Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister m'n datakabel gehad voor m'n 3310, en een beetje mee lopen klooien enzow.

Nou had ik dus een programa'tje, dat de locks er af kon halen, maar ipv ze er af halen, zette ie de 1e lock EROP |:( Nou pakt ie dus me SIM-kaart niet meer :'( :'( |:(

Is er iemand die een beetje een goedkope unlock service weet, die niet te ver van de verschillende stations in het land zit?

Thx.

Verwijderd

op gsm.pagina.nl staan unlockservices...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier mogen we dat soort URLs niet noemen, zie de vele andere postings over unlocken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

euh ik verwijs maar naar een startpagina.nl-dochter... die is niet egg illegaal hoor :Y)

• pven
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 11:40 schreef Dee-ehn het volgende:
euh ik verwijs maar naar een startpagina.nl-dochter... die is niet egg illegaal hoor :Y)
Klopt, maar ik had het over de originele posting, anders had ik je wel gequote. :+

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Mijn collega heeft vandaag een 3310 van iemand anders gerepareerd met 4 (!) locks erop. Het is wel belangrijk te weten van welke provider je 3310 komt (Ben/Telfort/Dutchtone) en welke software-versie je hebt.
De kosten zijn Fl.50,-.......

Verwijderd

Nevermind, ik had het met me 3210 als je genoeg puzzelt kom je er vanzelf wel uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 12:22 schreef Gash het volgende:
Mijn collega heeft vandaag een 3310 van iemand anders gerepareerd met 4 (!) locks erop. Het is wel belangrijk te weten van welke provider je 3310 komt (Ben/Telfort/Dutchtone) en welke software-versie je hebt.
De kosten zijn Fl.50,-.......
belangrijk voor mij : Waar zit je in nederland. ik heb Debitel (libertel) software versie moet ik ff checken. E-mail of icq me maar : j.ursem@quicknet.nl

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 11:32 schreef pven het volgende:
Hier mogen we dat soort URLs niet noemen, zie de vele andere postings over unlocken.
Zonder een heftige discussie uit te lokken, maar in België is het per wet verboden om een telefoon te locken. In nederland is het niet verboden om een telefoon te unlocken. Waarom zou het dan niet op Tweakers.net mogen? Buiten het feit dat het de telecomproviders geld zou kosten? Want ik geloof niet dat de telecomproviders door het unlocken van enkele tweakers ontzettend veel inkomsten zullen mislopen.
Hoe zit het dan verder met op tweakers.net beschreven modificaties van Fasttrack naar RAID soldering acties (dat zou Promise veel geld kosten) en Geforce naar Quadro soldering acties (dat kost de fabrikanten van Quadro kaarten veel geld). Het lijkt me het meest logische als Tweakers.net haar huisregels gelijk laat lopen met de Nederlandse wetgeving op dit soort zaken. Dus: unlocken mag, tweaken mag, warez mag niet, kopieëren alleen voor thuisgebruik, etcetera.
En reageer niet met 'Read the FAQ' want die heb ik al gelezen.

• pven
  • Niet online
Ik ben het met je eens, maar in je contract met (bv.) Ben staat dat jij het eerste jaar dat lock niet van je toestel mag verwijderen. Als je dat wel doet, heb je contractbreuk. Zoek aub ff met de search, want mijn argumenten zijn in andere postings al vele malen gemeld.

• Gash
Wij zitten in Amsterdam. In tegenstelling tot de 3210 is er voor de 3310 nog geen goede software om te unlocken of te repareren d.m.v. een datakabel.

• Gash
Je kan je GSM natuurlijk ook gewoon opsturen. Doe dat dan wel verzekerd: GSM's zijn zeer populair, ook bij postbodes.... :)

Verwijderd

Euh ja dat heb ik ook eerder gezegd... foons unlocken mag hier niet maar dvd's regiovrij maken wel :?

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 14:02 schreef pven het volgende:
Ik ben het met je eens, maar in je contract met (bv.) Ben staat dat jij het eerste jaar dat lock niet van je toestel mag verwijderen. Als je dat wel doet, heb je contractbreuk. Zoek aub ff met de search, want mijn argumenten zijn in andere postings al vele malen gemeld.
In dat geval is het nog steeds niet strafbaar, aangezien je contractbreuk niet onder het wetboek van strafrecht valt. De contractbreuk zal hooguit resulteren in een geschil tussen jou en BEN en niet tussen jou en het OM. Iedere Nederlander is vrij om contractbreuk te plegen zolang hij of zij de consequentie van zijn actie trekt. De consequentie in deze is dat je je door BEN ondersteunde garantiebepalingen verliest. Maar dat is niks nieuws.
Oftwel, het is niet strafbaar/verboden om je telefoon te unlocken!

• pven
  • Niet online
Oftwel, het is niet strafbaar/verboden om je telefoon te unlocken!
Zo denk ik er dus (nog steeds :)) over. Nu moeten we de Adjes nog overtuigd zien te krijgen. Ik zal ff een posting openen in LA.

Hier is de posting in LA

• Gash
Unlocken mag zonder twijfel! Motorola heeft destijds hier nog een rechtzaak om verloren. Wanneer iedereen hiervan nu eens overtuigd zou raken........

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 17 januari 2001 14:15 schreef Dee-ehn het volgende:
Euh ja dat heb ik ook eerder gezegd... foons unlocken mag hier niet maar dvd's regiovrij maken wel :?
Steeds meer fabrikanten leveren hun DVDspeleres al regiovrij, zonder MacroVision en met garantie.
Telecopm providers overigens ook, alleen betaal je er dan meer :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Euh ja dat is fijn Koffie maareuh daar gaat mijn reply zich niet om. Het gaat mij om de vergelijking te trekken tussen het wel illegaal vinden van GSM's unlocken maar niet illegaal vinden van DVD's regiovrij maken wat in feite hetzelfde is.....
En ik denk dat de bedrijven e.d. zich drukker maken over regiovrije dvd's dan geunlockte gsm's hoor....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Het verwijderen van de simlock is _niet_ illegaal. Dat is door de rechter bepaald in de al eerder genoemde Motorola rechtzaak.

Klik hier voor de aanklacht en uitspraak.

Dus unlocken die zooi!!! :9

• pven
  • Niet online
De Adjes willen niet hebben dat je het over unlocken hebt. Kijk hier voor hun uitspraak!

• Gash
Dan zijn die Adjes hele grote sukkels. Ze moeten hun kostbare tijd maar aan andere zaken besteden! :(

Verwijderd

Ik wil hier ff commentaar op geven.... een collega van me leest veel mee op dit forum (heeft geen user en post ook nix). Hij heeft een mening over de adjes hier en tja, ik weet het niet maar hij zou gelijk kunnen hebben. Hij zegt dit:

Die adjes die willen op allerhande manieren macht vertonen. Dus het zijn gewoon mensen die in de echte wereld op sociaal gebied falen. Ze willen ergens hun stem laten horen en worden ze IRL niet geaccepteerd dan doen ze het maar op deze manier....

Tja ergens heb ik zoiets van ik kan hem geen ongelijk geven. Nu heb je egg zoiets van ze menen het beter te weten dan een rechter.... en ik neem aan dat een rechter weet waarover hij praat..... (dat is althans te hopen!)...

• Gash
Dat bedoel ik nou ook......! Het zijn net scheidsrechters bij amateur voetbalclubs, met zo'n lelijke snor (wanneer ze al baardgroei hebben natuurlijk)! ;););)

Verwijderd

Sorry maar mag ik ff dubbelliggen hahahaha wat een vergelijking

p.s. ik haaaaaaaaaaat voetbal dat maakt het alleen maar leuker LOL :P
Pagina: 1