tweede hd installeren

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:32
Kan ik als ik m'n nieuwe harddisk installeer gewoon de oude eruit halen, die nieuwe op de positie van de oude zetten (master) en dan de oude slave maken.
Als ik dan weer opstart, werkt alles dan nog. Start W98SE gewoon nog op?
Of moet ik eerst de nieuwe schijf als slave instellen, W98 van de oude schijf kopieren, dan de schijven van positie wisselen en schijf twee leegmaken.
Of moet ik de schijf die er nu inzit eruit halen, de nieuwe erin, W98 opzetten en dan de oude erbij zetten?

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:59
je drive-aanduiding verandert dan waarschijnlijk, ik denk niet dat windows nog fatsoenlijk draait als de drive-aanduiding ineens verandert is, maar het valt te proberen he. Als het niet werkt zet je het gewoon weer terug

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Nee, met de oude drive slave maken en de nieuwe master dan start Windhoos niet meer op. Windom (MSdom)heeft de onhebbelijke eigenschap ALLEEN van een C drive te booten. De nieuwe schijf moet eerst gepartitioneerd worden, dan geformateerd en pas dan kan een besturingssysteem cq software worden geinstalleerd.
Partitioneren en formateren kan bij installatie van een windows98se CDversie automagisch gebeuren als de bios BOOTen van CDrom ondersteund en een schone Windhoos installatie maakt een systeem weer wat rapper. Als je het op deze manier wil installeren hang dan de "oude"drive er pas later weer bij omdat windoms tijdens de installatie alle schijven afzoekt naar eerdere installaties.

? weet jij wat.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:32
Nu heb ik met ghost een kopie van m'n oude disk gemaakt, en op een extra partitie van m'n oude schijf gezet.
Kan ik nu de nieuwe schijf erin zetten als master, ms-dos installeren en dan via dos van de oude schijf de inhoud van ghost op m'n nieuwe schijf zetten, of hoeft dos dan niet geinstalleerd te worden? Geeft het geen problemen als dos twee maal (dus een keer op iedere schijf) geinstalleerd is?
Heb windows net opnieuw geinstalleerd, met alle nieuwe drivers enz enz...

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

Vincent Meijer

You better believe it!

Misschien heb je hier wat aan. Ik heb mijn oude hdd ook vervangen door een nieuwe. Allen heb ik de oude eruit gelaten.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/103102

Systeem specs

Verwijderd

Zet je nieuwe erin, kopieer alles van je oude naar je nieuwe, systeem uitzetten, schijfen omwisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik zie geen reden waarom dit niet zou werken. Correct me if I'm wrong.

Wat ik zelf zou doen is een schone installatie, dat werkt altijd. Daarna kun je je oude schijf erbij hangen en evt files die je wil houden (mp3tjes bijv) over zetten. Simpel
Pagina: 1