Ik fix al enkele jaartjes computers bij mensen. Was eerst altijd bij familie/vrienden e.d. maar het laatste jaar eigenlijk alleen maar onbekenden. Ik vraag nooit geld kreeg meestal wel een briefje van 20 in me handen geduwd oid voor 1 uur werk.
Nu heb ik echter onlangs bij iemand 3 uur gezeten en daar kreeg ik welgesteld 10 euro voor. Ik weet het, mijn eigen domme fout. Ik moet niet op de goodwill van andere mensen vertrouwen.
Maar hoe ga ik dit nu aanpakken? Wat is schappelijk (ben 17)? Hoe gaat het telefoongesprek als mensen bellen?
Zij: Hoi, ben een kennis van die en die waar je laatst bent geweest
Ik: Ok, wat kan ik voor je doen?
Zij: Computer is kapot (ze geven ook nooit ff lekker precies aan wat er loos is
)
Ik: Mooi, kost je 10 euro p/uur
Of kan ik beter pas een bedrag vragen als de klus klaar is? Nadeel is echter dat ze moeite zullen hebben met het bedrag
.
Tevens maar ff een bestelling plegen voor dit t-shirt:
Nu heb ik echter onlangs bij iemand 3 uur gezeten en daar kreeg ik welgesteld 10 euro voor. Ik weet het, mijn eigen domme fout. Ik moet niet op de goodwill van andere mensen vertrouwen.
Maar hoe ga ik dit nu aanpakken? Wat is schappelijk (ben 17)? Hoe gaat het telefoongesprek als mensen bellen?
Zij: Hoi, ben een kennis van die en die waar je laatst bent geweest
Ik: Ok, wat kan ik voor je doen?
Zij: Computer is kapot (ze geven ook nooit ff lekker precies aan wat er loos is
Ik: Mooi, kost je 10 euro p/uur
Of kan ik beter pas een bedrag vragen als de klus klaar is? Nadeel is echter dat ze moeite zullen hebben met het bedrag
Tevens maar ff een bestelling plegen voor dit t-shirt: