[HTML/Nucleus] Uitlijning vanaf onder in IE

Pagina: 1
Acties:

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Ik heb een klein probleempje met Nucleus (wat zich overigens alleen bij IE voordoet volgens mij).
Ik heb een scriptje van weathernews in de rechterkolom geplaatst. IE lijnt nu ineens het ‘menu’ uit vanaf de onderkant ipv de bovenkant. In Firefox blijft het 'menu' gewoon boven staan. Zoals het hoort.

Het gaat om deze site

Ik wil wel dat iedereen de site hetzelfde kan bekijken, maar ik weet dus niet hoe ik dit moet fixen. Weet iemand dit?

...less is more

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hoop dat ik hier de plank niet mis sla, omdat ik moeilijk kan testen hier, maar volgens mij heeft dit te maken dat het net wat te breed wordt voor IE waardoor hij dat menu naar beneden 'warpt'. Je zou #sidebar eens een width van 228px kunnen geven om te zien wat het effect is.

Edit: Ik denk dat ik het al heb.
De image van weathernews is 200px breed. Die staan in een:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.sidebardiv{
    margin: 0 22px 0 15px;
}

Door de margin is de div maar 193px breed (en komt dus 7px tekort voor het plaatje) waarna de div dus 237px breed wordt en samen met de rest dus niet meer in #wrapper (700px) past waardoor IE hem op "een volgende regel" plaatst (warpt).

(Ok, dat waren dus 20 edits!)

[ Voor 58% gewijzigd door Room42 op 11-10-2005 16:48 ]

Koop al mijn ads!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Clientside problemen mogen in Webdesign & Graphics.

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Room42 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:32:
Ik hoop dat ik hier de plank niet mis sla, omdat ik moeilijk kan testen hier, maar volgens mij heeft dit te maken dat het net wat te breed wordt voor IE waardoor hij dat menu naar beneden 'warpt'. Je zou #sidebar eens een width van 228px kunnen geven om te zien wat het effect is.

Edit: Ik denk dat ik het al heb.
De image van weathernews is 200px breed. Die staan in een:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.sidebardiv{
    margin: 0 22px 0 15px;
}

Door de margin is de div maar 193px breed (en komt dus 7px tekort voor het plaatje) waarna de div dus 237px breed wordt en samen met de rest dus niet meer in #wrapper (700px) past waardoor IE hem op "een volgende regel" plaatst (warpt).

(Ok, dat waren dus 20 edits!)
Hey bedankt,
Ik zal het straks gelijk ff proberen te wijzigen.

Het lijkt er inderdaad op dat dat het is :)
Ja ik werd hier heen verwezen vanaf een ander topic :+

Maar goed, sta ik nu alsnog goed :)

...less is more