Het is niet mijn aard om hier echt om adviezen te gaan vragen, maar ik zit op het moment toch echt met een dilemma. Een aantal weken geleden is mijn IC7-MAX3 overleden
. Uiteraard teruggestuurd naar Salland. Vandaag kreeg ik te horen dat een nieuwe IC7-MAX3 niet leverbaar is en dat ik voor 172 euro een nieuwe moederbord mag uitzoeken. Dit lijkt me een vrij riant bedrag, aangezien de MAX3 iets meer dan een jaar geleden 200 euro kostte. Maargoed, dit is ook het probleem niet.
Omdat ik toch al een tijdje met het idee zat om weer eens te upgraden (ik heb nu een p4 2.6c), maar ik dit eigenlijk in ieder geval pas in 2006 van plan was, is het misschien een goed idee om het toch nu al te doen. Zeker gezien het feit dat ik nu 172 euro voor het moederbord krijg, terwijl ik denk dat als ik nu een andere s478 moederbord neem, dat ik hier nooit meer zoveel knaken voor terug kan krijgen tweedehands. Nadeel wat hierbij komt, ik heb nu een goede videokaart (Asus AX800Pro 256MB), maar deze is dus AGP. En aangezien ik mezelf een redelijke tweaker mag beschouwen, doe ik een upgrade natuurlijk het liefst goed, in plaats van een ouder model moederbord te kopen waar een Athlon 64 op kan EN een agp videokaart. Dus in dat geval moet ik ook weer een nieuwe videokaart kopen de mijn huidige kaart tweedehands verkopen.
Jullie kunnen vast wel begrijpen dat ik nu met 2 enorm verschillende keuzes in mijn hoofd zit. Daarom vroeg ik me hoe anderen hierover denken.
Overigens ben ik een grote fan van Abit, en dat is ook vast wel te merken
. Bovendien ben ik zo principieel als de pest, waardoor ik Asus en MSI moederborden al praktisch weiger te gebruiken, je kunt me proberen het tegendeel te bewijzen, maar dat gaat je toch niet lukken, en bovendien gaat het dilemma me op dit moment ook niet echt om de merken.
Ik weet dat het een heel verhaal is, maar als je al tot zover gelezen hebt, dan ben ik je al eeuwig dankbaar
Om nog even een indicatie te geven wat ik nu heb, en wat ik eventueel mijn keuzes zijn.
Nu
Intel Pentium 4 2.6c (Northwood)
Abit IC7-MAX3
4x 256Mb Kingston HyperX met bh5 chips
Asus AX800Pro 256Mb
Soundblaster Audigy 2 ZS
daarnaast 4 s-ata schijven en 2 ide schijven, maar dit word waarschijnlijk beperkt tot 4 s-ata schijven omdat de p-ata schijven voor andere doeleinden gebruikt gaan worden.
Keuze 1
Tyan Trinity 875P (S5101ANNRF)
Keuze 2
Abit KN8 Ultra
Athlon 64 3500+ (Venice)
ATI X850XT of wellicht een Nvidia 7800GT (merk doet er nog niet toe)
Omdat ik toch al een tijdje met het idee zat om weer eens te upgraden (ik heb nu een p4 2.6c), maar ik dit eigenlijk in ieder geval pas in 2006 van plan was, is het misschien een goed idee om het toch nu al te doen. Zeker gezien het feit dat ik nu 172 euro voor het moederbord krijg, terwijl ik denk dat als ik nu een andere s478 moederbord neem, dat ik hier nooit meer zoveel knaken voor terug kan krijgen tweedehands. Nadeel wat hierbij komt, ik heb nu een goede videokaart (Asus AX800Pro 256MB), maar deze is dus AGP. En aangezien ik mezelf een redelijke tweaker mag beschouwen, doe ik een upgrade natuurlijk het liefst goed, in plaats van een ouder model moederbord te kopen waar een Athlon 64 op kan EN een agp videokaart. Dus in dat geval moet ik ook weer een nieuwe videokaart kopen de mijn huidige kaart tweedehands verkopen.
Jullie kunnen vast wel begrijpen dat ik nu met 2 enorm verschillende keuzes in mijn hoofd zit. Daarom vroeg ik me hoe anderen hierover denken.
Overigens ben ik een grote fan van Abit, en dat is ook vast wel te merken
Ik weet dat het een heel verhaal is, maar als je al tot zover gelezen hebt, dan ben ik je al eeuwig dankbaar
Om nog even een indicatie te geven wat ik nu heb, en wat ik eventueel mijn keuzes zijn.
Nu
Intel Pentium 4 2.6c (Northwood)
Abit IC7-MAX3
4x 256Mb Kingston HyperX met bh5 chips
Asus AX800Pro 256Mb
Soundblaster Audigy 2 ZS
daarnaast 4 s-ata schijven en 2 ide schijven, maar dit word waarschijnlijk beperkt tot 4 s-ata schijven omdat de p-ata schijven voor andere doeleinden gebruikt gaan worden.
Keuze 1
Tyan Trinity 875P (S5101ANNRF)
Keuze 2
Abit KN8 Ultra
Athlon 64 3500+ (Venice)
ATI X850XT of wellicht een Nvidia 7800GT (merk doet er nog niet toe)