Toon posts:

wanadoo livebox + netwerkje en andere vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te overwegen om wanadoo family aan te schaffen alleen zit ik nog met een paar zaken waarvan ik niet goed weet wat de beste manier is om ze op te lossen.

Het is de bedoeling dat zowel mijn laptop als mijn desktop draadlood gebruik gaan maken van de internetverbinding. Echter, het is ook de bedoeling dat de laptop en de desktop draadloos met elkaar kunnen communiceren.

In eerste instantie was ik van plan om de niet draadloze Livebox te nemen en daarachter een draadloze broadband router te plaatsen (of bestaan er ook draadloze switches??) . Nu las ik echter dat de Livebox ook al een ingebouwde router heeft. De vraag is nu: is dit een probleem?
Kan ik misschien toch beter de draadloze versie van livebox bestellen en zo ja kunnen mijn twee computers dan ook met elkaar communiceren??

Overigens ben ik ook nog steeds erg benieuwd naar de kwaliteit van de telefonie via de Livebox. In diverse topics wordt het aangehaald maar echt duidelijke feiten erover ben ik nog niet tegengekomen.
Is het ook mogelijk om de telefonie via de livebox te omzeilen als je wel een telefonie abonnement met wanadoo hebt afgesloten?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De livebox heeft volgens mij ingebouwde router. Als je op wat voor manier dan ook (gedraad of ongedraad) hier PC's op aansluit, kan je deze gebruiken. Als beide PC's zijn aangesloten, kunnen ze via de router (PC1-draadloos-router-draadloos-PC2) met elkaar communiceren.

Draadloze switch is trouwens een acces point.

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III): lijkt mij dat daar meer genoeg info staat, alleen al in de startpost

kort samengevat: ja de livebox is een router dus een accesspoint is genoeg voor wat jij wil
wel kost een linksys wap54g (accespoint) maar 9 euro minder dan een linksys wrt54g(router) en kan je met de wrt54g wel veel meer.
dat laatste is vooral handig omdat de livebox nog wel een aantal bugjes heeft, maar als je ooit van internetprovider wisselt heb je meer aan een wrt54g lijkt me