Toon posts:

A8N-E - GEIL/CORSAIR

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een nieuw Mobo, de A8N-E....ik had me andere geheugen nog...das 1 Geil pc3200 ddr400 Cas-3 module 184-pins....ik alles eringepleurd en booten....maar nu start me pc gewoon op...maar me beeldscherm springt niet aan. En als ik het aanzet dan valt ie weer uit. (de module deed het in het ouwe mobo het wel een A8N-E FM OEM)

Ik heb aan me stagebegeleider gevraagd wat het zou kunnen zijn. En hij zei ook meteen je geheugen...nou ik heb het goed er in gedaan (socket B1)...dus zei hij dat misschien een compatibiliteits probleem kon zijn...ik wist ook geen andere oplossing dus heb ik maar een andere geheugen module gekocht...Een corsair 1Gb Pc? ddr400 Cas-3 geheugen...de verkoper van de winkel zei dat die compatible was....ik naar huis en nee nogsteeds hetzelfde probleem...ik heb allebei de 2 modules in een andere pc getest en ze doen het....+ heb ik nog een andere module op me nieuwe mobo getest (pc2700) zelfde probleem....Ik verwacht niet dat ik iets vergeten ben qua hardware inprikken of iets anders op het mobo ofzo maar het zou kunnen)

Ik ben hopeloos en behoorlijk blut....kan iemand me misschien zeggen wat er scheeld

Bvd

Verwijderd

werkt je scherm op een andere pc?

bios reset al een keer geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
beelscherm doet het jah ga nu ff batt. eruit halen van bios

Verwijderd

Topicstarter
biosflash leverd nix op

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
start je pc helemaal op (je hoort piepjes, ratelen etc, komt dus in windows blablabla)
Of gaat hij alleen aan ?

Anders zou et iets met je VGA kaart zijn misschien.
Probeer anders een andere vga kaart..

One World Concepts

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat zijn de overige specs? Heb je wel alles goed aangesloten? Wat voor voeding heb je? Sluit een stel speakers aan. Wat hoor je voor foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding enzo klopt allemaal ook alles goed aangesloten...maaaar nu lees ik ergens dat dit mobo niet dubble sided 16x geheugen compatible is....en ja natuurlijk heb ik 8 * 2 chipjes dus niet compatible...nu weet ik (hopelijk) waar het aan ligt :) morgen naar de V*bis (geen reclame maken ;) ) en me geheugen inruilen :)

Dank Jullie allen voor het meedenken

• B_FORCE
  • Niet online
mm is de ASUS A8N-E niet compatible met GeIL ? wil ik wel even weten, want ik sta op het punt om deze combi aan te schaffen... :P

One World Concepts

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Het mobo is dus niet compatible met reepjes met 16 chips erop? Waarom zou je trouwens 1 reepje erin doen? De a64 maakt gebruik van dual channel geheugen.... 2 geheugenreepjes is dus aan te raden.

• B_FORCE
  • Niet online
is de 2x512 Value KIT van GeIL 16 reepjes of niet eigenlijk ? (die van ongeveer 120 euro)

One World Concepts

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Brainless-NL schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:10:
Het mobo is dus niet compatible met reepjes met 16 chips erop? Waarom zou je trouwens 1 reepje erin doen? De a64 maakt gebruik van dual channel geheugen.... 2 geheugenreepjes is dus aan te raden.
Ik heb hetzelfde bord met 2x 512MB Corsair TwinX1024 cas 2, dat zijn modules met 16 chips en dat werkt erg stabiel moet ik zeggen.

It takes one to know one...

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Dubbeldrank schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:42:
[...]

Ik heb hetzelfde bord met 2x 512MB Corsair TwinX1024 cas 2, dat zijn modules met 16 chips en dat werkt erg stabiel moet ik zeggen.
Nu je het zegt: Ik heb ook memreepjes met 16chips erop op mijn a8n-e.. Het zal dan wel aan de chipgrootte liggen wat het mobo niet trekt. 256Mb chipjes zijn tegenwoordig standaard, maar Clss zal 512Mb chipjes hebben op zijn geheugen.

edit: Als je dit topic uitchecked zie je dat 1GB reepjes wel werken op een a8n-sli... Hm, geen touw meer aan vast te knopen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Brainless-NL op 20-10-2005 10:56 ]

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 22:00

3xNix

golfr in hart en nieren

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:31:
Voeding enzo klopt allemaal ook alles goed aangesloten...maaaar nu lees ik ergens dat dit mobo niet dubble sided 16x geheugen compatible is....en ja natuurlijk heb ik 8 * 2 chipjes dus niet compatible...nu weet ik (hopelijk) waar het aan ligt :) morgen naar de V*bis (geen reclame maken ;) ) en me geheugen inruilen :)

Dank Jullie allen voor het meedenken
Denk voutje...
Werkt niet met x16 chips, heeft niets met 16 chips te maken maar met type chip.
Bijvoorbeeld.
64Mx8 chip = 512Mbit x 16 chips = 1024MB Module
32Mx16 chip = 512Mbit x 16 chips = 1024MB module (maar werkt niet op mobo)

(Lees wat er staat, en niet wat je denkt dat er staat ;))

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 21:56
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar er staat blijkbaar een foutje in het boekje.
Ik had een rev. 2.0 boardje en daarbij moest ik de zwarte slots gebruiken i.pv. de blauwe.
Toen wilde mijn systeem wel booten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben terug gegaan en heb me geheugen geruild voor 2 x 512 reepjes van corsair en nogsteeds dezelfde fout...ik ga morgen terug voor single sided geheugen en ga het dan weer testen

mocht het dan nog niet lukken dan breng ik me hele systeem even naar de Vob*s en laat ik het daar checken. Wat barbarian zei moet ik ook nog even testen dan...ik heb namelijk alleen die 2x512 in de blauwe sockets gedaan...

De medewerker bij vobis zei dat ie zon fout nog nooit had meegemaakt en dat het geheugen gewoon zou moeten werken...het kan natuurlijk ook nog zijn dat me mobo het niet goed doet...

Diepe zucht :) tnx voor de reply's

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:29:
Nou ik ben terug gegaan en heb me geheugen geruild voor 2 x 512 reepjes van corsair en nogsteeds dezelfde fout...ik ga morgen terug voor single sided geheugen en ga het dan weer testen

mocht het dan nog niet lukken dan breng ik me hele systeem even naar de Vob*s en laat ik het daar checken. Wat barbarian zei moet ik ook nog even testen dan...ik heb namelijk alleen die 2x512 in de blauwe sockets gedaan...

De medewerker bij vobis zei dat ie zon fout nog nooit had meegemaakt en dat het geheugen gewoon zou moeten werken...het kan natuurlijk ook nog zijn dat me mobo het niet goed doet...

Diepe zucht :) tnx voor de reply's
Double sided geheugen van 512mb moet gewoon werken... Ik heb het ook! Ik denk dat je mobo gaar is dan. Time will tell :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de modules eens in de zwarte sockets gestopt en nogsteeds die fout...maar een licht piepje van een foutmelding...ook geen oplossing dus...

Ik breng me PC maandag naar de Vo*bis en laat hun me probleempje oplossen :)

Verwijderd

maybe is je mobo gewoon overleden, ik had ook een keer geen beeld meer en dat kwam door een kapot mobo

Verwijderd

Topicstarter
Tja das natuurlijk ook een mogelijkheid, morgen word er naar gekeken. Anders moet ik em maar naar de RMA sturen....nog langer geen PC :'(

"en tranen biggelde over zijn wangen als stenen uit de hemel aan het begin van het eind"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 14:33 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Klinkt alsof je mobo gaar is idd. Anders is het je CPU, want daar zit de memcontroller op.

Verwijderd

Topicstarter
Niet lachen...

Ik had me pc na 3 weken geen werken dan toch maar naar me maat gebracht (props aan nFo.nl) en hij maakt me tering kast open en zegt "ik zie het al" ik had namelijk niet alle schroefjes onder me mobo geschroefd...en dus ook niet de gene onder de graka....

Ik ga nu even in een hoekje zitten huilen...

Bij deze TNQ lucas
Pagina: 1