[asus p28f] specificaties

Pagina: 1
Acties:

• mks89
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11-2024
hallo
ik heb nog een oude computer staan met een asus p28f mobo erin. helaas kon ik nergens de specificaties vinden. ik wil er namelijk mijn 9200se inzetten, heb namelijk een nieuwe 6800 gekocht. is dit mobo wel agb 8x compatible? en welk geheugen moet ik ervoor hebben. er zit nu 128 mb pc100 in.
de pc moet weer voor school/internet kunnen worden gebruikt
er zit nu trouwens een ati rage 128 in ofzo

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek es op P2B-f ;)

Will help you :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• mks89
Atlas schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:
Zoek es op P2B-f ;)

Will help you :P
heeft die dezelfde specificaties?
in dat geval heb ik pech, agp 2x
kan ik dan met mijn rage128 dvds spelen, de pc staat namelijk in de woonkamer en we hebben geen dvd-speler

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

mks89 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:15:
[...]

heeft die dezelfde specificaties?
in dat geval heb ik pech, agp 2x
kan ik dan met mijn rage128 dvds spelen, de pc staat namelijk in de woonkamer en we hebben geen dvd-speler
Nou aangezien de P28F naar mijn weten niet bestaat en google het daar globaal mee eens is, en gezien het feit dat een B nog wel eens als een 8 gelezen wordt, en een p2b-F een ontzettend veel voorkomend bord is denk ik dat het hier gaat om een P2B-F :P
Snappy? :+

http://pc.watch.impress.c...ticle/990727/p3b00004.jpg

Controleer eens of je dezelfde layout hebt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• mks89
Atlas schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:22:
[...]

Nou aangezien de P28F naar mijn weten niet bestaat en google het daar globaal mee eens is, en gezien het feit dat een B nog wel eens als een 8 gelezen wordt, en een p2b-F een ontzettend veel voorkomend bord is denk ik dat het hier gaat om een P2B-F :P
Snappy? :+

http://pc.watch.impress.c...ticle/990727/p3b00004.jpg

Controleer eens of je dezelfde layout hebt :)
dat zou goed kunnen ik heb de naam afgelezen van het bord, dus het probleem is opgelost ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij kan die kaart er best in. Ik heb ook es een Geforce FX5200 (agp 8x) in een P2B gehad en dat werkte prima. Volgens mij kun je alleen niet oude AGP 2x only kaarten in een nieuw AGP 4x/8x slot doen ivm. afwijkend voltage. Maar dan past het ook fysiek niet (zit een nokje in de AGP poort die het blokkeert).

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ken iemand met een p2b-f (zelf ook eens gehad, super planken) die draait een x800 pro, dus een probleem zal die 9200se ook niet opleveren.

Voor het geheugen moet je oude modules proberen te scoren. In ieder geval niet boven de 256 mb per module, en die moeten dan aan beide zijdes 8 chips hebben (dual sided memory dus). 128 mb modules mogen er 8 aan een kant of 4 per zijde hebben.

I, for one, like Roman numerals

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Def_P schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:36:
Ken iemand met een p2b-f (zelf ook eens gehad, super planken) die draait een x800 pro, dus een probleem zal die 9200se ook niet opleveren.

Voor het geheugen moet je oude modules proberen te scoren. In ieder geval niet boven de 256 mb per module, en die moeten dan aan beide zijdes 8 chips hebben (dual sided memory dus). 128 mb modules mogen er 8 aan een kant of 4 per zijde hebben.
Dit is fysiek aan de buitenkant niet te zien. Je moet echt de specificaties weten van het geheugen. Soms staat dit op het stickertje, maar je kunt kunt dit niet zien aan het aantal chips, danwel double of single sided. Het is zeker een lastig iets. :)

Zie ook dit:
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 18-10-2005 19:04 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Prutz0r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:48:
[...]

Dit is fysiek aan de buitenkant niet te zien. Je moet echt de specificaties weten van het geheugen. Soms staat dit op het stickertje, maar je kunt kunt dit niet zien aan het aantal chips, danwel double of single sided. Het is zeker een lastig iets. :)

Zie ook dit:
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
Over het algemeen kan je stellen dat 256 met 16 chips gewoon werkt, en met 8 zeker niet.

I, for one, like Roman numerals

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Def_P schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:25:
[...]

Over het algemeen kan je stellen dat 256 met 16 chips gewoon werkt, en met 8 zeker niet.
Nee dat kun je nadrukkelijk niet stellen :o

256MB met 16 chips kan twee verschillende soorten chips bevatten:

16 stuks 32Mx4 chips (=64 datalijnen, dus single sided)
16 stuks 16Mx8 chips (=128 datalijnen, double sided)

Chips met 4 datalijnen voldoen strict genomen niet aan de PC66/100/133 JEDEC SDRAM standaarden. Intel heeft daarom ervoor gekozen om hun chipsets in het geheel niet te laten werken met x4 chips.

Als je Xx4 chip - DIMMs op een moederbord als deze met i440BX chipset probeert te gebruiken gaat er geheel niets werken :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als je windows xp gaat installeren heb ik nog een tip voor je. Op een gegeven moment komt er in beeld: Druk op F6 om een niet .. bladiebla.. Druk dan op F5!! Dan ga je een andere installatie in waar je een paar dingetjes door moet lopen. Kies dat je een ACPI compatible computer hebt (dus niet die compaq proliant ofzo) en daarna is de windows installatie weer normaal. Dit is er voor omdat anders een pc niet uitgaat met een 440bx chipset. Dan sluit je xp af en staat er heel irritant, u kunt nu de computer uitschakelen.
Als je doet wat ik hier boven zeg heb je daar geen last van! succes iig
Pagina: 1