[LaptopKeuze] Welke is het verstandigste?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik heb recentelijk mijn PowerBook verkocht omdat ik voor mijn opleiding met Microsoft Access aan de gang moet. Hierbij komt dus de keuze voor een nieuwe laptop om te hoek kijken. Gezien het feit dat ik sedert een jaar compleet uit het hele windows/x86 verhaal ben heb ik eerst dit forum doorgelezen en ook alle ervaring topics.

Wat zijn mijn eisen omtrent de nieuwe laptop
Mijn eisen zijn:
  • Centrino-platform
  • Minimaal 512MB-ram (liefst 1GB)
  • Een hardeschijf welke groter is dan 60gb.
  • Wireless LAN ingebouwd [802.11abg]
  • Een 15" breedbeeldscherm.
  • Een maximale prijs van 1300 euro
De executie ronde
Ik heb naar aanleiding van mijn eisen alle topics doorgelezen en kom op de volgende systemen uit welke een potentieel product zijn om mijn geld aan te spenderen:
  • Acer Aspire 1692 WLMi
  • Acer TravelMate 4602 WLMi
Deze laptops heb ik zelf bekeken waar mijn voorkeur uitgaat richting de Aspire mede gezien de snelheid en meer geheugen en hardeschijfruimte.

Wat is nu de vraag
Ik heb zelf deze twee laptops gevonden waar ik tevreden over ben en waar van ik zeg dat die mogelijk kunnen. Een voorkeur heb ik zoieso. Echter er zijn vast meerdere modellen te vinden met vergelijkbare specificaties. Ik heb zelf niet een voorkeur van merk, zolang het maar geen Medion is ;) .

Welke bronnen heb je geraadpleegt

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Al eens gekeken naar de Asus A6va?

Voldoet aan alle eisen, zit standaard 512 mb in, maar je kunt er zo nog een reepje bij prikken en dan blijf je nog mooi onder de 1300 euro.

Heb de notebook zelf ook en ben er erg tevreden over, ondanks dat ik al een defect heb gehad (notebook is totaal 3 werkdagen bij Asus geweest en het is keuring gerepareerd)

A6va ervaringen topic

[ Voor 12% gewijzigd door Werkbouwtuig op 17-10-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139657

ikzelf ben de trotse bezitter van de acer aspire 5024WLMI, heb er heel goede ervaringen mee, het is wel een turion processor tov. jou centrino, voordeel van de turion is dat hij ook 64 bit ondersteunt

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1070200// zie dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
@Werkbouwtuig Ik zal er eens naar kijken, klinkt iig wel interessant

@flipseg ik hoef geen AMD, heb er slechte ervaringen mee gehad, dus voor mij niet weer.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, gezien de vele topics over Acer en alles daaromheen, zou ik idd sowieso een beetje willen wijzen idd op de Asus-series. En volgens mij hoef je niet lang te zoeken voor je een bak hebt die precies voldoet aan jouw specs.

Ik ga met werkbouwtuig mee. :)
* Delerium heeft dezelfde laptop uitgezocht na alle laptops hebben bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Same here, ben erg tevreden met mijn A6Va laptop en er zijn veel die dat ook kunnen zeggen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Maximus schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:42:
@Werkbouwtuig Ik zal er eens naar kijken, klinkt iig wel interessant

@flipseg ik hoef geen AMD, heb er slechte ervaringen mee gehad, dus voor mij niet weer.
welke slechte ervaringen dan? Niet dat ik AMD perse wil verdedigen (hoewel ik praktisch alleen maar goede ervaringen ermee heb), maar ik vind AMD's erg goed. vooral de K7 en de huidige K8 serie.
Intel heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk, en ben ook zeer tevreden met de Intels die ik bezit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 21:26
als ik die asus vergelijk met mijn keuze, de 1692, dan zie ik dat de prijs ongeveer gelijk is.
http://www.laptops4u.nl/info/a6va-q016h.html

acer heeft alleen 512mb en 20gb extra.
asus heeft geloof ik wel blauwtand, een tas en muis extra.
als je bv al een andere laptop tas heb (rugzak? heb ik ook voor naar colleges, draagt een stuk makkelijker) en een muis is dat natuurlijk niet echt belangrijk.

lijken mij de 2 beste keuzes. kies zelf wat je belangrijker vind.

[ Voor 21% gewijzigd door sharkzor op 17-10-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
sharkzor schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:00:
als ik die asus vergelijk met mijn keuze, de 1692, dan zie ik dat de prijs ongeveer gelijk is.
http://www.laptops4u.nl/info/a6va-q016h.html

acer heeft alleen 512mb en 20gb extra.
asus heeft geloof ik wel blauwtand, een tas en muis extra.
als je bv al een andere laptop tas heb (rugzak? heb ik ook voor naar colleges, draagt een stuk makkelijker) en een muis is dat natuurlijk niet echt belangrijk.

lijken mij de 2 beste keuzes. kies zelf wat je belangrijker vind.
Behalve het verschil in specs, zit er een duidelijk verschil in service, lees de diverse topics maar over de garantie van Acer, die schijnt een stuk minder te zijn dan die van Asus, ook een puntje om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 21:26
Werkbouwtuig schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:12:
[...]

Behalve het verschil in specs, zit er een duidelijk verschil in service, lees de diverse topics maar over de garantie van Acer, die schijnt een stuk minder te zijn dan die van Asus, ook een puntje om rekening mee te houden.
is waar. t'is maar hoe belangrijk je dat vind. maar acer schijnt de laatste tijd ook best goed te zijn zo lees ik uit verschillende reacties. iig voldoende (ze halen m op, 1 of 2 weekjes later krijg je m terug geloof ik).
maar de kans dat je er gebruik van moet maken is klein. ligt er ook aan hoe je met de laptop om gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03
Wij verkopen ook toevallig acer laptops, maar die dingen zijn geweldig tegenwoordig.
Crystal brite scherm met 1 GB ram en 100 GB HD kost iets van 1000.
Dan heb je een Turion 64 proc.
Zeer nette schermpjes, dat is de Aspire 5000 series. Zeer fijn en lekker snel :)
Pagina: 1