Toon posts:

[XP] Spontane reboots en crashes*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een BSOD en crash probleem. Omdat dit heel vaag is en ik er nog niet goed achter ben wat het probleem veroorzaakt heb ik het maar heir geplaatst, omdat jullie hier waarschijnlijk het beste het blauwe scherm kennen.

Dit probleem duurt al een tijdje, eerste crashte hij vaak tijdens het spelen van games, maar daarna begon hij ook soms te crashen toen ik normale bureauprogramma's uitvoerde. Ik heb eerst een topic gestart in het spielerei subforum (link)omdat de errors optraden tijdens het gamen. De meeste BSOD's leken met de harde schijf te maken te hebben, die een paar bad sectors had, er waren ook errors die met andere dingen hadden te maken, zoals een fout in mijn geluidsdriver.

Ik heb wat rondgekeken wat er tegen bad sectors te doen was, en heb dan een low level format van men harde schijf gedaan. (met alle moeite die daarbij hoort, backup schijf vinden, backuppen, formateren, backup terug zetten,...) daarna leek alles goed te gaan voor +/- een week maar ik kreeg dan weer een BSOD terwijl dat ik zat te surfen :
BAD_POOL_HEADER
STOP:0x00000019 (0x00000020,0xE10559C0,0xe1055A70,0x0C160402)

blijkbaar heeft dit te maken met een wireless kaart of geluidskaart.
Ik heb bijde in mijn pc zitten maar gebruik ze niet en toen ik de error kreeg waren beide uitgeschakelt in apparaatbeheer, ze zijn nu uit de computer gehaald.

De tweede crash die mij overhaalde toch opnieuw een topic te openen was een spontane reboot tijdens het spelen van Wolfenstein: Enemy Territory terwijl ik in een vuurgevecht zat.

Mijn syteem is:
Asus A7V8X-X
AMD Athlon XP 2500+
512MB ram
ATi Radeon 9200

Verwijderd

Het lijkt me als ik dit zo lees niet onwaarschijnlijk dat je harde schijf langzaam maar zeker de geest aan het geven is, aangezien het vrij wisselvallige BSOD's zijn. Als het nou alleen bij gamen of intensieve programma's was dan zou je kunnen denken aan een hitteprobleem, maar als het zelfs bij gewoon surfen gebeurt dan zou ik eerder aan geheugen of harde schijf problemen gaan denken. Ik zou kijken of ik bij de fabrikant van je harde schijf een testprogramma kan ophalen (als je dat al niet gedaan had ivm bad sectors) of een avondje memtest draaien. Zouden al die andere problemen met geluidskaart niet ook te maken kunnen hebben met het feit dat bepaalde bestanden niet van de harde schijf te halen zijn? Het lijkt met namelijk sterk dat bij een oorspronkelijk goed lopend systeem ineens je harde schijf en geluidskaart en draadloze netwerkkaart kapot gaan..... voltages van je voeding trouwens ook nog oke?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
Volgens Google bestaat het probleem uit een fout in de indexing service van Microsft. Probeer die dus een uit te zetten en kijk of het probleem zich weer voordoet.

Een tweede oorzaak kan een brakke driver zijn. Probeer voor alle apparaten in je PC nieuwere drivers te vinden :)

Edit:
bovenstaande gaat dus over de BAD_POOL_HEADER error. Als de melding van de BSOD telkens anders is zou ik idd eens de harde schijf laten controleren, en probeer ook eens je geheugen te testen met memtest :)

Edit2:
Welke windows draai je eigenlijk? :o

[ Voor 31% gewijzigd door Morax op 13-10-2005 00:05 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows heb je? Dan zet ik dat nog even in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De spontane reboots zouden kunnen komen omdat je automatisch laat rebooten bij een BSOD (er van uitgaande dat je Windows XP gebruikt). Dit zet je uit door dit te doen: Deze computer (rechts klikken) > eigenschappen > Geavanceerd > Instellingen (bij opstarten en herstel (Engelse Startup and Recovery, de laatste "instellingen"-knop)) > Vinkje weg bij "Automatisch opnieuw opstarten ("Automatically restart). Nu krijg je weer je BSOD's te zien.

Mocht het zo zijn dat je dit al aan had en je computer alsnog rebootte (of je gebruikt een ander OS dan XP), dan zou ik als ik jou was even gaan kijken naar de verschillende temperaturen en voltages van bijvoorbeeld je CPU en je hardeschijf. Over je hardeschijf (temperaturen, hoe te monitoren) kan je hier lezen: BalusC in "OM FAQ / Beleid"

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
ow, was vergeten men OS te vermelden, ik draai windows XP home.

Memtest heb ik al een paar keren doen draaien, geeft geen fouten
Maxtor powermax geeft wel een error met de diagnostic code: DE9DA47D, ik heb geen garantie meer op deze schijf.Ik kan spijtiggenoeg niet vinden wat dit betekent.Ik heb trouwens in de OM faq gevonden dat misschien niet alle bad secotrs zijn verwijdert:
Tipje: mocht het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant niet voldoen of niet alle bad sectors te kunnen repareren, dan kan het handig zijn om het 3rd party tooltje HDD Regenerator te proberen. Daarmee zijn hier op GoT namelijk erg veel goede ervaringen vermeld.
denken jullei dat dit het zou kunnen zijn en dat dat toottje gebruiken dit kan oplossen?

de temps zijn volgens speedfan:
CPU: max 50 graden
NB:max 40 graden
HDD: max 45 graden

Ik heb wel geen sensor op mijn grafische kaart, ATi Radeon 9200, waar nog de standaart kleine heatsink op zit.

Ik heb de indexeringsservice uitgezet.

Misschien zijn deze 2 fouten wel toevallig en hebben ze neits met elkaar te maken, ik heb geen BSOD's meer gehad, terwijl ik er voor de low level format zo'n 3 per dag kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net opnieuw een crash gehad zonder bsod terwijl ik niet zat te gamen, maar het was geen gewone reboot, en ik denk dat de vorige percies ook zo ging:

-ik zit gewoon te surfen
-ik hoor opeens de klik van men beeldscherm dat geen beeld meer krijgt en men muziek valt uit

na wat gekeken te hebben wat er dus geen beeld of audiosignaal meer, maar stond de pc nog altijd te draaien.
door kort op de aan/uit toets te drukken gebeurde er niets, dus heb ik heb 5 seconden ingedrukt waarna hij dirrect uitviel.
ik start hem opnieuw en hij boot normaal.

iemand een idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar heeft iemand een idee in welke hoek ik moet gaan zoeken - en dus in welk subforum ik mijn vraag opnieuw kan stellen -?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weeral een BSOD gekregen:
PAGE FAULT_IN_NONPAGED_AREA

STOP: 0x00000050 (0xBEA56B1E,0x00000000,0xBEA56B1E,0x00000002)

-geen driver gespecifieert-
Pagina: 1