Artic VGA silencer stopt -> ATI 9800 AIW kaduuk

Pagina: 1
Acties:

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
Mijn videokaart is kapot en dit komt waarschijnlijk door de kapotte artic fan:

Mijn computer wou deze week niet meer opstarten en gaf een sirene geluidje (epox nf2 mobo).
Dit heb ik alleen als mijn computer vastgelopen is, dit heb ik eigenlijk alleen bij een overclockpoging of een pifastje draaien wat ik dus niet zo bijzonder vaak doe. Maar mijn computer was niet vastgelopen dit keer ik startte gewoon overniew op omdat mijn net geinstalleerde battlefield 2 niet zo lekker draaide, en ik dacht dus ff eerst overnieuw opstarten en dan zien we wel weer.

Maar dus na vele pogingen om het moederbord op te starten, had ik nog steeds geen beeld, hierna ging dus het paneel van de computer af en keek ik of alles draaide, en jawel hoor cpu casefan, draaide wel, maar de videokaart Radeon 9800 SE AIW met artic VGA Silencer rev.3 draaide niet. Ik heb de ventilator wel een zetje gegeven, en die bleef wel draaien, maar het mocht niet helpen ik kreeg nog steeds geen beeld.

Ten einde raad de kaart ermaar uit gehaald en op de ( onboard :( ) verdergegaan, daar kreeg ik wel beeld op gelukkig, terug naar me videokaart, ik had gelukkig nog de oude originele ventilator liggen en die heb ik erop geschroeft, getest, ventilator ging nu wel gelijk en vanzelf draaien maar nog steeds geen beeld :'( ondertussen waren mijn huisgenoten ook :r van de sirene van mijn computer, ik ook (8>

Maar nu wil ik weten of mijn 9800 echt kapot is of ik nog een hoop heb door bijvoorbeeld het mobo te resetten, of de 9800 af te laten koelen.

Wel zijn er nog meer dingetjes gebeurt die week die ermee te maken zouden hebben
  • tijd niet gestofzuigt, maar videokaart viel mee, zat niet verstopt
  • begin van de week harde schijf IBM 60 Gieg schijf erbij gezet ( dit was een corrupte schijf, en deze kreeg ik aan de praat door hem te formateren en uiteindelijk wilde die alleen opspinnen als hij niet aan dezelfde stroomkabel als de andere harde schijf hing.
  • Ik check redelijk vaak me temps en het viel me op dat die week me kasttemperatuur zowat net zo hoog was als de cpu soms zelfs hoger, toen heb ik de casefan weer aangesloten die ik met het inbouwen van harde schijf had uitgeschakeld. maar eigenlijk niet veel verandering temperatuur wel iets natuurlijk.
  • De avond ervoor had de computer heel de nacht staan downloaden en toen ik 's ochtend computer opstartte had ik strepen, gewoon overniew opgestart en weer doorgegaan was toen weer nix aan de hand (stom)
  • die dag zelfs nog gta en battlefield 2 gespeeld die het niet zo lekker deed, maar dat lag dus aan de videokaart denk ik die op instorten stond.
Alles bij elkaar een heel verhaal :O maar ik hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden of nog andere suggesties heeft:

Zou het kunnen dat me voeding (sweex 350 watt) die tweede schijf niet trok en toen besloot de rest van het systeem van wat minder power te voorzien, het systeem is een aardige belasting voor deze prutvoeding AMD athlon xp 2000mhz. mobile 2600+ 2*256 9800 se netwerkkaartje twee schijven. en een cd dvd speler. Dit is de link naar mijn systeem in de Tweakers.net Gallery:

http://tweakers.net/gallery/132005/sys

Of weet er iemand nog meer gevallen van een Artic silencer rev.3 die er spontaan mee kapt, deze versie komt niet zo bar vaak voor maar het schijnt de enige artic te zijn die op me ALL in wonder kaart past.

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerpeter op 15-10-2005 23:01 . Reden: meer informatie + overzichtelijker ]

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Verwijderd

Ik had ooit een Sweex 400watt... stopte hem in mijn PC en het was meteen knal...

Nu zit er een Sharkoon 300watt die mijn 3500 + 6800 + Raptor allemaal prima trekt :)

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
Ik had hiervoor geen stabiliteitsproblemen alleen een grotere fsb als 166 trok die niet en dat schreef ik wel toe aan de voeding, maar voor de rest ging het best, nogmaals weet er iemand hoe het kan dat een fan stopt met draaien, en kan de videokaart hier echt aan kapot gaan, er boven stond een casefan toch aardig wat lucht uit de kast te trekken.

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
Vandaag nog es geprobeerd, met alle mogelijke manieren, bios reset voedingskabel videokaart erin en eruit, maar geen beeld beetje jammer. weet dus dat het door verhitting komt omdat de fan stopte met draaien, ik had hem met de eerste keer niet genoeg laten afkoelen, beetje jammer Artic :( videokaart van 100 euro naar de klere. weet er iemand nog of stoppen van videokaart fan door fan zelf komt, of kan dit ook aan de voeding liggen

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
He ik heb weer nieuws ik heb naar aanleiding van dit topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1054578

omdat het pootje is verbrand ben ik nog even goed naar mijn videokaart gaan kijken, en daar zag ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/boerderijkool/radeon.jpg

Wat bijna het zelfde is als dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.rheimans.nl/sapphire/kaart1.jpg

Maar mijn videokaart zat er niet scheef in! en deed gewoon zijn werk weet iemand waar dit contactpunt voor is?

Zou het mogelijk zijn dit met zilverlijm te repareren, of wordt dit zeer riskant

Ik zou graag wat meer reply willen hebben wat ik tot nu toe heb gekregen is wel heel schraal (8>
zijn die 9800 nou echt zo slecht of heb ik gewoon pech!!! :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerpeter op 18-10-2005 22:52 ]