Interessevraag AGP-slot + videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-07 21:32
Ik was vrijdagmiddag bezig met het schoonmaken van mijn pc. Had mijn videokaart eruit gehaald (Sapphire Radeon X800XT PL) schoon geblazen (voorzichtig zonder spuugjes :P) en daarna weer aangesloten. Uiteraard niet vergeten de molex aan te sluiten.

Vervolgens start ik mijn PC weer op. Begint dat ding als een gek te piepen en zie ik ineens dat mijn kaart begint te roken op 1 puntje !!!!!

Ik haal heel snel de stroom eraf, haal de kaart eruit en kijk wat er gebeurd is :S 1 puntje op de kaart helemaal verbrand en het meest rechter connectortje op de AGP aansluiting op de achterkant van de kaart is zwart geblakerd.

Deze kaart deed het uiteraard niet meer en ook andere kaarten doen het niet meer. Wie heeft er enig idee wat er hier gebeurd is. Puur ter interesse.

Hier nog een fotootje (klikbaar).
Afbeeldingslocatie: http://www.rheimans.nl/sapphire/kaart2.jpg

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt erop dat de kaart er scheef in heeft gezeten. Het kan zijn dat er een contactpinnetje in het AGP-slot krom is gebogen en daardoor sluiting heeft veroorzaakt. Heb je de kaart er wel haaks uit getrokken en ook op diezelfde manier er weer in geduwd?
Ikke! schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:59:
Is dat chipje onder dat schroefje verbrand? Of lijkt dat maar zo?
Lijkt zo. ;) Het is een dipswitchje waarmee je de TV-out mee in kunt stellen. PAL of NTSC.

[ Voor 34% gewijzigd door PD2JK op 20-07-2005 23:02 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Is dat chipje onder dat schroefje verbrand? Of lijkt dat maar zo? Het zit er dik in dat je kaart het nog goed doet, en alleen je mobo is overleden. Zijn er op je mobo (achterkant misschien?) printbanen verbrand? (Kun je zien aan bobbeltjes op de printbanen) Ik zou de kaart in ieder geval voorzichtig testen in een andere pc.

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

Het lijkt mij het component tussen de twee stickers, links van "Complies with Canadian"

Kaartje overleden lijkt mij.

• Massiefje
Ik heb inmiddels een nieuw mobo, met een "oude" Radeon 9800pro. Dat werkt weer prima, gelukkig. Maar durf niet echt deze kaart er meer in te doen om te testen :S

Verder kan ik jullie verzekeren dat de kaart er goed ingezet is. Tis niet mijn eerste keer, aangezien het tevens (een gedeelte van) mijn werk is ;) Zeker met zo'n dure kaart als dit heb ik het goed gecontroleerd.

Kan ik hier garantie op halen denken jullie ? Ik weet 100% zeker dat dit geen gebruikersfout is namelijk!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Zonde van die kaart/mobo zeg

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ja gewoon garantie op vragen. Desnoods gewoon zeggen dat hij bij het aandoen van de pc ging piepen. Alleen dát...

• Massiefje
Dat kan je wel zeggen ja :'(

• Massiefje
Ter informatie voor iedereen: hij wordt omgeruild voor een nieuwe ! Ben nu aan het wachten tot hij weer terug is. Maar de leverancier zei wel dat ze hem zouden omruilen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
wacht jij altijd een paar maanden voor je garantie claimt :?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien dat hij nu pas bericht heeft gekregen over e.e.a.? 3 maanden tussen moment van opsturen en daadwerkelijk bericht krijgen is helaas niet ongewoon toch?

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1