan vrij simpel zolang de data niet encrypted is. Je moet eigenaar worden van de map en jezelf de benodigde rechten geven. Zie o.a. de WOS FAQ: Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?. :)

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat bedoel je precies met "via een andere computer"? Hangt de disk dan als slave in het tweede systeem?
Over welke versie van Windows XP hebben we het pro of home?

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:12:
Wat bedoel je precies met "via een andere computer"? Hangt de disk dan als slave in het tweede systeem?
Over welke versie van Windows XP hebben we het pro of home?
Ja, de disk is Slave in 2e computer en wordt herkend en is bereikbaar.

Beide pc's zijn XP Pro

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eeeuhm, heb je Joni in "Hoe toegang tot beveiligde map" niet gelezen? Die zegt alles dat er over is te zeggen ;)

Dit topic kan wel dicht omdat het antwoord letterlijk in de WOS FAQ staat. Dus lees even dat FAQ-item en je bent er. Zo niet, was/is het of encrypted (en zal GoT je niet verder kunnen helpen) of er is iets anders aan de hand zoals een corrupte harde partitie (open dan even een nieuw topic met relevante info, uitgeprobeerde data recovery tools, etc: lees dan eerst even het GoT policy want dat had je nog niet gedaan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.