Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:06:
[...]
Ik neem aan dat je je pc wel update, windows b.v. of virusscan, (media)player e.d.?
Vind het niet meer dan normaal, dat als je een update kunt doen voor betere software dat je deze dan ook doet (video- en fotokwaliteit beter b.v.).
Dit heeft mijns inziens niks te maken met iets maken wat niet kapot is.
SE vertrouwende, neem je aan dat je er bij een update op vooruitgaat.
Helaas blijkt dat vertrouwen niet terecht en wordt er op dit forum (gelukkig) gewaarschuwd door mensen die dit (helaas te laat) hebben ondervonden.
Ik vind het dan ook niet meer dan normaal, dat mensen proberen te updaten.
Bij mijn olympus fotocamera heb ik dit al diverse malen zonder problemen gedaan.
Het vreemde zit hem erin dat de SE updates problemen kunnen geven en dat er voor gewaarschuwd moet worden op een forum.
Kun je je daar (ook) bij aansluiten?

Eigenlijk moet je dat aan mij vragen i.p.v. aan iemand die mijn mening klakkeloos overneemt (
no flame intended)
Ik had het geluk dat de video kwaliteit e.d. bij mijn toestel de beste is tot nog toe omdat dit 'toevallig' bij de 1e firmware al optimaal was.
Een paar dingen kunnen nog beter zoals een nog stabielere BT, minder ruis in donkere foto's en de algemene snelheid, maar die dingen vind ik niet onoverkomelijk

Bij elke nieuwe firmware zag ik problemen opduiken die ik niet wilde hebben, pas bij de laatste firmware is de video- en fotokwaliteit allebei beter dan bij oudere firmware.
Maar ja, dan werkt upgraden weer niet of half en heb je opeens een probleem met het uitlezen van je memstick
Er is op dit moment geen firmware die ik zou verkiezen boven de eerste, maar ik weet inmiddels dat bijv. BT nog sterk verbeterd wordt en dat SE dit al voor elkaar heeft.
De communicatie via de officiële kanalen over firmware is niet goed, al kan dat ook met een stukje imago te maken hebben, nl. liever niet openlijk zeggen dat je iets niet goed doet ....
Via andere kanalen kun je echter wel aan die info komen, dus wie zoekt zal vinden
Het is natuurlijk jammer als je een toestel hebt gekocht met een nieuwere firmware dan de mijne, in dat geval zou ik ook een upgrade overwegen