Apple persconferentie 19 Oktober*

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ja, geloof het of niet, maar volgende week (op 19 oktober) houd Apple _nog_ een pers conferentie. Dit maal gericht op hun Pro producten range... Voor diegenen die zitten te wachten op nieuwe Powerbooks en/pof Powermacs is er mogelijk toch nog hoop!

Zie de volgende links voor nieuws en discussie:
Apple Insider
Mac World artikel
Ars Technica discussie 1

EDIT:
Het hoeft trouwens niet per se over hardware te gaan. Er gaan al langere tijd geruchten dat Apple werkt aan een concurrent voor de CS producten van Adobe en mogelijk dat _dat_ nu juist is wat uit de kast gaat komen.

Ach, we gaan het wel zien :)

--------

Mochten de mods deze thread geen idee vinden, bij deze mijn excuses. Ik dacht in de trant van deze thread een doorstart te kunnen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 14-10-2005 22:41 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mmm, dat zijn dan wel de eerste serieuze geruchten die ook nog conform de logica zijn.

We zullen zien, ze hebben er hun tijd voor uitgetrokken... maar als ze een echte persconferentie gaan geven, dan maken ze er wel serieus werk van. Ik ben benieuwd, want je gaat dan natuurlijk niet slechts een 1 MHz sneller Powerbookje aankondigen... zelfs alleen een DualDualCore Powermac heeft niet zoveel aandacht nodig....

* Delerium gaat weer de wachtkamer in.
Zou trouwens wel tijd worden, de ratio staat er nogal raar bij.

* Delerium hoopt dat Canaria dan igg een geupdate model ontvangt.

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 14-10-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi :)
Ik wacht in spanning af!

/me heeft een Powerbook in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De uitnodigingen lijken nog niet bekend te zijn, maakt het speculeren lastiger. Maar op MacRumors stond dat het evenement op de vooravond van de PhotoPlus Expo wordt gehouden. Dat Pro fotobewerkingsprogramma zal dus een goede gok zijn.

Bovendien heeft Apple op alle speciale evenementen tot nu toe meerdere aankondigingen gedaan. Een professioneel programma zou dus best een reden kunnen zijn meteen de Pro productlijn op te waarderen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien heeft Apple op alle speciale evenementen tot nu toe meerdere aankondigingen gedaan. Een professioneel programma zou dus best een reden kunnen zijn meteen de Pro productlijn op te waarderen.
Behalve op de Keynote van de apple expo in parijs (die dus ook niet doorging). En daar had ik wel kaartjes voor :(

Lijkt me een gewaagde stap om de AdobeCS aan te vallen omdat er in de hele geschiedenis nooit echt plaats is geweest voor 2 dtp-software merken. Kijk maar wat een moeite Adobe doet met InDesign om QuarkXPress te verslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er ditmaal op?? Weer zo'n raadselachtige tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Apple zal zeker niet Adobe aanpakken, want die hebben ze veel te hard nodig bij de intel switch.

Apple komt met iPhoto Pro uit, wordt meer een beheer programma als een bewerkings programma, zoals iPhoto nu dus ook is, PS CS hangt ook aan mijn iPhoto, het is gewoon mijn archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
iPhoto Pro? lijkt me PowerPhoto een logischer benaming ;) Anyway, het lijkt een wat meer zakelijke persconferentie dit keer, heb nog geen flashy uitnodiging rond zien zwerven zoals de vorige keren. Het zou wel mooi zijn als ze het pro publiek net zo weten te verbazen als de gewone consumenten met de iPod nano. De beloofde 3GHz dan eindelijk? :P Of zullen die pas 3 jaar na de eerste aankondiging komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Qorne schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:48:
PS CS hangt ook aan mijn iPhoto, het is gewoon mijn archief.
Bedoel je dat je foto's gewoon in iPhoto staan en ze van daaruit in PS gebruikt, of gebruik je nog extra software oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Q schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:48:
[...]

Bedoel je dat je foto's gewoon in iPhoto staan en ze van daaruit in PS gebruikt, of gebruik je nog extra software oid?
iPhoto is gelinkt aan PS, kan je bij preferences instellen, als ik een foto aanklik in iPhoto, wordt die geladen in PS.

Geen extra software nodig.
Straat schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:46:
iPhoto Pro? lijkt me PowerPhoto een logischer benaming ;) Anyway, het lijkt een wat meer zakelijke persconferentie dit keer, heb nog geen flashy uitnodiging rond zien zwerven zoals de vorige keren. Het zou wel mooi zijn als ze het pro publiek net zo weten te verbazen als de gewone consumenten met de iPod nano. De beloofde 3GHz dan eindelijk? :P Of zullen die pas 3 jaar na de eerste aankondiging komen...
Ik verzin die naam natuurlijk terplekke :P de "echte" naam weet ik niet, maar je snapt ongeveer wat ik bedoel ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Qorne op 17-10-2005 11:36 . Reden: update: ik gebruik iPhoto 5, geen idee of 4 oid het ook kan :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar maanden geleden had iemand een link gevonden naar een Adobe pagina waarin een poll stond over wat men liever gebruikte, Photoshop album (of iets anders) en Apple Photo Pro. Dit werd toen weggewuifd, maar misschien zat er een kern van waarheid in.

Ff gegoogelt, hier een Think Secret artikel, http://www.thinksecret.com/news/0508adobe.html
Er staat zelfs een packshot bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Maar toendertijd ging men er van uit dat het dus een fake was :)

Misschien toch meer dan een kern van waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

October 18, 2005 - Apple will unveil its "latest pro innovations" Wednedsay in New York on the eve of the PhotoPlus Expo, where the company plans demonstrate its new offerings as the largest exhibitor at the tradeshow.
Late last week, Apple sent invitations for the third time in the last two months to select analysts and members of the media inviting them to an event that seems poised to finally see, among other likely announcements, the introduction of new PowerBooks and Power Mac systems that Think Secret initially anticipated would debut at last week's media event.

Unconfirmed reports received since our last story on the new systems have suggested that Apple retail stores may have already received stock of at least some of the new Power Macs. Increasing chatter has suggested that Apple could drop its lowest-end PowerBook offering and bump the specifications on its other models. At least one of the new 15-inch PowerBook G4 systems could sport a display with a 1440x900 resolution -- the same as the current 17-inch PowerBook -- suggesting that Apple's high-end offering may likely also get a display upgrade. Documentation that shipped with Apple's last 17-inch PowerBook, which started shipping in February, suggested that the company had intended to offer a display with an HD-supporting 1920x1200 resolution. It's unclear whether that will finally arrive tomorrow, however.

The 15-inch PowerBook could also receive the same digitial audio-in/out that the current 17-inch PowerBook features, while SuperDrives may gain dual-layer support.

While Power Macs are slated to receive a more substantial bump than their portable counterparts -- with dual-core PowerPC G5 processors, and the possibility of 16GB of RAM and NVidia 6600 graphics -- it would not be surprising to see Apple deliver additional product announcements tomorrow.

One possibility is the release of Apple software geared toward professional photographers. Think Secret sources have heard rumblings of such a product, which could resemble iPhoto on steroids, but nothing is known of the product's development status.

(An Adobe online survey in August compared Photoshop CS3 with what purported to be a yet unannounced Apple product, Photo Pro, but it's not clear whether the product identified in the survey was conjectural or based on Adobe's market intelligence.)

Lending additional credibility to additional "pro"-related announcements is the massive presence that it appears Apple will occupy at the PhotoPlus Expo, which runs Thursday through Saturday at the Jacob K. Javits Convention Center. While Apple does not list the event on its page of upcoming trade shows, the expo's floor plan reveals the largest booth at the expo, number 338, is reserved by an unnamed company. Looking up booth 338 in the exhibitor list reveals the mystery vendor's address to be that of Apple: 1 Infinite Loop, Cupertino, CA. The phone number listed is also that of an extension at Apple.
Ik zie het steeds somberder in voor de 12" PB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als er dan toch een Apple "photo pro" komt, vraag ik me gelijk af of het ook voor Windows, of linux, op de markt zal komen. Natuurlijk geeft Apple dan de exclusiviteit weg, maar aan de andere kant is die markt wel veel groter. Met apple's die toch al op x86 gaan draaien moet het ook softwarematig te doen zijn,.. Maar Apple kennende zal het alleen voor MacOS zijn...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ecteinascidin schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:14:
[...]

Ik zie het steeds somberder in voor de 12" PB's
Dat zou ik toch erg jammer vinden. En dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf een heb ;)
Luxx schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:20:
Als er dan toch een Apple "photo pro" komt, vraag ik me gelijk af of het ook voor Windows, of linux, op de markt zal komen. Natuurlijk geeft Apple dan de exclusiviteit weg, maar aan de andere kant is die markt wel veel groter. Met apple's die toch al op x86 gaan draaien moet het ook softwarematig te doen zijn,.. Maar Apple kennende zal het alleen voor MacOS zijn...
In dat time-artikel wat hierboven al geciteerd werd staat o.a.:

when Jobs goes to the trouble of creating a piece of software, he doesn?t want it running on hardware built by a bunch of dudes he doesn?t know and can?t fire.

Dus ik denk inderdaad dat je laatste opmerking klopt :)

[ Voor 60% gewijzigd door Hertog op 19-10-2005 11:04 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die conferentie ergens live te streamen? Ze begint over 3 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
de Apple Store is niet bereikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Zoals je van ons mag verwachten, zal MacOSX.nl live verslag doen van deze persbijeenkomst. Vanaf 18 uur zijn hier updates te vinden van het laatste nieuws uit New York."

www.macosx.nl

EDIT: "Er zijn uitnodigingen gestuurd naar een selecte groep journalisten waarop de lens van een camera is afgebeeld. Dit in combinatie met het feit dat de bijeenkomst wordt geörganiseerd aan de vooravond van de PhotoPlus Expo 2005 (ook in New York) doet vermoeden dat de onthullingen met fotografie te maken zullen hebben."

Deze zou wel cool zijn.
Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6748

Wishfull thinking ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple vice president of worldwide product marketing David Moody spreekt:
Today's event is all about bringing innovations to creative pros.
We have several announcements spanning hardware and software...
Nieuwe PowerBook modellen. Twee systemen: 15-inch and 17-inch PowerBooks.
15-inch model now features a screen met 1440 x 900 resolution,
evenveel als het eerdere 17-inch model.
17-inch model gaat naar 1680 x 1050 pixels
evenveel als de Apple 20-inch Cinema Display
Bron: macfreak.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The new PowerBooks sport 22 percent greater battery life,
standard DVD-RW "SuperDrives" and built-in support
for Apple's gargantuan 30-inch Cinema HD Display,
according to Moody.
Prices start at $1,499 for the 12-inch model,
$1,999 for the 15-inch model and $2,499 for the 17-inch model.
All systems are shipping today.
New Power Macs Apple has also updated its Power Mac G5 system,
which Moody calls the "system of choice for
creative professionals that need power."

The new systems feature dual-core PowerPC processors
and a new system architecture that can support up to
16GB of 533MHz DDR2 RAM.
They can also hold up to 1 terabyte (TB) of internal
Serial ATA (SATA) storage, and are the first Power Macs
to feature PCI Express (PCIe) expansion slots.
DDR2 RAM and PCIe are both featured on Apple's
recently refreshed iMac G5 system.
Now on to the Cinema Displays?

New pricing on the 23-inch, down to $1299.
The 30-inch will also get a price drop.
Nieuwe software: Aperture ! (fotobewerking)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klinkt goed, zeker omdat de batterijduur wijst op een andere zuinige CPU..... maar ik begrijp dat de 12" slechts een combo krijgt en de 2 jaar oude GPU houdt? We wachten af :)

Edit, wacht ff, ook de 12" heeft een andere GPU..... voor de 30" support :)

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 19-10-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
F|_|ck yeah! Quad core Powermacs! Daar hebben we op gewacht!

*kwijl*

* Liegebeest is diep in gedachten -> "Wanneer mag ik weer geld uitgeven van de baas?"

[ Voor 10% gewijzigd door Liegebeest op 19-10-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apple store is open, nederlandse site heeft nog geen nieuwe modellen....

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quad core proccessoren zijn in de nieuwe G5 mac verwerkt... maar zal daarom een complete persconferentie zijn gegeven?

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/869/store.apple.com/Catalog/US/Images/cp_top_powermac_051019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Maar de link http://www.apple.com/powermac bevat nog de oude info :(

EDIT:
Dat en http://www.apple.com/aperture werkt ook nog niet. Kom op Apple! Ik ben nieuwsgierig! O-)

Dus om de vraag boven mij te beantwoorden: nee, de conferentie was niet alleen voor de PMG5's! Ook voor de Powerbook en een nieuwe applicatie.

[ Voor 66% gewijzigd door Liegebeest op 19-10-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, de powerbooks zijn alleen 100 euro duurder geworden en krijgen nu de brander...'gratis'. Dus of ik zit naar een ouwe website te kijken.....

Wel mooi, QuadCPU's in een PM :)

* Delerium is heeeeel diep teleurgesteld en vraagt zich nu werkelijk af wat voor afzetterij Apple ei'k uitspookt.

[ Voor 24% gewijzigd door Delerium op 19-10-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ecteinascidin schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:06:
Nou, de powerbooks zijn alleen 100 euro duurder geworden en krijgen nu de brander...'gratis'. Dus of ik zit naar een ouwe website te kijken.....

Wel mooi, QuadCPU's in een PM :)

* Canaria is heeeeel diep teleurgesteld en vraagt zich nu werkelijk af wat voor afzetterij Apple ei'k uitspookt.
Je kunt bij de 12" PowerBook ook de SuperDrive vervangen door een combodrive (alleen de omschrijving is SuperDrive), scheelt 109,99 en dan kom je uit op 1489,01. Dat is minder dan de 1529 voorheen.
Dus ze zijn wel degelijk goedkoper geworden, hoewel het SuperDrive model iets meer in prijs is gezakt dan het combodrive model.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mja, ik stel dat ze gewoon niet willen updaten, want de prijs was toch echt vroegah 1529 en niet 1599. En als je je modellen update...., wel, laten we eens kijken

CPU, kabbelt al een tijdje voort, is al bijna 2 jaar vrijwel hetzelfde en de goedkopere modellen zijn beter af.
GPU, zelfde verhaal, al 2 jaar hetzelfde, goedkopere modellen hebben snellere GPU's alleen iets minder RAM of softwarematige beperkingen, zoals een mac-resolutie enz.
RAM, onbegrijpelijk dat men nog 256 MB soldeert en 256 er los bijdoet zodat je na een updrage een DIMM overhoudt. Werkelijk onbegrijpelijk dat je na een update nog steeds geen 512 Mb erbij doet. Dit alleen al is voor mij de druppel van het onfatsoenlijke van Apple
HD is hetzelfde, scherm is hetzelfde toetsenbord is hetzelfde, behuizing is hetzelfde
DVD is dan geupgrade.... de prijs ook. Ofwel, de PB van 2 jaar terug lijkt nog verdacht veel op deze PB's alleen zijn deze nog een tikkiue duurder.

Kijk je naar de iBook's die 600 euro goedkoper zijn mis je alleen GPU-geheugen en een DVI-poort, maar zelfs het RAMverhaal kan prima. Mijns inziens is die 600 euro veel te veel. EN het zal gerust zijn dat de koper het niet weet, de oplossing zoals Apple die biedt an sich echt wel goed is enz enz, maar ik rond het toch af met dat APple hier je reinste Naai-lineup heeft. Geen enkele machine van Apple moet het zo sterk hebben van z'n design ipv specs als de Powerbooksreeks. Maar als je je hardware 2 jaar lang echt nauwelijks update, maar wel duurder maakt ben je gewoon een afzetter.

Ik ben met mijn iPod er 2 keer ingetrapt, mijn 1G werd 2 weken na aankoop 200 euro goedkoper en de 4G zou foto-ondersteuning doen... en vervolgens kwam de 4G-foto en kon ik mijn 4G niet aansluiten op een camera terwijl dat technisch mogelijk had moeten zijn.... Terwijl ik 'm daarvoor nog wel kocht. An sich kan ik een hoop hebben, maar Apple weet het toch vaak net iets bonter te maken. Geeft niet, laat ik alleen de Macmini staan en verdient Apple gewoon niets.... hooguit dat ik wat vaker rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIl je zeggen dat er nog steeds 256 MB op het moederbord zit en 256 MB in het extra geheugenslot? Is dit ergens terug te vinden op apple.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:59
Nog even een kleine titel edit: "_Nog_ een Apple pers conferentie" > "Apple pers conferentie 19 Oktober*".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat ik nu niet snap; waarom koop je geen 12" iBook? Zoals je zelf zegt heeft het ding nagenoeg identieke specs als de 12" PowerBook en hij is aanzienlijk goedkoper. Ben je -net als ik- gebonden aan DVI of ben je gewoon alu-geil? Of heb je een andere reden om pertinent geen iBook te willen?

* Whieee heeft overigens binnenkort wellicht een 12" PB (volledig uitgerust) te koop, want ik vind de nieuwe 15" weliswaar duur, maar erg aantrekkelijk... :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ecteinascidin schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:43:
mja, ik stel dat ze gewoon niet willen updaten, want de prijs was toch echt vroegah 1529 en niet 1599. En als je je modellen update...., wel, laten we eens kijken
Heb je ook gelezen wat ik hierboven heb geschreven? Als je niet voor de SuperDrive kiest maar voor de combodrive, dan heb je de 12" PB voor 1489 euro. Dat is dus goedkoper dan 1529. Het model met SuperDrive is zelfs nog meer in prijs gezakt.
DVD is dan geupgrade.... de prijs ook. Ofwel, de PB van 2 jaar terug lijkt nog verdacht veel op deze PB's alleen zijn deze nog een tikkiue duurder.
De PB's van twee jaar geleden waren behoorlijk wat duurder hoor. Het instapmodel was toen rond de 1800 euro. Nu dus 1489.
Kijk je naar de iBook's die 600 euro goedkoper zijn mis je alleen GPU-geheugen en een DVI-poort, maar zelfs het RAMverhaal kan prima. Mijns inziens is die 600 euro veel te veel. EN het zal gerust zijn dat de koper het niet weet, de oplossing zoals Apple die biedt an sich echt wel goed is enz enz, maar ik rond het toch af met dat APple hier je reinste Naai-lineup heeft. Geen enkele machine van Apple moet het zo sterk hebben van z'n design ipv specs als de Powerbooksreeks. Maar als je je hardware 2 jaar lang echt nauwelijks update, maar wel duurder maakt ben je gewoon een afzetter.
Het instapmodel iBook kost 1039, dus ik vraag me af waar je die 600 euro vandaan haalt. Het scheelt 450 euro, dat is inderdaad veel geld. Die 600 euro was twee jaar geleden het prijsverschil tussen de goedkoopste iBook en PowerBook. In de tussentijd zijn de specificaties én de prijzen wat naar elkaar toe geschoven. De iBooks zijn daarbij minder in prijs gedaald dan de PowerBooks.

GPU-geheugen en dvi zijn overigens niet de enige verschillen. De hdd is van een PowerBook 1,5x zo groot, en draait op 5400 rpm ipv 4200 bij de iBook. Verder is de processor sneller (1,5 GHz tegenover 1,33 GHz).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:52:
[...]

WIl je zeggen dat er nog steeds 256 MB op het moederbord zit en 256 MB in het extra geheugenslot? Is dit ergens terug te vinden op apple.nl?
Dit kun je makkelijk zien door in de store een powerbook aan te klikken;

• 12" 256 ingebouwd en 256 los
• 15" 512 ingebouwd
• 17" 512 ingebouwd

oftewel, alleen de 15" en 17" hebben nog een plekje vrij, mits je de powerbook standaard bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:08:
[...]

Dit kun je makkelijk zien door in de store een powerbook aan te klikken;

• 12" 256 ingebouwd en 256 los
• 15" 512 ingebouwd
• 17" 512 ingebouwd

oftewel, alleen de 15" en 17" hebben nog een plekje vrij, mits je de powerbook standaard bestelt.
Ah inderdaad, 512 MB PC2-4200 DDR2 - 1 SO-DIMM. Het ging mij vooral om de 15" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 12-09 22:51
De beeldschermen van de powerbooks op de Apple website laten als ik het goed heb nu de Rotterdamse Erasmusbrug zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe moet ik dat zien nou dan met de processors ?
2 x 2 ghz waarvan 1 chip een dual core processor heeft?
Zo zou ik namelijk uitkomen op 6 ghz ..Maar kan het ook fout hebben natuurlijk..
Ga namelijk zo de nieuwe PowerMac G5 bestellen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De goedkope PM's hebben 1 dualcore chip, alleen de duurste heeft 2 dualcore chips.

Indien je de dualcore los zit als 2 CPU's heeft dus alleen de duurste 4 CPU's en de rest nog steeds 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:36:
De goedkope PM's hebben 1 dualcore chip, alleen de duurste heeft 2 dualcore chips.

Indien je de dualcore los zit als 2 CPU's heeft dus alleen de duurste 4 CPU's en de rest nog steeds 2.
Ja ok, maar kom ik dan op een totaal van 6 ghz ? Want dat er 1 duelcore inzit snap ik ook wel ;)
Maar mijn vraag was 2 processors van 2 x 2 ghz en een processor daarvan in dus een duelcore prosessor ? Dus 2 ghz + 2 ghz + 2 ghz van de duelcore ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk niet dat er ook maar 1 PM bestaat met 1 dualcore en 1 single core als dual setup bestaat... dus hoe jij aan je 6 GHz komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

om te beginnen mag je snelheden niet optellen. Dual 2GHz is absoluut geen 4GHz. Dat is gewoon 2GHz met de mogelijkheid om meer tegelijk te kunnen doen. De nieuwe Dual 2GHz PowerMac, heeft maar 1 (één!!!) CPU, en die CPU heeft 2 cores. Het aantal cores is dus hetzelfde als bij de vorige PowerMac Dual 2GHz, alleen hebben ze het nu op 1 chip gebakken.

dus:
PowerMac Dual 2GHz --> 1 CPU met 2 cores op 2GHz
PowerMac Dual 2,3GHz --> 1 CPU met 2 cores op 2,3GHz
PowerMac Quad 2,5GHz --> 2 CPU's met ieder 2 cores op 2,5GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:51:
[...]

Ja ok, maar kom ik dan op een totaal van 6 ghz ? Want dat er 1 duelcore inzit snap ik ook wel ;)
Maar mijn vraag was 2 processors van 2 x 2 ghz en een processor daarvan in dus een duelcore prosessor ? Dus 2 ghz + 2 ghz + 2 ghz van de duelcore ?
Tel jij ook altijd de snelheid van je videochip en snelheid videogeheugen bij elkaar? Of intern geheugen bij je harde schijf?

Optellen van core's slaat werkelijk nergens op. Ik zou toch denken dat je voordat je zo'n aanschaf doet je iets beter informeerd...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Laatst online: 31-08 19:46
Maar je hebt nu wel 2 x een L2 cache van 1mb :P
En ook nog eens 2 ethernet poorten...

Het zijn dus echt wel vette machines :P

[ Voor 48% gewijzigd door scan op 20-10-2005 11:30 ]

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:09:
[...]

Tel jij ook altijd de snelheid van je videochip en snelheid videogeheugen bij elkaar? Of intern geheugen bij je harde schijf?

Optellen van core's slaat werkelijk nergens op. Ik zou toch denken dat je voordat je zo'n aanschaf doet je iets beter informeerd...
Nee.
Maar als we het over duelcore processors hebben is toch wel wat anders dan het optellen van intern geheugen met een videogeheugen ( zoiets weet ik dan nou net weer wel). Wist ik veel dat je niet 1 dualcore processor kon hebben en 1 gewone processor. Het optelsommetje werd toch best leuk zo met die 6 ghz ?:) Nee maar ik wist het niet zeker daarom liet ik me even door jullie informeren;) Het is tegenwoordig ook allemaal zo verwarrend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik zit de nieuwe specs even te bekijken, dan valt mij het volgende op:

Nu ben ik geen CPU expert oid, dus ben benieuwd of het klopt wat ik zeg.

de Dual Singel-Core 2Ghz , had allebei 1Ghz FSB.

Nu saat er:
Dual-Core 2Ghz
1Ghz FSB per processor.

Heeft de CPU nu nog maar 1Ghz FSB? of heeft elke Core nu 1Ghz FSB.

Want ik kan me voorstellen nu voorstellen dat een Dual 2Ghz single-core sneller is als een 2Ghz Dual-core, maar dan 1 CPU.

Is het nog te volgen? zoja, wat is nou sneller? (en dan niet naar het het geheugen oid kijken, puur CPU/Mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

beide cores hebben een eigen FSB, dus wat dat betreft is er niets veranderd. Het voordeel is dat nu niet de primaire CPU de arbiter is, maar dat er een losse arbiter unit in de CPU zit.

Pagina: 1