Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:20
@Dickjeh: Gaat de telefoon dan niet over zn nek, deze is toch niet gemaakt voor om de kaart er zo uit te trekken?

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen maar zijn er meer mensen waarbij het frontje zo enorm snel slijt? Ik heb dan wel altijd mijn telefoon in de broekzak zitten maar heb het nog nooit meegemaakt dat een nokia totaal versleten is binnen een jaar.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
S40 ondersteund geen hotswap volgens mij dus hij moet eerst uit. Het is wel handig want nu hoef je niet iedere keer die batterij eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieltju schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:59:
@Dickjeh: Gaat de telefoon dan niet over zn nek, deze is toch niet gemaakt voor om de kaart er zo uit te trekken?

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen maar zijn er meer mensen waarbij het frontje zo enorm snel slijt? Ik heb dan wel altijd mijn telefoon in de broekzak zitten maar heb het nog nooit meegemaakt dat een nokia totaal versleten is binnen een jaar.
Over dat idee van mij: geen idee kieltju :D only one way to find out :P al denk ik op zich niet dat het een probleem is. Mijn MMC kaartje zit soms wel eens een beetje 'scheef', waardoor de 6230i 'em niet 'ziet' zodra ik naar de Galerij ga. Als ik er dan een tik op geef, en ik ga nog een keer naar de Galerij staat 'ie er wél in... dus dat zal de foon niet zoveel deren denk ik :-)

Hmm over slijten van het frontje.. heb er zelf ook behoorlijk last van, maar dat kwam omdat ik één keer :( :( :( m'n sleutels in de verkeerde broekzak deed :( Verder een paar keer laten vallen dus een paar zeer lichte beschadigingen. Wat ik wel merk is dat het zwarte randje (waar de camera doorheen kijkt) op de achterkant een beetje los zit. Dit komt omdat ik m'n foon altijd daar vasthoud als ik de achterkant losmaak.

[edit]
Oja, dat wilde ik nog vragen aan allen:
Ik heb firmware versie 3.40. Heb eigenlijk weinig problemen, alleen soms gehad dat als ik gebeld werd m'n telefoon 'vastliep', en dat ie soms aan/uit floept (en dat ik na het wisselen van thema m'n ringtones weer moet instellen :( ). Verder eigenlijk geen problemen (geen hoge nood iig).
Hoe zinnig is het voor mij om te upgraden naar 3.70? Of wat de nieuwste ook is?

En: Als ik naar een nokia service point ga, moet ik dan nog een garantiebewijs / aankoopbewijs kunnen laten zien?

Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Mocht iemand n cover bestellen dan raad ik aan niet bij de site koopje.nu te bestellen.
Had een mooie échte blauwe gezien (2 zelfs) vanmorgen vielie in de bus,maakte hem open en het was....paars! ik wilde ruilen maar kon niet,deden ze niet aan,hij was nog licht beschadigd ook op de achtercover! ik had de cover gekregen die ik besteld had zei de man... doei 10 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Heeft iemand het al voor elkaar om de Oxygen Phonemanager met de 6230i te laten werken met Bluetooth? En zo ja, hoe? Welke software, welk bluetooth-device?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooie60 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:54:
Mocht iemand n cover bestellen dan raad ik aan niet bij de site koopje.nu te bestellen.
Had een mooie échte blauwe gezien (2 zelfs) vanmorgen vielie in de bus,maakte hem open en het was....paars! ik wilde ruilen maar kon niet,deden ze niet aan,hij was nog licht beschadigd ook op de achtercover! ik had de cover gekregen die ik besteld had zei de man... doei 10 euro!
Dan kun je je beroepen op de wet kopen op afstand.
Binnen 8 dagen kun je dan gewoon retour zenden zonder opgaaf van reden.
En dan moet je je geld gewoon terug krijgen.
Ook al roepen ze eventueel op hun site wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Nokia kenners,

De 6230i van mijn vriendin heeft sinds vanmorgen kuren. Ze liet me zien dat alle "plaatjes" verdwenen waren van haar scherm. De door haar ingestelde achtergrond was verdwenen (was nu een wit vlak) en alle afbeeldingen in het menu waren ook gewoon weg. Aangezien we geen idee hadden wat het kon zijn heeft ze de telefoon uit- en weer aan-gezet, in de hoop dat dat verbetering zou brengen. Helaas heeft dit een compleet averechts effect gehad. Als ze de telefoon nu aan wil zetten, licht het scherm even wit op, om vervolgens helemaal uit te vallen. Het lijkt er op alsof de telefoon wel aan gaat, maar dat het scherm en toetsen gewoon niets doen. Dit maak ik op uit het feit dat het scherm pas weer oplicht nadat ik de powet knop twee keer lang in moet drukken. Met andere woorden, 1ste keer drukken zet de telefoon uit, 2e keer drukken zet hem weer even aan.

Is er iemand die soortgelijke problemen heeft gehad en wellicht een oplossing weet. We zitten in ieder geval niet te wachten op reparatiekosten of een nieuwe aanschaffen, studiefinanciering laat dat helaas niet toe :(

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:06:
[...]

Dan kun je je beroepen op de wet kopen op afstand.
Binnen 8 dagen kun je dan gewoon retour zenden zonder opgaaf van reden.
En dan moet je je geld gewoon terug krijgen.
Ook al roepen ze eventueel op hun site wat anders.
Ze belde me op nadat ik gemaild had dat ik dan wel een andere kleur wilde,ook dat kon niet,ze hadden in verleden teveel meegemaakt met opengemaakte verpakkingen etc....
Ik had deze besteld en die heb ik gekregen zei de man!
Heb wel teruggemaild later dat ik op menig forum zou melden van mijn ervaring.
En heb hun site ook vermeld op linktips.nl
Ik vind dit ronduit belachelijk van hun (zeg ik het nog netjes)
btw op hun site staat ook niets vermeld dat je niet kan ruilen,was dat wel zo dan had ik dat geweten en het covertje gewoon gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Ok, ik heb een beetje ruzie met mijn T-mobile 6230i. Ding is de afgelopen maand nu al minstens 5 keer vastgelopen ofzo. Ik wordt soms een dag niet gebeld, dus dat valt mij totaal niet op. Kan vervelende gevolgen hebben als je dat niet weet :(

Meestal is hij dan zijn netwerk kwijt. Zodra ik dan op een toets druk, zegt hij dat ik mijn simkaart moet plaatsen. Uit en aan, en hij doet het weer. Soms haal ik hem uit mijn zak, en blijkt hij uit te staan. De laatste keer was het helemaal vaag: alleen achtergrondje, en batterijmetertje, verder niks in beeld. Toetsenblok er vanaf, en ik kon alleen cijfers invoeren. Uit en aan, en hij doet het weer. Dit was een half jaar geleden nog niet zo, iig niet zo vaak.

Ik heb firmware 3.62 (met T-mobile troep), i.c.m. een antieke simkaart. Weet iemand waar deze problemen aan liggen? Is dit de antieke simkaart, of moet ik een firmware update hebben?
Voor vakantie gaat iig mijn oude 6510i mee, geen zin in dat gezeur in de alpen (en minder risico op 'kwijtraken' met de groepsreis ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Zojuist mijn 512MB Kingston MMC vervangen door een Kingston 1GB MCC+ kaartje maar ik krijg hem niet aan de praat ! Geheugenkaart blijft op 0,0 kb staan, terwijl hij in een 6230 (zonder i) het wél gewoon doet.
Vreemdste is dat, mijn 6230i, ondanks een firmware update van 3.50 naar 3.70 nog steeds het kaartje niet pakt en de 6230 (zonder i) wel...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 11:08

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik mag weer een nieuwe telefoon uitzoeken... Heb m'n 6230i alweer een jaar in gebruik en bevalt goed. Wat is een mooie opvolger voor de 6230i? Misschien heeft iemand een tip voordat ik zelf het bos van de GSM's in moet waarin je de bomen niet meer ziet. ;) Heb al gemerkt dat je het advies van het winkelpersoneel ook niet al te serieus moet nemen. Wat zijn die mensen slecht op de hoogte. :(

Oh ja, wat ik handig vind aan m'n 6230i is: bluetooth, redelijke camera, redelijk compact, stevig, lange gesprek- en standbytijd, Nokia-menu en muziek luisteren (minstens 512 MB).

Het valt mij op dat er erg veel GSM's bijkomen, maar dat er weinig nieuws tussen zit, het is meer de buitenkant die anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46
Vanmorgen telefonisch een afspraak gemaakt bij het Nokia service point in Alkmaar (Reitsma Telecom) voor een firmware-update. Kon meteen komen. Toestel van een kennis gekregen en er zat zoveel rommel op die ik er zelfs met de "fabrieksinstellingen setting" niet afkreeg.
De medewerker kon aan de hand van het IMEI-nummer zien of ik nog garantie had en dus recht had op een gratis update. Wel handig, kon de bon namelijk niet meer vinden.

Update duurde een kleine 20 minuten en ik had de primeur: de nieuwste firmware (3.80) voor de 6230i. Hij was vandaag binnengekomen via Nokia. Ik vroeg nog naar de wijzigingen, maar die waren niet echt groots. Ik meen ondersteuning van meer bluetooth apparaten etc.
Als ik *#0000# toets krijg ik het volgende:
Nokia 6230i
V 03.80
31-Mar-06
RM-72
GSM P1.1
(c) NMP.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Waarschijnlijk ligt mijn probleem niet bij de gsm maar bij de MCC kaart, zelfs in een cardreader kan ik hem niet eens formateren :(
Ik moet zeggen dat vooral het openen van afbeelding-mappen en zoomen in afbeeldingen bij de 3.70 firmware (tov 3.50) veel sneller gaat...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MBV schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:02:
Ok, ik heb een beetje ruzie met mijn T-mobile 6230i. Ding is de afgelopen maand nu al minstens 5 keer vastgelopen ofzo. Ik wordt soms een dag niet gebeld, dus dat valt mij totaal niet op. Kan vervelende gevolgen hebben als je dat niet weet :(

Meestal is hij dan zijn netwerk kwijt. Zodra ik dan op een toets druk, zegt hij dat ik mijn simkaart moet plaatsen. Uit en aan, en hij doet het weer. Soms haal ik hem uit mijn zak, en blijkt hij uit te staan. De laatste keer was het helemaal vaag: alleen achtergrondje, en batterijmetertje, verder niks in beeld. Toetsenblok er vanaf, en ik kon alleen cijfers invoeren. Uit en aan, en hij doet het weer. Dit was een half jaar geleden nog niet zo, iig niet zo vaak.

Ik heb firmware 3.62 (met T-mobile troep), i.c.m. een antieke simkaart. Weet iemand waar deze problemen aan liggen? Is dit de antieke simkaart, of moet ik een firmware update hebben?
Voor vakantie gaat iig mijn oude 6510i mee, geen zin in dat gezeur in de alpen (en minder risico op 'kwijtraken' met de groepsreis ;))
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46
Vond nog een changelog met info over de nieuwste firmware 3.80:

6230i fw 03.80

RM-72 dp v 115.1 (MCU SW 3.80)
DATE: 27 june 2006 Size: 94.7 MB

NEW MAJOR DATA PACKAGE VERSION 115.1 (MCU SW 3.80)
New major data package v115.1 (MCU SW 3.80) has been released for RM72,
for both old and new hardware.

Changes/improvement made from MCU SW version 3.70 to version 3.80:
-Call and network management
-HS-6 functioning improved after making a voice dial call with own
number sending set to off
-HS-6: displaying caller name with some SIM cards improved
-GPRS
-Ending of RTSP connections improved by sending RTSP TEARDOWN
information
-Improvement when attaching to GPRS Network and short name is
used in NITZ message
-Messaging
-SMS notification tone improved (the selected in Theme tone is played)
-E-mail layout improved in Hebrew
-SIM
-Improvement for changing Mailbox number when using USIM
-Changing the language using USIM improved
-Selecting Hebrew as a default language improved
-Displaying Hebrew Calendar (week view) improved
-Pausing and resuming of playing a MP4 file improved
-Alignment of characters in Israel Java applications improved
-Sending files via Bluetooth between two handset improved
-Displaying of battery full indicator improved
-Ascending volume of ringing tone is enabled after dialling using voice tags
-Operator name list updated

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik #0000# intoets, en dan bellen doe...dan krijg ik de melding..Aanvraag wordt behandeld. Maar daarna komt de melding: Resultaat onbekend.

Wil graag mijn Firmware versie opvragen..maar dit lukt dus niet!

Iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:09:
Wanneer ik #0000# intoets, en dan bellen doe...dan krijg ik de melding..Aanvraag wordt behandeld. Maar daarna komt de melding: Resultaat onbekend.

Wil graag mijn Firmware versie opvragen..maar dit lukt dus niet!

Iemand een id?
*#0000# ipv #0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok danku! Werkt nu wel...
Versie 3.30!
Kan je dit gratis laten upgraden bij een servicepoint?? En moet je dan persoonlijk langskomen, of hoe werkt dit? Want ik woon niet echt in de buurt van een servicepoint..Kan dit ook bij de winkel?
En zijn al je instellingen verdwenen wanneer je dit doet? En ook de smsjes enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Je kan het bij een nokia service point laten doen,wel bon meenemen,volgens mij zit er 2 jr garantie op.In ieder geval binnen 1 jaar na aankoop is het gratis.
Je kan e rop wachten,heb het net laten doen bij een nokia SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:17:
[...]

Ok danku! Werkt nu wel...
Versie 3.30!
Kan je dit gratis laten upgraden bij een servicepoint?? En moet je dan persoonlijk langskomen, of hoe werkt dit? Want ik woon niet echt in de buurt van een servicepoint..Kan dit ook bij de winkel?
En zijn al je instellingen verdwenen wanneer je dit doet? En ook de smsjes enz?
- Het kan gratis binnen 1 jaar na aankoop
- Je kunt er op wachten
- Het kan niet in de winkel, alleen bij een SP
- Alle instellingen, sms'jes etc zijn weg. Maar deze kun je makkelijk backuppen m.b.v. de DKU-2 usb-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Of dmv bleutooth,je gedownloade dingen op je memory card blijven net zoals je contakten.
Alleen wat op het telefoongeheugen staat is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
kontacten staan toch op de telefoon net zoals de agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieltju schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:18:
kontacten staan toch op de telefoon net zoals de agenda?
Je kan ook contacten opslaan op je sim-kaart. Als je er tenminste niet persee een foto ofzo bij wil van een persoon...Deze wordt namelijk wel opgeslagen op je telefoon!

Maargoed..Die Service points zijn te ver weg voor mij..En in Augustus ga ik een nieuwe telefoon halen, de N73! Dan wacht ik daar wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een sandisk-kaartje van 1gb gehaald; werkt perfect op firmware 3.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:05:
heb net een sandisk-kaartje van 1gb gehaald; werkt perfect op firmware 3.40
waar besteld als ik zo vrij mag zijn dit te vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 22:19
Heb 3.80 erin zitten via een NSP en werkt goed ! Werd wel tijd van 3.30 naar 3.80 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
merk helaas geen verschil met 3.70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohwja zijn er ook al 2giga mmc kaartjes die erop kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:35:
[...]

waar besteld als ik zo vrij mag zijn dit te vragen ?
Gewoon bij dixons gehaald, mediamarkt heeft ze volgens mij ook wel. Het is een MMC-mobile kaartje: deze zijn de helft kleiner maar met dezelfde aansluitingen. Als je het bijgesloten dingetje aanklikt kan het geheel als 'e'en kaartje in je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

'k heb zelf bij Mycom voor €17 een 512MB kaartje van Apacer gekocht, werkt perfect :). 'k Ben voor de MMC Plus gegaan, ik wilde geen gammel klikdingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

high speed. Dual voltage heb je volgens mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb vanmiddag zelf ook de High Speed besteld. Interessant genoeg is een paar uur daarna de prijs met euro 2,- gezakt :X

- edit - En die van de Dual Voltage met één euro...

[ Voor 6% gewijzigd door Mav21 op 05-07-2006 22:24 ]

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mav21 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:19:
[...]

Ik heb vanmiddag zelf ook de High Speed besteld. Interessant genoeg is een paar uur daarna de prijs met euro 2,- gezakt :X

- edit - En die van de Dual Voltage met één euro...
had ik mazzel dat ik later bestelde ;)
ik heb die 2 euro korting :D _/-\o_
MBV schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:56:
high speed. Dual voltage heb je volgens mij niet nodig.
zo iets vermoedde ik al heb de high genomen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:52:

had ik mazzel dat ik later bestelde ;)
ik heb die 2 euro korting :D _/-\o_
Even een pluimpje voor geheugen.com: ik krijg nu twee euro korting op mijn volgende bestelling. Da's dan weer netjes... :)

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
zou deze kaart werken icm met mij 6230i? (V3.30)

En zal je dan veel snelheidsverschil merken (bv bij het wegschrijven van foto`s) in vergelijking met deze?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MBV schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:16:
'k heb zelf bij Mycom voor €17 een 512MB kaartje van Apacer gekocht, werkt perfect :). 'k Ben voor de MMC Plus gegaan, ik wilde geen gammel klikdingetje ;)
Hmm, bij nader inzien toch niet zó perfect. Had hem eerst maar halfvol gedaan ofzo, nu net even tot 450mb aan mp3's. Vind hij dus niet leuk, zelfs met formatteren op de telefoon komt hij er niet uit, dat doet hij gewoon niet 8)7. Gelukkig maar, ik heb geen zin om met mijn USB1 cardreader weer 450 mb over te zetten...

Anyway, 50 MB eraf gehaald en hij doet het weer. Nu nog playlists maken, en mijn laptop inpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Kan je het menu ook instellen dat je zeg maar een overzicht hebt van alle opties? Ik moet nu zeg maar naar beneden scrollen voor alle opties, en bij een gewone 6230 zie je dat als je naar het menu gaat dat je dan iets van 9 opties hebt in een soort overzichtsmenu.

Kan alleen nergens vinden waar je dit in kan stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen kaartje sinds gister erin ;)
vol gepompt met mp3 via bleuthooth :P is wat langzaam ;)
maar van de 1giga is nu nog 50mb vrij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb perongeluk m'n theme 'default' weg gegooit 8)7
Waar kan ik die downloaden?
Of moet daar voor m'n software geupdate worden? ik heb nog wel een oude versie, namelijk v3.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:16:
Of moet daar voor m'n software geupdate worden? ik heb nog wel een oude versie, namelijk v3.40
ze zijn beveiligd ken em niet uit me telefoon halen anders had ik je em toe gezonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
spokje schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:57:
Kan je het menu ook instellen dat je zeg maar een overzicht hebt van alle opties? Ik moet nu zeg maar naar beneden scrollen voor alle opties, en bij een gewone 6230 zie je dat als je naar het menu gaat dat je dan iets van 9 opties hebt in een soort overzichtsmenu.

Kan alleen nergens vinden waar je dit in kan stellen ?
Als je in het menu zit, druk je op het knopje helemaal linksbovenin (opties).. kies hier Hoofdmenuweerg. en kies roosterweergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
tijntjethf schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:58:
[...]

Als je in het menu zit, druk je op het knopje helemaal linksbovenin (opties).. kies hier Hoofdmenuweerg. en kies roosterweergave :)
Hulde! Zo makkelijk ook he haha nooit aan gedacht, maar bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

super-muffin schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:16:
http://www.allformyphone.info/en/

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 11-07-2006 00:32 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:11:
geheugen kaartje sinds gister erin ;)
vol gepompt met mp3 via bleuthooth :P is wat langzaam ;)
maar van de 1giga is nu nog 50mb vrij :D
Ik heb mijn bestelling ook zaterdag ontvangen; prima service van geheugen.com. De telefoon ziet hem inderdaad als 1Gb kaart. De boel volgeblazen via de kaartlezer en in de telefoon gezet. De MP3-speler moet de eerste keer lang nadenken; scant dan de hele lijst neem ik aan. Daarna werkt het uitstekend. Kan hem ook tot de nok vullen en het blijft perfect werken.

Ook de DKU-2 kabel van Eastern House werkt trouwens uitstekend. Ook die was binnen een paar dagen in huis. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren wil mijn 6230i niet meer aan, ja oké, hij gaat aan maar daar heb je het ook mee gehad.

Zo is het eigenlijk gegaan: Gisteravond was de accu bijna leeg, vergeten aan de oplader te hangen en vanmorgen stond ie dus zoals verwacht uit. Geen punt, telefoon aan de lader en een paar uurtjes later stekker eruit en aanzetten.
Allemaal wel bekend hé ? Nou komt het rare: nadat ik hem aanzette kreeg ik zoals gewoonlijk het witte scherm waar je je pin-code in toetst, maar toen ging ie weer meteen uit. Dat scherm kreeg ik maar een seconde te zien.
Op de aan en uit knop reageerde de telefoon niet, het scherm ging niet aan, verlichting niet aan, niks ging aan. Nog een paar keer geprobeerd maar tevergeefs.

Ik denk, hang hem weer aan de lader, misschien helpt dat.
En dan begint het weer bij het begin, pin-code scherm komt, gaat weer meteen uit en gaat weer gelijk uit.

Aanzetten terwijl ie aan de lader hangt heb ik ook al geprobeerd en de batterij er een minuut uit.

Is er iemand bekend met dit probleem? Of nog ideeen om het ding aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:12:
Sinds gisteren wil mijn 6230i niet meer aan, ja oké, hij gaat aan maar daar heb je het ook mee gehad.

Zo is het eigenlijk gegaan: Gisteravond was de accu bijna leeg, vergeten aan de oplader te hangen en vanmorgen stond ie dus zoals verwacht uit. Geen punt, telefoon aan de lader en een paar uurtjes later stekker eruit en aanzetten.
Allemaal wel bekend hé ? Nou komt het rare: nadat ik hem aanzette kreeg ik zoals gewoonlijk het witte scherm waar je je pin-code in toetst, maar toen ging ie weer meteen uit. Dat scherm kreeg ik maar een seconde te zien.
Op de aan en uit knop reageerde de telefoon niet, het scherm ging niet aan, verlichting niet aan, niks ging aan. Nog een paar keer geprobeerd maar tevergeefs.

Ik denk, hang hem weer aan de lader, misschien helpt dat.
En dan begint het weer bij het begin, pin-code scherm komt, gaat weer meteen uit en gaat weer gelijk uit.

Aanzetten terwijl ie aan de lader hangt heb ik ook al geprobeerd en de batterij er een minuut uit.

Is er iemand bekend met dit probleem? Of nog ideeen om het ding aan de praat te krijgen?
een defecte batterij ?
anders ff langs nokia service punt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het gestolen worden van mijn D600, Macbook en iPod, zoek ik een nieuwe telefoon.

Ik hoef geen dure telefoon meer, en ik had toch wel wat minpuntjes aan mijn D600, dus ik ga weer terug naar Nokia. En deze telefoon vond ik voor 200 euro echt mooi.

Deze ga ik dan ook binnenkort bestellen, maar ik heb nog een vraagje. Op de Nokia site zie ik staan dat je een HS-8 aan kan sluiten op deze telefoon (die koptelefoon met die clips achter je oren zodat ze goed blijven zitten als je sport) maar ik vind nergens hoe duur deze zijn. Of waar ik ze (online?) kan bestellen.

Of moet ik hiervoor echt naar een Nokia Service Point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de O2 zooi van mn 6230i af kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik wil graag het frontje ff van de telefoon afhebben om schoon te blazen, alleen is er een speciale manier om de voorkant eraf te krijgen? Krijg het maar niet voor elkaar, en durf er niet hard aan te rukken :/ alleen de bovenkant zit beweging in, maar maar tot een bepaald punt :|

Edit: Tis idd gelukt. Zal de eerste keren wel wat lastiger gaan ofzo :)

[ Voor 12% gewijzigd door spokje op 14-07-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
via de bovenkant, nagel ertussen en gewoon (voorzichtig) trekken, gaat de rest vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is vorige week zondag toen ik op vakantie was een probleem geweest met mijn telefoon
's nachts was de batterij op dus ik denk de volgende ochtend: opladen maar, maar toen hij weer leven vertoonde stond er ineens een heel ander thema op, ik denk al van: raar? :/
Ik kijk in de telefoon: Spelletjes en toepassingen eruit, de contactenlijst is ongeldig, blijft steken bij namen, en zegt soms gewoon: gekozen geheugen is leeg
Lijkt me een fout in het geheugen...
Ik bellen naar mijn klantenservice van mijn netwerk: naar een verkooppunt gaan was hun advies
Ik ga naar het verkooppunt, geen pakbon bij me uiteraard (online gekocht) want ik was op vakantie, dus ze konden er niks aan doen 8)7
Later die week ging de telefoon helemaal niet meer aan na het uitvallen, en dus ik dacht nu is het helemaal dood ;(
Nog later die week vertoonde hij ineens weer leven, maar was er nog verder gewist, bijna complete reset, alleen de galerij was nog wat het was, en (gelukkig) de simkaart.
Nu is mijn vraag: hoe weet ik nu zeker of mijn geheugen kapot is, voordat ik mijn telefoon weken kwijt ben voor reparatie, en hebben hier meer mensen ervaring mee?
Bedankt alvast
Gr. Yacko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:35:
Er is vorige week zondag toen ik op vakantie was een probleem geweest met mijn telefoon
's nachts was de batterij op dus ik denk de volgende ochtend: opladen maar, maar toen hij weer leven vertoonde stond er ineens een heel ander thema op, ik denk al van: raar? :/
Ik kijk in de telefoon: Spelletjes en toepassingen eruit, de contactenlijst is ongeldig, blijft steken bij namen, en zegt soms gewoon: gekozen geheugen is leeg
Lijkt me een fout in het geheugen...
Ik bellen naar mijn klantenservice van mijn netwerk: naar een verkooppunt gaan was hun advies
Ik ga naar het verkooppunt, geen pakbon bij me uiteraard (online gekocht) want ik was op vakantie, dus ze konden er niks aan doen 8)7
Later die week ging de telefoon helemaal niet meer aan na het uitvallen, en dus ik dacht nu is het helemaal dood ;(
Nog later die week vertoonde hij ineens weer leven, maar was er nog verder gewist, bijna complete reset, alleen de galerij was nog wat het was, en (gelukkig) de simkaart.
Nu is mijn vraag: hoe weet ik nu zeker of mijn geheugen kapot is, voordat ik mijn telefoon weken kwijt ben voor reparatie, en hebben hier meer mensen ervaring mee?
Bedankt alvast
Gr. Yacko
Lijkt me vrij duidelijk dat hij niet goed is ;) Zou eerst langs een nokia service point gaan, in schiedam zit een heeeeeeeele goede. Dat is echt klaar terwijl u wacht en in het 2e geval sturen ze hem pas op. Ze proberen dus alles gelijk te repareren.

www.nokia.nl voor jouw dichtbij zijnde service point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
MBV schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:40:
[...]
Anyway, 50 MB eraf gehaald en hij doet het weer. Nu nog playlists maken, en mijn laptop inpakken :)
hmm playlists
dat is me nog nooit gelukt eigenlijk :r

hoe doe je dat :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb vandaag deze kaart binnengekregen:

http://www.geheugen.com/m...C4/1GB-High-Speed-MMC.htm

Alleen moet ik hem volgens m'n gsm eerst formatteren, als ik dat wil doen (op m'n gsm) weigerd hij dat. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast Bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ff eruit halen en er weer instoppen, had ik de eerste keer ook. Maakt blijkbaar niet helemaal lekker met contactpuntjes. Hij herkent 'm wel maar doet verder niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 19:53:
Ff eruit halen en er weer instoppen, had ik de eerste keer ook. Maakt blijkbaar niet helemaal lekker met contactpuntjes. Hij herkent 'm wel maar doet verder niets..
werkt niet, hij blijft dezelfde fout gegeven

'Geheugenkaart niet geformatteerd'

'Geheugenkaart formatteren?'

Ja

'Bewerking mislukt'

Weet iemand wat ik moet doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je em niet formatteren via pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, hij doet het ineens _/-\o_

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:59:
....................................nog een vraagje. Op de Nokia site .... HS-8 aan kan sluiten op deze telefoon (die koptelefoon met die clips ..........) maar ik vind nergens hoe duur deze zijn. Of waar ik ze (online?) kan bestellen. .......................
Bij de Mediamarkt struikel je er bijkans over. Dus als je nog niet bent geslaagd? You Know Where To Go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Voor iedereen die HI heeft en Opera mini aan het lopen probeert te krijgen:
  • Installeer opera mini op je telefoon
  • Ga naar instellingen en kies Configuratie
  • Kies hier Persoonlijke Configuratie-instellingen
  • klik op opties en kies Voeg nieuwe toe
  • Kies Toegangspunt
  • Accountnaam mag je zo laten staan, kies instellingen toegangspunt
  • Gegevensdrager: GPRS, kies instellingen drager
  • GPRS-toegangspunt is internet naam/wachtwoord = leeg verificatietype = normaal
  • Sla de instellingen op, activeer toegangspunt als standaard
  • Start opera op, en zie dat het werkt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren geeft mijn 6230i rare geluidjes bij o.a. bevestigingen van wijzigingen. Ook een afwijkend geluid bij toetsen 3, 6 en 9. Het geluid klinkt net als de foutmelding.
Al geprobeerd via een NSP nieuwe firmware (3.70, die er overigens al op zat) erop te laten zetten maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Het is maar een klein probleem maar het irriteert me mateloos :(

Wie weet raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Heb je niet gewoon het geluid van de keypad aanstaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijntjethf schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:17:
Heb je niet gewoon het geluid van de keypad aanstaan? ;)
Was het maar zo simpel :|
Geluid van het toetsenbord staat inderdaad aan, alleen de geluiden die geproduceerd worden zijn niet de standaard geluiden die je moet horen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

frankivo schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:56:
[...]

hmm playlists
dat is me nog nooit gelukt eigenlijk :r

hoe doe je dat :D
Via de computer. Er zit zo'n muziekbeheer-geval bij, en daarmee kan je playlists maken van wat op je telefoon staat.
Jammer dat hij niet gewoon de map kan afspelen, maar beter dan niets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb nu ook een Nokia 6230i, maar als ik bijvoorbeeld "Geeft niet" in wil typen in de SMS laat hij "Heeft niet" zien, zonder dat je kunt bladeren en het juiste woord kunt kiezen.

Op mijn SE kon ik dan bladeren en juiste woord kiezen, maar bij m'n Nokia wil dat niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 23:33

996

De toets linksonder (het * dus) laat je bladeren door de verschillende woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Voor de functies is het een leuke telefoon.
Maar...

De tools om bijv je eigen theme te maken... huilen met de pet op.
-Bagger traag
-Onmogelijk om de font kleur voor het menu te wijzigen
-Beperkt kleurenschemas

Voor iemand die graag van klooien met themes ed houd een afrader...
Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb sinds gister een Nokia 6230i, bevalt mij tot nu toe geweldig, maar het is natuurlijk ook een grote verbetering voor iemand die niets geavanceerders dan een Siemens A65 gewent is :P.

Ik heb alleen één vraag...ik las in Deel 2 van het Nokia 6230i topic dat je wel 1GB kaartjes in de mobiel kan gebruiken (voor de volle 1024MB), zolang je hem eerst maar formatteerd als FAT. Nu zit hier in de buurt een winkel waar ik voor een redelijke prijs een Kingston MMC Mobile (Reduced Size en Dual Voltage dus) 1GB kaartje kan kopen (Link).

Nu is mijn vraag eigenlijk driedelig...
  • De Nokia 6230i slikt die MMC Mobile kaart wel toch? Er zit standaard een 32MB kaartje bij, maar die lijkt niet echt reduced size, ook al heb ik er geen ervaring mee :P.
  • Kan een MMC Mobile kaartje in een standaard card-reader? Of is hiervoor nog een adapter/converter nodig?
  • Het formatteren van dat kaartje, kan dat ook in de telefoon zelf? In het geval het kaartje dus niet in een card-reader past...
Hopelijk heeft iemand hier de antwoorden op.

Bij voorbaat dank,
Jasper T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MMC RS zit altijd een verloopje bij om hem als MMC te gebruiken, die zal je dus nodig hebben. Ik zou even verder zoeken en een gewone MMC zoeken: zo'n gammel verloopje zou ik niet zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Is nix mis met zo'n verloopje. Heb hem zelf ook en zit lekker stevig, daarnaast verbruikt zo'n RS kaartje minder stroom dus beter voor je batterij :)

Die MMC werkt prolly direct zonder te formatteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:44
Weet iemand wat het verschil is tussen de verkrijgbare USB cables?
Ik kom verschillende typen kabels tegen, zoals:
- CA-53
- DKU-2
- DKU-5
- CA-42
Wat is het verschil en welke moet ik hebben voor mijn 6230i?
USB 1.x of USB 2? Heb je bij de 1 een extra driver nodig voor XP/w2k en voor de ander niet? Ondersteuning voor Nokia Music Manager? Wat heb je hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satanic_Surfer schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:41:
Weet iemand wat het verschil is tussen de verkrijgbare USB cables?
Ik kom verschillende typen kabels tegen, zoals:
- CA-53
- DKU-2
- DKU-5
- CA-42
Wat is het verschil en welke moet ik hebben voor mijn 6230i?
USB 1.x of USB 2? Heb je bij de 1 een extra driver nodig voor XP/w2k en voor de ander niet? Ondersteuning voor Nokia Music Manager? Wat heb je hier aan?
- DKU-2 deze zou voor nokia 6230i zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 23:33

996

Weet iemand hoe je al je gegevens uit de telefoon kunt wissen ? De mijne gaat namelijk naar iemand anders en ik wil dus alle gegevens (SMS, nummers, etc) wissen. Ik vind wel een optie om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen maar dan blijft "privacy gevoelige" info volgens mij nog wel staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik een 6230i met waterschade van een vriend. Toestel deed eerst helemaal niets, toen heb ik hem helemaal schoon gemaakt vanbinnen. Er was nog niet echt sprake van corossie, omdat de telefoon gisteren nog maar in het water had gelegen. (een paar seconden maar trouwens)
Anyway, na schoonmaken ging de telefoon dus weer aan. Alleen hij lijkt helemaal op hol geslagen!
Alles gaat 5x zo snel als voorheen. Als je het menu binnengaat zie je het envelopje van berichten als een gek open en dicht gaan :P

Weet iemand of er hieraan iets te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

spokje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 20:52:
Is nix mis met zo'n verloopje. Heb hem zelf ook en zit lekker stevig, daarnaast verbruikt zo'n RS kaartje minder stroom dus beter voor je batterij :)

Die MMC werkt prolly direct zonder te formatteren :)
Alleen als het RS-MMC-DV kaartjes zijn en je telefoon de kaartjes kan uitlezen op 1.8 volt.

In dit geval maakt het dus niets uit.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ok :P denk ik ook eens wat slims te melden..weer niet goed :P anywayz, zolang je dat kaartje er niet 100x per dag uithaalt is er nix mis met zo'n RS ding. En ze zijn liev klein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de standaard Beveiligingscode voor het terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Of is dit per telefoon verschillend?

4x 0 werkt niet. Ook mijn eigen code niet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:58:
Wat is de standaard Beveiligingscode voor het terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Of is dit per telefoon verschillend?

4x 0 werkt niet. Ook mijn eigen code niet.

Iemand?
Wat staat er in de handleiding?

Pagina 19

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 04-08-2006 10:04 . Reden: 12345 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giox schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:03:
[...]

Wat staat er in de handleiding?

Pagina 19
Probleem is dat ik de handleiding niet heb. ;) |:(
Maar heb hem net opgezocht via Internet in PDF formaat. En is opgelost. Danku! 8)

Ga hem namelijk verkopen! Alles ff eruit geknikkerd! :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Versie 3,81 is uit voor de 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het enige verschil tussen 3.80 en 3.81 is dat er een paar Bluetooth probleempjes zijn verholpen die ervoor 3.80 niet inzaten.

Zie `t als een patch voor 3.80

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Misschien toch maar een keer een Nokia service point opzoeken om mn v3.5 te flashen naar v3.81. Hopen dat de telefoon wat sneller gaat werken want ik heb nogal vaak last van traagheid in het menu en vooral ook met het openen van gemaakte foto's in de galerij.

De 32MB MMC kaart die in de telefoon zit gebruik ik trouwens vrijwel niet. Zou het handig zijn deze te verwijderen waardoor de accu wat langer meegaat? Nu is die klote accu al na 2 of 3 dagen leeg (mja ben een Nokia 6310i gewend met een uptime van meer dan een week....). Of vreet Bluetooth nou echt zoveel energie? Mja ik heb een CK-7W dus ik zet BT liever niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door EdwinB op 05-08-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinB schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:21:
Misschien toch maar een keer een Nokia service point opzoeken om mn v3.5 te flashen naar v3.81. Hopen dat de telefoon wat sneller gaat werken want ik heb nogal vaak last van traagheid in het menu en vooral ook met het openen van gemaakte foto's in de galerij.

De 32MB MMC kaart die in de telefoon zit gebruik ik trouwens vrijwel niet. Zou het handig zijn deze te verwijderen waardoor de accu wat langer meegaat? Nu is die klote accu al na 2 of 3 dagen leeg (mja ben een Nokia 6310i gewend met een uptime van meer dan een week....). Of vreet Bluetooth nou echt zoveel energie? Mja ik heb een CK-7W dus ik zet BT liever niet uit.
ja bleutooth vreet erg veel stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
Giox schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:49:
Het enige verschil tussen 3.80 en 3.81 is dat er een paar Bluetooth probleempjes zijn verholpen die ervoor 3.80 niet inzaten.

Zie `t als een patch voor 3.80
Waar kan ik de lijst met wijzigingen in firmware 3.81 vinden? Kan het in de supportsectie van de 6230i op nokia.nl niet terugvinden :/ Mijn 6230i weigert toch redelijk vaak verbinding te maken met mijn CK-7W. De telefoon moet dan opnieuw opgestart worden om wel verbinding tot stand te kunnen brengen. Hopelijk is dat in deze versie aangepakt...

• Satanic_Surfer
Ik heb een Transcend 1GB High-Speed MMC kaart gekocht, maar deze blijkt niet te werken in mijn Nokia 6230i telefoon. De kaart heb ik geformatteerd met FAT als file system en de firmware van de telefoon is v3.70.
Heeft iemand deze kaart wel werkend?
Is er nog iets dat ik kan proberen?

Verwijderd

Satanic_Surfer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:26:
Ik heb een Transcend 1GB High-Speed MMC kaart gekocht, maar deze blijkt niet te werken in mijn Nokia 6230i telefoon. De kaart heb ik geformatteerd met FAT als file system en de firmware van de telefoon is v3.70.
Heeft iemand deze kaart wel werkend?
Is er nog iets dat ik kan proberen?
formateeer em nog eens via cardreader
of zo als hier boven staat :D
ineens kan ie het doen :*)

• Satanic_Surfer
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:42:
[...]
formateeer em nog eens via cardreader
of zo als hier boven staat :D
ineens kan ie het doen :*)
Thanks! Je bericht was voor mij de trigger om 'm er nog een paar keer in te stoppen....en nu doet ie 't opeens 8)

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 13:42
Ik heb net het headsetje van mn 6230i omgebouwd. De dopjes eraf gesloopt en even bij de karwei 3,5 mm jackplug verlengsnoertje gehaald. Daarna heb ik het female stekkertje met 20cm snoer eraf geknipt en aan het microfoongedeelte gesoldeerd. Het open schroeven van het microfoongedeelte was nog het moeilijkst. Ik heb een oud schroevendraaiertje iets bijgeslepen en daarme opengekregen 8)

Hoe hebben andere mensen dat voor elkaar gekregen? Ik neem aan dat niet iedereen passend gereedschap heeft.

het solderen en dichtschroeven was een fluitje van een cent, het was met ongeveer 10 minuten klaar.
In het microfoongedeelte staat precies aangegeven welk soldeereilandje wat is dus L + en - en R idem.
De ontvangst met de radio is ook stukken beter, een amateur die ik op gewone radio slecht ontvang krijg ik nu met telefoon redelijk binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door ff_tweake op 10-11-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

In de 6230i zit een BL-5C accu van 3.7v. In mijn oude Nokia 6100 zit een BL-4C accu, ook 3.7v, zelfde formaat, zelfde contactpunten. Kan ik deze accu gewoon gebruiken in mijn 6230i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satanic_Surfer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:06:
[...]

Thanks! Je bericht was voor mij de trigger om 'm er nog een paar keer in te stoppen....en nu doet ie 't opeens 8)
_/-\o_ suc7 ermee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6230i is een prima toestel, toch ben ik inmiddels terug gestapt naar mijn oude vertrouwde 6310i.

Redenen:
- De nieuwe PC Suite 6.8 kan niet met SMS omgaan zoals versie 6.2
- De batterij gaat slechts een dag mee, die van de 6310i gaat maarliefst vier dagen mee

De nieuwe (origineel) Nokia batterij die ik voor het toestel heb gekocht heeft hetzelfde euvel. Zou er iets mis zijn met mijn toestel? Of is dit normaal? Bluetooth en IM staan gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Gaat de batterij maar een dag mee? Als ik weinig met het toestel doe gaat ie hier 6 dagen mee..of ben je de hele dag muziek aan het luisteren oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

TheLunatic schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 06:58:
In de 6230i zit een BL-5C accu van 3.7v. In mijn oude Nokia 6100 zit een BL-4C accu, ook 3.7v, zelfde formaat, zelfde contactpunten. Kan ik deze accu gewoon gebruiken in mijn 6230i?
Totaal geen probleem.

De BL-5C heeft gewoon meer capaciteit dan de BL-4C. De BL-6C (alleen in de N-Gage gebruikt) heeft weer meer dan de BL-5C.

Bij Nokia is het eigenlijk heel simpel: "Is het voltage hetzelfde en pas het? Dan werkt het"

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Giox schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:30:
[...]

Bij Nokia is het eigenlijk heel simpel: "Is het voltage hetzelfde en pas het? Dan werkt het"
Heel mooi, dan heb ik een extra batterij voor op Lowlands :) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:11:
Gaat de batterij maar een dag mee? Als ik weinig met het toestel doe gaat ie hier 6 dagen mee..of ben je de hele dag muziek aan het luisteren oid ?
Er zit geen MMC kaart in, in de hoop dat dat enigszins stroom bespaart. De radiofunctie gebruik ik sporadisch, maar dat beinvloedt het stroomverbruik naar mijn idee niet. Geregeld haalt het toestel het einde van de dag niet eens, dus heb ik vaak twee batterijen bij me.

Ik gebruik de extra functies die de 6230i bovenop de 6310i heeft eigenlijk niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:46:
[...]
Er zit geen MMC kaart in, in de hoop dat dat enigszins stroom bespaart. De radiofunctie gebruik ik sporadisch, maar dat beinvloedt het stroomverbruik naar mijn idee niet. Geregeld haalt het toestel het einde van de dag niet eens, dus heb ik vaak twee batterijen bij me.

Ik gebruik de extra functies die de 6230i bovenop de 6310i heeft eigenlijk niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
slechte accu of software problemen. wij hebben er zat teruggehad met dit probleem en meestal ligt het aan een van de genoemde zaken.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memesa
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik ben sindskort ook een trotse eigenaar van de 6230i ;) en was al op zoek naar wat van die java games. Via de torrent en nieuwsgroep netwerken zijn er genoeg te vinden echter heb ik bij veel, van de programma's een soort balk aan de rechterkant van het beeld. Bij enkele van de applicaties wordt er in dit gebied helemaal niets geladen bij de start maar later begint er een ophoping van landschap en objecten in dit gebied.
Bij andere applicaties wordt de balk wel gevuld door de applicatie alleen hoopt het op dit stuk ook op en in beide gevallen eindig je met een wirwar stukken van het spel op dit gebied.

Zowel de nokia applicaties als een puzzel applicatie die ik er bij heb gezet gebeurd er helemaal niets en deze lopen daarmee gewoon perfect zoals het zou moeten.

Heeft iemand dezelfde ervaringen en een mogelijke oplossing?

p.s. ik heb firmware versie 3.72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memesa schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:07:
Ik ben sindskort ook een trotse eigenaar van de 6230i ;) en was al op zoek naar wat van die java games. Via de torrent en nieuwsgroep netwerken zijn er genoeg te vinden echter heb ik bij veel, van de programma's een soort balk aan de rechterkant van het beeld. Bij enkele van de applicaties wordt er in dit gebied helemaal niets geladen bij de start maar later begint er een ophoping van landschap en objecten in dit gebied.
Bij andere applicaties wordt de balk wel gevuld door de applicatie alleen hoopt het op dit stuk ook op en in beide gevallen eindig je met een wirwar stukken van het spel op dit gebied.

Zowel de nokia applicaties als een puzzel applicatie die ik er bij heb gezet gebeurd er helemaal niets en deze lopen daarmee gewoon perfect zoals het zou moeten.

Heeft iemand dezelfde ervaringen en een mogelijke oplossing?

p.s. ik heb firmware versie 3.72
ja dat viel me ook op , mischien zijn ze niet compatible ofzo
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste