.
Verwijderd
hp laserjet 2100.... 10ppm, 4mb edo.... 200 pages in lade.... 1200 dpi wat wil je nog meer?
en gebruik een Epson Stylus 640 voor plaatjes (300 gulden 1 jaar geleden ook pcdumpdag) en werk ook nog met de oorspronkelijke inktcartridge (wordt dan ook alleen voor plaatjes gebruikt)
Verwijderd
6 ppm, 600 dpi, geen kleur, das waar.
Wel spotgoedkoop in tonerverbruik omdat de tonercassette apart van de drum kan worden vervangen. Tonercassette kost 62 piek en prin ruim 5000 paginas = 1,2 cent per pagina.
Verwijderd
HP 930C
HP Laserjet III
Oliveti JP 390
Die laatste gaat over 1 uur het raam uit (1 hoog) tenzij iemand um gratis wil ophalen.
De tweede is niet 100% maar zolang de toner nog niet op is goed voor textjes.
De eerste is
Lekker alles in 1
En nog een Canon MultiPass C70, die eigenlijk alleen dienst doet als fax apparaat.
Verwijderd
Canon BJC-210 >> ook van de Aldi - is een kut printer die inkt zuipt, heb ik aan de pc van m'n ouders gehangen.
HP Deskjet Plus >> 2e hands (f 50,-) als reserve printer.
Star LC-10 >> Matrix printer - lekker goedkoop, voor handleidingen uit te printen enz.
Citizen 120D >> zelfde als star lc-10
Waarom wel:
* Goedkoop in gebruik (ook aanschaf valt mee)
* Scherpe kwaliteit
* Vlekt niet als het nat wordt
* Redelijk snel (voor mij snel genoeg; 6 ppm)
Waarom niet:
* Geen kleur
HP 930c
Waarom wel:
* Om foto's van m'n digitale camera af te drukken... puur om de kleur en fotokwaliteit dus
* goedkoopste HP met fotoretIII; voldoet volledig aan mijn eisen... foto's printen
Waarom niet:
* Veel duurder dan een laserprinter in gebruik
* Vlekt dus wel bij natworden van papier
Verwijderd
HP deskjet 710 (omdet m'n vriendin die betaalt -> koopje trouwens, 180 piek nieuw + garantie bij QXL veiling)
Waarom
Redelijke kwaliteit & makkelijk navullen.
HP Laserjet 6MP, Postscript, momenteel 19Mb ram, had nog wat oude sims liggen
Waarom wel?
Snel en goeie afdrukken
Ideaal voor ouders/broertjes die veel printen, goedkoop in toner
Waarom niet?
geen kleur
Verder een Epson 440... kleureninktjetje
just for kleurenwerk...
en beide hangen ze via een intel printerservertje (netportexpress) in mn netwerk
Verwijderd
lekker goedkoop goede kwaliteit ( zelfs foto's mogelijk ) en ik heb geen haast dus kan wel even wachten.
enigste nadeel is dat er alleen zwart of kleur in kan ( foto kan natuurlijk ook )
Ik gebruik een Olivetti JP350WS.
Tenminste - ik heb em - maar gebruik hem nooit. Op dit moment is de inkt cartridge 1x gebrukt voor een half jaar terug en is nu verstopt, dus als ik hem wil gebruiken moet er een andere in. Was een dure cartridge - Fl 25,- per pagina.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Waarom: omdat mijn pa voor de zaak een nieuwe laserjet 2100 aanschafte
Verwijderd
Oh en had ik ook al gezegd dat ie snel is en mooi foto's print????
Echt een superprinter. Snel, stil en ongelooflijk mooie prints tot A3 grootte.
Waarom??? Omdat ik mijn Canon A3 printer zat was en meer kwaliteit wilde.
Dex
PS. die Canon, een BJC5000 is te koop...mocht iemand interesse hebben...let me know
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
en een HP 1218 photosmart ( supersnel, niet veel geluiden, perfekte foto's, en er zit ook nog eens reteveel op en aan deze printer, maar relatief wel wat duurder)*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D
Ik gebruik hem, omdat ik zelf geen printer heb. Verder is het een goede printer. Helaas is hij verbonden met m,n vaders Cyrix bak
The whole is always greater than the sum of it's parts.
Superkwaliteit en erg zuinig !!
Vet snel ook !
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
*Voor tekst: m'n oude HP Deskjet 870CXI. Goede scherpe en snelle A4-printer voor tekst. Kwaliteit in kleurenprints is goed, maar de resolutie/scherpte is verouderd/achterhaald en ontoereikend voor mijn doeleinden (presentatiemateriaal).
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verwijderd
Verwijderd
-> gescheiden spullen
een hp870cxi
-> linux ondersteuning en topkwaliteit
een epson stylus color 740
-> apple ondersteuning
een HP 5MP
-> heerlijke printer gewoon
een HP 6L
-> voor de verslagen van mijn zusjes thuis
perfecte afdrukkwaliteit. lekker goedkoop en USB
aleen de inkt gaat wat snel op
Een HP deskjet 840C voor hoesjes voor mijn 'backup'>:) cd's. Natuurlijk met navulsetjes voor kleuren patroon en zwart.
Pak je rust!
Verwijderd
Mijn oude deskjet 520 werkt trouwens ook nog steeds goed (7 a 8 jaar oud)
Ik twijfel namelijk tussen een Agfa (welk type weet ik nog niet) en een HP5370...
Misschien ook maar een topic over openen??
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
De laserjet voor de vele zwart/wit afdrukken (duh) en de 970 voor de enkele keer dat ik kleur nodig heb. Ik heb wel profeit van de 16mb geheugen uitbreiding, hij is nu supersnel.
Verwijderd
Wat betreft de scanner heb ik een Canon FB320P, destijds erg duur, maar wel redelijk goed, het is zo'n kleine met scanledjes.
Verwijderd
Lekker snel, aparte inktcassettes (3*kleur+1*zwart).
Verder is ie usb, wel zo handig voor mn laptop.
parallelle aansluiting staat aangesloten op een andere computer...
Verder komt het papier er horizontaal uit, ipv verticaal, zodat je gewoon zonder tussenkomst een compleet handboek kunt uitprinten zonder dat het papier terug in de printer valt
Ideaal ding voor fl 165 ipv fl 330
(ding was nu goedkoper als 1* aparte inktcassettes kopen...)
-hp is het beste met covers printen en geeft de beste kleuren en spuit inkt zo dik op het papier dat je soms het relief op je cover kunt zien !!
-als je realtime foto's wilt printen kun je beter een epson photo stylus kopen, die print donkerder dan een hp maar is op dat gebied beter dan een hp !!
:):):):)
waarom ?
waarom niet, hijs snel ultra goedkoop
en hij werkt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Reden: Foto's printen, en ik had een nieuwe nodig omdat men Epson Stylus Color 300 niet ondersteund wordt onder windows 2000
Verwijderd
Later een Star NX1000 Color gekocht en waarom, omdat mijn Sinclair en later mijn Atari er prima mee werkte en hij ook erg goedkoop was.
Nu heb ik een Epson Photo Stylus 700 en waarom, omdat ik mijn digitale foto's wil uitprinten....
En ik heb ergens in een hoekje nog een oud Citizen notebookprintertje, gekregen....
Verwijderd
Star LC200 (kleuren matrix)
Epson Stylus 800
Brother HL720
HP 420C
En nu:
Canon BJC-3000
Brother HL-1040
Verwijderd
Verwijderd
Heel breed lint met 4 kleuren boven elkaar. De printkop beweegt dat lint op en neer zodat achtereenvolgens de verschillende kleuren tegen het papier getimmerd worden.Op zaterdag 20 januari 2001 22:23 schreef Bendertino het volgende:
Eeb kleuren matrix, is dat niet heel erg bijzonder, het enige wat ik heb staan zijn zwartwit matrixen. Hoe werkt zo'n kleurenmatrix eigenlijk??
een canon bj200ex (iets minder oud, gekregen)
en een xerox docuprint c6 (kloteding, zuipt zwarte inkt)
oja, er zit nergens inkt in, dus printen gaat niet
we hadden ooit een canon bjc6000, bijna nix mee geprint, toen wassie kapot, hebben we hem onder garantie teruggestuurd, en na een maand of 2/3 kregen we hem terug met reperatiekosten van 200,-
we hebben dat ding gewoon niet meegenomen & nix betaald
Verwijderd
ff een vraagje over deze printer: heb jij hier win2k drivers van. Ik namelijk niet en ik kan ze ook nergens vinden.Op maandag 22 mei 2000 01:21 schreef Mr. B. het volgende:
Ik gebruik een "good old" Epson Stylus Color II... al 4.5 jaar [afbeelding] Heeft af en toe wel wat kuren met de papierinvoer, is niet al te snel, maar print nog steeds erg mooi (ook zwart en kleur in gescheiden cartridges). En ach, zoveel hoef ik toch niet te printen... [afbeelding]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Reden : omdat ik geen andere heb
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
waarom?
gekregen van mijn oom
is perfect voor listings
2) HP 540 (gooi ik binnenkort uit het raam)
waarom?
ik wilde destijds een kleurenprinter maar dat ding heeft maar plaats voor 1 iktpatroon, dus je moet de hele tijd wisselen en kleuren-printen met veel zwart = zwaar klote.
Nu heb ik maar heel weinig geprint, maar als ik nu bv 12 pagina's wil printen begint ie al halverwege pagina 2 met alle2 de lampjes te knipperen en moet ik dat ding uitgooien en de printjob verwijderen ... KANKERDING
[edit]: typo's
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Die Epson gebruik ik vooral voor het afdrukken van foto's op A4 formaat van mijn digitale camera (Fuji Finepix 4900). De resultaten zijn trouwens verbluffend! 8-)*D
Die Deskjet is vooral voor het grove zwart/wit werk, dat vind ik anders zonde van m'n Epson.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Epson Stylus 300 Color. Redelijk tevreden over alleen de cartridge is color EN black en dus is de printer duur in gebruik.
EN EPSON VERDOMT 'T OM W2K DRIVERS TE MAKEN.
Voor mij dus nooit meer een Epson met brakke ondersteuning. Als deze cartridge leeg is is 't dág Epson.
Ik denk dat ik een van de oudsten heb:Op maandag 22 mei 2000 12:52 schreef Kaj. het volgende:
Ik denk dat ik de oudste heb: een 24-naalds matrixprinter uit het jaar nul [afbeelding]<BR>Een seikosha SL-92, vermomd als een highscreen [afbeelding]<BR>Kaj.
Epson LX-400.
Vriend van mij heeft een oudere van een comodore: 20 mpp (ja, das snel). Maar hij is geen tweaker, dus telt ie niet mee
Ik heb een HP Officejet 1150C, de papier invoer is nu helemaal brak, maar heel handig, zeker de kopieer functie en nog in kleur ook.!
En via het netwerk een HP Laserjet 4MP, lekker snel en werkt prima met Linux en acrobat bestanden en zo
en een Lexmark die door mijn moeder gebruikt wordt voor testprints.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Het gemak van twee papierlades, eent papierbak vol met recyclepapier (echt stapels dozen gratis gekregen omdat het niet mooi gebleekt is dus, ze moeten het er maar mee doen op school
Afdrukken kosten echt helemaal niks en duplexen is een grote papierbesparing
Hij staat boven, aan de server. Heerlijk
P.S. Reden uitgebreid genoeg?
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Wat is er mis met Kyocera, ik heb een FS1500 met 4 Mb intern, ok, hij is maar 300 DPI, maar ik gebruik 'm ook vrijwel alleen voor tekst.Pjotrik schreef het volgende:
Een Kyocera FS1550 laserprinter? Dat spijt me voor je. Ik hoop dat die gratis was. Kyocera
En hij was niet gratis, maar wel vrij goedkoop.
Twee keer? Ja twee keer dezelfde: kon twee 'kapotte' printers gratis krijgen met 6 cartridges erbij (3x ZW/ 3x kleur). Dat heb ik aangepakt met in mijn achterhoofd "anders flikker ik ze zelf wel weg".
Twee dagen met handen in alle kleuren van de regenboog rondgelopen (maar voornamelijk zwart) en ik weet nu al niet eens meer wat er nu precies mis mee was.
De ene staat op de tafel, de andere eronder en als ik wil printen sta ik altijd voor een keuze waarvan ik zeker weet dat heeeeel weinig mensen voor dezelfde keuze staan: "boven of onder de tafel printen?".
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
en verder heb ik nog een stokoude Commodore MPS-803 van mijn commodore 64
waarom omdat ik geen zin heb om geld uit te geven voor wat ik bijna nie gebruik
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
HP laserjet 6P
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
En mijn huidige printer: Een HP Deskjet 690C... van het milieupark
Hehe... Mijn pa was tuinafval en nog wat troep aan het wegbrengen toen ie zag dat die printer daar stond, zag er nog goed uit.. normaal gesproken zijn die dingen niet kapot te krijgen.. dus heeft ie hem meegenomen..
Eenmaal thuis heb ik dat ding getest en deed ie het niet....
Maar ik weet van mijn HP510 dat ie er ook totaal me kapt als de inktpatroon niet in orde is...
Dussu ik eff wat inktpatronen geregeld, getest en voilà !!!
Print er nu ongeveer 3/4 jaar mee, perfect !
Ben ik ook van plan om aan te schaffen. Maar is het zijn geld waard? En dan bedoel ik mbt de kwaliteit?Op dinsdag 23 mei 2000 17:21 schreef Roy het volgende:
Hp Color Laserjet 4500
En binnenkort een 930 ofzo, voor beneden.
was opvolger voor mijn Canon BJC 4200 die ik op een gegeven moment uit pure ergernis bijna het raam uit heb gedonderd.
Ik had ook de stokoude Tandy daisywheel die we op zolder hebben staan nog aan kunnen sluiten, maar ik vrees dat daar geen windows ondersteuning voor is
Dexter: als scanner gebruik ik een Artec AM12E plus, maar ik denk dat je beter naar een HP kunt kijken, leveren toch wat betere kwaliteit.
Volgens mij was dit ook een van de eerste printers die 1440x720 aankonden, was ook een rede om hem toen te kopen
Dat is nou juist waar je een hogere resolutie voor nodig hebt!ok, hij is maar 300 DPI, maar ik gebruik 'm ook vrijwel alleen voor tekst.
Verwijderd
Met het eerste ben ik het eens, maar met het tweede heb ik geen ervaring, ik heb um pas twee dagen.Op zondag 21 januari 2001 13:18 schreef scsi-freak het volgende:
XEROX M750 VET!!
EN GOEDKOOP IN INKT
Verwijderd
HP 930C: perfecte fotoprints, snel, stil en niet te duur.
Verwijderd
hm beetje overkill, ik doe de 5L weg, zie vraag en aanbod. Verschil tot nu toe tussen de 5L en de 6L? De letter 5 in een 6 want beide hebben RET en 600 dpi en 6 ppm en zelfs dezelfde behuizing en maken gebruik van dezelfde toner
Verwijderd
Verwijderd
Het was 2 jaar geleden de beste foto printer uit tests. wel langszaam maar wel top kwaliteit!
Star LC24-200: Heerlijke matric printer, de eerste printer die ik had. Is nu al meer dan 6 jaar oud en doet het nog steeds zonder kuren.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Reden: Ruud wou die en zijn 5110 ruilen tegen mijn 3210 8-)8-)
Waarom:
Zo lang hij het nog doet geen nieuwe kopen!!
Waarom:
- 2880 dpi
- goedkope cardridges
- komt zeer vaak als beste uit de test
- mooiste afdrukken
Waarom niet:
- duur in aanschaf
- relatief langzamer op hoge resolutie dan ander merken printers
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Groot nadeel:
Het is een HP dus de inkt is te duur
Verwijderd
Echt een stabiel oud top model!
Het ziet er naar uit dat hij nu na 6 jaar nog lang zal mee gaan.
Ik heb zelf ook geen kleuren printer nodig dus deze hou ik gewoon.
waarom, goeie kwaliteit
goedkope inktcartridge
waarom niet, langzaam
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
en als de patronen leeg zijn koop ik een nieuwe kost namelijk 250,- kleur en zwart..
Waarom niet: maakt verdomde veel herrie en is niet meer zo snel (5 pag/minuut). De printer van mn Opa is nog sneller (hp 930c):(.
Goedkope ink (wecare) en mooie afdrukken , zowel tekst als foto. ook redelijk snel
Hp doe ik niet meer aan sinds mijn halve kamer zwart van de inkt is van die 8*^&%-klotee deskjet 660 die ik had...geen Hp aan mijn lijf meer!!
perfecte kwaliteit en lekker snel, 150 grams fotopapier erin en je heb een schiteren foto
enige nadeel vind ik dat de kleurenin 1 cartridge zitten
eigenlijk wil ik een printer waarin alle kleuren in een aparte cartridge zitten, of een HP 4500C
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Daarvoor een 600, maar zo'n ding kan effectief al het bloed onder je nagels wegkrijgen.
Verwijderd
2: HP LJ-5L. Goedkoop 2dehands kunnen kopen inclusief 2 tonercartridges. Voor al die gevallen dat de Star niet voldoet