Toon posts:

[Photoshop] één afbeelding uitprinten over meerdere A4

Pagina: 1
Acties:
  • 9.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 12:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:29:
Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb hier een afbeelding die ik wil uitprinten over meedere a4-tjes; alle A4-tjes bij elkaar vormen dus die ene afbeelding. Hoe kan ik in Photoshop (of wellicht is er een ander programma voor) deze afbeelding zo 'opsplitsen' om hem naar de drukkerij te laten brengen. Het liefst wil ik als output allemaal afbeeldingen hebben omdat alles randloos geprint moet worden, maar misschien dat PDF als output ook een oplossing is (kwaliteitsverlies?).
Wat je exact bedoelt is een beetje onduidelijk, maar wat ik er uit op kan maken is dat je 1 afbeelding die A2 formaat heeft opsplitsen in 4 losse bestanden die A4 formaat hebben?

Een eenvoudige manier om dit te doen is de volgende:

-open de afbeelding
-ga naar het tabblad "image" en dan "canvas size"
-Halveer de breedtemaat en de hoogtemaat exact
-selecteer 1 van de pijltjes in de hoeken (bijv linksboven)
-toepassen
-bestand opslaan als bijv filename_linksboven)

Doe bovenstaande ook voor de overige 3 hoeken (rechtsboven, linksonder, rechtsonder) en klaar is klara

Volgens mij is dit wat je bedoelde of niet?

afbeelding ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xixiv/diversegotzooi/canvassize.jpg

edit:

als de afbeelding groter is dan A2 dan is het misschien een idee om de "crop" functie in combinatie met "linealen" en de "snap" functie te gebruiken Of in image ready de afbeelding te "slicen" en alle slices appart op te slaan in het gewenste bestandsformaat.

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 14-10-2005 13:04 ]

Pagina: 1