Asus A8N-SLI met 20 pins voeding

Pagina: 1
Acties:

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01 16:52
Hallo,

Ik heb een Asus A8N-SLI bordje, deze wil ik laten draaien met een Levicom Black Power rev.2 420 watt PSU voeding.
Alleen op de voeding zit een 20 polige aansluiting en op het bordje een 24 polige.

Nu lees ik in het forum dat het wel mogelijk moet zijn, maar is dat ook zo met een SLI bordje ?

Ik kan namelijk het niet aan de gang krijgen, de chipset fan draait ongeveer een halve seconde en dan schakeld alles weer uit ??

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Verwijderd

Is zeker mogelijk.
Deze kun je gewoon gebruiken.
Ik heb hetzelfde met een Antec voeding :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
foutje bedankt! tis nog vroeg he 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door andreict op 13-10-2005 08:49 ]

Verwijderd

andreict schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:13:
wat jij nodig hebt is een convertor.

Deze kan je makkelijk vinden met de search.
Converter heb ik niet nodig gehad.

Wel had ik een opstart probleem, maar dit bleek aan het geheugen te liggen.
Dit bord is geheugen gevoelig.

Hier een link naar Memory QVL
http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli-d/qvl.htm

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Ja, dat kan, zie ook de search. Stekker past er maar op één manier op. Sluit ook de vier pins 12v stekker aan (dat vierkante blokje). Converters heb je niet nodig.

Als je bord het niet doet ligt dat dus ergens anders aan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Arnoldtwt
Sneller raacties, alleen gaat bij mij de chipset fan even draaien en vervolgens valt de boel weer stil, het groene lampje op het mobo brand wel ?

Dus zou het toch alleen met een converter willen werken ?

• Abbadon
Nee nogmaals: je hebt géén converter nodig! Twee man die dat zeggen. Heb je de vier pins stekker wel aangesloten?

Verwijderd

Ik zou zeggen " check je geheugen" ik heb namelijk hetzelfde gehad.

• Arnoldtwt
Ja, ik heb de 4 pins stekker aangesloten, die links boven de processor zit, verder de 20 polige stekker, en verder ben ik toch geen aansluitingen nodig ?

De stekker die naast de PCI-E ( blauwe ) aansluiting zit ben ik toch niet nodig ?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 08:22
Ik heb ook geen converter gebruikt hoor! Kijk even goed naar de memory layout. Bij veel borden moet je in single mode vaak de derde module bezetten (B1). Anders kan je de problemen krijgen die jij nu hebt.

• Arnoldtwt
Ik heb nogmaals de boel opgestart, nog geen reactie ik heb dus nog steeds hetzelfde probleem, ik heb één stripje Kingston 512MB DDR400 PC3200 CL3 in de eerste rij zitten vanaf de processor gezien ?

Verder dus nog niets.......

• Artje
Nogmaals. Bij veel borden moet je in single mode vaak de derde module bezetten (B1). Is dit het geval?

• Arnoldtwt
Artje nee, dat is niet het geval, ik zal dat vanmiddag ff proberen..... En dan moet het ook zonder converter werken ?
Die stekker naar de videokaart aansluiting waar is die voor ?

• Artje
Voor als je 2 kaarten in het systeem hebt zitten. Dat houdt het extra stabiel. Ga er maar vanuit dat het probleem is opgelost als je de geheugenmodule van plaats verwisseld. Ik heb dit probleem al erg vaak gezien.

Check deze PDF

http://dlsvr02.asus.com/p...A8N-SLI/e2068_a8n-sli.pdf
En dan memory configurations.

Staat duidelijk:
When using on DDR DIMM moduelk, install into DIMM_B! slot only!!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Hoe vaak wil je nu nog horen dat het zonder converter ook werkt 8)7

Je moet je probleem dus ergens anders in zoeken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:12
Arnoldtwt schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:37:
Artje nee, dat is niet het geval, ik zal dat vanmiddag ff proberen..... En dan moet het ook zonder converter werken ?
Die stekker naar de videokaart aansluiting waar is die voor ?
Volgens mij moet je die aansluiten als je SLI gebruikt, maar daar kan de handleiding je uitsluitsel over geven.
Mijn A8N-SLI draait in elk geval prima met een 20 pins stekker, ik gebruik geen SLI overigens.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik heb al meerdere computers gebouwd diw alleen wilden werken met een 24-pins voeding. Bij een 20-pins voeding, al dan niet met een 20 > 24 pins verloop er tussen vertikten ze het om op te starten. Misschien ligt het aan de "versie" van de voeding, de 24-pins voedingen zijn vaak vesie 2.0 of 2.1, op 20-pins voedingen zou ik eens moeten kijken welke versie die zijn. Ik vermoed dat er dan ergens in de besturing van de voeding iets anders zit dan bij voorgaande versies.

Wanbeleid is ook beleid.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

GVR

Sluit speakers aan op je moederbord om de asus post te kunnen horen

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45
kijk ook eens hier: Voeding defect?

energienerds.nl

• Artje
Waarom lezen mensen nooit de reacties van anderen? Het probleem zou opgelost moet zijn met het verplaatsen van het geheugen. Mensen die zeggen dat het niet werkt met een 20pins 420 watt voeding hebben dan waarschijnlijk zelf met een brakke voeding getest. Als je kijkt in het boekje zie je dat iedere 20pins voeding met een bepaalde amperage op de 12v lijn gebruikt kan worden. Een 420 watt merk voeding voldoet hier in alle gevallen aan. Dus aub geen onzin meer.

• Abbadon
Als je één DIMM hebt moet je 'm idd in het juiste slot steken. M.a.w. lees de manual eens goed :P

Overigens heb ik dit bord zelf ook draaien met een simpele 300W PSU met 20 pins stekker.

[ Voor 33% gewijzigd door Abbadon op 13-10-2005 08:46 ]

Verwijderd

Arnoldtwt schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:33:
Ik heb nogmaals de boel opgestart, nog geen reactie ik heb dus nog steeds hetzelfde probleem, ik heb één stripje Kingston 512MB DDR400 PC3200 CL3 in de eerste rij zitten vanaf de processor gezien ?

Verder dus nog niets.......
Volgens mij zit je geheugenstrip op de verkeerde plek.
Kan het zo niet voor je nakijken want ik heb alle banken vol.

• Artje
agent327 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:41:
Misschien ligt het aan de "versie" van de voeding, de 24-pins voedingen zijn vaak vesie 2.0 of 2.1, op 20-pins voedingen zou ik eens moeten kijken welke versie die zijn. Ik vermoed dat er dan ergens in de besturing van de voeding iets anders zit dan bij voorgaande versies.
Wat is dit voor onzin? ATX 2.03 is de standaard die INTEL voorschrijft voor voedingen met een 24pins connector. Naast de andere aansluiting hebben deze voedingen een hoog amperage van bijvoorbeeld 18 (400watt) tot 25 (550watt) op de 12volt lijn. Sommige voedingen hebben zelfs twee 12 volt lijnen maar dit is niet verplicht om te voldoen aan de standaard.

Als je in het boekje kijkt zie je daar een aantal configuraties staan. Voor de meest lichte met SLI en een 3400+ wat harddisks en optische media is maar 17 ampere nodig.

Volgens de specs van die voeding kan deze bij normal load het volgende leveren

+3.3 V: 30A
+5.0 V: 38A
+12.0 V: 22A
-5 V: 0.8A
-12 V: 0.8A
+5Vsb: 2.5A

Meer dan genoeg power dus. Zeker als je nu nog geen SLI gebruikt want dan heb je aan 15 al genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Artje op 13-10-2005 08:59 ]

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:42:
Sluit speakers aan op je moederbord om de asus post te kunnen horen
Is ook erg handig (Y)
Zo ben ik erachter gekomen dat mijn geheugen niet werkte.
Bios van Asus piept niet meer, tenzij je dat veranderd in BIOS.
Standaard staan deze op "de leuke vrouwen stem" haha

• Arnoldtwt
Nou maar ff afwachten ik kan zo weer gaan, en dan zal ik het gelijk al deze tips eens proberen en dan zal het wel werken, ik laat zeker nog van me horen !!!!

Werkse allemaal nog !

• Arnoldtwt
Inmiddels ook het geheugen in B1 gedaan, maar nog geen reactie.

Het groene lampje op het mobo blijft branden en de chipsetfan en de voeding lijken uit te schakelen, ook reageren de speakers niet.

Zou het dan inderdaad aan de voeding liggen, ik zal deze eens vervangen of heeft iemand nog andere suggesties ??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
[dit is een herhaling]

Het zou alleen aan de voeding kunnen liggen, als deze niet goed is. Je hebt voor dit mobo GEEN 24-pins voeding nodig. Je kán de extra molexstekker bij het bovenste PCI-e slot kunnen gebruiken, maar is niet nodig. Ik heb hem op dit moment wel aangesloten, ook al gebruik ik maar 1 videokaart.
Verder, probeer eens een ander geheugenreepje. Als dit niet werkt, dan is óf je CPU gaar óf je mobo.

[/dit is een herhaling]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45
Arnoldtwt schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:56:
Inmiddels ook het geheugen in B1 gedaan, maar nog geen reactie.

Het groene lampje op het mobo blijft branden en de chipsetfan en de voeding lijken uit te schakelen, ook reageren de speakers niet.

Zou het dan inderdaad aan de voeding liggen, ik zal deze eens vervangen of heeft iemand nog andere suggesties ??
Heb dit precies hetzelfde bij een Asus moederbord gehad inclusief branden groene lampje. Toen bleek het de Antec voeding te zijn.

energienerds.nl

• Arnoldtwt
Ik ga nu even naar de stad om een andere voeding op te halen, waarschijnlijk die nieuwe voeding van ASUS dat moet toch wel een goede voeding zijn, en dan maar eens weer proberen...Processor is goed dat heb ik inmiddels al getest.......

Of heeft iemand nog andere "goed" butget "stille" voeding suggesties voor dit bordje ( er moet nu toch een nieuwe komen )

Verwijderd

lc-power voedingen zijn relatief goedkope voedingen en presteren zeer goed en zijn bovendien nog stil ook.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Huntkey LW6500H3, is een A-merk, zeer krachtig, stabiel, ATX2.0 (dus met dual 12V-rails), 12cm fan (echt geruisloos) en voor maar 45 euro! Heb hem zelf ook, super stabiel en ik draai er hetzelfde mobo enz op. Bijna zelfde config.

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 13-10-2005 16:07 ]

• Arnoldtwt
Allemaal bedankt voor de info, het probleem was toch de voeding, ik heb nu even een "oude" voeding geinstalleerd, en ga zo ff een nieuwe halen.

Grt !!

Pagina: 1