NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant
[ Voor 78% gewijzigd door andreict op 13-10-2005 08:49 ]
Verwijderd
Converter heb ik niet nodig gehad.andreict schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:13:
wat jij nodig hebt is een convertor.
Deze kan je makkelijk vinden met de search.
Wel had ik een opstart probleem, maar dit bleek aan het geheugen te liggen.
Dit bord is geheugen gevoelig.
Hier een link naar Memory QVL
http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli-d/qvl.htm
Als je bord het niet doet ligt dat dus ergens anders aan.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dus zou het toch alleen met een converter willen werken ?
De stekker die naast de PCI-E ( blauwe ) aansluiting zit ben ik toch niet nodig ?
Verder dus nog niets.......
Die stekker naar de videokaart aansluiting waar is die voor ?
Check deze PDF
http://dlsvr02.asus.com/p...A8N-SLI/e2068_a8n-sli.pdf
En dan memory configurations.
Staat duidelijk:
When using on DDR DIMM moduelk, install into DIMM_B! slot only!!
Je moet je probleem dus ergens anders in zoeken
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Volgens mij moet je die aansluiten als je SLI gebruikt, maar daar kan de handleiding je uitsluitsel over geven.Arnoldtwt schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:37:
Artje nee, dat is niet het geval, ik zal dat vanmiddag ff proberen..... En dan moet het ook zonder converter werken ?
Die stekker naar de videokaart aansluiting waar is die voor ?
Mijn A8N-SLI draait in elk geval prima met een 20 pins stekker, ik gebruik geen SLI overigens.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Wanbeleid is ook beleid.
Overigens heb ik dit bord zelf ook draaien met een simpele 300W PSU met 20 pins stekker.
[ Voor 33% gewijzigd door Abbadon op 13-10-2005 08:46 ]
Verwijderd
Volgens mij zit je geheugenstrip op de verkeerde plek.Arnoldtwt schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:33:
Ik heb nogmaals de boel opgestart, nog geen reactie ik heb dus nog steeds hetzelfde probleem, ik heb één stripje Kingston 512MB DDR400 PC3200 CL3 in de eerste rij zitten vanaf de processor gezien ?
Verder dus nog niets.......
Kan het zo niet voor je nakijken want ik heb alle banken vol.
Wat is dit voor onzin? ATX 2.03 is de standaard die INTEL voorschrijft voor voedingen met een 24pins connector. Naast de andere aansluiting hebben deze voedingen een hoog amperage van bijvoorbeeld 18 (400watt) tot 25 (550watt) op de 12volt lijn. Sommige voedingen hebben zelfs twee 12 volt lijnen maar dit is niet verplicht om te voldoen aan de standaard.agent327 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:41:
Misschien ligt het aan de "versie" van de voeding, de 24-pins voedingen zijn vaak vesie 2.0 of 2.1, op 20-pins voedingen zou ik eens moeten kijken welke versie die zijn. Ik vermoed dat er dan ergens in de besturing van de voeding iets anders zit dan bij voorgaande versies.
Als je in het boekje kijkt zie je daar een aantal configuraties staan. Voor de meest lichte met SLI en een 3400+ wat harddisks en optische media is maar 17 ampere nodig.
Volgens de specs van die voeding kan deze bij normal load het volgende leveren
+3.3 V: 30A
+5.0 V: 38A
+12.0 V: 22A
-5 V: 0.8A
-12 V: 0.8A
+5Vsb: 2.5A
Meer dan genoeg power dus. Zeker als je nu nog geen SLI gebruikt want dan heb je aan 15 al genoeg.
[ Voor 15% gewijzigd door Artje op 13-10-2005 08:59 ]
Verwijderd
Is ook erg handig (Y)Freaky Gabbur schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:42:
Sluit speakers aan op je moederbord om de asus post te kunnen horen
Zo ben ik erachter gekomen dat mijn geheugen niet werkte.
Bios van Asus piept niet meer, tenzij je dat veranderd in BIOS.
Standaard staan deze op "de leuke vrouwen stem" haha
Werkse allemaal nog !
Het groene lampje op het mobo blijft branden en de chipsetfan en de voeding lijken uit te schakelen, ook reageren de speakers niet.
Zou het dan inderdaad aan de voeding liggen, ik zal deze eens vervangen of heeft iemand nog andere suggesties ??
Het zou alleen aan de voeding kunnen liggen, als deze niet goed is. Je hebt voor dit mobo GEEN 24-pins voeding nodig. Je kán de extra molexstekker bij het bovenste PCI-e slot kunnen gebruiken, maar is niet nodig. Ik heb hem op dit moment wel aangesloten, ook al gebruik ik maar 1 videokaart.
Verder, probeer eens een ander geheugenreepje. Als dit niet werkt, dan is óf je CPU gaar óf je mobo.
[/dit is een herhaling]
Heb dit precies hetzelfde bij een Asus moederbord gehad inclusief branden groene lampje. Toen bleek het de Antec voeding te zijn.Arnoldtwt schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:56:
Inmiddels ook het geheugen in B1 gedaan, maar nog geen reactie.
Het groene lampje op het mobo blijft branden en de chipsetfan en de voeding lijken uit te schakelen, ook reageren de speakers niet.
Zou het dan inderdaad aan de voeding liggen, ik zal deze eens vervangen of heeft iemand nog andere suggesties ??
Of heeft iemand nog andere "goed" butget "stille" voeding suggesties voor dit bordje ( er moet nu toch een nieuwe komen )
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 13-10-2005 16:07 ]
Grt !!