Voeding defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:04
Zit weer eens met een klein probleem. Heb een tijd geleden een 4-tal Xeon CPU's gekregen. Hiervoor wilde ik 2 dual Xeon systemen van bouwen. Nu heb ik het aardig bij elkaar maar zit ik met 1 vaag probleem.

Inmiddels heb ik dus 2 dual Xeon moederborden. Dit zijn de PC-DL Deluxe en de PCH-DL. Beide van Asus. Nu heb ik ook 2 voedingen uiteraard en dat zijn 2 verschillende. Heb 1 Antec True550EPS12V, 550W (EPS12V) en een RAIDMAX 400W Voeding (PM-S400W). Die laatste heeft geen 24 en 8 pins connectoren maar 20 en 4. Dmv verloopjes heb ik deze naar 24 en 8 pins gekregen.

Nu komt het mooiste. De RAIDMAX werkt op beide moederborden goed. Geeft geen enkel probleem. De Antec voeding werkt hier echter niet. Als de voeding aangesloten is krijg ik wel spanning op het moederbord (LED SB_PWR1 -> Standby Power) maar als ik de powerswitch indruk gebeurd er helemaal niets. Is er iets speciaals met die voeding wat ik moet doen? Op beide werkt deze namelijk niet. Snap er niets meer van. Hopelijk kunnen jullie mij nog iets verder helpen zodat ik weet waar het aan ligt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Probeer de Antec voeding eens in een andere PC*. Als 'ie daar niet werkt dan kun je 'm RMA'en. Als je niet de mogelijkheid hebt om het te testen zou ik 'm al RMA'en omdat 'ie in beide systemen niet werkt.

*Met als het kan wat 'gewonere' specs ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Thandor op 04-10-2005 21:53 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Witlof
Thandor schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:52:
Probeer de Antec voeding eens in een andere PC. Als 'ie daar niet werkt dan kun je 'm RMA'en.
Heb hem al in 2 PC's geprobeerd. Helaas nog niet in een normale PC met een 20 en 4 pins aansluiting maar dat zie ik eigenlijk ook niet zitten. Die moet toch gewoon werken op zo'n dual Xeon moederbord? Daar is die toch eigenlijk voor bedoeld?

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Eigenlijk wel, ik heb daarom ook een sterk vermoeden dat die voeding niet helemaal lekker is.

Je bent nl. niet de eerste met een kapotte Antec voeding...

• Witlof
Thandor schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:55:
Eigenlijk wel, ik heb daarom ook een sterk vermoeden dat die voeding niet helemaal lekker is.

Je bent nl. niet de eerste met een kapotte Antec voeding...
:/ Das minder. Heb hem zo'n 2 maanden geleden 2e hands aangeschaft en dacht dat het aan het systeem lag in eerste instantie |:(

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Witlof schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:59:
[...]

:/ Das minder. Heb hem zo'n 2 maanden geleden 2e hands aangeschaft en dacht dat het aan het systeem lag in eerste instantie |:(
Als beide systemen goed draaien met de andere voeding dan is de kans groot dat de Antec voeding kapot is.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik heb al eerder een ervaring gehad dat bepaalde voedingen (CWT 380W) niet samen wilen werken met welk Asus board dan ook. (de budget line van asus uitgesloten dan)

investeer idd in een goede voeding, een OCZ 520 ofzo....

Powered By C8H10N4O2

• Witlof
Kluk-Kluk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:12:
Ik heb al eerder een ervaring gehad dat bepaalde voedingen (CWT 380W) niet samen wilen werken met welk Asus board dan ook. (de budget line van asus uitgesloten dan)

Dus het kan goed zijn dat de voeding nog wel gewoon goed werkt maar niet samen met mijn moederborden :? Zal eens gaan zoeken op het internet of ik daar iets over kan vinden. Wel raar in iedergeval. Zijn er hier ook misschien mensen met deze zelfde ervaringen?

Verwijderd

Kluk-Kluk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:12:

Je hebt inderdaad gelijk dat sommige Antec voedingen niet werken met Asus borden en dat is eerder een probleem van Asus en niet van Antec.

Antec = CWT

En de 550EPS is een van de betere voedingen voor Dual workstations, Als het werkt ;)
http://www.2cpu.com/forum...php?p=527316&postcount=24

Maar Desmond heb je die voeding niet eerder werkend gehad? (ff wat oude mailtjes doorlezen)

//mail 19/08/2005 17:54

bla bla bla...
>> > Zover ik weet werkt het alleen niet icm een Asus PC-DL Deluxe.
>> >
>> > Groeten Sam.

mail//

Ben geen moeilijk persoon maar heb je wel de tijd gegeven om het te testen (2 weken?) En je hebt het op een defect moederbord aangesloten. We kijken wel of we iets kunnen regelen.

Note: De voeding heeft hij van mij gekocht.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 11:44 ]

• Witlof
Hmm, kun jij mij hierover even mailen?

Moet eerlijk zeggen dat ik dat stukje van die PC-DL Deluxe over het hoofd gezien heb of in iedergeval niet meer wist bij het aanschaffen van het 2e bord. Had ook een eerste instantie niet alle info over de dual xeon hardware die ik nu aangeschaft heb doordat de verkoper zelf nog op spullen moest wachten en nog niet precies wist wat die ging doen. Dacht echt dat het niet meer mis kon gaan.
Door de verhuizing dan nog erbij is het ook een beetje lang blijven liggen helaas en heb ik overal wat mailtjes staan (Notebook op nieuw adres, PC bij ouders thuis en PC vriendin). Als je er niets meer mee van doen wilt hebben doordat het zolang geduurd heeft probeer ik het nog wel te testen op een PC met 'normale' specs. Als het dan goed werkt probeer ik hem wel weer te verkopen. Blijf het jammer vinden dat die nu niet goed werkt in iedergeval :| Dat zo'n voeding (24 en 8 pins aansluiting) niet op ieder bord werkt blijf ik wel raar vinden. Waar ligt dat aan? Manier van 'aanzetten'?

Verwijderd

Ik heb een vermoeden waar het aan kan liggen...

De Asus borden gebruiken maar 1 rail voor 2 CPU's en niet 1 voor ieder. Dus wordt 1 rail zwaar belast met twee CPU's en 1 rail vrijwel onbelast.

• Witlof
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:21:
Ik heb een vermoeden waar het aan kan liggen...

De Asus borden gebruiken maar 1 rail voor 2 CPU's en niet 1 voor ieder. Dus wordt 1 rail zwaar belast met twee CPU's en 1 rail vrijwel onbelast.
En dus kan dan een 550W Antec voeding niet wat een goedkoop 400W voeding wel kan :?

Als de voeding het niet zou kunnen trekken zou het dan niet eerder instabiel worden maar nog wel aan gaan? Als ik de powerknop indruk gebeurd er namelijk helemaal niets. Fans bewegen nog niet een klein stukje volgens mij.

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Om helemaal zeker te zijn kun je het beste een ander systeem pakken om te testen of de PSU werkt. Een simpel AMD Athlon of Intel Pentium !!! systeem voldoet al ;)

Verwijderd

Thandor schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:03:
Om helemaal zeker te zijn kun je het beste een ander systeem pakken om te testen of de PSU werkt. Een simpel AMD Athlon of Intel Pentium !!! systeem voldoet al ;)
Daar dacht ik ook aan ;) Als je geen normaal systeem hebt kan ik het wel voor je testen.

• Witlof
Denk dat ik het dan nog wel eens kan testen op een P4 systeempje. Hoop alleen dat die aansluitingen (24 pins op een 20 pins connector) gaat lukken :|

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een Antec smartpower 2.0 in combinatie met een Asrock 939Dual met een enkele 3500+ cpu.

Alleen de fans draaien maar geen boot of piepen. Later bleek het moederbord DOA. Echter de Antec voeding deed het ook niet met het Asus moederbord van mijn broer. Alleen fans en geen boot.

Vervolgens bij de leverancier een nieuw (zelfde type) moederbord er op aangesloten en het moederbord brand uit???? Of dit echt de voeding geweest is of de snelheid van het testen? kortsluiting?

Al lang blij dat het daar gebeurt en niet gebeurt is met het moederbord van mijn broer. Die doet het nog prima met zijn eigen Antec voeding, ook smartpower 2.0

Heel erg vreemd allemaal! Ook op internet kun je precies dezelfde problemen vinden met Asrock of Asus moederborden in combinatie met deze Antec voeding. En dat allemaal van de laatste maand.

Een slechte serie misschien?

energienerds.nl

• Witlof
Nou, heb vandaag bij de paradigit een 24 -> 20 converter gekocht en deze gebruikt om de voeding op een P4 systeem te testen. Dat systeem bevat ook weer een Asus bordje (P4PE) met een P4-2,67 GHz CPU erop. Voeding aangesloten op moederbord zonder HDD en DVD-speler. Krijg hier precies hetzelfde probleem. LED op moederbord brandt, PC gaat niet aan :|

Systeem weer met originele voeding weer aangesloten en nu doet die PC het niet meer :( Fans gaan draaien, hoor de harde schijf opspinnen en de DVD-Speler lijkt steeds te lezen. Als ik de DVD-speler open doe gaat die voor de helft open en weer dicht.
Heb spanning eraf gehaald, batterij eruit maar dit helpt niets. Iemand nog ideeën of heb ik nu mijn systeem naar de eeuwige hardware velden geholpen door een defecte voeding?
Pagina: 1