Critical error tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik krijg telkens aan critical error tijdens het gamen
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/3350/wow1ys.th.jpg

Nou dacht ik dat het aan mijn geheugen lag.
Dus eerst 1 reepje, problemen, daarna andere reepje alleen, problemen...
Geheugen van mijn pa in mijn pc daar krijg ik ook problemen mee...

Mijn pc had ik al geformateerd laatste drivers en de laatste BIOS.

Ik heb een:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 3000+
Leadtek GeForce 4 Ti4400

Mijn CPU wordt wel wat warm, 60 graden.
Ik heb het probleem ook met CS of met B&W2

[ Voor 4% gewijzigd door Xavier op 18-10-2005 17:21 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

gooi dit eens op een world of warcraft forum. Ik denk dat het probleem namelijk in het programma zit, had het zelf met Americas Army vrij vaak. Dat hadden met mij zo'n 20% van de gebruikers, dan is het dus neits je zorgen over te maken, en is het gewoon wachten op een update van de makers' kant.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Xavier
  • Niet online
Dus je wilt zeggen dat ik deze error toevallig in alle games zit die ik speel....

• DefLite
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

het lijkt me stug als het in alle games zou zitten ik heb het nog nooit gehad kan je ook ander mobo proberen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54

Shunt

Boe

eh deze error is totaal WOW related.
deze error komt voral veel voor bij Hacked servers (privat servers) omdat die gewoon niet stabiel zijn.
dus nu is de vraag zijn de games legaal ?
en doorloop even de FAQ

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Draai voor de zekerheid ook even Memtest86. Dan weet je 100% zeker dat het niet je RAM is die defectief is en dan het dus aan de game zou moeten liggen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
^^sowieso is memtest geen slecht idee, dit ziet eruit als brak geheugen, een brakke vid-kaart of een falende voeding... het laatste kan ook de andere twee in de hand werken... vooral nu het zo met alle spellen is....

XP kan a-sich(that is in non overclocked state) makkelijk 60 graden hebben, stressed. Als dat idle temps zijn moet je toch even wat aan je airflow gaan doen....

[ Voor 64% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-10-2005 18:30 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Xavier
  • Niet online
WoW speel ik op shadow moon, dus hartstikke legaal.
CS speel ik hartstikke legaal.
En beide spellen speel(de) ik veel en heb ik dus het probleem. aan de sotware ligt het niet.
memtest heb ik al gedraaid, ik krijg geen fouten.

Ander mobo testen lukt niet echt, dan mag ik alles opnieuw gaan installeren. Een andere voeding zou eventueel wel kunnen.

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 09:19
Als het geen geheugenprobleem is, dan heel vaak voeding probleem!

[ Voor 157% gewijzigd door Thunderhawk op 19-10-2005 19:09 ]

Verwijderd

Wat zijn de temperaturen van je videokaart? Doet het probleem zich sinds een tijdje voor of heb je het altijd gehad?

Ik neem aan dat je de nieuwste drivers gebruikt (het standaard verhaal)?
Als je je 12V lijn controleert, staat deze dan stabiel op/rond de 12v? Is dat namelijk niet het geval dan is je voeding niet (meer) in orde. Kan je vaak in BIOS vinden, anders zijn er proggies voor, weet zo niet de naam, zit op mn werk :P
Heb je meerdere mogelijkheden geprobeert wat betreft de positie van je reepjes in je ram banken, dus: Als je dual channel gebruikt de juisten banken (vaak bank 1 en 3), geen dual channel is bank 1 en 2?

Lopen de spellen na een vaste tijd vast, of kan dit verschillen? (als in: soms na 10 min, soms na 5 uur)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:53 ]

• DualDevil
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

ziet er niet uit als een melding voor videokaart. Vreemd verhaal...

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Xavier
  • Niet online
nou de computer heb ik helemaal opengehaald en zag dat er toch wel erg veel stof in zat.
De CPU fantilator en blok heb ik leeg gehaald met stof en de idle temp is nu 42graden. intakefans zaten ook verstopt met stof, dus die blazen ook weer lekker. Videokaart ook maar meteen schoongemaakt, zat niet veel stof op, maar toch.

Ik heb een Enermax EG465AX-VE(G)
Voltages:
5V = 4,94V
12V = 12,28V
3,3V = 3,34V

Met mijn pa zijn voeding had ik hetzelfde probleem:
5V = 4,94V
12V = 12,41V
3,3V = 3,34V

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 12:03
Dit is een typische WOW error , je kunt ergens de fix ervoor downloaden,
Waar weet ik niet meer maar die error had ik ook en toen heb ik ook zo'n fix ervoor gedownload en weg was de error ;)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:59

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm vreemd, vooral omdat je dezelfde fout in meerdere games hebt... Mischien nieuwe drivers van iets geinstalleerd? Anders Direct-X herinstalleren.

I am the great Cornholio!

• Xavier
  • Niet online
oke wel heel strange maarja.
het was dus stof.....
mijn CPU werd denk te heet waardoor hij vastliep ofzo. hij doet het nu weer perfect.
Pagina: 1