Goede betaalbare 26" LCD TV's, zoveel keuze, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Goedendag mede-tweakers _/-\o_

Afgelopen week ging ineens onze oude CRT TV kapot en dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik ben op zoek naar een 26" LCD scherm die goed en betaalbaar is (het is immers voor op de slaapkamer ;) ).
Ik kom net van de mediamarkt terug om even te kijken wat er allemaal was. Eenmaal daar bleek er alleen veel te veel keuze te zijn! Ik kan er niet uit kiezen, want veel LCD-TV's voldoen aan de eisen:
- 26" / 66cm
- Redelijk contrast (minstens 500:1)
- Redelijke respons (toch wel 16ms gewenst)
- Prijs maximaal rond 1000euro
- Minimaal WXGA resolutie (1280x720) = HDTV

Hoe weet ik nou welke echt goed is? Ik kan een Phillips kopen voor 1000euro, waarbij ik weinig verschil zie met een Acer van 700euro of met één van een ander merk van 1300euro.

Graag wil ik weten welke echt goed en betaalbaar zijn.

Verwijderd

Hallo de Samsung LE 26 R 51 is een goed toestel zit op een winkelprijs van ongeveer 1099,- en de Sharp LC 26 P 50 met het PAL panel is een mooi toestel en zit rond de zelfde prijs.

Verwijderd

masser120 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:09:

Afgelopen week ging ineens onze oude CRT TV kapot en dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik ben op zoek naar een 26" LCD scherm die goed en betaalbaar is (het is immers voor op de slaapkamer ;) ).
Ik kom net van de mediamarkt terug om even te kijken wat er allemaal was. Eenmaal daar bleek er alleen veel te veel keuze te zijn! Ik kan er niet uit kiezen, want veel LCD-TV's voldoen aan de eisen:
- 26" / 66cm

Hoe weet ik nou welke echt goed is? Ik kan een Phillips kopen voor 1000euro, waarbij ik weinig verschil zie met een Acer van 700euro of met één van een ander merk van 1300euro.

Je eigen ogen zijn de beste raadgever.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/26/26PF5320_10_webImageFullSize.jpg

philips 26PF5320 voor € 947,-

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:19:
Hallo de Samsung LE 26 R 51 is een goed toestel zit op een winkelprijs van ongeveer 1099,- en de Sharp LC 26 P 50 met het PAL panel is een mooi toestel en zit rond de zelfde prijs.
Ik zou ook de Samsung LE26R51B aanraden, ik ben toevallig ook vandaag bij de Media Markt geweest, het viel me op dat het een van de beste schermen in zijn soort is. Ik ben ook van plan deze aan te schaffen. Het viel me op dat ondanks dat de inkijkhoek "maar" 170*/170* is, kan je toch makkelijk van een flinke hoek nog zeer goed beeld zien, als ik niet beter wist zou ik zeggen dat dit scherm een inkijkhoek van 178*/178* heeft.

De winkelprijs zit idd rond de 1099, maar in een webshop heb je em al voor 899, check de Pricewatch maar even.

Als dit je wat lijkt, zou ik eerst hier nog even een kijkje nemen.

Waarom is deze dan zo goed?
Omdat ik het zeg :+, nee maar dat zou ik even doorlezen in het topic dat ik hierboven heb genoemd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 21:37 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 23:07

Nik

Verkijk je niet op één winkel. Vraag of er DVD, en TV signaal op mag. Kijk in meerdere winkels, speel met instellingen (of vraag de verkoper of het mag).

Vaak staan schermen op een "af fabriek" instelling, die gewoon not done zijn. Verkijk je dus niet op één winkel, maar zoek verder. ZO kan het zijn dat bij winkel X een scherm er mooi uit ziet, maar bij winkel Y het scherm ineens bagger is.

• masser120
proller schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:37:
Verkijk je niet op één winkel. Vraag of er DVD, en TV signaal op mag. Kijk in meerdere winkels, speel met instellingen (of vraag de verkoper of het mag).

Vaak staan schermen op een "af fabriek" instelling, die gewoon not done zijn. Verkijk je dus niet op één winkel, maar zoek verder. ZO kan het zijn dat bij winkel X een scherm er mooi uit ziet, maar bij winkel Y het scherm ineens bagger is.
Meer tijd heb ik tot nu toe niet gehad en de mediamarkt heeft altijd veel tv's tegelijk daar ;)

Nee goed, ik zal binnenkort eens kijken naar die philips 26PF5320, de Samsung LE26R51B en die sharp, volgens mij heb ik die daar niet gezien. Maar dan kijk ik nog wel in een andere winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door masser120 op 17-10-2005 21:49 ]

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is er een bepaalde reden waarom je je CRT wilt vervangen door een LCD? Verder zie ik het grote nut van HDTV niet op zo'n klein scherm. Voor dat geld heb je een puike CRT die een veel betere contrastratio en respons heeft. :9

• masser120
sampoo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:58:
Is er een bepaalde reden waarom je je CRT wilt vervangen door een LCD? Verder zie ik het grote nut van HDTV niet op zo'n klein scherm. Voor dat geld heb je een puike CRT die een veel betere contrastratio en respons heeft. :9
3 redenen:
1. HDTV
2. Plat betekent klein betekent extra ruimte!
3. Mogelijk gebruik met de computer met een redelijke resolutie

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

masser120 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:09:

- 26" / 66cm

Ga eerst eeens in een winkel kijken, lees de 10tallen topics die er over dit onderwerp lopen eens door en kijk ook eens op kieskeurig.nl.

Maak eerst even een eigen voorselectie en geef aan wat je goed en minder goed vond, daarna kan je hier ook vragen stellen. Je zoektocht begint hier niet (zie ook de policy).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.