pasta schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:33:
True, maar dat risico heb je ook bij het updaten van je firmware. Als ik zo de resultaten / ervaringen met updaten hier lees ben ik blij dat ik m'n telefoon-firmware nog niet heb ge-upgrade.

Ik denk dat de foon de MS blijft benaderen zoals ie was en dus zal hij nieuwe data naar 2 partities proberen te schrijven als dat van die reserve partitie klopt.
Daarom krijg je denk ik ook 'disk full' als je iets in het deel boven de standaard geheugengrootte opslaat, zoals een nieuwe foto of een filmpje.
Intussen heb ik met Pc inspector file recovery dit vermoeden bevestigd
In m'n cardreader zie ik 2 identieke drives met dezelfde directories en bestanden staan op m'n MS, die door de foon is geformatteerd.
Het gaat om drive #3 en drive L.
In XP zie je echter maar 1 drive, de andere is niet zomaar bereikbaar en alleen in disk management kun je hem zien als niet gepartitioneerde schijf.
Door de primaire partitie weg te gooien en een nieuwe dubbele aan te maken maak je wel gebruik van de schaduw schijf, maar als je foon een bestand wil opslaan, dan gaat het mis

Mijn foon zag soms opeens de hele MS niet meer, terwijl alles er nog wel op stond.
Ik denk dat de foon is ingesteld op de aanwezigheid van een schaduw partitie en die optie is er niet als je de schijf verdubbelt.
Je MS voldoet dus niet meer aan de specificaties de de foon van de kaart verwacht.
Om dat verdubbelen betrouwbaar uit te voeren zul je dus moeten weten hoe de foon hem wil zien en in XP wijkt dat iets af