Toon posts:

bios gewist en nu ??

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het advies van sandra opgevolgd en mijn oude Bios geflashed naar een nieuwe. Nu start mijn computer alleen nog op op met de melding CPUspeed -mmx83 mhz. En loopt daarna helemaal vast. Mijn systeem is een celeron 400 op een soltek 66f 440lx moederbord.

Hoe kan ik mijn bios opnieuw laten flashen ??

Verwijderd

wat dacht je van instellen?

Bij een flash zit meestal een manual.

misschien moet je die lezen ..
Je bus staat te hoog.

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Haal eerst een nieuwe BIOS versie op en ook het programma waarmee je de bios Flasht....
Maak een opstartdiskette en probeer daarmee op te starten(dat doe je meestal met een opstartdiskette!) Voer nu de flashprocedure uit. Als dit niet lukt (hij start niet op) dan moet je een nieuwe Bios chip in je moederbord solderen.

Suc6

Sign of my Time

Verwijderd

Laten flashen? Door een handige kennis of in de PC shop.... :)

Zelf doen? Bestanden voor een bootdiskette (zonder drivers) downloaden van: http://www.bootdisk.com (de derde optie)

Plaats op deze diskette ook het bestand(en) voor je bios. Lees op de site van je mobo hoe je je bios flashed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu toch niets meer instellen als mijn computer niet meer start ??

Verwijderd

Je kan toch nog je bios in?

Als ie beeld geeft moet dat kunnen .. druk op del. graaf je mobo boekje op .. en stel hem in.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 17 januari 2001 09:04 schreef changethislater het volgende:
Je kan toch nog je bios in?

Als ie beeld geeft moet dat kunnen .. druk op del. graaf je mobo boekje op .. en stel hem in.
][Hij blijft hangen na de melding cpu -mmx 83 mhz. Er staat onderin uiteraard de melding " hit del " blablabla "maar als ik dan del intoets gebeurd er niets. ]

Verwijderd

Ingedrukt houden bij het opstarten.....

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 17 januari 2001 09:09 schreef DJNelis het volgende:
Ingedrukt houden bij het opstarten.....

Lukt ook niet, ik denk dat ik gewoon een slechte bios heb gedownload. Moet hem dan maar ergens opnieuw laten flashen..

Verwijderd

het is natuurlijk dom om met een verkeerde flash proggie je bois te flashen.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik denk dat je ontzettende pech hebt. Ik heb ook eens een PC gesloopt met een foute BIOS flash. deze PC heeft nooit meer gewerkt. Ik heb er geen oplossing voor.

Bolke

http://www.hroling.nl

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Niet zo moeilijk doen, Je kunt via je mobo een cmos clear doen..
Krijg je je oude bios instellingen weer terug..default waarden..
ff zoeken naar juiste jumpertjes

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 08:58 schreef Wilfred het volgende:
Haal eerst een nieuwe BIOS versie op en ook het programma waarmee je de bios Flasht....
Maak een opstartdiskette en probeer daarmee op te starten(dat doe je meestal met een opstartdiskette!) Voer nu de flashprocedure uit. Als dit niet lukt (hij start niet op) dan moet je een nieuwe Bios chip in je moederbord solderen.

Suc6
Je bios zit toch niet op het moederbord gesoldeerd dat is toch de chip die op een voetje gedrukt zit (nee niet de processor)
of heb ik het dan mis ??
]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 17 januari 2001 09:16 schreef Tmaster het volgende:
[

nadat ik deze clear gedaan had heb ik dit probleem gekregen/quote]/quote]

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 09:16 schreef Tmaster het volgende:
uhhhh.....je reset dan je cmos, maar dat wil niet zeggen dat daarna je bios weer terug geflashed is! >:)

kijk op homepage van soltek en check de bios-recovery method ;)

Verwijderd

Oplossing: Zoek iemand die hetzelfde bord heeft. En een goed flash progje.

Start zijn PC met een bootflop met daarop het flash programma.

Maak met het flash proggie een kopie van de huidige BIOS naar de flop.

Haal nu, terwijl ie draait, de BIOS chip uit zijn voetje en zet er jouw mislukte chip in (Dat kan omdat de ROM naar RAM wordt gekopieerd, en de chip dus niet meer wordt gebruikt na de boot).

Flash jouw chip met de BIOS van de goede chip.

Sluit af en boot. Je kunt de chips nu weer terugwisselen (terwijl de machines uit staan heeft nu wel de voorkeur).

Verwijderd

probeer heb is hard te jumperen als dat kan.. de defaults lijken mij op 83Mhz te staan.. en voor die celeron heb je 66 nodig althans :)

Hoewel een LX bord met 83 default ..Lijkt me ook bijzonder.

Je kan ook nog proberen de stroom eraf te halen en je batterij er uit halen. dan is ie zeker op ze defaults.

I'm off..kijken wie er nou weer langs komt met een dood geflashede PC

Verwijderd

ik geloof dat je er sommige biosen er nog kan afhalen maar bij de meeste mobo's zitten ze vast op het moederbord

Verwijderd

of laat Alex de bios opnieuw flashen :)
http://www.flashbios.org/

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk met Soltek gebeld en wat denk je?? eerst een paar nummers van retailers in de buurt gehad.....niemand kan hem programeren. Daarna terug gebeld en ..."nou stuur em maar even op in een gefrankeerde envelop en ik zorg wel dat ie dan hier geflashed word GRATIS !! Klasse !

Ik denk dat mijn nieuwe moederbord een Soltek 75 KAVx wordt (ook ik ga overstappen naar AMD) prima service vind ik.

Verwijderd

moet je ff bij de batterij op je moederbord kijken, als daar vlakbij een jumpertje zit is die waarschijnlijk om je bios te resetten.

niet vergeten om die na de boot weer terug te zetten
Pagina: 1