sorry als deze al bestaat ergens maar kon hierover niets vinden...
ik zit met een klein probleempje
je moet het zo zien ik heb op dit moment een formulier waar ik wat functies mee wil maken

hierboven zie je een voorbeeld van een formulier
de bedoeling is dat als je een debiteurnummer invoerd dat dan meteen de desbetreffende debiteur naam in het 2de vak komt te staan
ik weet haast zeker dat dit moet lukken maar ben er al even mee bezig geweest maar kom er niet egt aan uit...
misschien dat ik ook helemaal verkeerd bezig ben
paar codes die misschien van toepassing zijn.
met de vergrootglas kan met met een ander scherm zoeken op naam en vervolgens als ze erop klikken worden de gegevens in dit scherm weergeven.
Dit werkt dan ook perfect!!
Maar ik wil dus als men een nummer uit hun hoofd weten dat ze die dan in kunnen vullen en dat er dan meteen een naam die erbij hoort weergeven wordt.
de
dit moest ik veranderen wil ik er een functie van maken
hier dan een stukje code wat ik probeerde om dit te doen:
hoop dat iemadn mij hiermee kan helpen
alvast bedankt!!
ik zit met een klein probleempje
je moet het zo zien ik heb op dit moment een formulier waar ik wat functies mee wil maken

hierboven zie je een voorbeeld van een formulier
de bedoeling is dat als je een debiteurnummer invoerd dat dan meteen de desbetreffende debiteur naam in het 2de vak komt te staan
ik weet haast zeker dat dit moet lukken maar ben er al even mee bezig geweest maar kom er niet egt aan uit...
misschien dat ik ook helemaal verkeerd bezig ben
paar codes die misschien van toepassing zijn.
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <td>Debiteurnr.:</td> <td colspan="4"><input name="debnr" type="text" id="debnr" tabindex="1" value="<? echo $_GET['debnr'];?>" size="10" maxlength="6"> [img]"../images/glas.png"[/img] </tr> <tr> <td>Debiteurnaam:</td> <td colspan="4"><input name="debnaam" type="text" id="debnaam" tabindex="2" value="<? echo $_GET['debnaam'];?>" size="30"></td> </tr> <tr> <td colspan="5"> </td> </tr> <tr> <td>Abonnementsnr.:</td> <td><input name="abonnr" type="text" id="abonnr" value="<? echo $_GET['nr'];?>" tabindex="3" size="10" maxlength="6"> [img]"../images/glas.png"[/img]</td> </tr> <tr> <td>Abonnementsvorm:</td> <td colspan="4"><input name="abonvorm" type="text" value="<?=getAbonnvorm(); ?>" id="abonvorm" tabindex="4" size="30"></td> </tr> |
met de vergrootglas kan met met een ander scherm zoeken op naam en vervolgens als ze erop klikken worden de gegevens in dit scherm weergeven.
Dit werkt dan ook perfect!!
Maar ik wil dus als men een nummer uit hun hoofd weten dat ze die dan in kunnen vullen en dat er dan meteen een naam die erbij hoort weergeven wordt.
de
PHP:
was eerst 4
| <?=getAbonnvorm(); ?> |
PHP:
4
| <? echo $_GET['vorm'];?> |
dit moest ik veranderen wil ik er een functie van maken
hier dan een stukje code wat ik probeerde om dit te doen:
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function getAbonnvorm(){ $conn = mysql_connect("localhost","***","***") or die("Unable to connect to SQL server"); mysql_select_db("*****") or die("Unable to select database"); if ($_POST['abonnr'] != "") { $naar = $_POST['abonnr']; $abonnr = "SELECT abonvorm FROM Abonvormen WHERE (abonnr LIKE '%$naar%')"; $abonnrresult = mysql_query($abonnr, $conn) or die(mysql_error()); echo $abonnrresult; } else {echo $_GET['vorm'];} } ?> |
hoop dat iemadn mij hiermee kan helpen
alvast bedankt!!
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H