Bad Flash!

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb wel de search gebruikt maar dan krijg ik zulke vage verhalen.
Ik heb dus mijn Abit KT7 Raid BIOS om zeep geholpen met een verkeerde flash.
Kan ik nou zoals sommigen suggereren met een bootdisk mijn BIOS weer terugflashen? Dit lijkt mij sterk aangezien mijn computer na een zooi piepjes gewoon weer uitgaat als ik hem aanzet.
Ook iets over hotflashen, is dit link? Of zit er geen risico aan? En hoe gaat het precies in z'n werk?
BVD

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
huuuuuuuuuu iemand????????? ik ben desperate... zit nu bij een vriend en moet zo naar huis,,,.... heeelllleuuuuup
assieblief? :)

Geen inspiratie

Verwijderd

Mijn vraag van vanmorgen denk ik ongeveer

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/107745

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 20:26
bootflop zal meestal niet werken...
hotflashen kan, maar is link.
pak 2e mobo. Start flash util voor je eigen mobo. Vlak voordat je flasht, trek je de originele flashchip uit het mobo en plaats je je eigen chip. Dan flashen en uitproberen.
In het ergste geval het je 2 dooie mobos.
*KIDS, don't try this at home* >:)

laatste optie: Abit vragen om nieuwe BIOS-chip op te sturen. Paar weekjes wachten...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik was het dus met die kapotte bios (martijn=vriend), ik heb eff gebeld met ABIT en ze sturen me meteen een nieuwe op, graties en met de nieuwste bios enzo
da's nou service :)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Da's service ja.

Verwijderd

Duron 600@0 >:)

Verwijderd

Hey Kennedy, je hebt een Lightwave koe :):)

Maareh, was die BIOS de n'nieuwe' WW bios ?

Jullie weten natuurlijk al lang dat je dan een fannetje met RPM sensor op de CPU-FAN1 connector moet aansluiten omdat'ie anders een beetje piept en weer uitgaat he.. ;)

Verwijderd

De nieuwste bios checked of er op fan connector1 een fan is aangesloten of niet... En zo niet dan gaat ie piepen, dus als je je cpu koeler op een andere fan connector hebt hangen dan doet hij het niet :(, ik had hetzelfde probleem..

ooops, ben een beetje traag vandaag :'(
Pagina: 1