[hd] traag/bufferprobleem na partitionmagic 8

Pagina: 1
Acties:

• kaaspar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07-2024
hoi,

na het herindelen van mijn 2 partities op mijn laptop (wat gig van de data (d) schijf naar de system (c) schijf) met partition magic 8 is mijn hd sloom als wat. bufferen van mp3s en divx gaat niet meer zoals hoort, je ziet het lampie gewoon knipperen op de "maat" van de storingen/klikjes tijdens t afspelen.

de hds zijn vrij vol maar van de 60gig is er echt nog wel 10 vrij in totaal, mn schijven hebben altijd zo vol gestaan en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. ik heb beide schijven gedefragmenteerd dus dat kan het ook niet meer zijn, ondanks dat de problemen wel voorbeeld lijken van gefragmenteerde schijf.

iemand ideeen?

bvd

kaspar
-----------
ehh goed dit topic hoort natuurlijk in een ander forum. excuus

[ Voor 7% gewijzigd door kaaspar op 19-10-2005 20:24 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mergen van data naar je windows schijf is nooit goed, houd daar de volgende keer rekening mee :)
Maar kijk eens naar je instellingen van je IDE kanaal in apparaatbeheer, misschien dat het op PIO staat.
En doe ook eens een scandisk over je schijven heen.

lees Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? ook nog even door voor de zekerheid

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• kaaspar
Outerspace schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:19:
Mergen van data naar je windows schijf is nooit goed, houd daar de volgende keer rekening mee :)
Maar kijk eens naar je instellingen van je IDE kanaal in apparaatbeheer, misschien dat het op PIO staat.
En doe ook eens een scandisk over je schijven heen.

lees Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? ook nog even door voor de zekerheid
hoi outerspace, alles staat goed ingesteld in apparaatbeheer. heb scandisk uitgevoerd en heeft ook nix opgeleverd. er was ook nix aan de hand met de had tot ik wat gigs van de data disk aan de system disk toeschreef.
heb t hd hulptopic doorgespit maar ben daar ook nix relevants tegengekomen. hij tikt of ratelt niet ofzo dus dr is niet iets physisch kapot.
ook heeft hij moeite met bestanden lezen die er pas opgezet zijn na het partition magic tovertruukje. je zou zeggen dat deze bestanden die geschreven zijn op een gedefragmenteerde schijf geen problemen op zouden leveren omdat ze toch echt in aaneengesloten clusters staan.
raar raar raar.

heb ik misschien iets fout staan met clustersizes of buffers ergens?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, graag vragen over Opslagmedia op de daarvoor bestemde plek openen :o

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• kaaspar
ff een update:

bij nader inzien tikt de schijf wel degelijk, t was alleen zo zacht dat t niet over het geluid van m'n fan heen kwam. k heb naar de geluidjes geluisterd in de HD tikken post, en waar het nog het meest overeenkomt is de initialization error. t lijkt op t tikken van een klok.

verder heb ik een drive fitness test gedaan die aangeraden wordt in de m'n hd is brak post, en die levert geen resultaat op. quick test, advanced text en excercise test leveren allemaal code 0x00 op. niets aan de hand dus volgens alle diagnostische programmas.

maar die tik is er dus wel degelijk.

iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? k word r zolangzamerhand beetje moet van dat het probleem wel degelijk aanwezig is maar gewoon niet gezien wordt.

bedankt!

kaspar