hallo
ik ben nu bezig met een applicatie die ik ook al eerder in een topic heb beschreven
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077790
en sindsdien maak ik veelvuldig gebruik van de methode ajax en het werkt er geweldig gewoon
maar nu wil ik iets doen wat eigenlijk niet echt lukt
ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven:

het is de bedoeling dat als er een abonnement wordt aangemaakt dat er een list betreft is war men uit moet kiezen (verlenging, portering, opzegging, aanvraag etc(de overige laat ik hierbij buiten beschouwing))
daarnaast moeten ze een contract termijn invullen 6, 12, 24 of 36 maanden (ook een dropdownmenu)
vervolgens zijn er 3 datums die worden ingevoerd:
aanvraagdatum
datum waarop de abonnement wordt aangemaakt
-> dit is de datum van vandaag en deze is dus disabled
uitvoerdatum
datum waarop de actie(betreft)moet worden uitgevoerd
-> deze moet handmatig worden ingevuld (behalve verlenging)
afloopdatum
datum waarop de actie(betreft) verloopt
-> deze moet alleen hadnmatig worden ingevoerd bij verlenging
-> bij een opzegging moet deze gelijk waardig zijn aan de uitvoerdatum
-> bij de overige opties wordt deze berekend -> datum = uitvoerdatum + contracttermijn
alles werkt van het hele systeem incusief het disablen van velden bij selectie van betreft etc
bij een opzegging moet deze gelijk waardig zijn aan de uitvoerdatum wordt gedaan door de ajax-methode en werkt

alleen mijn probleem is nu dat bij het laatste punt dus als er bv een Portering gekozen wordt dan dient men een uitvoeringsdatum in te vullen
als men dat heeft gedaan wordt de invoer verzonden dmv ajax methode naar een php bestand die vervolgens een datum berekend (datum = uitvoerdatum + contracttermijn)
en deze weer terug geeft
maar op een of andere manier werkt dat niet
hier de php code
het probleem zit hem niet in de js script want als ik in de php file rechtstreeks de uitvoerdatum of de looptijd terug geef werkt het wel...
dus ik denk dat de fout in de php script zit...
weet alleen niet waar...
ik ben nu bezig met een applicatie die ik ook al eerder in een topic heb beschreven
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077790
en sindsdien maak ik veelvuldig gebruik van de methode ajax en het werkt er geweldig gewoon
maar nu wil ik iets doen wat eigenlijk niet echt lukt
ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven:

het is de bedoeling dat als er een abonnement wordt aangemaakt dat er een list betreft is war men uit moet kiezen (verlenging, portering, opzegging, aanvraag etc(de overige laat ik hierbij buiten beschouwing))
daarnaast moeten ze een contract termijn invullen 6, 12, 24 of 36 maanden (ook een dropdownmenu)
vervolgens zijn er 3 datums die worden ingevoerd:
aanvraagdatum
datum waarop de abonnement wordt aangemaakt
-> dit is de datum van vandaag en deze is dus disabled
uitvoerdatum
datum waarop de actie(betreft)moet worden uitgevoerd
-> deze moet handmatig worden ingevuld (behalve verlenging)
afloopdatum
datum waarop de actie(betreft) verloopt
-> deze moet alleen hadnmatig worden ingevoerd bij verlenging
-> bij een opzegging moet deze gelijk waardig zijn aan de uitvoerdatum
-> bij de overige opties wordt deze berekend -> datum = uitvoerdatum + contracttermijn
alles werkt van het hele systeem incusief het disablen van velden bij selectie van betreft etc
bij een opzegging moet deze gelijk waardig zijn aan de uitvoerdatum wordt gedaan door de ajax-methode en werkt

alleen mijn probleem is nu dat bij het laatste punt dus als er bv een Portering gekozen wordt dan dient men een uitvoeringsdatum in te vullen
als men dat heeft gedaan wordt de invoer verzonden dmv ajax methode naar een php bestand die vervolgens een datum berekend (datum = uitvoerdatum + contracttermijn)
en deze weer terug geeft
maar op een of andere manier werkt dat niet
hier de php code
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| <?php //function_afloopdat_calc.php //input waarde $uitvoerdatum = $_REQUEST['uitvoerdatum']; $looptijd = $_REQUEST['looptijd']; //datum berekening if(strlen($uitvoerdatum) == 8) { $dag = $uitvoerdatum{0}; $maand = $uitvoerdatum{2}; $jaar = $uitvoerdatum{4} . $uitvoerdatum{5} . $uitvoerdatum{6} . $uitvoerdatum{7}; } if((strlen($uitvoerdatum) == 9) && ($uitvoerdatum{1} =="-")) { $dag = $uitvoerdatum{0}; $maand = $uitvoerdatum{2} . $uitvoerdatum{3}; $jaar = $uitvoerdatum{5} . $uitvoerdatum{6} . $uitvoerdatum{7} . $uitvoerdatum{8}; } if((strlen($uitvoerdatum) == 9) && ($uitvoerdatum{1} !="-")) { $dag = $uitvoerdatum{0} . $uitvoerdatum{1}; $maand = $uitvoerdatum{3}; $jaar = $uitvoerdatum{5} . $uitvoerdatum{6} . $uitvoerdatum{7} . $uitvoerdatum{8}; } if(strlen($uitvoerdatum) == 10) { $dag = $uitvoerdatum{0} . $uitvoerdatum{1}; $maand = $uitvoerdatum{3} . $uitvoerdatum{4}; $jaar = $uitvoerdatum{6} . $uitvoerdatum{7} . $uitvoerdatum{8} . $uitvoerdatum{9}; } switch ($looptijd) { case 6: $maand = $maand + 6; if($maand > 12) { $maand = $maand - 12; $jaar = $jaar + 1; } break; case 12: $jaar = $jaar +1; break; case 24: $jaar = $jaar +2; break; case 36: $jaar = $jaar +3; break; } //output echo "".$dag."-".$maand."-".$jaar.""; ?> |
het probleem zit hem niet in de js script want als ik in de php file rechtstreeks de uitvoerdatum of de looptijd terug geef werkt het wel...
dus ik denk dat de fout in de php script zit...
weet alleen niet waar...
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H