Symmetrisch 100Mbit glasvezel in Vathorst aangekondigd

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Na veel vertraging zijn vandaag eindelijk de glasvezelplannen voor de nieuwbouwwijk Vathorst te Amersfoort geconcretiseerd. GNEM heeft de prijzen en specificaties bekend gemaakt op haar nieuwe site. De oude site van Xtraconnection is uit de lucht gehaald.

Wat mij opviel:

- De snelheden het internet gedeelte is minimaal 10Mbit, maar ook verkrijgbaar in 25, 50 en 100Mbit abbo's! :9
- Alle abbo's zijn symmetrisch dus up- en download snelheid zijn gelijk. :9
- Nieuwsserver is inbegrepen, maar de toegang tot de binaire groepen wordt een (betaalde) optie.
- Telefoon en televisie kunnen over dezelfde glasvezelkabel waarbij de TV-stream niet van de internetbandbreedte wordt afgesnoept, dit in tegenstelling tot Versatel :Y)
- Telefonie is VOIP waarbij gekozen kan worden voor een abbo met onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland en/of het buitenland. Bellen naar mobiele nummers en servicenummers gaat kosten kan niet afgekocht worden.
- Televisiezenderaanbod is zeer matig, kwaliteitszenders zoals BBC1 en 2 missen.
- Het vastrecht voor de aansluiting is duur € 33.
- Men biedt een pakket met 10mbit internet, onbeperkt bellen naar vast nummers in Nederland en televisiezenders voor €50 (vastrecht inbegrepen). Scherp geprijst.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Leuke snelheden :)

Verwijderd

De echt ISP er achter is www.InterNL.net

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Symmetrisch! Geef! Ik ben al een tijdje opzoek naar een starterswoning in Amersfoort, kan iemand ervoor zorgen dat er ook goedkope simpele appartementjes daar komen? :p

Hoe werkt dit trouwens?
Geen installatiekosten of apparatuur noodzakelijk (wel dient uw pc over een netwerkkaart te beschikken)
Er ligt elke 50 á 100 meter een switch onder de grond waar UTPkabels uitkomen die direct je huis in gaan?

[ Voor 44% gewijzigd door Chakotay op 15-10-2005 11:59 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

offtopic:
Dit stond in Nieuwsbrief 71 - 29 Appartementen

Start verkoop 29 appartementen project 'Lunet'
in deelplan de Driehoek (Velden 2).

In het appartementencomplex Lunet komen 29 koopappartementen in de volgende prijscategorieën:

15 driekamerappartementen met een koopsomindicatie vanaf € 179.800,--
12 startersappartementen met een koopsomindicatie vanaf € 129.750,--
2 exclusieve penthouses met een koopsomindicatie vanaf € 375.000,--

Voor meer informatie en uitgebreide verkoopdocumentatie bent u hierbij van harte uitgenodigd op 13 oktober aanstaande in het I-Centrum Vathorst (Duijsterweg 6A in Hooglanderveen.)
Tussen 19.00 uur en 20.30 uur kunt u daar terecht om de verkoopdocumentatie, prijslijst en inschrijfformulier in ontvangst te nemen.

Project Lunet is een ontwikkeling van Amerstaete vof

;)

Overigens was er vandeweek discussie over de manier waarop de plannen voor glasvezel in heel Amersfoort worden uitgerold; dat men te veel prioriteit legt op de 'luxe' wijken terwijl het kansrijk voor iedereen (ook in de 'mindere' wijken) zou moeten zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Korakal op 15-10-2005 12:02 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Ik zag het net op de site idd, 130k is niet duur voor nieuwbouw in Amerfoort... Maar het zal vast wel niet zoveel voorstellen :p

Ik zit nu in een 'mindere' wijk (Soesterkwartier), en ik vraag me af hoeveel mensen daar interesse hebben in glas tot aan de deur. Nieuwe technologie leeft daar niet echt, je ziet er bijvoorbeeld ook bijna geen WLAN accesspoints.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:55:
Symmetrisch! Geef! Ik ben al een tijdje opzoek naar een starterswoning in Amersfoort, kan iemand ervoor zorgen dat er ook goedkope simpele appartementjes daar komen? :p
30% van de nieuwbouw in Vathorst worden sociale huur- en koopwoningen. Zelf heb ik na 6 jaar inschrijfduur bij Woonkompas een sociale koopgezinswoning in Vathorst weten te verkrijgen. _/-\o_
Hoe werkt dit trouwens?
[...]
Er ligt elke 50 á 100 meter een switch onder de grond waar UTPkabels uitkomen die direct je huis in gaan?
Glasvezel komt binnen in de meterkast waar het omgezet wordt naar UTP. Je dient zelf een router/switch in de meterkast te plaatsen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
Ik denk dat Vathorst even naar Portaal heeft gekeken die in Soest bezig zijn met glasvezel.
Dezelfde aanbieder is actief, Xtramediaservices.
Zelfs de prijs is gelijk! (€ 50 per maand)

Zie ook deze site:
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm

O ja, er is een topic hier op GoT over het netwerk van Portaal met de nodige op- en aanmerkingen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/859823

[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 15-10-2005 22:55 ]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Zou wel mooi zijn als het ook in het centrum komt, lekker snel netwerkje tussen de zaak en huis zou mooi zijn :9 Hoeft niet meteen, ik verhuis pas in juni terug :p

Hoe is die wijk op zich eigenlijk, net zo "gezellig" als nieuwland? :x

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 11:03

njh

ok ok ik woon in nieuwland, en heb ook wel zin in zo'n verbinding :P
zo oud is deze wijk nou ook weer niet.

edit:
hier is ook niks mis met de gezelligheid en de straat is hier ook open geweest. mjah ze moeten investeren...
wat ik van mijn werk hoorde is dat de buizen die ze in de grond gestopt hebben (die groene) leeg zijn en zo op deze manier later kunnen vullen met glas (als er een investeerder opstaat)

[fantasiemodus]
datacenter op zolder :):)
[/fantasiemodus]

[ Voor 74% gewijzigd door njh op 16-10-2005 17:46 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Ik woon ook in Nieuwland :P Op zich ligt er hier al glas in de grond, nou alleen de toepassing ervan nog. Er is aangekondigd dát ze op den duur het gaat gebruiken, maar uiteraard zonder termijn. Denk wel dat de drempel na Vathorst hier het laagste zal zijn, vanwege de bestaande infra.

Straat> niks mis met de 'gezelligheid' van Nieuwland? Spreek je uit ervaring? :P

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Korakal schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:39:
Ik woon ook in Nieuwland :P Op zich ligt er hier al glas in de grond, nou alleen de toepassing ervan nog. Er is aangekondigd dát ze op den duur het gaat gebruiken, maar uiteraard zonder termijn. Denk wel dat de drempel na Vathorst hier het laagste zal zijn, vanwege de bestaande infra.

Straat> niks mis met de 'gezelligheid' van Nieuwland? Spreek je uit ervaring? :P
hehe ik kwam er altijd om een beetje te skaten, asfalt van kattenbroek/nieuwland is toch beter dan de klinkertjes bij mij in de straat (Muurhuizen) :P Zo tegen het schemerdonker altijd vreemde groepjes hangjongeren en al die mooie burgerlijke tuintjes. Nog een uitdagend spelletje in Nieuwland: zoek een plek op, op de openbare weg, waar je, als je 360 graden rond kijkt, geen enkel huis te koop ziet staan. Good luck ;)
Pagina: 1