Toon posts:

Maxtor DiamondMax 10 gevraagd Firmware BANC1G10

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn HD Maxtor DiamondMax 10 Model 6L250S0 per ongeluk met de verkeerde firmware BANC1B10 geflashed.
Hij doet het dus niet meer.
De Sillicon 3112 controller ziet de schijf wel, maar is verder "dood".

Wie kan mij aan firmware BANC1G10 helpen of een andere versie die de schijf tot leven kan brengen.

Thanks

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-02 11:01
Vraagje gewoon tussendoor. Wat heeft het eventueel nut om een HD te flashen? Heb er eigenlijk nooit van gehoord. En inderdaad, waar haald je deze flashes vandaan.

Verwijderd

Nforce 4 chipsets waren in het begin nogal kieskeurig bij bepaalde maxtor schijven, dit is met een firmware upgrade opgelost. Was in Diamond 10 series.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Alle Maxtor SATA schijven (DMP9, DM10, Maxline, etc) hebben compatibiliteitsproblemen met de vroege exemplaren van de ICH5(R) southbridge danwel bepaalde implementaties ervan op de moederborden. Mogelijke oplossingen zijn de laatste BIOS-updates danwel het vervangen van het moederbord door een ander merk/type of een nieuwere revisie.
Verder heeft de Maxtor DiamondMax10 ook compatibiliteitsproblemen met andere controllers dan de ICH5(R), zoals de onboard SATA (RAID) controller van nVidia nForce3/nForce4 borden, de Promise FastTrak, de LSI MegaRAID en mogelijk ook andere minder populaire controllers. Om dit te oplossen/voorkomen, heb je minimaal de firmware versie 1B70 voor de DiamondMax10 nodig. Download: 1B70 (740KB). De firmwareversie kun je makkelijk op de sticker bovenop de schijf terugvinden. Aan de linkerkant, boven de bovenste streepjescode, staat een code in de trant van "BANC17M0". Deze is dus ouder dan "BANC1B70".
Misschien werkt deze versie?

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 10-10-2005 00:35 ]

Logius | Somda | Twitter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft een HDD met PMG te maken :?

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 4 HDD's met oudere firmware op moederbord ASUS A8N-SLI Premium.

Helaas mislukte het flashen bij één HDD met 1B70-firmware. Die firmware heb ik dus al.

Ik verwacht dat het met BANC1G10 of BANC1G20 (die ook op dit forum werd genoemd door iemand) dat het flashen daarmee wel lukt.

Wie o wie kan mij daaraan helpen.
Maxtor Duitsland weigert de firmware beschikbaar te stellen, ook dat ik niets te verliezen heb, de HDD is stuk en weggooien kan altijd nog.

Heeft iemand het printplaatje van een HDD Maxtor DiamondMax 10 (model LD250S0) , waarvan bijv. de disks of lees-schrijf-kop kapot is? Het printplaatje is zo over te zetten omdat er druk-contacten op zitten.

Bedankt voor eventuele reactie

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb je een tooltje om firmwares uit te lezen? Ik heb hier n bende diamondmax schijven op mn werk liggen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:19:
Nforce 4 chipsets waren in het begin nogal kieskeurig bij bepaalde maxtor schijven, dit is met een firmware upgrade opgelost. Was in Diamond 10 series.
Correctie dit ligt NIET aan de Nforce4 chip set maar puur en alleen aan de Maxtor DiamondMAX 10 serie en dan met name de schijfen die voor februarie 2005 geproduceerd zijn. Want niet alleen de Nforce4 Chip set heeft problemen met deze schijfen, ook RAID controllers van o.a. Promise, LSI RAIDcore/Broadcam hebben problemen met deze schijfen. Er is zelfs een fabrikant die RAID controllers en backplane's maakt voor RAID opstellingen die al helemaal geen support meer geven als je de DaimondMAX 10 serie gebruikt. (heb ik hier ergens op GOT gelezen. ;) )

Begrijp mij niet verkeerd, ik gebruik al jaren alleen maar Maxtor schijfen, naar volle tevredenheid. Op het ogenblik heb ik 4x 200GB van de DaimondMAX 10 serie in RAID5 op een RAIDcore BC4852 draaien, maar hiervoor heb ik o.a. de schijfen wel eerst van nieuwe firmware moeten voorzien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Aetje

nee, helaas heb ik géén tooltje om de firmware uit te lezen.
Ik heb trouwens een model 6L250S0.

Als je daarvan een kapot exemplaar van hebt en de printplaat nog goed is, dan houd ik me aan bevolen.
Ik zal je mijn adres geven.
Pagina: 1